Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Salgótarján

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
10143 hozzászólás a témában

#3761
Zsóci

Zsóci

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 429 hozzászólás

Nem saját szerzemény :) Ha meg ez sem lenne akkor lenne helyette ilyen
A volán igazán hadrendbe állíthatna belõle párat, titta jó vóna.:cool2:



A Nógrád Volánnak is van egy ilyen "régi" Ikarus szappantartója, szépen berendezve múzeumnak, de amúgy mûködõképes! A kicsi Zsóci még ilyennel járt haza elsõbõl! Ó azok a régi szép idõk...
Emtébé Saltarján móóóre!

#3762
Bálna

Bálna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.708 hozzászólás

Kresz módosítások!

http://forum.bikemag...postcount=21596


Én már letöltöttem pár napja és átnéztem, ajánlom mindenkinek!

A dolog humoros oldala pedig az anyag legutolsó mondata, azaz a 30. paragrafus! :D

idézem:
[FONT="]"30. §
[FONT="] [/FONT]
[FONT="]Ez a rendelet 2010. január 1-jén lép hatályba, és a hatálybalépését követõ napon hatályát veszti."[/FONT][/FONT]


#3763
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás
Kresz módosítások!

http://forum.bikemag...postcount=21596
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#3764
VéZSé

VéZSé

    vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás
Amennyiben valakinek kedve van hozzá, így is készülhet a szezonra.

http://www.gamaniak....n.html

#3765
Balu.v.

Balu.v.

    vendég

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás

Balu esszéjéhez csak annyit: Z80-as nincs! 280-as aaaaaz van!!!
Amúgy a dolgok tényleg így vannak, de gondolj bele ha ez sem lenne...


Nem saját szerzemény :) Ha meg ez sem lenne akkor lenne helyette ilyen
A volán igazán hadrendbe állíthatna belõle párat, titta jó vóna.:cool2:

#3766
Zsóci

Zsóci

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 429 hozzászólás
Balu esszéjéhez csak annyit: Z80-as nincs! 280-as aaaaaz van!!!
Amúgy a dolgok tényleg így vannak, de gondolj bele ha ez sem lenne...
Emtébé Saltarján móóóre!

#3767
Zsóci

Zsóci

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 429 hozzászólás

Világökörségek topikban sok jót olvasni... :)

Ezt külön ajánlom nektek - Lászlók Zsoltinak meg fõleg! :D Sõt, várok tõle egy szakmai véleményt is... :)

katt:
http://forum.bikemag...&postcount=3286



Szó szerint így van! Csak túl keveset isznak közbe...
Emtébé Saltarján móóóre!

#3768
Balu.v.

Balu.v.

    vendég

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás
Használati utasítás Ikarus Z80-as csuklós autóbuszhoz
Üdvözöljük! A busz, mellyel ön utazik a szocialista ipar remekmûve. A tegnap, a ma és a holnap busza. Azonban biztonságos használatát sokan nem ismerik, mi sem. Így általános ismertetõvel kell beérniük.
A méretére jellemzõ, hogy nagyobb egy szemetes konténernél, és kisebb, mint egy négyemeletes panellakás. Formájára jellemzõ, akárcsak a kispolskira a cseppforma, vagyis cseppet sem hasonlít a korszerû autóbuszokra. A busz alakja áramvonalas, különösen mikor nekimegy a transzformátor háznak. A busz tele van extrákkal. Itt van rögtön a négy kerék (Deluxe modellek esetén a középsõ, meghajtott kerekeket is megkapják). Aztán legnagyobb extrája, a karosszéria. Ezt úgy szerelik össze, ahogy akarják, de vigyázat, csak egy kombinációban nem esik szét indulás után. A mai modern világban ahány közlekedési cég, annyi design szín. Épp ezért a gyár nem foglalkozott a színezéssel, minden autóbuszt egyöntetûen rozsdaszínre színezünk. A busz talán legfontosabb tartozéka a motor, mely a busz közepén helyezkedik el, elvileg, (gyakorlatilag, a busz alatt).
Miután felismertük, hogy egy Ikarus Z80-al van dolgunk, õrizzük meg hidegvérünket és szálljunk be. Ha Ön sofõr, akkor most rátérünk a busz vezetésének problémájára, EZT A RÉSZT SAJÁT ÉRDEKÜKBEN CSAK A SOFÕRÖK OLVASSÁK EL!
Ülj be az ülésbe. Magad elõtt sok egyforma zöld gombot fogsz látni. Ezek közül néhány az ajtót nyitja, mások a lámpát kapcsolják fel, a többit senki sem tudja, mire való. Egyesek szerint van olyan gomb, amivel az index mûködik, amire szükséged nem lesz, hisz vonat nem jön, a többi nem ellenség. Egy másikkal a hangszórókba mondhatnánk a megállókat, ám ezt a gombot szintén akár ki is szerelhetjük, használni nem fogjuk úgysem. Ám ez csak találgatás, amire neked szükséged lesz, a mindennapokban, az a gáz, fék, kormány és ajtónyitók.
Térjünk rá a vezetés kényes mûveletére. Magad elõtt a traktor abroncs méretû korong, a kormány (deluxe modellek esetén servo, de itt jegyezzük meg, hogy servo nélkül képtelenség a buszt elvezetni). Most keressünk a kormány alatt egy lyukat és dugjuk be a kulcsot. Aztán menjünk vissza a diszpécserhez és kérjük el a kulcsot. Üljünk vissza a székbe, és kedvesen mosolyogjunk rá a túloldali megállóban várakozó utasokra. Nem kell megijedni, ránk várnak. Szóval be kéne indítani a buszt. Miután rájöttünk, hogy a jegykezelõvel nem lehet beindítani a buszt, ráadásul, az nem is a kormány alatt van, hanem mögöttünk, keressünk egy másik lyukat, ezúttal már valóban a kormány alatt (itt jegyezzük meg, hogy a szerelõakna nyílását nem fogadjuk el, hiába van mellette lyuk, meg az a lyuk amúgy sincs a terven, csak kirohadt.). Szóval dugjuk a kulcsot a helyére (egyszer csak sikerül) és induljunk el. Mikor beröffent a motor, nem kell megijedni, nem hiba, ha nem halk búgást hallunk, az Ikarus motort a Rába gyártotta (õk meg az IFA-nál tanultak). Induljunk el. Azaz, hogy próbáljunk meg. Elsõre nem fog menni, de ne adjuk fel. Harmadik alkalom után beletörhet a kulcs, de probléma egy szál sem. Ha ön deluxe modellt vezet, akkor van pótkulcs. Ha nem, akkor így járt. Miután a lakatos megjavította, és a karbantartó beindította a buszt, álljunk be a megállóba. A jéggé fagyott utasok már nem lesznek dühösek. Ügyeljünk arra, hogy a fûtést kapcsoljuk be (természetesen deluxe modellben van csak fûtés). Hanyag mozdulattal nyissuk ki az ajtókat, és türelmetlenül kopogjunk a mûszerfalon, majd öt másodperc után csengessünk. Itt jegyezzük meg, hogy a buszon alapfelszerelés a hangos csengõ, ám a deluxe modelleknél külön kérésre élezett ajtókat is beszerelhetünk izgalmassá téve ezzel a felszállás utolsó másodperceit. A busz természetesen úgy készült, hogy a sofõr minden igényét, -beleértve a szórakozást is - kielégítse. A buszban lengéscsillapító nincs, így apró öröm lehet, amint a kanyarokban gyakorlatilag megszûnik a gravitáció, és mindenki repül.
Az autóbuszon kipörgésgátló is van, melyet nemes egyszerûséggel úgy hívunk, hogy Ikarus motor, így nem kell félnünk, a busz bármely évszak bármely féle útviszonyán képes lerobbanni, árokba borulni, sõt akár mozogni is (bár ezt egyesek cáfolják).
A busz formatervezése is tökéletes, mindenben alkalmazkodik a sofõrök igényeihez. Az Ikarus Z80 méretei tekintélyparancsolók, nem kell félnünk a keresztezõdésekben akkor sem, ha a lámpa sárgán villog. Csak csapd ki a busz kedves orrát, s meglátod senki nem lesz olyan elvetemült, hogy eléd guruljon. A busz sok karbantartást nem igényel. Az Ikarus Z80-ba automatikus meghibásodásjelzõ van beszerelve, aminek köszönhetõen az elromlott alkatrész azonnal kirohad a helyérõl, és akkor már tudjuk, ezt cserélni kell. A tisztántartása egyszerû. Esténként a mûszak végén poroljuk le róla a Trabantokat, Suzukikat, Daewookat, Daciákat stb. Tanács: Évente egyszer a szmogot is kaparjuk le spachlival. Csak a reklámozók kedvéért.
Tájékoztató az utasoknak:
Kérjük saját érdekében, olvassa végig az alábbi tájékoztatót:
1. Fel- és leszállás esetén legyen gyors, a sofõr nem mindig tudja szabályozni az ajtók nyílását és záródását.
2. Ha felszállt a buszra foglaljon helyet, amennyiben mód van rá. (Itt jegyezzük meg, hogy ha ötvennél többször van egymásutánban helye a buszon, kérjük, jelezze a gyárnak, hogy az esetleges hibát kiküszöböljük).
3. Persze nem muszáj leülni de ebben az esetben már nem a mi felelõsségünk az Ön élete.
4. Mondjuk, amúgy sem.
5. Kérjük, ne ijedjen meg, ha a kapaszkodó a kezében marad, ez (majdnem) normális dolog. A rúd, ami a kezében marad, amúgy sok minden másra jó tömegközlekedés közben. Agyon verhetjük, aki beszól, használhatjuk a jelzésnél (már a csuklótól elérjük vele a négyes ajtó jelzõjét), de akár esetleges megürülõ helyet is foglalhatunk vele, azon a módon, hogy az üres helyre dobjuk a rudat egy hanyag mozdulattal.
Néhány szó a busz luxus szolgáltatásairól:
- Az Ikarus oldalán egy vékony furnérlemezt találunk. Ezt a 90-es évek óta alapból úgy gyártjuk, hogy automatice kiszakítsa a kötött pulóvereket, blézereket megkímélve ezzel a vandálok fáradságos munkáját.
- Az alumínium csík ugyanezt a célt szolgálja.
- A buszban elektromos ablaknyitó nincs, azonban az ablakokat így sem te irányítod. (Pl. a szél, vagy az útviszonyok.)
- Mindenképp luxuscikk a jegylyukasztó, a deluxe modellekben beépített ellenõr is van minden ajtónál.
- Az ablakok eredeti üvegutánzat mûanyagból készültek. A Deluxe modellben kérésre már alapból belekarcoljuk, hogy szeretlek Saci, de akár mattra is csiszoljuk.
Reméljük, hogy kielégítõ a tájékoztató, használják egészséggel!
Köszönjük, hogy ezt a Magyar Terméket választotta!

#3769
Bálna

Bálna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.708 hozzászólás
Világökörségek topikban sok jót olvasni... :)

Ezt külön ajánlom nektek - Lászlók Zsoltinak meg fõleg! :D Sõt, várok tõle egy szakmai véleményt is... :)

katt:
http://forum.bikemag...&postcount=3286

#3770
Bálna

Bálna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.708 hozzászólás
Eseménynaptár frissítve!

#3771
Balu.v.

Balu.v.

    vendég

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás

24 órás idén ... na neeee még nem állok rá készen... max 24 perces az viszont fasza lenne mondjuk Rónára:)


Nem arról a 24órásról beszélek....:no: Azt majd 2-3 év múlva:D

#3772
cerbona

cerbona

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 512 hozzászólás
Valaki esetleg Téli mátra kékeshez közeli részeinek bejárása érdekelne?... nem kéne +ismételni a tavalyit:) bár gondolkodtam rajta busszal kéne idén végig nyomatni... de sztem kicsi rá az esély h Galyára kimegy terepen.

#3773
cerbona

cerbona

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 512 hozzászólás


24 órás versenyt nem tervez az egyesület??



24 órás idén ... na neeee még nem állok rá készen... max 24 perces az viszont fasza lenne mondjuk Rónára:)

#3774
RTamás

RTamás

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás
...Gyere gyalog! Úgy is gyönyörû a Mátra!...

OK! Szerintem ott leszek én is!

#3775
kohasz

kohasz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 494 hozzászólás

Sziasztok!
Nézegettem én is a 2010-es versenynaptárt! A Téli Mátra az szigorúan gyalog túra, vagy van lehetõség úgy, mint a Karancs Medves 50-en, hogy bringával teljesíteni???


Bár az NMTBSZ-el nagyon jó a kapcsolat - ezért is lehet ott elindulni - de a Hanák Kolos TE is elég rugalmas volt ezen a téren. Én indultam már a Mátrabércen bicajjal (igaz nem ma volt, még 2001-ben) és ismerek olyat, aki a Téli Mátrát is lenyomta már bringával. Mindkét esetben elõzetes rendezõi engedély kellett hozzá. Hivatalosan egyébként egyiken sem lehetne indulni.

Bálna felhívását érdemes megfontolni. Ezeken a túrákon közel 1500 ember gyalogol és EGYÉRTELMÛEN övék az elsõbbség. Így ez már nem is bicajozás lenne, hanem egy végeláthatatlan elnézést kérés. A Karancs-Medves 50-en sokkal kevesebb gyalogos indul.

Még korábban, a Salgótarjáni HKE komplett csapatot is indított a Mátrabércen, de akkor még az a túra nem tömegrendezvény volt.


Gyere gyalog! Úgy is gyönyörû a Mátra!
(Szerintem még szebb is.)

#3776
Bálna

Bálna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.708 hozzászólás
Na sorban...

Tudtommal az én naptáram a jó, a szövetségi a hibás. Ez nem felvágás, csak elírták... :) A plusz versenyekrõl pedig (Bakony, Crosskovácsi) eddig semmi info nem volt. Pótlom az enyémben ezeket.

Maratonokat pótoltam az ottani hírek szerint, de többetektõl jöttek infok, holnapra beleveszek mindent, ami érdekelhet minket.

Aranycsengõ. Tavaly megkérdezem februárban, áprilisban, hogy mikor lesz. Verseny elõtt két héttel tudtam meg én is, idén nem kérdezgetek, felesleges...

Téli Mátrán nem ajánlott... Rengetegen vannak és nem is érdemes, azt nem tudom, hogy konkrétan tiltott-e.

#3777
RTamás

RTamás

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás
Sziasztok!
Nézegettem én is a 2010-es versenynaptárt! A Téli Mátra az szigorúan gyalog túra, vagy van lehetõség úgy, mint a Karancs Medves 50-en, hogy bringával teljesíteni???

#3778
grandmaster

grandmaster

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 305 hozzászólás

Bálna!

Most pilláztam az MMTBSZSZ oldalát és fenn vannak az idei versenyek idõpontjai! Kicsit másabb mint a tiéd pl. maraton verseny négy hétvégén van egymás után és a tarjáni OX futam is csak C2-es besorolású!
Tekintsd meg és csodálkozz!


Vazze! Olyan unnepronto vagy! Nem tudtad, h a szovetseg rosszul van osszerakva?!
Ez van, ami itt van.
Maj szovetseg kovet minket.
NORMALIS??!!
Szedd ossze magad:-)

#3779
Balu.v.

Balu.v.

    vendég

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás

No és a zaranycsengõ? Mondjuk tavaly is csak kb 1 vagy 2 héttel elõtte derült ki.


Adok én neked aranycsangõt (de csak rézbû mer válság van...) egyenlõre nem telik aranycsengettyûre.
Am sem jó mindent elõre tudni. Jó ha vannak meglepetésk :D

#3780
AdLac

AdLac

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 724 hozzászólás
No és a zaranycsengõ? Mondjuk tavaly is csak kb 1 vagy 2 héttel elõtte derült ki.