Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Teleszkópok - általános eszmecsere #2.

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
10886 hozzászólás a témában

#1
rob

rob

    Executor-class Star Destroyer

  • globális moderátor
  • 16.866 hozzászólás

Ha az olajcsere nem segített, nekem volna még 1-2 ötletem, amit meg lehet tenni annak érdekében, hogy szebben mozogjon a villa:

- Nekem volt 2db olyan RS solo air-es villám (régebbi típusú solo air, aminél a rugóút hosszát hézagolókkal lehetett állítani), a levegő leengedése, és újra felfújása után érezhetően rosszabbul mozgott. Ez azért volt, mert a nyomórúd tetején lévő dugattyú nem engedte át a negatív kamrába a levegőt, hanem csak a pozitív kamrában volt nyomás. Ezt úgy lehetett kiküszöbölni, hogy a felfújás után a teleszkóp hídját megfogva  egy határozott mozdulattal megrántva lefelé, a dugattyú nyitott, és átengedte a nyomást a negatív kamrába is, és így a villa, érezhetően finomabban mozgott ezután.

- Olajcsere alkalmával a lábat úgy érdemes visszatolni a becsúszókra, hogy a levegő oldali, és a csillapító oldali nyomórúd is be legyen nyomva, így a lábban nem reked meg annyi levegő, ami befolyásolná a mozgást. A Fox is hasonló okokból tett a 40-es lábára levegő leengedő szelepeket.

- A biciklit érdemes fejre állítva tárolni, vagy csak időnként fejre állítani (pl. tekerés előtt 1 fél órára), hogy az olaj visszafolyjon a felső perselyekhez.

a Fox azért tett szelepet a 40-es lábára, mert sokszor a DH pálya teteje és alja között a szint 1000m is lehet, ahol észrevehető nyomáskülönbség van. versenyen ennek a kiegyenlítése egy fontos feladat és ezzel a szeleppel így egyszerű is lett.


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#2
trek8k

trek8k

    vendég

  • fórumtag
  • 142 hozzászólás

Ha monti telót akarnál trekingben használni, akkor nem fogsz tudni pálcás sárvédőt rátenni, mert nincs a hídon és a lábon erre lyuk. Bár rá lehet ettől eszkábálni (láttam már csőbilinccsel is...), vagy tehetsz rá Mudhuggert vagy ProGuard sárvédőt, de ezek nem borítják akkora felületen a kereket, mint pálcások:

 

p4pb12978420.jpg

 

 

Ez én telómon a hídban van 2 csavarmenet, de a lábra tényleg kellett a csőbilincs.

 

20191109-122528.jpg



#3
Karoly99

Karoly99

    újonc

  • fórumtag
  • 15 hozzászólás

Sziasztok, ismételten köszön a friss infókat és a hozzászólásokat.

 

Az alsó lábban is tiszta volt az olaj ?

A perlehúzó szivacsok nem voltak szárazok ? Beáztattad őket olajba ?

Kis hazánk melyik részén laksz amúgy ? Ha Bp, úgy ránéznék arra a rosszcsont telóra. Most már érdekel.

 

Ahogyan szétszedtem minden alkatész gyári állapotú volt benne, mint amikor először bontasz meg valamit az ugye látszik.
Semmilyen kopás, elöregedett tömítés nem volt benne.
Az olaj és zsír is olyan állapotú volt benne mintha tegnap lett volna beleöntve, sőt a mennyiségek is megfelelőek voltak, legalábbis amit a leírásában meghatározott.
Semmiféle használtságra vagy elöregedésre utaló jeleket nem lehet rajta látni.
A teleszkópot teljesen szétszedtem, megtörölgettem, megtisztítottam, majd bezsíroztam és feltöltöttem olajjal.
A két felső gumigyűrűt is kiszedtem, meg alatta a két szivacsgyűrűt azokat is megtisztítottam és bezsíroztam, beolajoztam.
Majd ugye mentem vele egy próbát, de semmi változást nem tapasztaltam, ugyanaz mint előtte volt.
A teleszkópot nézegettem menet közben lehet látni, hogy mozdul,mozog, csak sajnos ebből én nem sokat veszek észre, kényelmi szempontból.
Gyanítom, hogy valamiért túl kemény a mozgása, talán a működési mechanizmusa miatt vagy nem tudom, de nem igazán érzékeny..
Egyébként Budapesten lakom a XVII. kerületben.
 

 

Boxxer kell neked (: Jópár éve kipróbáltam valaki Demo akárhányát, benne valami Boxxerrel. Persze csak városban, de kurvajó volt, hogy semmit sem érződött a szar bringaútból. Más telóknál fel sem merült bennem, hogy ki kéne minden kisebb dolgot mozogniuk, persze mozognak, csak azért érezni, hogy volt ott valami. 

 

Ha monti telót akarnál trekingben használni, akkor nem fogsz tudni pálcás sárvédőt rátenni, mert nincs a hídon és a lábon erre lyuk. Bár rá lehet ettől eszkábálni (láttam már csőbilinccsel is...), vagy tehetsz rá Mudhuggert vagy ProGuard sárvédőt, de ezek nem borítják akkora felületen a kereket, mint pálcások:

 

p4pb12978420.jpg

 

Pedig kipróbálhatnád a Manitou Markhor-t 200 euróért. Gondolom a trekingek még tapered fejcsövűek, meg az elsőkereked sem átütőtengelyes. Sajna nincs benne ABS+ kompresszió állítás, csak Kiwk Toggle, amit nem biztos, hogy lehet alátét cserével állítgatni. Ez a kettő közt a különbség, felül a Kwik Toggle, alul az ABS+:

 

7619_manitou_kwik_toggle_and_abs_plus_20

 

 

Vagy direkt treking villa 175 euróért: Rock Shox Paragon. Fogalmam sincs, hogy mozog, de csak 65 milis az útja, ami biztos bőven elég bicajútra. Mondjuk sohasem értettem, hogy minek kell a trekingekbe teló, főleg, ha a legszarabbakat teszik bele. De ahogy már mondták mások is, telócserélgetés helyett, inkább használj szélesebb külsőt kicsit alacsonyabb nyomással. Meg olyat, amiben van normális defektvédelem

 

Igen ez egy KTM trekking bicikli, nem taperedes nyakú hanem normál 1 1/8"-os ahead.

A sárhányó kérdését azt megoldottam textilszalaggal és gyorskötözővel.

Szerintem a legalapabb állítási lehetőség van rajta, a kormányról tudom ki-be kapcsolni a rugózást és annyi.

Pluszban van még egy imbuszkulcs hozzá amivel pedig a teleszkóp gyorsaságát tudom állítani, ezeket kipróbáltam semmi változást nem tapasztaltam, ua, mit előtte.

Azaz, ha lassúra teszem a teleszkópot akkor valamivel lassabban is működik, nem igazán tudom, hogy mire jó az, vagy kinek jó, mikor így sem mozog úgy ahogy kellene, nem érzékeny.

Az említett teleszkópok meggyőzőek, érdekelne is a dolog, de már csak úgy merek ebbe belevágni ha azt én ki tudom előtte próbálni, hogy számomra megfelelő-e a finomsága.

Így berendelni, főleg külföldről, hogy hátha jó lesz, így ezt nem merem, főleg, hogy nem 10.000 Ft.-os tételek ezek....

 

Ami eddig bevált és határozottan érezhető az az alacsonyabb keréknyomás.

Ez ok, ezt rendben van, ezt köszönöm, viszont ha már van rajta teleszkóp akkor azért az is érezhető legyen.

Továbbra is érdekel akár még használt is ha van valakinek eladó, ami előtte kipróbálható és szerinte tudja azt amit leírtam.

A villanyak hossza min. 225 mm!



#4
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 20.992 hozzászólás

Boxxer kell neked (: Jópár éve kipróbáltam valaki Demo akárhányát, benne valami Boxxerrel. Persze csak városban, de kurvajó volt, hogy semmit sem érződött a szar bringaútból. Más telóknál fel sem merült bennem, hogy ki kéne minden kisebb dolgot mozogniuk, persze mozognak, csak azért érezni, hogy volt ott valami. 

 

Ha monti telót akarnál trekingben használni, akkor nem fogsz tudni pálcás sárvédőt rátenni, mert nincs a hídon és a lábon erre lyuk. Bár rá lehet ettől eszkábálni (láttam már csőbilinccsel is...), vagy tehetsz rá Mudhuggert vagy ProGuard sárvédőt, de ezek nem borítják akkora felületen a kereket, mint pálcások:

 

p4pb12978420.jpg

 

Pedig kipróbálhatnád a Manitou Markhor-t 200 euróért. Gondolom a trekingek még tapered fejcsövűek, meg az elsőkereked sem átütőtengelyes. Sajna nincs benne ABS+ kompresszió állítás, csak Kiwk Toggle, amit nem biztos, hogy lehet alátét cserével állítgatni. Ez a kettő közt a különbség, felül a Kwik Toggle, alul az ABS+:

 

7619_manitou_kwik_toggle_and_abs_plus_20

 

 

Vagy direkt treking villa 175 euróért: Rock Shox Paragon. Fogalmam sincs, hogy mozog, de csak 65 milis az útja, ami biztos bőven elég bicajútra. Mondjuk sohasem értettem, hogy minek kell a trekingekbe teló, főleg, ha a legszarabbakat teszik bele. De ahogy már mondták mások is, telócserélgetés helyett, inkább használj szélesebb külsőt kicsit alacsonyabb nyomással. Meg olyat, amiben van normális defektvédelem

1. olyan középszarul mozog a jobbik váltózat (gold-alubecsuszó) de nem is cél a hiperakticitás

2, viszont azzal el lehet engedni a ballonos külsőt, mert nem fér bele

3, meg mivel nagyob a beépítési magassága, kicsit hanyatt is esik tőle, van akit ez zavar (nekem jó volt a 29-es reba a krossztrekkingbe de én más állatfaj vagyok)


Bikertigger módosította - 2019. november 09. - 01:26

  • Karoly99 kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#5
blash

blash

    vendég

  • fórumtag
  • 645 hozzászólás

[...] Tehát a kérdésem az lenne, hogy hogyan lehet elérni egy olyan teleszkóp hatást amivel nem érzek meg minden egyes kis gödröt vagy útegyetlenséget, szépen finoman működik mint kés a vajban.
Mit tudok vele kezdeni így házilag, vagy ha nagyobb beavatkozást igényel azt ki tudná megcsinálni, merre érdemes elindulni ez ügyben?
Köszi előre is.

 

Boxxer kell neked (: Jópár éve kipróbáltam valaki Demo akárhányát, benne valami Boxxerrel. Persze csak városban, de kurvajó volt, hogy semmit sem érződött a szar bringaútból. Más telóknál fel sem merült bennem, hogy ki kéne minden kisebb dolgot mozogniuk, persze mozognak, csak azért érezni, hogy volt ott valami. 

 

Ha monti telót akarnál trekingben használni, akkor nem fogsz tudni pálcás sárvédőt rátenni, mert nincs a hídon és a lábon erre lyuk. Bár rá lehet ettől eszkábálni (láttam már csőbilinccsel is...), vagy tehetsz rá Mudhuggert vagy ProGuard sárvédőt, de ezek nem borítják akkora felületen a kereket, mint pálcások:

 

p4pb12978420.jpg

 

Pedig kipróbálhatnád a Manitou Markhor-t 200 euróért. Gondolom a trekingek még tapered fejcsövűek, meg az elsőkereked sem átütőtengelyes. Sajna nincs benne ABS+ kompresszió állítás, csak Kiwk Toggle, amit nem biztos, hogy lehet alátét cserével állítgatni. Ez a kettő közt a különbség, felül a Kwik Toggle, alul az ABS+:

 

7619_manitou_kwik_toggle_and_abs_plus_20

 

 

Vagy direkt treking villa 175 euróért: Rock Shox Paragon. Fogalmam sincs, hogy mozog, de csak 65 milis az útja, ami biztos bőven elég bicajútra. Mondjuk sohasem értettem, hogy minek kell a trekingekbe teló, főleg, ha a legszarabbakat teszik bele. De ahogy már mondták mások is, telócserélgetés helyett, inkább használj szélesebb külsőt kicsit alacsonyabb nyomással. Meg olyat, amiben van normális defektvédelem


  • Karoly99 kedveli ezt

#6
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.200 hozzászólás

Elkészültem a felújítással, ki is próbáltam....

Gyakorlatilag semmilyen változást nem vélek felfedezni, a teleszkóp működik de semmiféle csillapítást nem vélek felfedezni most sem.

Sőt talán még az ezelőtti 20.000 ft-os kategóriába eső SR Suntour teleszkópom mintha kellemesebb lett volna.

Abban sem vagyok teljesen biztos, hogy a 300.000 ft-os kategóriába eső teleszkópok meggyőzőbbek lennének.

Ezt inkább kicsit olyan parasztvakításnak érzem, levegős, rugós, akármi.....

Egy biztos ha legközelebb vásárolok teleszkópot azt csak úgy teszem, hogy kipróbálom előtte, mennyire felel meg az én elképzeléseimnek.

Egyetlen egy dolog ami érezhető javulást eredményez, az az alacsonyabb guminyomás, azt a tippet is köszönöm!

Mindenkinek köszönöm a segítséget és a hozzászólásokat, tanácsokat.

Ha sikerült megtalálnom a számomra megfelelő teleszkópot, azt mindenképpen megírom!

Az alsó lábban is tiszta volt az olaj ?

A perlehúzó szivacsok nem voltak szárazok ? Beáztattad őket olajba ?

Kis hazánk melyik részén laksz amúgy ? Ha Bp, úgy ránéznék arra a rosszcsont telóra. Most már érdekel.


marton módosította - 2019. november 08. - 22:13

  • Karoly99 kedveli ezt
Marci

#7
Karoly99

Karoly99

    újonc

  • fórumtag
  • 15 hozzászólás

Ha az olajcsere nem segített, nekem volna még 1-2 ötletem, amit meg lehet tenni annak érdekében, hogy szebben mozogjon a villa:

- Nekem volt 2db olyan RS solo air-es villám (régebbi típusú solo air, aminél a rugóút hosszát hézagolókkal lehetett állítani), a levegő leengedése, és újra felfújása után érezhetően rosszabbul mozgott. Ez azért volt, mert a nyomórúd tetején lévő dugattyú nem engedte át a negatív kamrába a levegőt, hanem csak a pozitív kamrában volt nyomás. Ezt úgy lehetett kiküszöbölni, hogy a felfújás után a teleszkóp hídját megfogva  egy határozott mozdulattal megrántva lefelé, a dugattyú nyitott, és átengedte a nyomást a negatív kamrába is, és így a villa, érezhetően finomabban mozgott ezután.

- Olajcsere alkalmával a lábat úgy érdemes visszatolni a becsúszókra, hogy a levegő oldali, és a csillapító oldali nyomórúd is be legyen nyomva, így a lábban nem reked meg annyi levegő, ami befolyásolná a mozgást. A Fox is hasonló okokból tett a 40-es lábára levegő leengedő szelepeket.

- A biciklit érdemes fejre állítva tárolni, vagy csak időnként fejre állítani (pl. tekerés előtt 1 fél órára), hogy az olaj visszafolyjon a felső perselyekhez.

 

Köszönöm a tippeket, ezeket még akkor holnap kipróbálom!



#8
Papszi

Papszi

    vendég

  • fórumtag
  • 190 hozzászólás

Ha az olajcsere nem segített, nekem volna még 1-2 ötletem, amit meg lehet tenni annak érdekében, hogy szebben mozogjon a villa:

- Nekem volt 2db olyan RS solo air-es villám (régebbi típusú solo air, aminél a rugóút hosszát hézagolókkal lehetett állítani), a levegő leengedése, és újra felfújása után érezhetően rosszabbul mozgott. Ez azért volt, mert a nyomórúd tetején lévő dugattyú nem engedte át a negatív kamrába a levegőt, hanem csak a pozitív kamrában volt nyomás. Ezt úgy lehetett kiküszöbölni, hogy a felfújás után a teleszkóp hídját megfogva  egy határozott mozdulattal megrántva lefelé, a dugattyú nyitott, és átengedte a nyomást a negatív kamrába is, és így a villa, érezhetően finomabban mozgott ezután.

- Olajcsere alkalmával a lábat úgy érdemes visszatolni a becsúszókra, hogy a levegő oldali, és a csillapító oldali nyomórúd is be legyen nyomva, így a lábban nem reked meg annyi levegő, ami befolyásolná a mozgást. A Fox is hasonló okokból tett a 40-es lábára levegő leengedő szelepeket.

- A biciklit érdemes fejre állítva tárolni, vagy csak időnként fejre állítani (pl. tekerés előtt 1 fél órára), hogy az olaj visszafolyjon a felső perselyekhez.


  • Karoly99 kedveli ezt

#9
Karoly99

Karoly99

    újonc

  • fórumtag
  • 15 hozzászólás

Elkészültem a felújítással, ki is próbáltam....

Gyakorlatilag semmilyen változást nem vélek felfedezni, a teleszkóp működik de semmiféle csillapítást nem vélek felfedezni most sem.

Sőt talán még az ezelőtti 20.000 ft-os kategóriába eső SR Suntour teleszkópom mintha kellemesebb lett volna.

Abban sem vagyok teljesen biztos, hogy a 300.000 ft-os kategóriába eső teleszkópok meggyőzőbbek lennének.

Ezt inkább kicsit olyan parasztvakításnak érzem, levegős, rugós, akármi.....

Egy biztos ha legközelebb vásárolok teleszkópot azt csak úgy teszem, hogy kipróbálom előtte, mennyire felel meg az én elképzeléseimnek.

Egyetlen egy dolog ami érezhető javulást eredményez, az az alacsonyabb guminyomás, azt a tippet is köszönöm!

Mindenkinek köszönöm a segítséget és a hozzászólásokat, tanácsokat.

Ha sikerült megtalálnom a számomra megfelelő teleszkópot, azt mindenképpen megírom!

 



#10
rob

rob

    Executor-class Star Destroyer

  • globális moderátor
  • 16.866 hozzászólás

szóval ha nincs hajlandóság villa cserére (nem muszáj, és nem ítéllek el érte, én se tenném meg valószínűleg) akkor továbbra is ott a javaslatom, amit azóta többet is megerősítettek: irány a ballonosabb gumi alacsonyabb nyomáson, plusz egyéb komfort növelő tényezők. 


  • Karoly99 kedveli ezt

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#11
Karoly99

Karoly99

    újonc

  • fórumtag
  • 15 hozzászólás

Sziasztok, köszönöm a friss infókat!

Közben szétszedtem a teleszkópomat és gyakorlatilag gyári állapotú, szerintem egyszer nem volt szétszedve.

140ml olajat öntöttem ki belőle, valamennyi mellé is ment, és így a gyárilag előírt 150ml-t tartalmazta.

A gyűrűk, tömítések, alkatrészek teljesen gyári új állapotúak benne.

A kenőzsír szép sötét pirosas, és az olaj pedig rózsaszínes piros volt.

Semmi kosz vagy eresztés, szivárgás, kopás nem volt, nem tapasztaltam.

Szóval gyanítom, hogy itt a friss olaj feltöltéssel, és az újrakenéssel nem fogok elérni semmi változást.

De természetesen ha készen van ismét jelentkezem, hogy milyen lett.

 

 

 



#12
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
  • LocationBécs

Nagyobb "baj" hogy nincsenek acelrugos trail telok, mint a régi u-turn recon 351. :(

nalam is a rugos pike mozgott a legszebben. A levegos meg konnyu :)


  • Karoly99 kedveli ezt

#13
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 6.433 hozzászólás
Nagyobb "baj" hogy nincsenek acelrugos trail telok, mint a régi u-turn recon 351. :(
  • Karoly99 kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#14
trek8k

trek8k

    vendég

  • fórumtag
  • 142 hozzászólás

Köszönöm az infót!

Igen mindenképpen, először ezt a felújítást próbálom meg, addig nem szándékozom vásárolni egy másikat.

Csak a jövőre nézve érdeklődöm, hogy mi az ami esetleg jó lehetne, ha mégsem menne úgy ahogyan.....

 

Na de ha a solot egyszerűbb és olcsóbb gyártani akkor nyilván maga az eszköz is egy egyszerűbb, nem olyan hatékony eszköz mint a dualos...

Ám de ezt a költségcsökkentést vagy minőségcsökkenést nem igazán veszem észre az árcédulákon.

Azaz most akkor egy kezdetlegesebb technológiát a solot adják el horribilis árakon, és ha az ember szeretne venni egy dula airos-t vagy azzal megegyező minőségű telót, akkor nem kap?

Nem lehet, hogy valami más technológia van már amit alkalmaznak a teleszkópokban, ami hatékonyabb mint a dualos vagy azzal egyenértékű?

Vagy az újabb solokat már tudják olyan hatékonyságúra, és minőségűre csinálni mint annó a dualt?

Valami csak van helyette, nem hiszem, hogy ha az ember akar egy hatékony jó teleszkópot akkor csak a használt piacon szerezhető be...

 

Kapható most is dual air (jó pénzért...):

 

https://www.canecree...ct/helm-air-29/


  • Karoly99 kedveli ezt

#15
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.747 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Trig, a Foxok ma sem rosszak. Sőt! Az 32-es StepCast FIT4 Foxom 2 szezont ment szinte zéró karbantartással és még mindig álomszépen mozog. (Persze egy métert se megyek vele többet így már, megy szervizre.)

 

A baj az, egy ilyen "vacak" akciósan sincs 300e alatt, még németektől se. Kár... :(


  • Karoly99 kedveli ezt

---

1. Canyon Lux CF 2018, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

4. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#16
Karoly99

Karoly99

    újonc

  • fórumtag
  • 15 hozzászólás

Köszönöm az infót!

Igen mindenképpen, először ezt a felújítást próbálom meg, addig nem szándékozom vásárolni egy másikat.

Csak a jövőre nézve érdeklődöm, hogy mi az ami esetleg jó lehetne, ha mégsem menne úgy ahogyan.....

 

Na de ha a solot egyszerűbb és olcsóbb gyártani akkor nyilván maga az eszköz is egy egyszerűbb, nem olyan hatékony eszköz mint a dualos...

Ám de ezt a költségcsökkentést vagy minőségcsökkenést nem igazán veszem észre az árcédulákon.

Azaz most akkor egy kezdetlegesebb technológiát a solot adják el horribilis árakon, és ha az ember szeretne venni egy dula airos-t vagy azzal megegyező minőségű telót, akkor nem kap?

Nem lehet, hogy valami más technológia van már amit alkalmaznak a teleszkópokban, ami hatékonyabb mint a dualos vagy azzal egyenértékű?

Vagy az újabb solokat már tudják olyan hatékonyságúra, és minőségűre csinálni mint annó a dualt?

Valami csak van helyette, nem hiszem, hogy ha az ember akar egy hatékony jó teleszkópot akkor csak a használt piacon szerezhető be...



#17
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 20.992 hozzászólás

 

Amit nem értek viszont, hogy miért szüntették meg a dual air villa gyártását ha annyira jók voltak?

 

elég prózai oka van

a solo air-t egyszerűbb és olcsóbb gyártani...

de azért a DA sem vudu. abban az időben amikor a dual air-es rebák neg sidek voltak a királyok , -15 éve cca- , az egy szelepen fújható  foxok még szebben mozogtak , a rugós/levegős marzók meg még finomabban.

 

amúgy most kb a legjobb középút még mndig a rs reba. elég jól mocorog, nem is túl nehéz, az átütős a maga helyén kezelve kellőn merev is és német webshopból még ésszerű az ár is.

de mint föntebb többen is mondtuk a telócsere lenne az uccsó alternatíva amin gondolkodnék.


  • Karoly99 kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#18
Karoly99

Karoly99

    újonc

  • fórumtag
  • 15 hozzászólás

Ismételten köszönöm a segítségeteket!

Megnéztem a használt teleszkópot amit linkeltél, viszont a nyaka rövid, egyébként ez is az egyik problémám a használt villákkal, hogy

a nyakcső általában 160 - 180 mm, az pedig sajnos nem jó.

Hallottam, hogy van aki foglalkozik nyakhosszabbítással, na de azt nem merném bevállalni, életveszélyesnek tartom.

Amint megcsináltam ezt a felújítós dolgot a mostani villán, megírom, hogy milyen lett!

Bízom benne, hogy segíteni fog és érezhető javulást eredményez!

 

Amit nem értek viszont, hogy miért szüntették meg a dual air villa gyártását ha annyira jók voltak?

Mi az új technológia helyette, miből lehet most választani amit felváltotta?



#19
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.869 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Az, hogy melyik a legjobb teló az hit és ízlés kérdése. (Nikon vs Canon ?) RS v Fox is mind jókat csinál, mindkettőnek van ilyen v olyan sikerült modellje.

Haver is Fox hívő (volt), vett egy új bringát amiben RS volt gyárilag és azt mondta tényleg nagyon jól mozog ez is. Nekem volt Manitou, most éppen DT van (mind levegősek voltak) de valóban, talán a dual air-es RS Reba villám volt a legfinomabb mozgású.

Igen, azért nem lesz új dual-air villád mert már nem gyártják.

De !!! az angyalod eléd dobott egyet használtan az apróban ! :D

https://apro.bikemag...-dual-air-31071

Továbbra is azt mondom, ne nézegess 150ezres telókat, mert felesleges arra amire neked kell. Csodát azok sem tennének. (de Te dolgod mit csinálsz)

Vegyél széles gumit, használd kisebb nyomáson ! Azt érezni fogod azonnal. Főleg tubeless-ként, úgy még jobban csillapít. (legalábbis én úgy éreztem)

Maximálisan egyetértek



A sebesség mindent megold.

 


#20
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.200 hozzászólás

Az, hogy melyik a legjobb teló az hit és ízlés kérdése. (Nikon vs Canon ?) RS v Fox is mind jókat csinál, mindkettőnek van ilyen v olyan sikerült modellje.

Haver is Fox hívő (volt), vett egy új bringát amiben RS volt gyárilag és azt mondta tényleg nagyon jól mozog ez is. Nekem volt Manitou, most éppen DT van (mind levegősek voltak) de valóban, talán a dual air-es RS Reba villám volt a legfinomabb mozgású.

Igen, azért nem lesz új dual-air villád mert már nem gyártják.

De !!! az angyalod eléd dobott egyet használtan az apróban ! :D

https://apro.bikemag...-dual-air-31071

Továbbra is azt mondom, ne nézegess 150ezres telókat, mert felesleges arra amire neked kell. Csodát azok sem tennének. (de Te dolgod mit csinálsz)

Vegyél széles gumit, használd kisebb nyomáson ! Azt érezni fogod azonnal. Főleg tubeless-ként, úgy még jobban csillapít. (legalábbis én úgy éreztem)


marton módosította - 2019. november 06. - 23:07

  • MJani01 és Karoly99 kedveli ezt
Marci