Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Aktuális hírek, jövõ évi újdonságok

- - - - -

  • Please log in to reply
9167 replies to this topic

#5421
jocek03

jocek03

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,125 posts
QR15 mm-hez:
http://www.sicklines...ru-axle-system/




http://www.cyclingne...SL_Team_BB_cups
http://techdocs.shim...69830625426.pdf


ez egy vicc!
Bmx iparban már rég müködik,és bevállt (mid bb,spanis bb,usa bb)
csapágyat beütni a vázba!
világ legjobb,szerszámmentes módszere
gumikalapács azért kell,meg pár távtartó!
lenne mit tanulni a 2 mûfajnak egymástól!!!
ez a menetes középrész meg mehetne a levesbe!



#5422
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Átütõs Headshok, PM rögzítéssel. Nem is lenne nehéz.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#5423
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
Telókról volt szó, hiszen merevvillához nincs miért hasonlítani.
Adott lehetõségbõl kell minél többet kihozni, nem pedig egy teljesen más konstrukció tulajdonságait elérni.

Teló és teló közül pedig az átütõs a merevebb - persze a súly oltárán áldozni kell, ezért alakul ki - reméljük - a 15ös rendszer :)

#5424
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Természetesen a hagyományos merevvilla kialakításban nincs minek csavarodnia a teleszkópokhoz képest. Ezzel csak azt akartam szemléltetni, hogy a merevvilla merevségét egy átütõs rendszer még messze nem éri el, valószínû soha nem is fogja, de legalább lesz hova fejleszteni.


A sebesség mindent megold.

 


#5425
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts

Én is írok egy kis tapasztalatot, véleményt a témával kapcsolatban. Tapasztalat, a pike kolbásznak tûnt a gyz-as merevvilla után hiába az átütõs agy. Vélemény, szerintem van létjogosultsága a 15mm-s tengelynek, közel a gyz-assal azonos súlyra ki lehet hozni a rendszert érezhetõen nagyobb merevség mellett (a shimanonak lesznek súly problémái). A gyz-ral nekem semmi bajom. Azt is még hozzátenném, hogy az agyak, telók már közel vannak a tökéleteshez, kell az újítás.



Légyszíves mondd meg, hogy mi csavarodjon egy merevvillán!
Komolyan nem tudom, kiváncsi vagyok rá nagyon!
Hiszen egy teljesen fix egységet ad!

#5426
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,344 posts

http://www.marketwir...se.do?id=822260
a shimano megvásárolta a pearl izumi-t. mindenestõl.


Ha geci lennék megkérdezném, hogy vajon innentõl szép Shimano ruhák lesznek, vagy csúnya Izumik?:D

#5427
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
http://www.marketwir...se.do?id=822260
a shimano megvásárolta a pearl izumi-t. mindenestõl.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#5428
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Én is írok egy kis tapasztalatot, véleményt a témával kapcsolatban. Tapasztalat, a pike kolbásznak tûnt a gyz-as merevvilla után hiába az átütõs agy. Vélemény, szerintem van létjogosultsága a 15mm-s tengelynek, közel a gyz-assal azonos súlyra ki lehet hozni a rendszert érezhetõen nagyobb merevség mellett (a shimanonak lesznek súly problémái). A gyz-ral nekem semmi bajom. Azt is még hozzátenném, hogy az agyak, telók már közel vannak a tökéleteshez, kell az újítás.


A sebesség mindent megold.

 


#5429
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,108 posts
Ehh, ja azt széttördeltem, aztán rájöttem hogy az én stílusomhoz nem igazán illenek a könnyû cuccok. /Bár mondjuk abból külföldi fórumokon is csak töröttrõl olvastam/. Pótkeréknek jó lesz az az xtr/tuned/ agy, húzottküllõ, meg 317-es vagy 717-es felni. Utóbbi még kérdéses :)
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#5430
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

Mellesleg rég nem a súlyról szól ez a sport.

A magnézium felni óta? ;)

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#5431
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts

nem értem ezt a merevség hisztit.....eddig kinek volt baja egy rebával mondjuk, vagy egy r7-el?

meg ezek a merevséges viták is mókásak szerintem picit, akinek rugalmas egy sid az vesz rebát, akinek az is az meg vesz egy monster-t ( :P )


rollerezzen mindenki a fakereküvel...:)

a gyorszárnál ugyanígy moroghattak anno;)

#5432
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,018 posts
  • LocationKelenföld

Egy jobbfajta gyorszáras iparis XC agyat komolyabb beavatkozás nélkül is könnyen át lehet alakítani átütósre. Lásd Chris King vagy Tune King MK.
A Shimano agyaknál ezt a nyílt golyós rendszer erõsen megnehezíti.


DT detto: ~6-8 ezer Ft a kitt. Kézzel szétszedõs-összerakós mûvelet.

Ja, mesélt valamit a jó sógor az átütõs XT agyról, (innen vitték be neki a mûhelybe, valami tesztdarabot), voltak elakadások a nemlétezõ méretû kónuszkulcsok miatt is a szétszedés-beállításnál. Tán fix az egyik oldal, ha jól emlékszem...

#5433
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Egy jobbfajta gyorszáras iparis XC agyat komolyabb beavatkozás nélkül is könnyen át lehet alakítani átütósre. Lásd Chris King vagy Tune King MK.
A Shimano agyaknál ezt a nyílt golyós rendszer erõsen megnehezíti.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#5434
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,108 posts

Ésszerû érvekkel meggyõzhetõ vagyok, lehet igazatok van.
Már várom mikor hozzák ki az átütõs 130g-os elsõ agyakat.
A túlzott merevség meg sem a váznak, sem a ridernek nem jó hosszútávon. Azt aláírom hogy DH/4x/AM felhasználásnál van létjogosultsága, de egy merev XC gépben túlzásnak érzem.

1. Ez biztos /mármint a lehet hogy igazunk van rész/;)
2. Shimano kihozta a 20 milis átütõst 230 grammal, a 15-ös csak könnyebb lehet... Mellesleg rég nem a súlyról szól ez a sport.
3. Hosszútávra senki sem fog ilyet venni. A versenyzõk max. évente cserélgetik, hobbisták /nemsértés/ meg nem mennek annyit és/vagy nem kap alattuk olyan terhelést.
4. Semmi sem túlzás.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#5435
Yaroslav

Yaroslav

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 304 posts
BME. De ezt dobta a keresõ elsõre, és korrekt anyag.

#5436
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,107 posts
OFF
vááááá Szeidl Papa jegyzete a Miskolci egyetemröl :D
yaroslav ezzel sziven ütöttél :D
netán miskolcon végeztél?
ON

#5437
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts

sõt már van is:) csak még országútiban

http://www.cyclingne...SL_Team_BB_cups
http://techdocs.shim...69830625426.pdf

ez azt jelenti, hogy nem menetes, hanem csak simán belecuppantom a csészéket a vázba, majd beletolom a hajtókart és kész is?

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#5438
Yaroslav

Yaroslav

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 304 posts
Lehet nem itt kéne zajlania ennek a vitának, de ha már kikerekedett, akkor nézzük meg a dologokat tisztán szilárdságtani szempontból elõször.
(megj: az alapadatok 0,05mm pontos tolómérõvel mért saját mérések)

Bevezetés:
Talán a legalkalmasabb eszköz ezen merevségbeli vita eldöntéséhez az egyes tengelyek keresztmetszeti tényezõinek megvizsgálása. Ezen tisztán geometriai alapon számított érték kiválóan alkalmas az egyes profilok késõbbi számítások során kapott eredményeinek elõrejelzésére, mert azonos alapanyag és terhelés esetén csak ez befolyásolja. Mindez bõvebben és tudományosan itt: http://www.mech.uni-...tanFejezet5.pdf

Alapadatok:
Gyz-s tengely: D=9,8mm; d=5,3mm (falvastagság=2,25mm )
RS Tullio: D=20mm; d=14,5mm (fv=2,75mm)
Shimano: D=15mm; d(feltételezett)=10mm (fv=2,5mm)

Számítandó: K=I/e=(kör km esetén)= Pí/4*(R^4-r^4)/R

Számított értékek:

K_gyz=84,5
K_RS-Tullio=568,4
K_Sh=265,9

Arányok: K_RS/K_gyz=6,73
K_Sh/K_gyz=3,15

Mézzük meg picit még a befogás körülményeit is:
Megint tiszta geometria - A papucsok vastagsága illetve ezek és a tengelyátmérõk aránya.

Alapadatok:

W_Marzo Bomber MXR 2002=8mm (festékkel, ami oldalanként legalább 0,2-0,3mm - az a bûvös 80 mikron ;) - )
W_RS Psylo 2004=24mm (itt csak a külsõ oldalon van festék)

Ezt igazán egy egyszerû hasonlattal szemléltetném:
Két-két ujjal fogok egy vékony pálcát és azt próbálják meg kicsavarni a kezembõl, vagy rendesen rámarkolok a lapátnyélre.

Súly:
Marzo+Sh gyz-tengely+Sh gyz: 1900g + kb.60g +61g=2021g (A tengelyen rajta volt a kónusz + a kontraanya és ezért nem volt kedvem levenni, úgy 71g volt)
RS-tengellyel: 2110g
A két villát ismerve nem hiszem, h a tengelyrögzítésben keresendõ a plussz 89g.
(Bár egyik sem XC versenyvilla az arányokat jól mutatja.)

Szubjektív észrevételek:
-Szerelés: Bár még nem edzettem rá, de ki-be szerelés együtt nem lehet több plusz 30 sec-nél, és a tullio még egy bonyolult rsz - két gyz + tengely ki- beteker.
-Merevváz: Köszönik szépen, nagyon szeretik egymást a GT-vel. A tárcsaátmérõ jelenleg 160mm szerintetek az jó nekem? ;)
-Ja és a lényeg: Merevillát meghazudtoló - olyanos is van - irányíthatóság, fasza fék és ereszd el a hajam! Teljesen más bicaj lett a jószág.
További jó elmélkedést!
Y.

#5439
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,622 posts
ott a pont.

#5440
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
nem értem ezt a merevség hisztit.....eddig kinek volt baja egy rebával mondjuk, vagy egy r7-el?

meg ezek a merevséges viták is mókásak szerintem picit, akinek rugalmas egy sid az vesz rebát, akinek az is az meg vesz egy monster-t ( :P )