Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Aktuális hírek, jövõ évi újdonságok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
9167 hozzászólás a témában

#8121
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

http://www.pinkbike.com/photo/999694/

ígéretesnek tûnik.

kinesis csõszett. zsír :D
eurobike meg ownZ.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#8122
málna

málna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.117 hozzászólás
a travisnek direkt 203as pm konzolja van, ezen meg van adapter.. mondjuk elég furcsa adapter, de van vmi ott, zsal lehet, h 210 v vmi ilyesmi

#8123
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
a kerek atmeroje 650mm korul van
aranyatit veve kb 200 koruli

kicsi a fek felulet azert csaloka

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#8124
DéBé

DéBé

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.716 hozzászólás

http://www.pinkbike.com/photo/999694/

ígéretesnek tûnik.

te jó isten mekkor tárcsa elõl
mintha 203nál nagyobb lenne

#8125
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Forrás:http://www.pinkbike.com/
Arany Bash Guard: Feltöltött kép

#8126
Mohus

Mohus

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.156 hozzászólás
szerintem egyáltalán nem irreális a 90%+ hatékonyság. Az én értelmezésem szerint a hatékonyság itt annyit tesz, hogy a munka, amit végzünk a hajtókaron, az mekkora munkaként jelentkezik a hátsó tengelyen, és ebben a láncos erõátvitel nagyon is jó.

A gearbox sem lesz hatékonyabb, mint egy egyenes futású láncvonal egy láncváltós rendszernél, hiszen ugyan azt a láncos erõátvitelt alkalmazza. Elõnye inkább az igénytelenségben rejlik, a fokozatok szabad megválasztásában (nincs keresztbeváltás), és hosszútávon az alacsony tömegben. A láncváltós rendszereken már nem nagyon lehet könnyíteni, de a gearboxx-ban még rengeteg lehetõség van.

#8127
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás

az ss lánc nem tudom mennyire mérvadó...
95%? ez minden ellenállás után?

hogy a rákba lehet hatékony egy láncváltó, amikor az valóban tele van forgó, csúszó, hajló alkatrészekkel, keersztbeváltasz, a váltás hosszú ideig tart, a váltó is ellened feszít... nem értem egészen


95% akkor, ha tiptop állapotban van minden, és egy nagyjából egyenes láncvonalat adó kombinációt választasz. Ha keresztbeváltasz, akkor lemegy a francba valahova 85 tájára.

Az ss rendszer azért jön ide, mert az agyváltó védelmében szokták mondogatni, hogy milyen jó hogy az agyváltónak is ugyanolyan a hajtáslánca mint a fasza hatékony ss-nek... hát majdnem olyan.


enté: ezt honnan vetted? Minden általam olvasott forrás szerint gyengébb az agyváltók hatékonysága. A gyártók is csak azt szokták magyarázni, hogy majdnem sikerült utolérni a láncváltókat, meg hogy az a kicsi nem is számít.

thez: nyilván hogy nem fog örökké forogni, de ettõl 95% még reális. A váltógörgõk a láncon levõ terheléstõl függetlenül mindig ugyanakkora (elég kis) erõvel fékezik a láncot. Ha egyszer megpörgeted és hagyod, akkor ez a kis fékezés látványosan megállítja. Mikor ráteszed a 80 kilódat a pedál végére, akkor eltörpül.

#8128
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
agyvaltoban olaj van nem zsir.
200eft
xt/xtr valtok, lanc, lanckereksor, valtokarok.

jah es mindennek tomege van!


a suntour mar par eve probalkozik ezzel a bigyoval.
gearbox a jovo

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#8129
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Jah, kamu az egész.

#8130
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

könyvbõl: "A jól kent lánc mintegy 96%-os hatékonyságú erõátvitelt tesz lehetõvé, a jármûvek esetében az átvitel hatékonysága átlagosan csak 85% körül van."

még szerencse hogy a bringa nen tud olvasni :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#8131
szaBike

szaBike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 302 hozzászólás
könyvbõl: "A jól kent lánc mintegy 96%-os hatékonyságú erõátvitelt tesz lehetõvé, a jármûvek esetében az átvitel hatékonysága átlagosan csak 85% körül van."

#8132
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás

jó ez az agyváltó dolog, csak tudnák a TÖMEGÉT súlyra redukálni:)


?? :)
de amúgy jaja, nehéz és drága :-/

#8133
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
ha annyi lenne, akkor ha beteszünk a szabadonfutó helyére egy csapágyazott görgõt, akkor a hajtókar megtekerésével annak szinte lassulás nélkül forognia kéne tovább...
de van egy sanda gyanúm hogy ezt nem tenné:)

jó ez az agyváltó dolog, csak tudnák a TÖMEGÉT súlyra redukálni:)

#8134
zsolo

zsolo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.627 hozzászólás
Ezt a 9x%ot én is kétlem egyébként...

#8135
málna

málna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.117 hozzászólás
az ss lánc nem tudom mennyire mérvadó...
95%? ez minden ellenállás után?

hogy a rákba lehet hatékony egy láncváltó, amikor az valóban tele van forgó, csúszó, hajló alkatrészekkel, keersztbeváltasz, a váltás hosszú ideig tart, a váltó is ellened feszít... nem értem egészen

#8136
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Egy csomó energia elvész a picsányi kis fogaskerekeken meg a zsír kevergetésével. Egy ss lánc 99% hatékonyságú, egy jól beállítot láncváltó 95 körül, az agyváltó meg alacsonyabb.

Az agyváltó hatékonyabb mint a láncváltós rendszerek, az ár csak a tömegtermelés kérdése, a súly csak a fejlesztésé. Próbáltam Rohloffot, és sokkal jobb mint a láncváltó, csak a markolatváltó nem tetszett. De errõl inkább az agyváltós topikban...

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#8137
zsolo

zsolo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.627 hozzászólás

Miért lenne jobb helyen? Az agyban van egy csomó mozgó alkatrész, ami nem akkora élvezet. Egy nehezebb hátó agy nem tudom, miért jobb, mint egy nehezebb hajtókar. nem lóg le olyan mélyre, ez nem mindenhol számít.

Én a középre elhelyezett agyváltóról (gearbox) beszéltem.
Abban a kiépítésben amit te említesz nagyjából egyetértek veled.

#8138
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás

De ez a súly jobb helyen van mint a hagyományos rendszerek...

Miért lenne jobb helyen? Az agyban van egy csomó mozgó alkatrész, ami nem akkora élvezet. Egy nehezebb hátó agy nem tudom, miért jobb, mint egy nehezebb hajtókar. nem lóg le olyan mélyre, ez nem mindenhol számít.

???


Egy csomó energia elvész a picsányi kis fogaskerekeken meg a zsír kevergetésével. Egy ss lánc 99% hatékonyságú, egy jól beállítot láncváltó 95 körül, az agyváltó meg alacsonyabb.

#8139
tAmS

tAmS

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.796 hozzászólás
elég csúfosak az új marínok :-/...mármint a nagybicajok.

#8140
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
... és lényegesen drágábbak :)