Jelentkezz be Regisztrálj

29er
#561
Posted 2012. January 02. - 10:34

#562
Posted 2012. January 01. - 22:48

Ennyi pénzt simán megér. Alföldön akarod használni, a súlya így annyira nem fog zavarni. Szerintem vedd meg."Új 29-es 115 ezerért."
Kinéztem egy új 29-es montit, 115 ezerért.
SCOTT Aspect 29 Trail | Biciklibajnok webáruház | kerékpár webshop | kerékpárszerviz
#563
Posted 2011. December 31. - 23:25

"Új 29-es 115 ezerért."
Sziasztok!
Már régóta olvasgatom a fórumot, most a véleményetekre lenne szükségem.
Kinéztem egy új 29-es montit, 115 ezerért.
Mivel az Alföldön lakom, ezért 80%-ban sík terepen használnám, döngölt erdei utakon tennék vele 1-2 naponta 30 km-es edzõköröket.
Mit gondoltok, mire számíthatok ilyen áron? Mit kellene rajta már a vásárlás során kicserélnem?
Itt a gép:
SCOTT Aspect 29 Trail | Biciklibajnok webáruház | kerékpár webshop | kerékpárszerviz
Köszönöm a véleményeket.
az hatarozza meg, hogy kinek mi az igenyszintje, illetve mit engedhet meg maganak...
#564
Posted 2011. December 31. - 17:43

Sziasztok!
Már régóta olvasgatom a fórumot, most a véleményetekre lenne szükségem.
Kinéztem egy új 29-es montit, 115 ezerért.
Mivel az Alföldön lakom, ezért 80%-ban sík terepen használnám, döngölt erdei utakon tennék vele 1-2 naponta 30 km-es edzõköröket.
Mit gondoltok, mire számíthatok ilyen áron? Mit kellene rajta már a vásárlás során kicserélnem?
Itt a gép:
SCOTT Aspect 29 Trail | Biciklibajnok webáruház | kerékpár webshop | kerékpárszerviz
Köszönöm a véleményeket.
#565
Posted 2011. December 31. - 16:11

#566
Posted 2011. December 31. - 16:10

#567
Posted 2011. December 31. - 15:47

#568
Posted 2011. December 31. - 15:20

andris ! Te biztosan egy versenyzö szemszögeböl beszelsz. Mert csak ott lehet fontos leszallni es felfutni az emelkedön. Egy ätlag kispolgärnak, mint amilyen en + a haverjaim vagyunk a feltekeres a fontosabb.
#569
Posted 2011. December 31. - 14:19

ezt nem teljesen általánosan gondoltad ugye, hogy minden embernek ezt kell választania?!...
29es bringära hätul kell a 36os racsni, elöl meg a lehetö legkisebb ! Ennyi.
most nem írom le, csak ha érdekel, hogy én miért nem fogok elölre 22-es, hátra 36-os fogaskereket választani
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#570
Posted 2011. December 31. - 14:00

A sok 29-es barátodnak, meg neked is gratulálok, hogy én kis hazánk egyik legátlagosabb mászója elvagyok 34-en hátul, de õk 36-os nélkül létezni sem bírnak 29-esen. Bravó.
#571
Posted 2011. December 31. - 13:36


Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#572
Posted 2011. December 31. - 12:07

Azert, amikor hosszabb teli kihagyäs utan felülsz tavasszal a bringära es a 26ost is alig tudja az ember mozgatni, akkor milyen finom dolog lesz majd a 29est tolni 1-2 honapig a meredekebb emelkedökön....Mikor megvettem a 29-esemet és elõször mentem vele terepen azt éreztem, hogy nem megy sehová ez a dög. A lábaim alig bírták forgatni a szokásos áttételt, fáradtam,stb. Ja, azt elfelejtettem mondani, hogy egy az egyben ment át egy 26-os váltása, 22-32-42 elöl és 11-34 hátul.
Aztán elkezdtem vele tekerni, volt egy 2 napos zempléni hátizsákos tekerés is. Szép lassan megszokta a lábam az áttételeket. Már azt érzem lassúnak amikor visszaülök a 26-osomra. Mondjuk az egy hosszú utas enduro. Így azért érthetõ is. Szóval szerintem csak tekerj vele és hozzászokik a tested.

Sirva könyörgöm, ne vedjük mär a hülyeseget !!! Mi ez a "majd hozzäerösödsz a bringädhoz idövel" dolog ? Haveri körben van egy rakäs 29es, ezerszer probältam öket de ök is megmondjäk: 29es bringära hätul kell a 36os racsni, elöl meg a lehetö legkisebb ! Ennyi.
#573
Posted 2011. December 31. - 00:51

#574
Posted 2011. December 29. - 00:55

#575
Posted 2011. December 28. - 14:39

Aztán elkezdtem vele tekerni, volt egy 2 napos zempléni hátizsákos tekerés is. Szép lassan megszokta a lábam az áttételeket. Már azt érzem lassúnak amikor visszaülök a 26-osomra. Mondjuk az egy hosszú utas enduro. Így azért érthetõ is. Szóval szerintem csak tekerj vele és hozzászokik a tested.
Arn: Jó a 29-es, de azért nem egy teljes telós. Azért lefelé kövesebb, rázósabb úton (nem egy dózerúton) azért egy teljes telós jóval kellemesebb és gyorsabb. Fõleg amik neked voltak:-)
De egy maratonon, ahol számít az idõ (mindenkinek a magáé, persze) ott egy értelmûen imádni való a 29-es, mert felfelé nagyon megy és lefelé is remek a maratonok nem túl cseles útvonalán.
#576
Posted 2011. December 28. - 13:01


#577
Posted 2011. December 28. - 12:49

Finally, the highly acclaimed, high-value SLX group gets revamped in the XTR mold. One insider even went so far to say it was "more XTR junior than XT." Options abound: It will be available in 2x or 3x front chainring setups, with Shadow or Shadow+ rear derailleurs, standard or radiator pads and ISpec-compatible shifters and brake levers. The SLX 2x cranks will come in the following chainring combos: 24/38, 26/38 and 28/40 tooth. The wheels will be offered in 26- and 29-inch XC versions as well as a wider, heavier 26-inch trail model.
jovore erdekes lesz az a nativ 24/38as slx. ahogy elnezem a 26/38on is harmat kell valtani hatul, hogy meglegyen a sor, az se keves... most a 3x10esen kettot valtok.
#578
Posted 2011. December 28. - 12:22

FRM gyártja, 50-60 Euro körüli áron van.Elöl XT 770-es hajtómû van 22-es fogaskerékkel. Ehhez kéne akkor egy 20-ast szerezni...Amit beraktál, arról mit lehet tudni...gyártó..ár...fellelhetõség?
pl.
osCommerce: FRM conversion 36T COG 57g
saját tapasztalatom az, hogy felesleges a 22-34-es áttétel (26"os kerék mellett)
elöl nekem 28-as a legkisebb fogaskerekem és nagyon nagyon ritkán éreztem hiányát az ennél kisebbnek.
ha 29"-esem lenne, arra sem tennék 24-26-osnál kisebb fogaskereket elölre (úgy, hogy hátul 34-es a legnagyobb)
nem tennék, mert ahol már ezt kell használni, ott gyorsabb vagyok futva, illetve olyan alacsony a sebesség, hogy könnyen elbillenek...
Te sokat használtad/használod a 22-34-es áttételt?
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#579
Posted 2011. December 28. - 12:15

#580
Posted 2011. December 28. - 11:37

azt hiszem, hogy ez az egyetlen 9 sebességes sor, aminek 36-os a legnagyobb fogaskereke.Na, utána néztem! Shimano HG-61 12-36-os kazettát találta, aminek a súlya 425gr!! :confused: Akkor van remény egy könnyebb XT vagy XTR kazettára! :-)
ha mindenáron ragaszkodsz a 36-os fogaskerékhez a könnyû 9 sebességes sorral, akkor ez kell Neked:

ez egy 36-os fogaskerék, amit a 9-es sorodhoz tudsz passzintani úgy, hogy a legkisebbet - 11 fogast - nem teszed fel.
ellenben elég költséges...
szerintem inkább egy 11-34-es fogsor kell, elölre pedig egy 10%-kal kisebb fogaskerék, mint a 26"-osodon.
(a 29" és 26" közt kerületben kb 10% a különbség, ezért ha a fogsorod hátul ugyanaz, akkor az elsõ tányérakat kell 10%-kal kisebbre venned, hogy ugyanaz maradjon az 'érzés')
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu