Milyen hátrányát érezném a városban ? Ha nem túl nagy hátrány inkább olyat vennék amivel mehetek a hegyekben is, úttalan utakon, le a hegyrõl, fel a hegyre, erdõben stb. Ha csak annyi, hogy a trekkinget könnyebb hajtani, az nem igazán probléma.
A másodikat a feleségemnek gondoltam, õ 169 cm magas
Ha nem probléma a némileg nehezebb haladás aszfalton, akkor nyugodtan vegyél montit. Mint terepjáróval (értsd Lada Niva, GAZ, esetleg Pajero) városban furikázni. A trekking amolyan SUV lehet autók között. Erre-arra lehet használni, de sehol sem lesz igazán jó. Pár kilométeren nincs is olyan nagy különbség.
Én kerültem Balatont terep gumis montival, semmi bajom nem lett tõle. Ha nem vagy edzett, lehet akármi alattad.
70k pont az a szint, amikor újban még lehet nem túl tartós bringát venni. A felhasználási igényeidbõl, és súlyodból (bár ez a jojózás elég durva, nem figyelsz az étkezésre?) ítélve egy olyan montit ajánlanék ami újonnan mondjuk 200-220k, de ma már fele-harmada áron kapható. Azon van: 27 fokozat, olajcsillapításos, esetleg légrugós zárható teleszkópvilla, normális hidraulikus tárcsafékek. A többi már kb. lényegtelen, hozza azt a szintet amire neked szükséged van. Hogy drága? Igen, de erre a felhasználásra ennyibe kerül a tartós bicikli.
Feleséged veled tartana a terepes száguldozásokban, vagy inkább "csak" közlekedni akar biciklivel?
Barátnõm 168, neki a 17-es mtb tökéletes, de rövidebb kormányszárral a 18-as sem nagy.
És ne kövesd el azt a hibát, hogy a tied sokkal drágább lesz!