Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

János hegyi pályák #2

- - - - -

  • Please log in to reply
4052 replies to this topic

#2281
rmx rider

rmx rider

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,790 posts

Meggyõzõdésem, hogy a normális Fogas-használóknak (és nem a biztonságiaknak) kellen elsõként kilökni magu(n)k közül azokat, akik nem ide valók, hanem legfeljebb a Havasalföld egy földbe vájt putrijába.

jajam... a bmx-esek zöme is ide tartozik, akikrõl már próbáltam prédikálni... :)

#2282
vendég_galuska_*

vendég_galuska_*
  • vendég
Haggyukk mostmá' a ketshegeket! Nyoma van annak, mit írtam valaha:

Idézet:
Eredeti szerzõ sala
Esetleg tarthatnál te is egy fórumtalit otthon nagy zabálással , mint anno én meg exem palacsintaparty-t ;)


Arról is lehet szó... Pl. Janihegyi állatkodás, majd a Nagy Zabálás.... Csak legyen má' tavasz!!!!!!
__________________

Szóval, ha normális bájkosoknak van kedve a jövõ hét végén efféle programra...
Jómagam béna és lassú vagyok, GT és Gyisnyófõ bõven elég nekem, de kaja-pija ismerkedés mehet! Különben ki tudja, kit ismerek már, csak folyton paraszt vagyok és elfelejtek bemutatkozni...

#2283
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts
a jegyárakon dolgonak odafent nyugi.. fel kell zárkóznunk ugyanis!:)

tudom hogy veszteséges. de legalább megy valahova az adónk nemcsak úgy eltünik mint a kámfor.

eddigis felment 15.
de túl jól müködött, gyorsan el kellett rontani. és mindig megy egy ideig, rögtön tönkre kell tenni mert lazák vagyunk.

viselkedni a magyar kerékpárosok nem tudnak. és sose nem is fognak tudni.

#2284
vendég_galuska_*

vendég_galuska_*
  • vendég

mint ahogy a gyermekvasút, a fogas is sokáig állandó marad, a bringákat sem fogják tudni nagyon letiltatni róla, csak a szabályokat betartatni. és ha be van tartva a fogason nem lesz atrocitás, csak mellette a peronon. az meg nem sokat érdekel.
Nyereségesnek nem kell lenni, csak önfenntartónak, azaz nullszaldósnak. azaz összes kiadást(fizetés javítás) fedezze a bevétel. ami ha nincs, az állam egészíti ki úgy ahogy.


Én sem gondolom, hogy megszüntetik... Csak rögeszmésen ismétlem álláspontomat: Viselkedni kéne és akkor a jelenlegi szabályozás mellett is lehetne akár 15 bringát is vinni.
Mellesleg én még a nullszaldót is megkérdõjelezem, hiszem tudott, hogy a BKV egésze vastagon veszteséges - állami támogatás, stb mellett is - a Fogas meg épp nem egy halálra kihasznált, olcsó fenntartású valami...
Gondolj bele mi lenne, ha nyugati színvonalú tömegközlekedési jegyárak lennének nálunk is!
Persze ezeket a problémákat oldja meg Popferi és csapata.

#2285
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts
mint ahogy a gyermekvasút, a fogas is sokáig állandó marad, a bringákat sem fogják tudni nagyon letiltatni róla, csak a szabályokat betartatni. és ha be van tartva a fogason nem lesz atrocitás, csak mellette a peronon. az meg nem sokat érdekel.
Nyereségesnek nem kell lenni, csak önfenntartónak, azaz nullszaldósnak. azaz összes kiadást(fizetés javítás) fedezze a bevétel. ami ha nincs, az állam egészíti ki úgy ahogy.

#2286
vendég_galuska_*

vendég_galuska_*
  • vendég

szvsz galuska, amit írtál valahogy ki kéne tenni a fogashoz (van neki hely) hogy mások is olvashassák és észbekapjanak, mert ugye azt akarod mondani tömören hogy vigyázzunk a fogasra és becsüljük meg. de sztem itt a fórumosok közül nem igazán szoktak a sarokbahugyozni a fogason és szét grafitizni... amúgy én nekem még nem is ártana olyan nagyon nagyon sokat ha megszûnne a fogas mert reggel úgyis úgy megyek suliba hogy eltekerek a denevérig (5perc) a szépjuhásznétõl ahol lakunk, és csak le dh-zom a körszállóig :D, visszafele meghát cc-bezony..de ha erõsödjek :P


Meggyõzõdésem, hogy a normális Fogas-használóknak (és nem a biztonságiaknak) kellen elsõként kilökni magu(n)k közül azokat, akik nem ide valók, hanem legfeljebb a Havasalföld egy földbe vájt putrijába.
De lehet, hogy egy szép napon annyira felidegesít valaki, hogy elragadtatom magam...:mad:

#2287
vendég_galuska_*

vendég_galuska_*
  • vendég

szvsz mivel a BKV monopolium, es a kormanynak is van resze a jegyarak megszabasaban, a BKV nem LEHET nyereseges. A kormany anyagi tamogatast ad a BKVnek, hogy az fenn tudjon maradni es ne menjen csodbe.

Tehat nem tok mindegy melyik vonalakat tartja fent a BKV es melyeket nem?


Nem.
Életidegen példa: Megszüntetik a Fogason a bicószállítást vagy a 3-as metrót? Tökmindegy? Persze, hogy nem. A Fogas nyilvánvalóan óriási ráfizetés (utasszám, karbantartási, üzemeltetési költségek) ugyanakkor kiválthaó lenne buszjáratokkal - gazdaságosabban.

Hagyománytiszteletbõl, turisztikai szempontokból, stb. még üzemel. Egyelõre. Vigyázni kéne rá. De én hülye vagyok... :)

#2288
rmx rider

rmx rider

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,790 posts
szvsz galuska, amit írtál valahogy ki kéne tenni a fogashoz (van neki hely) hogy mások is olvashassák és észbekapjanak, mert ugye azt akarod mondani tömören hogy vigyázzunk a fogasra és becsüljük meg. de sztem itt a fórumosok közül nem igazán szoktak a sarokbahugyozni a fogason és szét grafitizni... amúgy én nekem még nem is ártana olyan nagyon nagyon sokat ha megszûnne a fogas mert reggel úgyis úgy megyek suliba hogy eltekerek a denevérig (5perc) a szépjuhásznétõl ahol lakunk, és csak le dh-zom a körszállóig :D, visszafele meghát cc-bezony..de ha erõsödjek :P

#2289
ptom19

ptom19

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 410 posts
szvsz mivel a BKV monopolium, es a kormanynak is van resze a jegyarak megszabasaban, a BKV nem LEHET nyereseges. A kormany anyagi tamogatast ad a BKVnek, hogy az fenn tudjon maradni es ne menjen csodbe.

Tehat nem tok mindegy melyik vonalakat tartja fent a BKV es melyeket nem?
I wish that I could fly, why do I even try when everything I’ve ever known is kissing me goodbye.
I wish that I could fly, I’d take you there with me across the sky, beneath the veil, we all want to be free!
wannabe...


#2290
vendég_galuska_*

vendég_galuska_*
  • vendég

galuska: mint tiger is írta, az 175 bruttó az a bkvnak majd' 2szer annyiba kerül. és most hála a kedves kormánynak mégtöbb lesz ;)

a másik pedig, hogy a bkvnak nem kell nyereségesnek lennie. ez egy közszolgáltatás, ennek mûködnie kell, azért van mert alapvetõ. persze nem azt mondom, hogy nem kell jegyet venni, csak ennek a számításnak így semmi értelme nincs...



A számítás csak arra kívánt rámutatni, hogy mennyire alaptalan handabanda az, hogy "megfizetném, ha rendes ára lenne..."

A szolgáltatás részérõl meg annyit, hogy tévedésben vagy. A BKV RT. részvénytársaság, tehát alapvetõen nyereségre kell törekedjen... A Fogas meg végképp nem alapvetõ közszolgáltatás, nem olyan szerzõdés, amit KÖTELEZÕ igénybe venni. (ellentétben pl. csatornadíj, szemétszállítás, stb.) Valójában egy a BKV vonalai közül, amit minden további nélkül felszámolhat - mint azt megteszi buszjáratok esetében, ha azt úgy látja jónak.


A lényeg inkább az, hogy megértsék: a BKV-nak különösebb érdeke (pontosabban: semmi érdeke) nem fûzõdik a Fogason történõ bringaszállításhoz, így jobban meg kellene becsülni a lehetõséget, pláne, hogy senki nem fizet érte...

#2291
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts
11tõl dolgozik:-\

estefelé? én meg kb 5tõl vagyok kint:)

#2292
nkarcsi

nkarcsi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,380 posts

jövõ héten minden reggel 7tõl valakik?


Úgy is lehet, h 1-2 órával késõbb csatlakozok? Meddig maradnál hegyen?

#2293
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
jövõ héten minden reggel 7tõl valakik?

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#2294
málna

málna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,117 posts
galuska: mint tiger is írta, az 175 bruttó az a bkvnak majd' 2szer annyiba kerül. és most hála a kedves kormánynak mégtöbb lesz ;)

a másik pedig, hogy a bkvnak nem kell nyereségesnek lennie. ez egy közszolgáltatás, ennek mûködnie kell, azért van mert alapvetõ. persze nem azt mondom, hogy nem kell jegyet venni, csak ennek a számításnak így semmi értelme nincs...

#2295
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts
ennek az egésznek az a lényege hogy lehessen morogni...


de mindenért.

és valahol Dig mondja az igazat, régen iszonyat nagy hangulata volt az egésznek.

#2296
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10,884 posts
Lenne hidd el, egy idõ után ölnének érte;)
Mondjuk a hangulat az aminek az alapját a fogas adta, mikor kezdtem és minden nap kintvoltam még 2004-ben akkor imádtam fogasozni, akkor is voltak balhék, de nem volt ennyire durva a helyzet, meg akkor még korlátozások sem voltak, ezt baszták el szépen..
Kezdve a buszos rongálással..

#2297
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,275 posts
egész pontosan a 175 bruttó a járulékokkal minimum 220-230-ba van /járulékok amit a cég fizet, nem a dolgozó bruttójából jön le..../

1ébként már az én fejemben is +fordult ehg szakadt 8 személyes mikrobusz , beállítása egy bringaszállító utánfutóval /iránytaxi felirattal / de gyanítom nem sok fizetõképes/fizetési hajlsndósággla rendelkezõ/ kereslt lenne rá.....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2298
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10,884 posts
Sokáig én is ennyire komolyan vettem mint Te Galuska, csak aztán rájöttem, ezeken nem lehet segíteni..

#2299
vendég_galuska_*

vendég_galuska_*
  • vendég
Eszembe jutott még valami az árak, normális szolgáltatás, stb. körben, hiszen többször és sokan hivatkoznak arra, hogy „ha normális jegyárak lennének, kifizetném a Fogast”.

Tegyük fel, hogy a legforgalmasabb nyári hónapokban (június, július, augusztus) a hétvégi napokon minden körben 15 bringa megy fel. Óránkét 3 körrel számoljunk és tételezzük fel, hogy reggel nyolctól este nyolcig adott ez a forgalom. (mint látható, ez erõsen túlzó számítás, hiszen reggel nyolckor még biztos nincsenek ennyien...) Ez ugyebár egy hétvégén akkor

3x15 bringa/óra = 45 felszállítás
12 óra x 45 bringa = 540 felszállítás/hétvégi nap

A három hónap alatt ez nagyjából 26 hétvégi nappal számolva tehát 14.040 felszállítás.

Tételezzük fel, hogy hétköznapokon a forgalom csak egyharmada ennek, azaz 180 szállítás naponta. A maradék napokkal számolva nyárra ez

64 nap x 180 bringa = 11.520 felszállítás

Fõszezönban tehát felmegy 25.560 kecske.

A bringaforgalom számítása szempontjából a január-február és november-december gyakorlatilag kihagyható, annal is inkább, mert máshol inkább fölfelé kerekítek.

Marad még 5 hónap. Ezeket számoljuk átlagosan a szezonban lévõ hétköznapok felével, azaz 90 bringa/nap. (Szerinetm ez is nagyon fölélõtt számítás.) 5 hónap alatt ez 13.500 bringfelszállítás jelent.

Fogjuk tehát rá, hogy (még mindig erõsen felfelé kerekítek) hogy egy év alatt 40.000 felszállítás történik. Kérdés, mennyi bevétele van ebbõl a BKV-nak?
Tételezzük fel azt, amitõl semmi nincs messzebb a valóságtól – mindenki jegyet vált a bicójának.

40.000.x 185 Ft = 7.400.000 Ft bevétel

Ismételten felhívom a figyelmet, ennyi felszállítás 1000 %, hogy nem történik, jegyet meg végképp nem vesz mindenki...

Mire elég a BKV-nak ez a pénz? Kell alkalmazni mondjuk minimum 4 vonatvezetõt. (Hiszen váltják egymást, nekik is jár szünnap, stb.) Tegyük fel, hogy kapnak nettó 110.000 Ft fizetést (szerintem ennyit nem), ami bruttó 175.000 körül van, azaz gyengébbek kedvért a BKV ennyit fizet a vonatvezetõknek, illetve a TB felé, valamint adóelõleget az államnak, stb.

175.000 x 12 = 2.100.000 Ft per év/fõ
négy vonatvezetõ esetén 8.400.000 Ft/év

Lassan dereng, mire gondolok? A jegyárakból még a vonatvezetõket sem lehetne kifizetni! Még nem fizettünk a diszpécsereknek, karbantartóknak, szerelõknek, a motorvonatokba egy csepp dízelt nem töltöttünk, nem javítottak, nem volt karbantartás. Nem végezték el a szakhatósági vizsgálatokat, soroljam még? Felesleges.

A „normális jegyár” azt jelentené, hogy nem ráfizetést termel a vonat. Ha üzleti alapon menne, szerintem 1000 Ft-os jegyárak lennének indokoltak. Megfordítva: ha jó üzlet lenne a bringásokat a János-hegyre szállítani, már élelmes vállalkozók mûködtetnének bringalifteket. De nem jó üzlet, nem is lesz, így a Fogason való szállítás – még ha meg is venné mindenki a jegyét – ajándék, amit tisztelettel megbecsülni illene.

Még valami: a Fogason való bringaszállítás nem valamiféle emberi alapjog, még csak nem is állampolgári jog. Kizárólag szerzõdés alapján járó, ellentételezésért elvárható lehetõség.
Ezt kellene a buksikba bevésni. Még a 18 éven aluliaknak is. Felnõtteknek meg pláne.

Egyébként addig megy a hülyeség, míg egy napon megszüntetik az egészet – hiszen mint látható, semmiféle anyagi érdekük nem fûzõdik a bringaszállításhoz.. Ezért kellene nekünk rendet tartani a magunk háza táján.

#2300
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10,884 posts
Hát akkor verjed meg õket, mint salaminátor és akkor majd nem lesznek ott :gurulósgeciszmájli: