Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Teleszkópok - általános eszmecsere #2.

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
10976 hozzászólás a témában

#3801
semmiho

semmiho

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 637 hozzászólás

A recon meg szétkopott 4 000 km normál használat mellett...


Így van, egyetértek, ezzel én sem játszanék. 50 óra 20 km/h átlagsebességgel ugye 1000 km. Valószínûleg a többség nem DH-ra, extrém kondíciók közt használja, szóval gondozás és mérsékelt felhasználás esetén lehet, hogy elég - mondjuk - 70-75 óra után felkeresni a szervízt, de az is csak 1500 km. Ja, és a 20 km/h terepen amúgy is elég sok, szóval saját számításaim szerint, nekem például 1200-1300 km után kell az olajcsere + szervíz. Namost (ha már belekezdtem), ezzel fél évig elmegyek, és hát inkább 6-8e Ft kiadás évi 2x, mint 1x a tízszerese, mert széthullik a villám belseje. Meg az sem lenne kellemes, ha menet közben, mondjuk 30-40 km/h-nál, terepen esne darabjaira...

Porvédõrõl meg nem tudok nyilatkozni, én "csak" elhittem, hogy inkább árt, mint használ. :) Porvédõs telezkópokból (szerintem) kb. csak ezeknek van értelme.

_____________________________________________
AM rlz


#3802
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás

pont a héten volt szervízben olajcserén.
mibaj a porvédõvel? :wtf:
egyébként ERRÕL van szó


Olyanok a telók, hogy felesleges bármiféle kotont húzni rájuk, mert anélkül is vígan elvannak, max ha dzsuvás egy mozdulattal letörlöd a becsúszót. De ha párszor elázol meg besarazod a porvédõt akkor jó eséllyel ügyesen maga alá gyûjti a koszt, amivel folyamatosan súrolja majd a továbbiakban a becsúszót. Ami még fontosabb: ronda.

#3803
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
"50-100 óra használat, kevésbé nagy terhelés mellett talán lehet ez kicsit több"

Azért a bikemag cikk tényleg jól rámutatottt, hogy az autóban lévõ 20 ezer forintos rugóstag gondozásmentesen elmegy százezer vagy még több km-t, bicaj esetén egy akár 200 000 ft-os teló meg 2-3 ezer km-ként szervízért kiállt, meg folyamatos kenegetésért.

A recon meg szétkopott 4 000 km normál használat mellett...

#3804
Tamoo

Tamoo

    vendég

  • fórumtag
  • 191 hozzászólás

Annak a porvédõ cuccnak nem tudom, mennyi értelme van, mindenesetre engem óvva intettek a használatától... Aki pedig óvva intett, na ha teleszkópok ügyében valakinek, neki aztán adok a szavára. :)

Az olajat cseréltetted már a villában, volt már szervízben? Ha még a gyári (sokszor sajnos elég dzsuvás) cucc van benne, nos, ahogy itt több alkalommal is írták már, nem árt a szervíz vagy egy jó szakember felkeresése, és olajcsere. Az egyik tavaszi BikeMag-ben közölt cikkben jól szemléltették, néha milyen is az a gyári olaj, amivel a villát kapod...


pont a héten volt szervízben olajcserén.
mibaj a porvédõvel? :wtf:
egyébként ERRÕL van szó

#3805
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
marzókba szokták néha, fõleg a régebbi modellekbe, beviszed és megkérded van-e nekik

#3806
madve

madve

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 537 hozzászólás
própált már valaki autós/motoros boltban venni szimeringet a villájába, passzolhat valamelyik motor villájába való a 32-es becsúszójú marzocchikba?vagy ne szarozzak vegyek enduro-s szimering szettet?

#3807
semmiho

semmiho

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 637 hozzászólás

köszi a választ. Én is törölgettem bringázás közben is, de mostanában gyakran ráraktam ilyen porvédõ cuccot a becsúszóra, hogy ne borítsa be a por.
Egyébként csak akkor kentem meg az alját (nem az egész becsúszót) kicsit amikor úgy éreztem, hogy már nehezebben indul meg, és javult is mindig, csak nem akarok olyat rákenni ami árt.


Annak a porvédõ cuccnak nem tudom, mennyi értelme van, mindenesetre engem óvva intettek a használatától... Aki pedig óvva intett, na ha teleszkópok ügyében valakinek, neki aztán adok a szavára. :)

Az olajat cseréltetted már a villában, volt már szervízben? Ha még a gyári (sokszor sajnos elég dzsuvás) cucc van benne, nos, ahogy itt több alkalommal is írták már, nem árt a szervíz vagy egy jó szakember felkeresése, és olajcsere. Az egyik tavaszi BikeMag-ben közölt cikkben jól szemléltették, néha milyen is az a gyári olaj, amivel a villát kapod...

_____________________________________________
AM rlz


#3808
madve

madve

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 537 hozzászólás
köszi :)

#3809
Grande

Grande

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.328 hozzászólás

használ Valaki enduro szimeringeket? valóban jobb, mint mondjuk a gyári marzocchi?mégszebben fog mozogni a villám, ha ilyet szerelek bele?megéri az árát, tapasztalatok érdekenének, köszi!


http://forum.bikemag...&postcount=6974
http://forum.bikemag...&postcount=6976

#3810
Tamoo

Tamoo

    vendég

  • fórumtag
  • 191 hozzászólás
köszi a választ. Én is törölgettem bringázás közben is, de mostanában gyakran ráraktam ilyen porvédõ cuccot a becsúszóra, hogy ne borítsa be a por.
Egyébként csak akkor kentem meg az alját (nem az egész becsúszót) kicsit amikor úgy éreztem, hogy már nehezebben indul meg, és javult is mindig, csak nem akarok olyat rákenni ami árt.

#3811
madve

madve

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 537 hozzászólás
használ Valaki enduro szimeringeket? valóban jobb, mint mondjuk a gyári marzocchi?mégszebben fog mozogni a villám, ha ilyet szerelek bele?megéri az árát, tapasztalatok érdekenének, köszi!

#3812
semmiho

semmiho

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 637 hozzászólás

teleszkóp becsúszóját mivel ajánlott kenegetni?
esetleg egy kis TF2 spray? vagy inkább zsír?


Ha ragaszkodsz a kenegetéshez: korábban írtunk egy bizonyos spray-rõl itt, ami a RockShox nevével hirdeti magát. Nekem is van ilyenem, csak nem használom. :) Elvileg becsúszót lefújod egy nagyon kis adaggal, megmozgatod a teleszkópot és letörlöd a szennyezõdést a becsúszókról és a porlehúzóról, amit ez az anyag összegyûjtõtt.
Én például annyit teszek, hogy a villám hivatalos hazai forgalmazójától vásárolt gyári villaolajból teszek az mutatóujjam hegyére egy negyed cseppnyit (vagy még annál is kevesebbet), és ezt elkenem egy keskeny csík mentén, körben a két becsúszón. Megmozgatom a teleszkópot és nagyon finom, puha ruhával szárazra törlöm a becsúszót és a porlehúzót egyaránt. Nagyon alaposan megtisztítható így a becsúszó és a porlehúzó is. Ezt 1-2 alkalom után, kb. 50-60 km tekerés után rendszeresen elvégzem.
Visszatérve a kenésre: ahogy olvasgattam az elmúlt lassan egy évben itt, kenni egyáltalán nem kell ezeket, viszont a gyakori tisztításért nagyon hálás tud lenni a teleszkóp, így esetleg késõbb kell szervízbe vinned olajcserére, tovább biztosított a finomabb mozgása stb. Én például, ha bringázás közben megállok, akkor is gyakran letörlöm a port a becsúszókról.
Amit (szerintem) mindenképp érdemes megtenni: a gyári manual szerint javasolt idõintervallumonként (50-100 óra használat, kevésbé nagy terhelés mellett talán lehet ez kicsit több) szervízbe vinni, átnézetni, lecseréltetni az olajat és ha szükséges, cseréltetni a szivacsgyûrût (amelyik villában van) és a porlehúzót.
Csak érdekesség: "rókáéknál" 15 óránként javasolnak egy porlehúzó és szivacsgyûrû tisztítást újrakenéssel, én ezt is el szoktam végezni (természetesen a service manual-ban leírtak szerint és a hazai forgalmazótól rendelt gyári olajjal és kenõanyaggal, szigorúan az elõírt mennyiségekkel). RockShox esetén (látom, hogy Torád van) nem tudom, érdemes-e vagy kell-e ilyet, én a helyedben utánaolvasnék. Szóval, személyes tapasztalatom szerint a "rókánál" majdnem olyan finom lesz a villa mozgása ettõl, mint közvetlenül olajcsere után. Ezt az apró trükköt (is) csak ajánlani tudom!

Srácok, ha hülyeséget írtam volna valahol, mert könnyen elõfordulhat, légyszi javítsatok ki! ;)

_____________________________________________
AM rlz


#3813
Sengakov

Sengakov

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 476 hozzászólás
Na jó! Ha láttok valahol egy speckóval a háta mögött lévõ, nevezési díj alamizsnáért könyörgõ 110+-os versenyzõt na az én leszek, de most megrendelem azt a villát, ha még nem vitték el! (Na jó akkor leszek koldus, ha a volt fõnökömbõl nem bírom kszedni a tartozását, de legalább egy fox-om lesz elõl!!! :)

#3814
Switch333

Switch333

    vendég

  • fórumtag
  • 28 hozzászólás
Hello Mindenkinek!

Én egy kezdõ biciklis vagyok és a teleszkópomról érdekelne egy-két dolog. Egy Skarpea Rush bicajom van amin egy Suntour SF8-NEX4110 teleszkóp van. Eddig meg vagyok vele elégedve bár én egy kicsit keménynek találom. Hogyan lehetne puhítani és milyen karbantartási dolgokat kell rajta elvégezni, milyen idõközönként? Ha van valakinek errõl a biciklirõl bármilyen negatív vagy pozitív észrevétele azt is szívesen fogadnám!

Köszönettel: Switch333

#3815
xenium

xenium

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.448 hozzászólás
én még soha nem kentem rá semmit
Sei, soku Si.

#3816
Tamoo

Tamoo

    vendég

  • fórumtag
  • 191 hozzászólás
teleszkóp becsúszóját mivel ajánlott kenegetni?
esetleg egy kis TF2 spray? vagy inkább zsír?
(Tudom manual: 2-3 csepp teflon bázisú olajat cseppentsünk a becsúszószár és a külsõ villaszár csatlakozásához)

#3817
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

Nem mert szerinted az RLC soha nem lesz kõkemény lock, én meg leírtam, hogy de, kõkemény. Feltöltött kép

jó akkor kicsit félreért

én az rl-nél írt kökemény lock alatt azt értettem hogy arra hiába támaszkodsz akármilyen súllyal az biza nem fog megmozdulni....mig az rlc állítható lockja be tud mozdulni.

de asszem kivestéztük a témát

bár én rl-t meg rlc-t is csak "kényszerbõl" vettem amúgy nincs igényem se a lock-ra se a kompresszió csili állítás lehetõségére
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#3818
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

akkor meg leírtad ugyanazt mint én :)



ráadásul az rl-ek általában nem aftermarket termékek -elvileg nem kaphatók boltban - csak oem verziók (kivéve a idei és jövö évi távszabályzósak) tehát pl pumpa nem is jár hozzájuk. cd igen de az meg minek.

Nem mert szerinted az RLC soha nem lesz kõkemény lock, én meg leírtam, hogy de, kõkemény. Feltöltött kép

#3819
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

RLC-re reagáltam, nekem az van így saját tapasztalat.

akkor meg leírtad ugyanazt mint én :)



rl - tudod állítani a csillapítást + lock -de kõkemény lock-

rlc - ezek mellett tudod állítani a lock keménységét (kb mint az mcd-s rs oknál a gate) de moccanatlan kõkemény lock sosem lesz
valamint kompressziócsillapítást is


ráadásul az rl-ek általában nem aftermarket termékek -elvileg nem kaphatók boltban - csak oem verziók (kivéve a idei és jövö évi távszabályzósak) tehát pl pumpa nem is jár hozzájuk. cd igen de az meg minek.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#3820
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

hát 2010-est nem láttam még, de amik a kezemben voltak 2009-es évjáratig (09esbõl csak dobozost láttam OEM-t nem ) azok közül az rl-ekben nem lehetett állítani csak az rlc-ken (bár hnlap szerint 2010-esek is ilyenek)

RLC-re reagáltam, nekem az van így saját tapasztalat.