jajam... a bmx-esek zöme is ide tartozik, akikrõl már próbáltam prédikálni...Meggyõzõdésem, hogy a normális Fogas-használóknak (és nem a biztonságiaknak) kellen elsõként kilökni magu(n)k közül azokat, akik nem ide valók, hanem legfeljebb a Havasalföld egy földbe vájt putrijába.
Jelentkezz be Regisztrálj
János hegyi pályák #2
#2281
Írta 2006. július 09. - 21:55
#2282
vendég_galuska_*
Írta 2006. július 09. - 21:52
vendég_galuska_*
Idézet:
Eredeti szerzõ sala
Esetleg tarthatnál te is egy fórumtalit otthon nagy zabálással , mint anno én meg exem palacsintaparty-t
Arról is lehet szó... Pl. Janihegyi állatkodás, majd a Nagy Zabálás.... Csak legyen má' tavasz!!!!!!
__________________
Szóval, ha normális bájkosoknak van kedve a jövõ hét végén efféle programra...
Jómagam béna és lassú vagyok, GT és Gyisnyófõ bõven elég nekem, de kaja-pija ismerkedés mehet! Különben ki tudja, kit ismerek már, csak folyton paraszt vagyok és elfelejtek bemutatkozni...
#2283
Írta 2006. július 09. - 21:50
tudom hogy veszteséges. de legalább megy valahova az adónk nemcsak úgy eltünik mint a kámfor.
eddigis felment 15.
de túl jól müködött, gyorsan el kellett rontani. és mindig megy egy ideig, rögtön tönkre kell tenni mert lazák vagyunk.
viselkedni a magyar kerékpárosok nem tudnak. és sose nem is fognak tudni.
#2284
vendég_galuska_*
Írta 2006. július 09. - 21:44
vendég_galuska_*
mint ahogy a gyermekvasút, a fogas is sokáig állandó marad, a bringákat sem fogják tudni nagyon letiltatni róla, csak a szabályokat betartatni. és ha be van tartva a fogason nem lesz atrocitás, csak mellette a peronon. az meg nem sokat érdekel.
Nyereségesnek nem kell lenni, csak önfenntartónak, azaz nullszaldósnak. azaz összes kiadást(fizetés javítás) fedezze a bevétel. ami ha nincs, az állam egészíti ki úgy ahogy.
Én sem gondolom, hogy megszüntetik... Csak rögeszmésen ismétlem álláspontomat: Viselkedni kéne és akkor a jelenlegi szabályozás mellett is lehetne akár 15 bringát is vinni.
Mellesleg én még a nullszaldót is megkérdõjelezem, hiszem tudott, hogy a BKV egésze vastagon veszteséges - állami támogatás, stb mellett is - a Fogas meg épp nem egy halálra kihasznált, olcsó fenntartású valami...
Gondolj bele mi lenne, ha nyugati színvonalú tömegközlekedési jegyárak lennének nálunk is!
Persze ezeket a problémákat oldja meg Popferi és csapata.
#2285
Írta 2006. július 09. - 21:39
Nyereségesnek nem kell lenni, csak önfenntartónak, azaz nullszaldósnak. azaz összes kiadást(fizetés javítás) fedezze a bevétel. ami ha nincs, az állam egészíti ki úgy ahogy.
#2286
vendég_galuska_*
Írta 2006. július 09. - 21:38
vendég_galuska_*
szvsz galuska, amit írtál valahogy ki kéne tenni a fogashoz (van neki hely) hogy mások is olvashassák és észbekapjanak, mert ugye azt akarod mondani tömören hogy vigyázzunk a fogasra és becsüljük meg. de sztem itt a fórumosok közül nem igazán szoktak a sarokbahugyozni a fogason és szét grafitizni... amúgy én nekem még nem is ártana olyan nagyon nagyon sokat ha megszûnne a fogas mert reggel úgyis úgy megyek suliba hogy eltekerek a denevérig (5perc) a szépjuhásznétõl ahol lakunk, és csak le dh-zom a körszállóig
, visszafele meghát cc-bezony..de ha erõsödjek
Meggyõzõdésem, hogy a normális Fogas-használóknak (és nem a biztonságiaknak) kellen elsõként kilökni magu(n)k közül azokat, akik nem ide valók, hanem legfeljebb a Havasalföld egy földbe vájt putrijába.
De lehet, hogy egy szép napon annyira felidegesít valaki, hogy elragadtatom magam...:mad:
#2287
vendég_galuska_*
Írta 2006. július 09. - 21:35
vendég_galuska_*
szvsz mivel a BKV monopolium, es a kormanynak is van resze a jegyarak megszabasaban, a BKV nem LEHET nyereseges. A kormany anyagi tamogatast ad a BKVnek, hogy az fenn tudjon maradni es ne menjen csodbe.
Tehat nem tok mindegy melyik vonalakat tartja fent a BKV es melyeket nem?
Nem.
Életidegen példa: Megszüntetik a Fogason a bicószállítást vagy a 3-as metrót? Tökmindegy? Persze, hogy nem. A Fogas nyilvánvalóan óriási ráfizetés (utasszám, karbantartási, üzemeltetési költségek) ugyanakkor kiválthaó lenne buszjáratokkal - gazdaságosabban.
Hagyománytiszteletbõl, turisztikai szempontokból, stb. még üzemel. Egyelõre. Vigyázni kéne rá. De én hülye vagyok...
#2288
Írta 2006. július 09. - 20:46
#2289
Írta 2006. július 09. - 20:26
Tehat nem tok mindegy melyik vonalakat tartja fent a BKV es melyeket nem?
I wish that I could fly, I’d take you there with me across the sky, beneath the veil, we all want to be free!
wannabe...
#2290
vendég_galuska_*
Írta 2006. július 09. - 19:07
vendég_galuska_*
galuska: mint tiger is írta, az 175 bruttó az a bkvnak majd' 2szer annyiba kerül. és most hála a kedves kormánynak mégtöbb lesz
a másik pedig, hogy a bkvnak nem kell nyereségesnek lennie. ez egy közszolgáltatás, ennek mûködnie kell, azért van mert alapvetõ. persze nem azt mondom, hogy nem kell jegyet venni, csak ennek a számításnak így semmi értelme nincs...
A számítás csak arra kívánt rámutatni, hogy mennyire alaptalan handabanda az, hogy "megfizetném, ha rendes ára lenne..."
A szolgáltatás részérõl meg annyit, hogy tévedésben vagy. A BKV RT. részvénytársaság, tehát alapvetõen nyereségre kell törekedjen... A Fogas meg végképp nem alapvetõ közszolgáltatás, nem olyan szerzõdés, amit KÖTELEZÕ igénybe venni. (ellentétben pl. csatornadíj, szemétszállítás, stb.) Valójában egy a BKV vonalai közül, amit minden további nélkül felszámolhat - mint azt megteszi buszjáratok esetében, ha azt úgy látja jónak.
A lényeg inkább az, hogy megértsék: a BKV-nak különösebb érdeke (pontosabban: semmi érdeke) nem fûzõdik a Fogason történõ bringaszállításhoz, így jobban meg kellene becsülni a lehetõséget, pláne, hogy senki nem fizet érte...
#2291
Írta 2006. július 09. - 18:01
#2292
Írta 2006. július 09. - 16:34
jövõ héten minden reggel 7tõl valakik?
Úgy is lehet, h 1-2 órával késõbb csatlakozok? Meddig maradnál hegyen?
#2293
Írta 2006. július 09. - 14:11
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#2294
Írta 2006. július 09. - 13:19
a másik pedig, hogy a bkvnak nem kell nyereségesnek lennie. ez egy közszolgáltatás, ennek mûködnie kell, azért van mert alapvetõ. persze nem azt mondom, hogy nem kell jegyet venni, csak ennek a számításnak így semmi értelme nincs...
#2295
Írta 2006. július 09. - 11:16
de mindenért.
és valahol Dig mondja az igazat, régen iszonyat nagy hangulata volt az egésznek.
#2296
Írta 2006. július 09. - 09:58
Mondjuk a hangulat az aminek az alapját a fogas adta, mikor kezdtem és minden nap kintvoltam még 2004-ben akkor imádtam fogasozni, akkor is voltak balhék, de nem volt ennyire durva a helyzet, meg akkor még korlátozások sem voltak, ezt baszták el szépen..
Kezdve a buszos rongálással..
#2297
Írta 2006. július 09. - 09:56
1ébként már az én fejemben is +fordult ehg szakadt 8 személyes mikrobusz , beállítása egy bringaszállító utánfutóval /iránytaxi felirattal / de gyanítom nem sok fizetõképes/fizetési hajlsndósággla rendelkezõ/ kereslt lenne rá.....
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2298
Írta 2006. július 09. - 09:54
#2299
vendég_galuska_*
Írta 2006. július 09. - 09:40
vendég_galuska_*
Tegyük fel, hogy a legforgalmasabb nyári hónapokban (június, július, augusztus) a hétvégi napokon minden körben 15 bringa megy fel. Óránkét 3 körrel számoljunk és tételezzük fel, hogy reggel nyolctól este nyolcig adott ez a forgalom. (mint látható, ez erõsen túlzó számítás, hiszen reggel nyolckor még biztos nincsenek ennyien...) Ez ugyebár egy hétvégén akkor
3x15 bringa/óra = 45 felszállítás
12 óra x 45 bringa = 540 felszállítás/hétvégi nap
A három hónap alatt ez nagyjából 26 hétvégi nappal számolva tehát 14.040 felszállítás.
Tételezzük fel, hogy hétköznapokon a forgalom csak egyharmada ennek, azaz 180 szállítás naponta. A maradék napokkal számolva nyárra ez
64 nap x 180 bringa = 11.520 felszállítás
Fõszezönban tehát felmegy 25.560 kecske.
A bringaforgalom számítása szempontjából a január-február és november-december gyakorlatilag kihagyható, annal is inkább, mert máshol inkább fölfelé kerekítek.
Marad még 5 hónap. Ezeket számoljuk átlagosan a szezonban lévõ hétköznapok felével, azaz 90 bringa/nap. (Szerinetm ez is nagyon fölélõtt számítás.) 5 hónap alatt ez 13.500 bringfelszállítás jelent.
Fogjuk tehát rá, hogy (még mindig erõsen felfelé kerekítek) hogy egy év alatt 40.000 felszállítás történik. Kérdés, mennyi bevétele van ebbõl a BKV-nak?
Tételezzük fel azt, amitõl semmi nincs messzebb a valóságtól – mindenki jegyet vált a bicójának.
40.000.x 185 Ft = 7.400.000 Ft bevétel
Ismételten felhívom a figyelmet, ennyi felszállítás 1000 %, hogy nem történik, jegyet meg végképp nem vesz mindenki...
Mire elég a BKV-nak ez a pénz? Kell alkalmazni mondjuk minimum 4 vonatvezetõt. (Hiszen váltják egymást, nekik is jár szünnap, stb.) Tegyük fel, hogy kapnak nettó 110.000 Ft fizetést (szerintem ennyit nem), ami bruttó 175.000 körül van, azaz gyengébbek kedvért a BKV ennyit fizet a vonatvezetõknek, illetve a TB felé, valamint adóelõleget az államnak, stb.
175.000 x 12 = 2.100.000 Ft per év/fõ
négy vonatvezetõ esetén 8.400.000 Ft/év
Lassan dereng, mire gondolok? A jegyárakból még a vonatvezetõket sem lehetne kifizetni! Még nem fizettünk a diszpécsereknek, karbantartóknak, szerelõknek, a motorvonatokba egy csepp dízelt nem töltöttünk, nem javítottak, nem volt karbantartás. Nem végezték el a szakhatósági vizsgálatokat, soroljam még? Felesleges.
A „normális jegyár” azt jelentené, hogy nem ráfizetést termel a vonat. Ha üzleti alapon menne, szerintem 1000 Ft-os jegyárak lennének indokoltak. Megfordítva: ha jó üzlet lenne a bringásokat a János-hegyre szállítani, már élelmes vállalkozók mûködtetnének bringalifteket. De nem jó üzlet, nem is lesz, így a Fogason való szállítás – még ha meg is venné mindenki a jegyét – ajándék, amit tisztelettel megbecsülni illene.
Még valami: a Fogason való bringaszállítás nem valamiféle emberi alapjog, még csak nem is állampolgári jog. Kizárólag szerzõdés alapján járó, ellentételezésért elvárható lehetõség.
Ezt kellene a buksikba bevésni. Még a 18 éven aluliaknak is. Felnõtteknek meg pláne.
Egyébként addig megy a hülyeség, míg egy napon megszüntetik az egészet – hiszen mint látható, semmiféle anyagi érdekük nem fûzõdik a bringaszállításhoz.. Ezért kellene nekünk rendet tartani a magunk háza táján.
#2300
Írta 2006. július 08. - 22:42

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére






