Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Teleszkópok - általános eszmecsere #2.
Started by
zOrg
, 2006. January 10. 04:34
#2881
Posted 2010. May 29. - 17:56
egy szóval sem mondtam, hogy az olajban vannak a szilánkok. A zárt patronon belül, ami meglett fúrva, ott a lyukakon látni, hogy belül valamiféle fémszilánkok vagy letört valamik eltömítik idõnként a lyukakat és nem tud áramlani az olaj. a villa lába belül teljesen hibátlan. Azt furcsálom csak, hogy a srác már 20-30 ilyet csinált és mindegyik mûködött, tehát lehet van valami a dologban, csak nálam történt valami, de ez a fajta akadozás már az átalakítás elõtt is volt, ezért lett beküldve a szervízbe, mert 7cm-nél nem volt hajlandó a zárt levegõs patron lejjebb menni.
#2882
Posted 2010. May 28. - 10:43
a hir igaz, tényleg furják a patront...
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#2883
Posted 2010. May 28. - 08:52
már eleve az is morbid h ez a nyílt fürdõssé alakítás arról szól, hogy a zárt patron kifúrják a lábat meg felöntik olajjal. testbikeon olvastam hogy ez a procedúra, igazság tartalma kérdéses:D
Ráadásul a haveromnak is megcsinálták,és még sem jó! Lehet megy az is Salához hátha tud valamit bûvészkedni vele.
"Ne adj igazat.
Neked túl sokba kerül;
nekem meg épp van."
Neked túl sokba kerül;
nekem meg épp van."
#2884
Posted 2010. May 27. - 23:33
pláne, hogy az olajban fémszilánkok úszkálnak.....nekem egy pici apró ( 1db!! ) vágta haza az elsõ rebám becsúszóját
#2885
Posted 2010. May 27. - 22:44
már eleve az is morbid h ez a nyílt fürdõssé alakítás arról szól, hogy a zárt patron kifúrják a lábat meg felöntik olajjal. testbikeon olvastam hogy ez a procedúra, igazság tartalma kérdéses:D
#2886
Posted 2010. May 27. - 22:36
fémszilánkot azonnal ki kell takarítani, összebassza a becsúszót ember!
amugy meg nagyon mást nem tudsz bele rakni.....kicsit elbarmolás szaga van a dolognak
amugy meg nagyon mást nem tudsz bele rakni.....kicsit elbarmolás szaga van a dolognak
#2887
Posted 2010. May 27. - 20:24
helló! egy kérdésem lenne még mindig. Esetleg tudna valaki segíteni?
Lenne egy marzo 55r 09-es szériás villám, aminek ugye szokás szerint beállt a visszaútcsillapítása.Át lett alakítva nyilt olajosra, de nem lett jó, mert mintha kis fémszilánok lennének a zárt patronban ami meglett fúrva és nem engedi ki-be folyni az olajat és emiatt még mindig bemozgáskor megakad, mintha nem lenne több útja. Esetleg valami ötlet vagy más csillapítást más teleszkópból lehetne belerakni?
üdv
Lenne egy marzo 55r 09-es szériás villám, aminek ugye szokás szerint beállt a visszaútcsillapítása.Át lett alakítva nyilt olajosra, de nem lett jó, mert mintha kis fémszilánok lennének a zárt patronban ami meglett fúrva és nem engedi ki-be folyni az olajat és emiatt még mindig bemozgáskor megakad, mintha nem lenne több útja. Esetleg valami ötlet vagy más csillapítást más teleszkópból lehetne belerakni?
üdv
#2888
Posted 2010. May 27. - 08:00
Nagyon köszi, már csak egy utsó kérdésem lenne! mondjuk egy 318-as rugós jobb mint egy 302 air? vagy legalább két szinttel kell feljebb menni, hogy a rugós jobb legyen, vagy ez a felhasználástól is függ?
#2889
Posted 2010. May 26. - 23:07
nagy vonalakban ami nekem lejött:
289: rúgó(sima vagy u-turn), állítható csilli
302: lehet rúgós(u-turn vagy sima) vagy levegõs(solo air), állíthat csilli, lockout( turnkey)
318: rúgó(u-turn) vagy solo air, MCD
SL: rúgó vagy Solo air, turnkey
Race: rúgó vagy solo air, MCD
u-turn: fokozatmentesen állítható rúgóút 85-130mm között
a sima rúgós illetve soloair-es villákat alátétekkel lehet állítani 80/100/120mm között (XC)
az XC, SL, Race jelölés az XC villláké, a számozás pedig a Trail/AM villáké.
289: rúgó(sima vagy u-turn), állítható csilli
302: lehet rúgós(u-turn vagy sima) vagy levegõs(solo air), állíthat csilli, lockout( turnkey)
318: rúgó(u-turn) vagy solo air, MCD
SL: rúgó vagy Solo air, turnkey
Race: rúgó vagy solo air, MCD
u-turn: fokozatmentesen állítható rúgóút 85-130mm között
a sima rúgós illetve soloair-es villákat alátétekkel lehet állítani 80/100/120mm között (XC)
az XC, SL, Race jelölés az XC villláké, a számozás pedig a Trail/AM villáké.
#2890
Posted 2010. May 26. - 22:50
hát a rossz levegõsnél a jó rugós mindig jobb
Axel-ban egy pici negatív rugó van a finom megindulás miatt, de a levegõ a rugózó elem.....szerintem ah teheted inkább nézz egy Torát
Tora mi? 302, 318 vagy a SL vagy Solo Air ? Az a baj, hogy azok között sem tudom a különbséget.... leírnátok, hogy melyik a RS-ból ami még rugós és hol kezdõdik a levegõs kategória? Nézegettem neten is, csak kevés az átfogó képet adó leírás....
A másik meg, hogy erdei utakon szoktam tekerni, meg János hegy, vagy ritkán a város, de ugratni soha... 71-72 kg vagyokl
#2891
Posted 2010. May 26. - 22:11
na meg a rider súlya se mindegy. 60kg fölött azért én nem erõltetném a 28,6-os becsúszókat. merevségben az axel meg a dart között nem hinném hogy nagy differencia lenne. akkor meg már inkább egy tora, habár attól meg nem lesz sokkal könnyebb a gép ha nem levegõs, de cserébe merev.
TPC - két külön szelep van, egyik a visszaút csillapításért, másik a kompresszió-ért felelõs, végállásban lock out. jóféle kiforrott rendszer.
http://www.manitoumt...g/tpc_large.jpg
imhol angolul (a tekerentyûkre kattintva a felépítés látható):
http://www.manitoumt...x.php?page=tech
TPC - két külön szelep van, egyik a visszaút csillapításért, másik a kompresszió-ért felelõs, végállásban lock out. jóféle kiforrott rendszer.
http://www.manitoumt...g/tpc_large.jpg
imhol angolul (a tekerentyûkre kattintva a felépítés látható):
http://www.manitoumt...x.php?page=tech
#2892
Posted 2010. May 26. - 21:48
hát a rossz levegõsnél a jó rugós mindig jobb
Axel-ban egy pici negatív rugó van a finom megindulás miatt, de a levegõ a rugózó elem.....szerintem ah teheted inkább nézz egy Torát
Axel-ban egy pici negatív rugó van a finom megindulás miatt, de a levegõ a rugózó elem.....szerintem ah teheted inkább nézz egy Torát
#2893
Posted 2010. May 26. - 21:42
Sziasztok!
Még mindig a telón nyûglõdöm, Manitou Axel Super TPC LockOut Air 100mm lenne a kiszemelt, mit gondoltok? XC/CC felhasználás szigorúan! Olvastam testbike-ot, írtak hideget is meleget is, de mivel ez egy régebbi típus, így kíváncsi lennék a véleményetekre és hogy kb. 30-at megér-e újonnan? Ez csak levegõs ezekszerint? Semmi rugó nincs benne? Jobb mint egy Rock Shox Dart 3 ? Nekem a Rock Shox-ok tetszenek, csak nem tudom jobb-e egy "rossz" levegõs, mint egy jobb rugós...
Nagyon köszi elõre is a válaszokat és hálás lennék ha vki megmondaná mi az a TPC
Még mindig a telón nyûglõdöm, Manitou Axel Super TPC LockOut Air 100mm lenne a kiszemelt, mit gondoltok? XC/CC felhasználás szigorúan! Olvastam testbike-ot, írtak hideget is meleget is, de mivel ez egy régebbi típus, így kíváncsi lennék a véleményetekre és hogy kb. 30-at megér-e újonnan? Ez csak levegõs ezekszerint? Semmi rugó nincs benne? Jobb mint egy Rock Shox Dart 3 ? Nekem a Rock Shox-ok tetszenek, csak nem tudom jobb-e egy "rossz" levegõs, mint egy jobb rugós...
Nagyon köszi elõre is a válaszokat és hálás lennék ha vki megmondaná mi az a TPC
#2894
Posted 2010. May 26. - 13:30
jár a kockacukor!
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#2895
Posted 2010. May 25. - 21:59
semmivel nem érdemes kenni a becsúszót.....belülrõl kenve van, a külsõt meg nem nagyon fogja beengedni (hibátlan szimmeringek esetén), cserébe a mocskot majd összeszedi....
a szimmeringnél levõ szivacsgyûrû és a rajta levõ olaj keni a becsúszót, valamint a szárban lévõ kenõolaj
fölösleges ezzel bajlódni
a szimmeringnél levõ szivacsgyûrû és a rajta levõ olaj keni a becsúszót, valamint a szárban lévõ kenõolaj
fölösleges ezzel bajlódni
#2896
Posted 2010. May 25. - 21:57
#2897
Posted 2010. May 25. - 21:40
Üdv!
Aszonygya má meg valaki, hogy Rock Shox teló becsúszóját mivel érdemes kenni. Mert ma az egyik helyi boltban néztek rám hülyén amikor mondtam nekik hogy olyan kencét akarok ami teflon tartalmú és jó a telók becsúszójához. Azt mondta a szaki hogy telónak a becsúszóját zsírozni szokták, és az RS oldalon sincs olyan cucc amit ajánlanának. Mondtam neki hogy az RS lúzermanuálban teflon tartalmú kencét írnak.
EZ Esetleg EZ melyik nem okoz kárt ellenben van haszna?
Aszonygya má meg valaki, hogy Rock Shox teló becsúszóját mivel érdemes kenni. Mert ma az egyik helyi boltban néztek rám hülyén amikor mondtam nekik hogy olyan kencét akarok ami teflon tartalmú és jó a telók becsúszójához. Azt mondta a szaki hogy telónak a becsúszóját zsírozni szokták, és az RS oldalon sincs olyan cucc amit ajánlanának. Mondtam neki hogy az RS lúzermanuálban teflon tartalmú kencét írnak.
EZ Esetleg EZ melyik nem okoz kárt ellenben van haszna?
Minden bonyolult problémának van egy egyszerû, világos és rossz megoldása.
#2898
Posted 2010. May 25. - 13:25
#2899
Posted 2010. May 25. - 12:55
Sziasztok! Van egy KTM Chicago bringám és gondolkodom, hogy lecserélném a telót! Nézegettem mindenhol, 40 és 60 ezer között szeretném megvenni a legjobb ár/érték arányút! Nem tudom hogy rugós vagy levegõs érné meg jobban, néztem a Rock Shox Tora 302 vagy 318, esetleg a Solo Air... 73kg vagyok és XC/CC felhasználásra van a bringa! Elõre is köszönök minden segítséget! A V-fék még maradna a bringámon!