Jelentkezz be Regisztrálj
Aktuális hírek, jövõ évi újdonságok
#7921
Posted 2006. October 01. - 11:39
#7922
Posted 2006. October 01. - 11:38
asszem ha vennék, inkább ideit vennék.....az a láncvilla hmm...
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#7923
Posted 2006. October 01. - 11:30
Attached Imageshttp://forums.mtbr.com/attachment.php?attachmentid=199447&stc=1&d=1159550654 http://forums.mtbr.c...=1&d=1159550654 http://forums.mtbr.c...=1&d=1159550667
http://forums.mtbr.c...=1&d=1159550667 http://forums.mtbr.c...=1&d=1159550667
#7924
Posted 2006. September 30. - 11:24
egy valamit azért tisztázzunk: az i-drive az i-drive, bárhogy is néz ki. a mûködési elve és gyakorlata teljesen és tökéletesen ugyanaz.
a váz ugy mozog, mint egy egyforgáspontos. mint egy hagyományos egforgáspontos. aminek a monoblokk a vázon van.
eddig érthetõ?
namost ennek a rendszernek az a hátránya, hogy a forgásponthoz képest a tengely amig el nem éri a forgáspont magasságát, addig hátrafelé mozog, utána meg elõrefelé, azaz egy félkörivet ir le.
igy a láncvilla távolsága folyamatosan változik, és a láncvilla változása befolyásolja a rugózást.
namost a gt hozzákötötte a monoblokkot a rugózáshoz, azaz ha a váz rugózik, elsõ körben ugye nyúlik a láncvilla, tehát a monoblokkot húzza hátrafelé, mejd miután visszafelé mozogna a tengely, a monoblokkot nyomja elõrefelé.
tehát a tengelytáv azonos marad minden esetben.
igy a lánc nem befolyásolja a rugózást.
a váz karakterisztikájának semmi köze az ugynevezett URT mozgáshoz (wheeler 400czx) aminek a lengõkaron van a monoblokk.
itt egy kép:
itt az uj i-drive:
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#7925
Posted 2006. September 30. - 00:52
I`m as fast as nobody!
#7926
Posted 2006. September 30. - 00:39
Nézz meg egy XC-s iDrive-ot, ott egyértelmû, h mi merre mennyi
a nyereg és a mono távolsága, állása egymáshoz képes berugózástól függetlenül fix
#7927
Posted 2006. September 30. - 00:32
Akárhogy is nézem, de a régi GT DH-i hátsó lengõrészéhez tartozik a középrész, tehát azzal együtt mozog. A forgáspont feljebb van. A régi GT DH-i (fenti képen) forgáspontmegoldásához a Wheeler 4000 CZX forgáspontját tudom hasonlítani. Én nagyon utálom ezt a himbarendszert, olyan majdnem, mintha merevfarúval menne az ember. Amikor nem kellene akkor mozog, amikor meg kellene akkor meg nem nagyon. Elég fordítottan mûködik! A térdeket nagyon ki tudja készíteni és a derekat is. Ha kiállok a nyeregbõl, akkor nem zavaró a váz pogózása, de ha a nyergen ülök, akkor össze-vissza mozog és azért készíti ki nagyon a derekat és a térdet, mert a nyereg és a középrész távolsága változik, ahogy a gép hátsó része rugózik. Lejtõnek sem éppen úgy viselkedik, ahogy kellene. Én erre a himbarendszerre azt tudom mondani, hogy 1 nagyon sz*r kompromisszum a tekerhetõség növelése érdekében, melyért nagyon sok olyan dolgot feláldoztak, amit nem szabadott volna.
Vole-nak igazat adok, hogy ez a himbarendszer nagymértékben javítja a tekerhetõséget, de ez a rugózás minõségének drasztikus romlásával jár.
Most lehet félre értettetek de én úgy tudom, hogy az iDrive nem más, mint annak a himbarendszernek az elnevezése, aminél a középrész a hátsó himbakar része, tehát azzal együtt mozog. Azonban az iDrive ha jól következtetek, akkor nem más, mint a középrész magasságának és tengelyek közötti távolságának az állítási lehetõségének az elnevezése. Erre abból következtetek, hogy a régi DH-i és az új között a himbarendszer eltér (míg a réginél a középrész a hátsó lengõkar része volt, addig az újnál az elsõ háromszög része a középrész), de mindkettõnél állítható a közprész magassága és a tengelyek közötti távolsága.
:cheers:
:doghouse:
#7928
Posted 2006. September 29. - 08:19
Ez is DH-I néven fut, a himbarendszere már nem olyan, mint a régi DHi-ké, hogy a középrész a hátsó lengõkat része és vele mozog (erre értettem én az iDrive-ot, a himbarendszerre). Szimpla 1 forgáspontos megoldású, melynél a középrész nem mozog a hátsó lengõkarral mozog, hanem az elsõ háromszög része (tehát nem mozog, csak állítható). Olyan San Andreas beütése van a váznak. Ami jó volt a régi DHi vázon a középrész magasságának és a középrész tengelyek közötti távolságának állítási lehetõsége, szerencsére ezt meghagyták.
na nem akarok vitatkozni, de nem nagyon érted az i-drive lényegét. ami még a 2007es vázon is ugyanaz.
a linkelt bringákhoz meg csak annyit:
méghogy a GT a csúnya??!! a Foes-t leszámítva egyikkel sem mennék ki az utcára.
#7929
Posted 2006. September 29. - 07:03
#7930
Posted 2006. September 29. - 03:35
legalabb tartos
es kesztyuvel tuti tapad is
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#7931
Posted 2006. September 29. - 03:19
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#7932
Posted 2006. September 29. - 00:59
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#7933
Posted 2006. September 28. - 23:35
???
Nem lehet a regi DHi -n kozepresz magassagot allitani.
Az I-Drive pedig arra jo, hogy a lanvillahossz nyulasa minimalis legyen, es ezaltal jobban tekerheto a bringa. Mellesleg a monoblokk a lengokartol abszolut kulon eletet el.
Rob, ezt akarta irni:
"Szimpla 1 forgáspontos megoldású, melynél a középrész nem mozog a hátsó lengõkarral, hanem az elsõ háromszög része (tehát nem mozog, csak állítható)"
Legalabbis szerintem, es igy mar erthetobb is
I`m as fast as nobody!
#7934
Posted 2006. September 28. - 22:53
Szimpla 1 forgáspontos megoldású, melynél a középrész nem mozog a hátsó lengõkarral mozog, hanem az elsõ háromszög része (tehát nem mozog, csak állítható)
hogy miii??
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#7935
Posted 2006. September 28. - 22:04
ez is i-drive
Ez is DH-I néven fut, a himbarendszere már nem olyan, mint a régi DHi-ké, hogy a középrész a hátsó lengõkat része és vele mozog (erre értettem én az iDrive-ot, a himbarendszerre). Szimpla 1 forgáspontos megoldású, melynél a középrész nem mozog a hátsó lengõkarral mozog, hanem az elsõ háromszög része (tehát nem mozog, csak állítható). Olyan San Andreas beütése van a váznak. Ami jó volt a régi DHi vázon a középrész magasságának és a középrész tengelyek közötti távolságának állítási lehetõsége, szerencsére ezt meghagyták.
:cheers:
:doghouse:
#7936
Posted 2006. September 28. - 21:35
#7937
Posted 2006. September 28. - 21:26
6" de az már a véglet. 130-140-es villával.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#7938
Posted 2006. September 28. - 20:20
Ami még hátravan:
GIANT Reign 6.7
TURNER Sultan
DEVINCI Ollie
FELT Virtue Two
TITUS El Guapo
TURNER Highline-2
SANTA CRUZ Nomad
SPECIALIZED Enduro Cane Creek Double Barrel rugóstaggal
KNOLLY Endorphin
IBIS Mojo
INTENSE 29
#7939
Posted 2006. September 28. - 20:15
de a többi vérgáz.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.