Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Aktuális hírek, jövõ évi újdonságok

- - - - -

  • Please log in to reply
9164 replies to this topic

#7921
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
http://forums.mtbr.c...=1&d=1159570432 http://forums.mtbr.c...=1&d=1159570432 http://forums.mtbr.c...=1&d=1159570454 http://forums.mtbr.c...=1&d=1159570454 http://forums.mtbr.c...=1&d=1159570454

#7922
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts
Five Spot :

asszem ha vennék, inkább ideit vennék.:)....az a láncvilla hmm...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#7923
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
Here's some pics.
Attached Imageshttp://forums.mtbr.com/attachment.php?attachmentid=199447&stc=1&d=1159550654 http://forums.mtbr.c...=1&d=1159550654 http://forums.mtbr.c...=1&d=1159550667
http://forums.mtbr.c...=1&d=1159550667 http://forums.mtbr.c...=1&d=1159550667

#7924
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
huha, azon gondolkozom, hogy elkezdjem-e elmagyarázni, hogy amig nem láttál élõben i-drive-ot, addig elképzelésed sincs a mûködésérõl.

egy valamit azért tisztázzunk: az i-drive az i-drive, bárhogy is néz ki. a mûködési elve és gyakorlata teljesen és tökéletesen ugyanaz.

a váz ugy mozog, mint egy egyforgáspontos. mint egy hagyományos egforgáspontos. aminek a monoblokk a vázon van.
eddig érthetõ?
namost ennek a rendszernek az a hátránya, hogy a forgásponthoz képest a tengely amig el nem éri a forgáspont magasságát, addig hátrafelé mozog, utána meg elõrefelé, azaz egy félkörivet ir le.
igy a láncvilla távolsága folyamatosan változik, és a láncvilla változása befolyásolja a rugózást.

namost a gt hozzákötötte a monoblokkot a rugózáshoz, azaz ha a váz rugózik, elsõ körben ugye nyúlik a láncvilla, tehát a monoblokkot húzza hátrafelé, mejd miután visszafelé mozogna a tengely, a monoblokkot nyomja elõrefelé.

tehát a tengelytáv azonos marad minden esetben.
igy a lánc nem befolyásolja a rugózást.

a váz karakterisztikájának semmi köze az ugynevezett URT mozgáshoz (wheeler 400czx) aminek a lengõkaron van a monoblokk.

itt egy kép:
Posted Image
itt az uj i-drive:
Posted Image

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#7925
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,561 posts
jocky, elmeletben lehet hogy jo vagy, de en egy DHi -t hasznalok, es baromi jol mozog. Nekem elhiheted. Schladmingban nem tunt fel hogy rosszul mozogna, sot, nagyon meg vagyok vele elegedve.
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!

#7926
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Ümm, akkor nem érted ezt az amúgy tényleg nem vmi jó rendszert...
Nézz meg egy XC-s iDrive-ot, ott egyértelmû, h mi merre mennyi
a nyereg és a mono távolsága, állása egymáshoz képes berugózástól függetlenül fix

#7927
jockystone

jockystone

    vendég

  • fórumtag
  • 171 posts
Posted Image
Akárhogy is nézem, de a régi GT DH-i hátsó lengõrészéhez tartozik a középrész, tehát azzal együtt mozog. A forgáspont feljebb van. A régi GT DH-i (fenti képen) forgáspontmegoldásához a Wheeler 4000 CZX forgáspontját tudom hasonlítani. Én nagyon utálom ezt a himbarendszert, olyan majdnem, mintha merevfarúval menne az ember. Amikor nem kellene akkor mozog, amikor meg kellene akkor meg nem nagyon. Elég fordítottan mûködik! A térdeket nagyon ki tudja készíteni és a derekat is. Ha kiállok a nyeregbõl, akkor nem zavaró a váz pogózása, de ha a nyergen ülök, akkor össze-vissza mozog és azért készíti ki nagyon a derekat és a térdet, mert a nyereg és a középrész távolsága változik, ahogy a gép hátsó része rugózik. Lejtõnek sem éppen úgy viselkedik, ahogy kellene. Én erre a himbarendszerre azt tudom mondani, hogy 1 nagyon sz*r kompromisszum a tekerhetõség növelése érdekében, melyért nagyon sok olyan dolgot feláldoztak, amit nem szabadott volna.
Vole-nak igazat adok, hogy ez a himbarendszer nagymértékben javítja a tekerhetõséget, de ez a rugózás minõségének drasztikus romlásával jár.
Most lehet félre értettetek de én úgy tudom, hogy az iDrive nem más, mint annak a himbarendszernek az elnevezése, aminél a középrész a hátsó himbakar része, tehát azzal együtt mozog. Azonban az iDrive ha jól következtetek, akkor nem más, mint a középrész magasságának és tengelyek közötti távolságának az állítási lehetõségének az elnevezése. Erre abból következtetek, hogy a régi DH-i és az új között a himbarendszer eltér (míg a réginél a középrész a hátsó lengõkar része volt, addig az újnál az elsõ háromszög része a középrész), de mindkettõnél állítható a közprész magassága és a tengelyek közötti távolsága.
:scared: Jó munkás emberek szövetsége :scared:
:cheers:
:doghouse:

#7928
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,770 posts

Ez is DH-I néven fut, a himbarendszere már nem olyan, mint a régi DHi-ké, hogy a középrész a hátsó lengõkat része és vele mozog (erre értettem én az iDrive-ot, a himbarendszerre). Szimpla 1 forgáspontos megoldású, melynél a középrész nem mozog a hátsó lengõkarral mozog, hanem az elsõ háromszög része (tehát nem mozog, csak állítható). Olyan San Andreas beütése van a váznak. Ami jó volt a régi DHi vázon a középrész magasságának és a középrész tengelyek közötti távolságának állítási lehetõsége, szerencsére ezt meghagyták.




na nem akarok vitatkozni, de nem nagyon érted az i-drive lényegét. ami még a 2007es vázon is ugyanaz.


a linkelt bringákhoz meg csak annyit:

méghogy a GT a csúnya??!! a Foes-t leszámítva egyikkel sem mennék ki az utcára.

#7929
sOnar

sOnar

    vendég

  • fórumtag
  • 161 posts
A Specko oldalára is felkerültek a 2007-es modellek:
http://www.specializ...p?sid=07Demo_BH

#7930
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
bazze kimegyek begyujtom az osszes bor gumi meg klingerit tomitest osz felfuzom a kormanyra

legalabb tartos
es kesztyuvel tuti tapad is

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#7931
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Posted Image

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#7932
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
akkor elõször azzal kellene tisztában lennie, hogy mi is az az i-drive, és mire jó.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#7933
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,561 posts
"Ami jó volt a régi DHi vázon a középrész magasságának... ...állítási lehetõsége"

???
Nem lehet a regi DHi -n kozepresz magassagot allitani.
Az I-Drive pedig arra jo, hogy a lanvillahossz nyulasa minimalis legyen, es ezaltal jobban tekerheto a bringa. Mellesleg a monoblokk a lengokartol abszolut kulon eletet el.

Rob, ezt akarta irni:
"Szimpla 1 forgáspontos megoldású, melynél a középrész nem mozog a hátsó lengõkarral, hanem az elsõ háromszög része (tehát nem mozog, csak állítható)"

Legalabbis szerintem, es igy mar erthetobb is :)
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!

#7934
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
olvasd el mit irtál, mert szerintem csak te érted.
Szimpla 1 forgáspontos megoldású, melynél a középrész nem mozog a hátsó lengõkarral mozog, hanem az elsõ háromszög része (tehát nem mozog, csak állítható)
hogy miii??

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#7935
jockystone

jockystone

    vendég

  • fórumtag
  • 171 posts

ez is i-drive


Ez is DH-I néven fut, a himbarendszere már nem olyan, mint a régi DHi-ké, hogy a középrész a hátsó lengõkat része és vele mozog (erre értettem én az iDrive-ot, a himbarendszerre). Szimpla 1 forgáspontos megoldású, melynél a középrész nem mozog a hátsó lengõkarral mozog, hanem az elsõ háromszög része (tehát nem mozog, csak állítható). Olyan San Andreas beütése van a váznak. Ami jó volt a régi DHi vázon a középrész magasságának és a középrész tengelyek közötti távolságának állítási lehetõsége, szerencsére ezt meghagyták.
:scared: Jó munkás emberek szövetsége :scared:
:cheers:
:doghouse:

#7936
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,721 posts




Posted Image


Ezt a vázat biztos valami rondasági versenyre építette a gyártó...

#7937
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
ezek a "tekerhetõ" bigbike-ok szerintem magyarországon sz*rt sem érnek.
6" de az már a véglet. 130-140-es villával.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#7938
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
Szerintem úgy általában az egész gáz.:)

Ami még hátravan:

GIANT Reign 6.7
TURNER Sultan
DEVINCI Ollie
FELT Virtue Two
TITUS El Guapo
TURNER Highline-2
SANTA CRUZ Nomad
SPECIALIZED Enduro Cane Creek Double Barrel rugóstaggal
KNOLLY Endorphin
IBIS Mojo
INTENSE 29

#7939
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
az elsõ még talán. az utsó is.
de a többi vérgáz.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#7940
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
Foes FXR 2:1 This is a nice bike. We were on a medium as Foes had a tiny presence at the demo again and the large was out. It was set up on the more xc end of the trailbike spectrum, so with it's relatively long stem the size medium actually worked out fine. It felt pretty long for a medium. It has a nice stiff, precise ride, and the Manitou Nixon (with coil RTWD) worked pretty well, though I would put a somewhat larger fork on this bike personally. It pedals very well and was fun in the rough stuff. Nothing very special stood out about it. It seemed solid and did everything well.

Posted Image

Posted Image