Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

29er

- - - - -

  • Please log in to reply
1138 replies to this topic

#541
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Szerintem az deore volt és 12-36-os.


lehet, bár vhogy slx rémlett. az biztos hogy még papír bmag-ban láttam mint sh újdonság. de a lényegen nem változtat :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#542
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

nem. 2009-ben volt az elsõ 9es 11-36 asszem slx szintû. kifejztten 29-erkhez ajánlva. s akkor nrm volt még nagyobb kistányér

Szerintem az deore volt és 12-36-os.


A sebesség mindent megold.

 


#543
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

szvsz ezt a 11-36ot a 10es rendszereknel inkabb a nagyobb kistanyer miatt hoztak be.


nem. 2009-ben volt az elsõ 9es 11-36 asszem slx szintû. kifejztten 29-erkhez ajánlva. s akkor nrm volt még nagyobb kistányér
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#544
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
szvsz ezt a 11-36ot a 10es rendszereknel inkabb a nagyobb kistanyer miatt hoztak be. a 3x10esen 24es, a shimano 2x10esen meg jelenleg min 26os. epp most probalgatom a 36/22ot 29eren, tetszik :) es tenyleg hozza lehet szokni a nagyobb attetelekhez 29eren, mert az elso koromon nem is valtottam fel hatul a 36osig. ha bevalik, akkor asszem kiprobalom a 667es atdobot is hozza.

Feltöltött kép

#545
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts
5 karos compact hajtómûvem van. A kisebbik, 58mm-es furatkörhöz lehet kapni a 20ast.
Race Face Kettenblatt Race Compact 94/58mm Lochkreis - BIKE-COMPONENTS.DE
TA Kettenblatt Shimano MTB 5-Arm 58mm Lochkreis - BIKE-COMPONENTS.DE
A középtányérom meg 29 fogas ! Azt is találsz itt az oldalon 94mm-es furatkörben TA-Specialite márkában minden van.
29es haverjaim is ilyen 5 karos hajtómûvön 20-29-40es fokozattal járnak. Mármint, aki nehéznek találta a 4 karos hajtómû áttételeit.
20as tányér van 4 karos hajtómûhöz is. De ott minimálisat (kb. 1mm) kell reszelni a hajtómûbõl de annyi anyag bõven van a karon.
Marci

#546
Apci

Apci

    vendég

  • fórumtag
  • 35 posts

Nem látok ellentmondást. Csapatunk legerõsebbjének (és nekem) is 20as tányérja van elöl. De ez mit sem ér, ha nem jársz el tekerni. A könnyû áttétellel egy nagyon jó tartalék van a bringádban, amit akkor használhatsz ki, ha fáradt vagy már. Pl. tavasszal azért az ÁTLAG hobbi bringás jóval gyengébb, mint a nyár végén. (vagy ez csak nálam van így ?:-) Én is nagyon ritkán használom a legkönnyebb fokozatot de néha nagyon jól jön) Én is viszonylag erõsnek és technikásnak számítok a magam kis hobbi szintjén de ha csak a 3. fogaskerékkel szabadna másznom, nagyon sokszor tolnám a gépet.
Ez most nagyképû lesz (üssetek nyugodtan:-) és a múltkor nem is akartam ebbe belemenni de az sem mindegy, ki merre bringázik. Elmész a Börzsönybe, brutál meredek és hosszú mászások vannak ott. Én és 1-2 haverom imádjuk a minél meredekebb, hosszú technikás emelkedõket ami sokaknak már ránézésre is járhatatlannak tûnik. Mi szeretjük. Tavaly voltunk a Dolomitokban. 10km hosszú emelkedõ is volt 1000m szintkülönbséggel, szinte végig nagyon meredek.Ebbõl volt 4 db egymás után !(Sellaronda Hero - MTB Marathon - Dolomites A 82km-es távon voltunk) Erdélyben is irdatlan emelkedõk vannak.
Szóval, nem voltam én a múltkor sem a tekerés ellen de szerintem kell biztonsági tartalék egy erõs embernek is. 29es gépen a 22-34 fokozatban ez kevéssé van meg. (ugye akkor errõl volt szó) De függ attól is, ki hol teker. Ha csakis a Vértesben vagy a Budaiban tekersz, akkor lehet, hogy még ez is bõven elég.


No lám.....mesélj csak errõl a 20-as kistányérról! Hol, mennyiért vágják hozzám?

#547
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts
Nem látok ellentmondást. Csapatunk legerõsebbjének (és nekem) is 20as tányérja van elöl. De ez mit sem ér, ha nem jársz el tekerni. A könnyû áttétellel egy nagyon jó tartalék van a bringádban, amit akkor használhatsz ki, ha fáradt vagy már. Pl. tavasszal azért az ÁTLAG hobbi bringás jóval gyengébb, mint a nyár végén. (vagy ez csak nálam van így ?:-) Én is nagyon ritkán használom a legkönnyebb fokozatot de néha nagyon jól jön) Én is viszonylag erõsnek és technikásnak számítok a magam kis hobbi szintjén de ha csak a 3. fogaskerékkel szabadna másznom, nagyon sokszor tolnám a gépet.
Ez most nagyképû lesz (üssetek nyugodtan:-) és a múltkor nem is akartam ebbe belemenni de az sem mindegy, ki merre bringázik. Elmész a Börzsönybe, brutál meredek és hosszú mászások vannak ott. Én és 1-2 haverom imádjuk a minél meredekebb, hosszú technikás emelkedõket ami sokaknak már ránézésre is járhatatlannak tûnik. Mi szeretjük. Tavaly voltunk a Dolomitokban. 10km hosszú emelkedõ is volt 1000m szintkülönbséggel, szinte végig nagyon meredek.Ebbõl volt 4 db egymás után !(Sellaronda Hero - MTB Marathon - Dolomites A 82km-es távon voltunk) Erdélyben is irdatlan emelkedõk vannak.
Szóval, nem voltam én a múltkor sem a tekerés ellen de szerintem kell biztonsági tartalék egy erõs embernek is. 29es gépen a 22-34 fokozatban ez kevéssé van meg. (ugye akkor errõl volt szó) De függ attól is, ki hol teker. Ha csakis a Vértesben vagy a Budaiban tekersz, akkor lehet, hogy még ez is bõven elég.
Marci

#548
Itózs

Itózs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,069 posts

Elárulok egy titkot: Nem a grammokon múlik !
Ha jó edzésben vagy, bármivel mehetsz. Ha csak 2 hetente 2 órát tekersz, akkor lehet neked 8,7kg-os bringád, akkor is tolni fogod az elsõ emelkedõn. Ismerek ilyen srácot, minden cucca a NASA technológiája fölött van, pille könnyû a gép - de az elsõ kistányéros emelkedõn már tolja. Nálunk legjobban azok a srácok mennek, akiknek a legnehezebb a gépük. Leszarják a grammokat, egyszerûen erõsek, ügyesek.
A 200 Eurós racsni nagyon beteg.

Marton: Akkor mégis csak ér valamit ha teker az ember? Rémlik valami?

"Sirva könyörgöm, ne vedjük mär a hülyeseget !!! Mi ez a "majd hozzäerösödsz a bringädhoz idövel" dolog ? Haveri körben van egy rakäs 29es, ezerszer probältam öket de ök is megmondjäk: 29es bringära hätul kell a 36os racsni, elöl meg a lehetö legkisebb ! Ennyi. "

#549
Apci

Apci

    vendég

  • fórumtag
  • 35 posts
Szerintem félre értettél. Amit le írtam csak a bringás életutam néhány állomása volt. Ezzel csak szemléltetni akartam, hogy nem most karácsonyra kaptam az elsõ bringám, és nem szobabiciklin éltem meg az elmúlt 20 évet.
Látom ugrottál arra amit feldobtam! :-) Hogy jön össze a 110kg és a könnyû súly?
Sehogy.....viszont van egy arany közép út, amit megtanul, kitapasztal az ember az évek folyamán.
Tudom, hogy mik azok az alkatrészek amik elbírnak anélkül, hogy eltörjenek alattam.
Szóval a 100-110 kg-ot elbíró legkönnyebb alkatrészekre hajtok. Ezért mertem írni Neked, hogy a 430gr-os deore sor nehéz Nekem, és pont ezért
veszek inkább egy pg990+FRM 36D kombót.
A titán sorról csak a véleményre voltam kíváncsi!

#550
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts
Kioktatást NEM érzek a hozzászólásomban. Vélemény volt, tapasztalat.
A sérüléseid felsorolását nem értem, hogyan kapcsolódik a témához ? Mit nem engedhetsz meg és miért is ??? Miért kerülnél balesetire ? Elég zavaros az elég hozzászólásod.
Írod, hogy 110kg körül vagy ezért a pillekönnyû cuccok kizártak nálad - de azért a piac legkönnyebb racsnijával szemezel. Most akkor ez hogy van ?? Meg hogy van tapasztalatod a súllyal kapcsolatban. Meghallgatnám a tapasztalataid !
Elõtte is írtam (mindig írom), hogy arra költöd a pénzed, amire csak akarod.
A 200€-s kazetta néhány grammal könnyebb, mint egy Sram vagy XT, XTR. Ráadásul nem is igazán forgó tömeg, mivel a tengelyen van. A tartósságában sem vagyok biztos. Én ahányszor ilyen ezoterikus alkatrésszel találkoztam, valami gond volt velük. Ezeket a pillekönnyû cuccokat nagyon könnyû bringásoknak gyártják. Ezeknél minden ki van könnyítve és egyáltalán nem tartós cuccok. Egyébként itt Bp.-en forgalmazták az FRM cuccokat, szörnyû dolgokat meséltek róluk. Abszolút nem voltak tartósak nem olcsó pénzért. Törtek, repedtek,... Volt Syncros titán középcsapágyam is, annyi gond még nem volt alkatrészemmel, mint azzal. Azóta XT monoblock-al járok, 0 gond velük évekig. Ennyi.
A leginkább problémamentesebbnek a Sram, Shimano cuccok bizonyultak. Bár, utoljára XTR racsnim volt, a csillagról leszakadtak a titán fogaskerekeket rögzítõ szegecsek. Kuka. Ez a 80kg-om alatt volt, nem tudom, neked mennyi ideig tartott volna. De lehet, hogy simán csak pechem volt és kifogtam egy hibás darabot.
A lényeg, hogy tekerjen az ember. Az alkatrészek összeállítása már részletkérdés. Szóval, ha rám hallgatsz, azt csinálsz és veszel, amit akarsz.
Jó tekerést !
Marci

#551
Apci

Apci

    vendég

  • fórumtag
  • 35 posts
Köszönöm a kioktatást, de én is elárulok Neked egy titkot: 1991 óta montizom (gondolom Te régebb óta) és van némi tapasztalatom a súllyal kapcsolatban.
A '90-es években már Shimano DX-el és Ritchey cucokkal voltak szerelve a bringáim. Amióta megengedhetem magamnak, '99 óta csak XT-t használok.
Mivel 193cm magas vagyok és 100-115kg között mozog a súlyom, ezért a pillekönnyû alkatrészek eleve ki vannak zárva Nálam.
Tudod, én már nem akarok a legnehezebb gépen, a legügyesebb és legerõsebb lenni, mert az voltam 20 éve. Ma már csak élvezni szeretném ezt az örök szerelmet egy rám szabott, az igényeimnek és a pénztárcámnak megfelelõ géppel.
Már nem engedhetem meg magamnak, hogy havonta egyszer-kétszer a baleseti osztályon kössek ki, mert volt már eltörve a kulcscsontom, az alkarom, mûtötték már vissza a jobb vállam, mert leszakadt a helyérõl és varták már össze a térdem is párszor.
Szóval térjünk vissza a topik témájához és kérlek fejtsd ki bõvebben, hogy miért "nagyon beteg" ez a racsni €200-ért?!

#552
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

15e ft lesz postával a pg990 + hozzá jön majd az FRM 36D. XT-X.9 cuccokkal van szerelve a GF Paragon-om, a Deore sor túl nehéz Nekem.
Végül ez is megfordult a fejemben:
Google Fordító

Elárulok egy titkot: Nem a grammokon múlik !
Ha jó edzésben vagy, bármivel mehetsz. Ha csak 2 hetente 2 órát tekersz, akkor lehet neked 8,7kg-os bringád, akkor is tolni fogod az elsõ emelkedõn. Ismerek ilyen srácot, minden cucca a NASA technológiája fölött van, pille könnyû a gép - de az elsõ kistányéros emelkedõn már tolja. Nálunk legjobban azok a srácok mennek, akiknek a legnehezebb a gépük. Leszarják a grammokat, egyszerûen erõsek, ügyesek.
A 200 Eurós racsni nagyon beteg.
Marci

#553
Apci

Apci

    vendég

  • fórumtag
  • 35 posts

Nem sok különbséget látni. De tényleg ér ez ennyit ?
Elég drágán hoztad ki a 12-36os racsnit. Ez nem lett volna olcsóbb ? SHIMANO DEORE FOGASKERÉKSOR (12-36) - Bringa Butik Webáruház De a te pénzed, arra költöd, amire akarod.


15e ft lesz postával a pg990 + hozzá jön majd az FRM 36D. XT-X.9 cuccokkal van szerelve a GF Paragon-om, a Deore sor túl nehéz Nekem.

Végül ez is megfordult a fejemben:

http://translate.goo...PfI0tpUupzfxC4g

#554
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts
Nem sok különbséget látni. De tényleg ér ez ennyit ?
Elég drágán hoztad ki a 12-36os racsnit. Ez nem lett volna olcsóbb ? SHIMANO DEORE FOGASKERÉKSOR (12-36) - Bringa Butik Webáruház De a te pénzed, arra költöd, amire akarod.
Marci

#555
Apci

Apci

    vendég

  • fórumtag
  • 35 posts
Ma megrendeltem egy 11-32-es SRAM PG990 sort a 36-os konverzióhoz. Hétvégén megrendelem a 36-os FRM lánckereket a 12-es záróanyával együtt. Így lesz majd egy fincsi 12-36-os sorom 22-es elsõ kistányérral.
Kérdésem a következõ lenne. Ti észrevesztek valami különbséget a két rendelhetõ tétel között?

FRM Ritzel Conversion Kit 36Z für Twentyniner 61g, 52,50 €

FRM Kassettenritzel 36D für den Umbau auf eine 12-36 Kassette, 56,00

#556
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
csak tanyert, amugy nem vagnek bele, tul sokba kerulne. az atdobora leszek inkabb kivancsi, hogy birja a szelesebb koszoruhasznalatot, mert a lemezen levo hajtogatasok elvileg azt szolgaljak, hogy azt a rendszert szolgalja ki, amihez keszult (megfelelo magassagban van kiszelesitve, szukitve, mind a harom tanyerhoz kulon).

#557
kenguru

kenguru

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 472 posts
Lánctányérokat és elsõ váltótkart cserélsz? vagy csak lánctányért, aztán nem teszed fel a harmadik pozícióba?

irtam egy kis bejegyzest a 29eres attetelekrol:
Plojekt Blájen: Hajtás-áttételek 29er viszonylatban



#558
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
irtam egy kis bejegyzest a 29eres attetelekrol:
Plojekt Blájen: Hajtás-áttételek 29er viszonylatban

#559
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts

Végül is az egyetlen érték ebben a pakkban a váz.

a többi alkatrészt meg majd úgyis lecseréli idõközben, ha úgy érzi, hogy komolyabban foglalkozik a bringázással

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#560
Apci

Apci

    vendég

  • fórumtag
  • 35 posts

Késõbb,mire elkopik a hajtõmûved lánctányérjai,akkor én már egy bonthatót tennék rá,vmi Acera,Alivio szintût,az nem lógna ki a felszereltségbõl.


Végül is az egyetlen érték ebben a pakkban a váz.