Jelentkezz be Regisztrálj

Aktuális hírek, jövõ évi újdonságok
#8121
Posted 2006. September 07. - 01:28

http://www.bikemagic...vra_side_hi.jpg
http://www.bikemagic...ra_close_hi.jpg
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#8122
Posted 2006. September 06. - 23:17

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#8123
Posted 2006. September 06. - 22:25

#8124
Posted 2006. September 06. - 21:14

aranyatit veve kb 200 koruli
kicsi a fek felulet azert csaloka
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#8125
Posted 2006. September 06. - 21:06

te jó isten mekkor tárcsa elõlhttp://www.pinkbike.com/photo/999694/
ígéretesnek tûnik.
mintha 203nál nagyobb lenne
#8126
Posted 2006. September 06. - 18:11

#8127
Posted 2006. September 05. - 21:46

A gearbox sem lesz hatékonyabb, mint egy egyenes futású láncvonal egy láncváltós rendszernél, hiszen ugyan azt a láncos erõátvitelt alkalmazza. Elõnye inkább az igénytelenségben rejlik, a fokozatok szabad megválasztásában (nincs keresztbeváltás), és hosszútávon az alacsony tömegben. A láncváltós rendszereken már nem nagyon lehet könnyíteni, de a gearboxx-ban még rengeteg lehetõség van.
#8128
Posted 2006. September 05. - 21:33

az ss lánc nem tudom mennyire mérvadó...
95%? ez minden ellenállás után?
hogy a rákba lehet hatékony egy láncváltó, amikor az valóban tele van forgó, csúszó, hajló alkatrészekkel, keersztbeváltasz, a váltás hosszú ideig tart, a váltó is ellened feszít... nem értem egészen
95% akkor, ha tiptop állapotban van minden, és egy nagyjából egyenes láncvonalat adó kombinációt választasz. Ha keresztbeváltasz, akkor lemegy a francba valahova 85 tájára.
Az ss rendszer azért jön ide, mert az agyváltó védelmében szokták mondogatni, hogy milyen jó hogy az agyváltónak is ugyanolyan a hajtáslánca mint a fasza hatékony ss-nek... hát majdnem olyan.
enté: ezt honnan vetted? Minden általam olvasott forrás szerint gyengébb az agyváltók hatékonysága. A gyártók is csak azt szokták magyarázni, hogy majdnem sikerült utolérni a láncváltókat, meg hogy az a kicsi nem is számít.
thez: nyilván hogy nem fog örökké forogni, de ettõl 95% még reális. A váltógörgõk a láncon levõ terheléstõl függetlenül mindig ugyanakkora (elég kis) erõvel fékezik a láncot. Ha egyszer megpörgeted és hagyod, akkor ez a kis fékezés látványosan megállítja. Mikor ráteszed a 80 kilódat a pedál végére, akkor eltörpül.
#8129
Posted 2006. September 05. - 20:45

200eft
xt/xtr valtok, lanc, lanckereksor, valtokarok.
jah es mindennek tomege van!
a suntour mar par eve probalkozik ezzel a bigyoval.
gearbox a jovo
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#8130
Posted 2006. September 05. - 20:32

#8131
Posted 2006. September 05. - 20:31

még szerencse hogy a bringa nen tud olvasnikönyvbõl: "A jól kent lánc mintegy 96%-os hatékonyságú erõátvitelt tesz lehetõvé, a jármûvek esetében az átvitel hatékonysága átlagosan csak 85% körül van."

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#8132
Posted 2006. September 05. - 20:27

#8133
Posted 2006. September 05. - 19:44

jó ez az agyváltó dolog, csak tudnák a TÖMEGÉT súlyra redukálni:)
??

de amúgy jaja, nehéz és drága :-/
#8134
Posted 2006. September 05. - 19:08

de van egy sanda gyanúm hogy ezt nem tenné

jó ez az agyváltó dolog, csak tudnák a TÖMEGÉT súlyra redukálni:)
#8135
Posted 2006. September 05. - 19:02

#8136
Posted 2006. September 05. - 18:23

95%? ez minden ellenállás után?
hogy a rákba lehet hatékony egy láncváltó, amikor az valóban tele van forgó, csúszó, hajló alkatrészekkel, keersztbeváltasz, a váltás hosszú ideig tart, a váltó is ellened feszít... nem értem egészen
#8137
Posted 2006. September 05. - 17:46

Az agyváltó hatékonyabb mint a láncváltós rendszerek, az ár csak a tömegtermelés kérdése, a súly csak a fejlesztésé. Próbáltam Rohloffot, és sokkal jobb mint a láncváltó, csak a markolatváltó nem tetszett. De errõl inkább az agyváltós topikban...Egy csomó energia elvész a picsányi kis fogaskerekeken meg a zsír kevergetésével. Egy ss lánc 99% hatékonyságú, egy jól beállítot láncváltó 95 körül, az agyváltó meg alacsonyabb.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#8138
Posted 2006. September 05. - 16:21

Én a középre elhelyezett agyváltóról (gearbox) beszéltem.Miért lenne jobb helyen? Az agyban van egy csomó mozgó alkatrész, ami nem akkora élvezet. Egy nehezebb hátó agy nem tudom, miért jobb, mint egy nehezebb hajtókar. nem lóg le olyan mélyre, ez nem mindenhol számít.
Abban a kiépítésben amit te említesz nagyjából egyetértek veled.
#8139
Posted 2006. September 05. - 16:07

Miért lenne jobb helyen? Az agyban van egy csomó mozgó alkatrész, ami nem akkora élvezet. Egy nehezebb hátó agy nem tudom, miért jobb, mint egy nehezebb hajtókar. nem lóg le olyan mélyre, ez nem mindenhol számít.De ez a súly jobb helyen van mint a hagyományos rendszerek...
???
Egy csomó energia elvész a picsányi kis fogaskerekeken meg a zsír kevergetésével. Egy ss lánc 99% hatékonyságú, egy jól beállítot láncváltó 95 körül, az agyváltó meg alacsonyabb.
#8140
Posted 2006. September 05. - 16:02
