Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Aktuális hírek, jövõ évi újdonságok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
9167 hozzászólás a témában

#7921
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

A 2007-s modelleknél is - 5Spot, RFX - asszimmetrikus lett a láncvilla

az rendben is van, de nézd meg Drusza , bár elég ballonos külsõ van benne de sárférõhely már nulla, és (bár nem tom mekkora külsõvel van fotózva) de sztem egy 2,4-es már nem fér el benne, vagy csak ilyen nagyon passzentosan...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#7922
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

Five Spot :

asszem ha vennék, inkább ideit vennék.:)....az a láncvilla hmm...

A 2007-s modelleknél is - 5Spot, RFX - asszimmetrikus lett a láncvilla

DT a Horst Link feladása óta sokat változtat a meglévõ típusokon
2006 - TNT a HL helyett
- hibrid modell (5Pack)
2007 - asszimmetrikus láncvilla (5Spot, RFX)
teljesen megújul a DHR
új, 29-s modell, a Sultan

#7923
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Feltöltött kép

Feltöltött kép

Feltöltött kép

#7924
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
http://forums.mtbr.c...=1&d=1159570432 http://forums.mtbr.c...=1&d=1159570432 http://forums.mtbr.c...=1&d=1159570454 http://forums.mtbr.c...=1&d=1159570454 http://forums.mtbr.c...=1&d=1159570454

#7925
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás
Five Spot :

asszem ha vennék, inkább ideit vennék.:)....az a láncvilla hmm...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#7926
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Here's some pics.
Attached Imageshttp://forums.mtbr.com/attachment.php?attachmentid=199447&stc=1&d=1159550654 http://forums.mtbr.c...=1&d=1159550654 http://forums.mtbr.c...=1&d=1159550667
http://forums.mtbr.c...=1&d=1159550667 http://forums.mtbr.c...=1&d=1159550667

#7927
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
huha, azon gondolkozom, hogy elkezdjem-e elmagyarázni, hogy amig nem láttál élõben i-drive-ot, addig elképzelésed sincs a mûködésérõl.

egy valamit azért tisztázzunk: az i-drive az i-drive, bárhogy is néz ki. a mûködési elve és gyakorlata teljesen és tökéletesen ugyanaz.

a váz ugy mozog, mint egy egyforgáspontos. mint egy hagyományos egforgáspontos. aminek a monoblokk a vázon van.
eddig érthetõ?
namost ennek a rendszernek az a hátránya, hogy a forgásponthoz képest a tengely amig el nem éri a forgáspont magasságát, addig hátrafelé mozog, utána meg elõrefelé, azaz egy félkörivet ir le.
igy a láncvilla távolsága folyamatosan változik, és a láncvilla változása befolyásolja a rugózást.

namost a gt hozzákötötte a monoblokkot a rugózáshoz, azaz ha a váz rugózik, elsõ körben ugye nyúlik a láncvilla, tehát a monoblokkot húzza hátrafelé, mejd miután visszafelé mozogna a tengely, a monoblokkot nyomja elõrefelé.

tehát a tengelytáv azonos marad minden esetben.
igy a lánc nem befolyásolja a rugózást.

a váz karakterisztikájának semmi köze az ugynevezett URT mozgáshoz (wheeler 400czx) aminek a lengõkaron van a monoblokk.

itt egy kép:
Feltöltött kép
itt az uj i-drive:
Feltöltött kép

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#7928
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás
jocky, elmeletben lehet hogy jo vagy, de en egy DHi -t hasznalok, es baromi jol mozog. Nekem elhiheted. Schladmingban nem tunt fel hogy rosszul mozogna, sot, nagyon meg vagyok vele elegedve.
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!

#7929
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Ümm, akkor nem érted ezt az amúgy tényleg nem vmi jó rendszert...
Nézz meg egy XC-s iDrive-ot, ott egyértelmû, h mi merre mennyi
a nyereg és a mono távolsága, állása egymáshoz képes berugózástól függetlenül fix

#7930
jockystone

jockystone

    vendég

  • fórumtag
  • 171 hozzászólás
Feltöltött kép
Akárhogy is nézem, de a régi GT DH-i hátsó lengõrészéhez tartozik a középrész, tehát azzal együtt mozog. A forgáspont feljebb van. A régi GT DH-i (fenti képen) forgáspontmegoldásához a Wheeler 4000 CZX forgáspontját tudom hasonlítani. Én nagyon utálom ezt a himbarendszert, olyan majdnem, mintha merevfarúval menne az ember. Amikor nem kellene akkor mozog, amikor meg kellene akkor meg nem nagyon. Elég fordítottan mûködik! A térdeket nagyon ki tudja készíteni és a derekat is. Ha kiállok a nyeregbõl, akkor nem zavaró a váz pogózása, de ha a nyergen ülök, akkor össze-vissza mozog és azért készíti ki nagyon a derekat és a térdet, mert a nyereg és a középrész távolsága változik, ahogy a gép hátsó része rugózik. Lejtõnek sem éppen úgy viselkedik, ahogy kellene. Én erre a himbarendszerre azt tudom mondani, hogy 1 nagyon sz*r kompromisszum a tekerhetõség növelése érdekében, melyért nagyon sok olyan dolgot feláldoztak, amit nem szabadott volna.
Vole-nak igazat adok, hogy ez a himbarendszer nagymértékben javítja a tekerhetõséget, de ez a rugózás minõségének drasztikus romlásával jár.
Most lehet félre értettetek de én úgy tudom, hogy az iDrive nem más, mint annak a himbarendszernek az elnevezése, aminél a középrész a hátsó himbakar része, tehát azzal együtt mozog. Azonban az iDrive ha jól következtetek, akkor nem más, mint a középrész magasságának és tengelyek közötti távolságának az állítási lehetõségének az elnevezése. Erre abból következtetek, hogy a régi DH-i és az új között a himbarendszer eltér (míg a réginél a középrész a hátsó lengõkar része volt, addig az újnál az elsõ háromszög része a középrész), de mindkettõnél állítható a közprész magassága és a tengelyek közötti távolsága.
:scared: Jó munkás emberek szövetsége :scared:
:cheers:
:doghouse:

#7931
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás

Ez is DH-I néven fut, a himbarendszere már nem olyan, mint a régi DHi-ké, hogy a középrész a hátsó lengõkat része és vele mozog (erre értettem én az iDrive-ot, a himbarendszerre). Szimpla 1 forgáspontos megoldású, melynél a középrész nem mozog a hátsó lengõkarral mozog, hanem az elsõ háromszög része (tehát nem mozog, csak állítható). Olyan San Andreas beütése van a váznak. Ami jó volt a régi DHi vázon a középrész magasságának és a középrész tengelyek közötti távolságának állítási lehetõsége, szerencsére ezt meghagyták.




na nem akarok vitatkozni, de nem nagyon érted az i-drive lényegét. ami még a 2007es vázon is ugyanaz.


a linkelt bringákhoz meg csak annyit:

méghogy a GT a csúnya??!! a Foes-t leszámítva egyikkel sem mennék ki az utcára.

#7932
sOnar

sOnar

    vendég

  • fórumtag
  • 161 hozzászólás
A Specko oldalára is felkerültek a 2007-es modellek:
http://www.specializ...p?sid=07Demo_BH

#7933
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
bazze kimegyek begyujtom az osszes bor gumi meg klingerit tomitest osz felfuzom a kormanyra

legalabb tartos
es kesztyuvel tuti tapad is

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#7934
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Feltöltött kép

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#7935
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
akkor elõször azzal kellene tisztában lennie, hogy mi is az az i-drive, és mire jó.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#7936
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás
"Ami jó volt a régi DHi vázon a középrész magasságának... ...állítási lehetõsége"

???
Nem lehet a regi DHi -n kozepresz magassagot allitani.
Az I-Drive pedig arra jo, hogy a lanvillahossz nyulasa minimalis legyen, es ezaltal jobban tekerheto a bringa. Mellesleg a monoblokk a lengokartol abszolut kulon eletet el.

Rob, ezt akarta irni:
"Szimpla 1 forgáspontos megoldású, melynél a középrész nem mozog a hátsó lengõkarral, hanem az elsõ háromszög része (tehát nem mozog, csak állítható)"

Legalabbis szerintem, es igy mar erthetobb is :)
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!

#7937
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
olvasd el mit irtál, mert szerintem csak te érted.
Szimpla 1 forgáspontos megoldású, melynél a középrész nem mozog a hátsó lengõkarral mozog, hanem az elsõ háromszög része (tehát nem mozog, csak állítható)
hogy miii??

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#7938
jockystone

jockystone

    vendég

  • fórumtag
  • 171 hozzászólás

ez is i-drive


Ez is DH-I néven fut, a himbarendszere már nem olyan, mint a régi DHi-ké, hogy a középrész a hátsó lengõkat része és vele mozog (erre értettem én az iDrive-ot, a himbarendszerre). Szimpla 1 forgáspontos megoldású, melynél a középrész nem mozog a hátsó lengõkarral mozog, hanem az elsõ háromszög része (tehát nem mozog, csak állítható). Olyan San Andreas beütése van a váznak. Ami jó volt a régi DHi vázon a középrész magasságának és a középrész tengelyek közötti távolságának állítási lehetõsége, szerencsére ezt meghagyták.
:scared: Jó munkás emberek szövetsége :scared:
:cheers:
:doghouse:

#7939
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás




Feltöltött kép


Ezt a vázat biztos valami rondasági versenyre építette a gyártó...

#7940
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
ezek a "tekerhetõ" bigbike-ok szerintem magyarországon sz*rt sem érnek.
6" de az már a véglet. 130-140-es villával.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.