Jelentkezz be Regisztrálj
Milyen bringát vegyek?
#1101
Posted 2015. May 05. - 13:44
#1102
Posted 2015. May 05. - 13:30
Monti.. Kb. 40-ből olyat veszel, hogy retróbike-on duplájáért eladod. Ennyire nincs presztízse és keresete idehaza a műfajnak.
a montiknál voltak tényleges, érezhető változást hozó fejlesztések (persze sok-sok hype és zsákutca is) az elmúlt 15-20 évben, míg az országúti vonalon, khm... maradjunk annyiban, hogy ettől függetlenül én is szeretem a régi montikat, de más a valóságban tekerni velük és más posztereket/régi magazinokat nézegetve nosztalgiázni róluk.
edit: na, felnyergeltem én is a vesszőparipámat, csak hogy utánad nyargalhassak.
Edited by Kisherceg, 2015. May 05. - 13:33.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#1103
Posted 2015. May 05. - 11:35
Ez teljesen korrekt.. ugyan nem kromóváz, a fejcsapi sem ahead, de a cuccok teljesen jónak tűnnek rajta. És ha alkudni is tudsz, akkor félre tudsz tenni némi magot sárvédőre, netán aszfaltbetyár gumiszettre. ..
Nem rossz szerintem, sőt...
Ez teljesen korrekt.. ugyan nem kromóváz, a fejcsapi sem ahead, de a cuccok teljesen jónak tűnnek rajta. És ha alkudni is tudsz, akkor félre tudsz tenni némi magot sárvédőre, netán aszfaltbetyár gumiszettre. ..
Nem rossz szerintem, sőt...
Öröm és boldogság!
Köszi mindent!
#1104
Posted 2015. May 05. - 11:21
Nézze kend, erre gondolok:
http://bolha.testbik...id=218126&pst=2
Ez teljesen korrekt.. ugyan nem kromóváz, a fejcsapi sem ahead, de a cuccok teljesen jónak tűnnek rajta. És ha alkudni is tudsz, akkor félre tudsz tenni némi magot sárvédőre, netán aszfaltbetyár gumiszettre. ..
Nem rossz szerintem, sőt...
- Sandman and Lidika910 like this
#1105
Posted 2015. May 05. - 10:59
De városi használat abszolút indikációját képzi sárvédőnek-láncvédőnek és valami világításfélének is..
http://apro.bikemag....o-l286265.html#
http://apro.bikemag....u-l281738.html#
http://apro.bikemag....hu-l286224.html
Bár, szerintem max. 18"-as váz kéne. Ezek meg nagyok, nem is kicsit.. :\
http://apro.bikemag....l-l287210.html#
Utóbbi bitangnagy, DE ... quadruple butted tubes: ilyet az isivatán kívül nem is tudom, csövezett-e más.. A thumbie váltás meg.. hmm
Amúgy gyűlöltem a gripshiftet, amíg nem lett.. Városban pl. nagyon komfortos lámpánál.
Nézze kend, erre gondolok:
http://bolha.testbik...id=218126&pst=2
- Sandman likes this
#1106
Posted 2015. May 05. - 10:54
Olvastam ezt a cikket, de erősen túlárazottnak gondoltam a bicikliket, meg inkább a MTB felé kacsingatok. 40000 forintnál nem akarok rá többet költeni. A hangsúly azon van, hogy tartós és megbízható legyen, de nem profi felhasználásra kell, tehát ha a váltó és a fék a legalja, de jól működik, engem biztosan nem fog zavarni. Nem kell rá százféle váltási fokozat, mert úgysem használom majd, csak kb kettőt-hármat. De az jó lenne, ha nem lenne 20 kg. Mert akkor hiába a váltó, ha 2%-os emelkedőn sem bírom feltekerni. Szívesen vennék használt biciklit vagy használt alkatrészt is.
én inkább krossztrekkingben gondolkodnék. de úgy számolj újban (montiból is) 50 körül kezdődik amit bringának lehet nevezni, de az a legalja, és az még dögnehéz vizcső váz.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1107
Posted 2015. May 05. - 10:39
De városi használat abszolút indikációját képzi sárvédőnek-láncvédőnek és valami világításfélének is..
http://apro.bikemag....o-l286265.html#
http://apro.bikemag....u-l281738.html#
http://apro.bikemag....hu-l286224.html
Bár, szerintem max. 18"-as váz kéne. Ezek meg nagyok, nem is kicsit.. :\
http://apro.bikemag....l-l287210.html#
Utóbbi bitangnagy, DE ... quadruple butted tubes: ilyet az isivatán kívül nem is tudom, csövezett-e más.. A thumbie váltás meg.. hmm
Amúgy gyűlöltem a gripshiftet, amíg nem lett.. Városban pl. nagyon komfortos lámpánál.
Edited by Vejne, 2015. May 05. - 10:42.
- Sandman and Lidika910 like this
#1108
Posted 2015. May 05. - 10:31
Olvastam ezt a cikket, de erősen túlárazottnak gondoltam a bicikliket, meg inkább a MTB felé kacsingatok. 40000 forintnál nem akarok rá többet költeni. A hangsúly azon van, hogy tartós és megbízható legyen, de nem profi felhasználásra kell, tehát ha a váltó és a fék a legalja, de jól működik, engem biztosan nem fog zavarni. Nem kell rá százféle váltási fokozat, mert úgysem használom majd, csak kb kettőt-hármat. De az jó lenne, ha nem lenne 20 kg. Mert akkor hiába a váltó, ha 2%-os emelkedőn sem bírom feltekerni. Szívesen vennék használt biciklit vagy használt alkatrészt is.
Dat ... Simple enough.
Igazából az egy olyan város, hogy a legkomolyabb emelkedő a Fórum parkolóházában van. Illetve, vannak 13%-os grádiensek a stadion körül, de mellette a kerékpározást tiltó tábla.
Van egy városi női vázas veretőm, hétsebis Nexusszal, pont most akartam rendbe tenni, meg korábban gondolkoztam az eladásán-értékesítésén, hogy építhessek magamnak retró montit, vagy retró trekkinget.
Szóval akár fel tudnék ajánlani egy "lokáleladógépet". Igazából 50 km-es távig tesztelve, meg a nexus7 is nagyon szépen teszi a dolgát, de ebben az állapotában nem fogom eladni, pl.a jobbos hajtókarra egy pedálmenet-újraperselyezés ráférne..
Amit racionálisnak tartanék ebben a 40k-s keretben: Monti.. Kb. 40-ből olyat veszel, hogy retróbike-on duplájáért eladod. Ennyire nincs presztízse és keresete idehaza a műfajnak.
#1109
Posted 2015. May 05. - 10:21
Egy pont idevágó írás került ma fel az index.hu-ra:
http://index.hu/kere...lon_intersport/
igaz, kicsit elnagyolt, de kiindulásnak jó lesz az. Ehhez viszonyítva adj meg további paramétereket (pl. árszint) és segítünk, ha tudunk.
Olvastam ezt a cikket, de erősen túlárazottnak gondoltam a bicikliket, meg inkább a MTB felé kacsingatok. 40000 forintnál nem akarok rá többet költeni. A hangsúly azon van, hogy tartós és megbízható legyen, de nem profi felhasználásra kell, tehát ha a váltó és a fék a legalja, de jól működik, engem biztosan nem fog zavarni. Nem kell rá százféle váltási fokozat, mert úgysem használom majd, csak kb kettőt-hármat. De az jó lenne, ha nem lenne 20 kg. Mert akkor hiába a váltó, ha 2%-os emelkedőn sem bírom feltekerni. Szívesen vennék használt biciklit vagy használt alkatrészt is.
#1110
Posted 2015. May 05. - 09:47
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni tőletek, hogy milyen biciklit érdemes venni. Debrecenben élek, tehát hegyvidék nem nagyon van, de szívesen elvinném néhány kisebb túrára(idén először tervben a Balaton), egyébként 100% városban használnám. Az jó lenne, ha nem lenne dögnehéz, de nem akarok méreggel méricskélni, hogy minél könnyebb legyen. Akár arra is hajlandó lennék, hogy darabonként keresgessem össze a számomra legmegfelelőbb gépet, csak egyelőre abszolút laikus vagyok. A testalkatom átlagos: 173 cm, 58 kg.
Eddig egy fixivel közlekedtem, de miután rájöttem, hogy ezek a vékony kerekek nem igazán akarnak átmenni a villamossíneken, és már másodjára estem vele egy hatalmasat, úgy döntöttem, jobb lenne valami stabilabb és kevésbé merev váz. Nem a bicó hibája igazából, én vagyok pancser, de sajnálnám így tönkretenni, mert egyébként nagyon klassz kis bicaj lehet valaki másnak.
Köszi szépen!
Egy pont idevágó írás került ma fel az index.hu-ra:
http://index.hu/kere...lon_intersport/
igaz, kicsit elnagyolt, de kiindulásnak jó lesz az. Ehhez viszonyítva adj meg további paramétereket (pl. árszint) és segítünk, ha tudunk.
- Lidika910 likes this
#1111
Posted 2015. May 05. - 09:08
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni tőletek, hogy milyen biciklit érdemes venni. Debrecenben élek, tehát hegyvidék nem nagyon van, de szívesen elvinném néhány kisebb túrára(idén először tervben a Balaton), egyébként 100% városban használnám. Az jó lenne, ha nem lenne dögnehéz, de nem akarok méreggel méricskélni, hogy minél könnyebb legyen. Akár arra is hajlandó lennék, hogy darabonként keresgessem össze a számomra legmegfelelőbb gépet, csak egyelőre abszolút laikus vagyok. A testalkatom átlagos: 173 cm, 58 kg.
Eddig egy fixivel közlekedtem, de miután rájöttem, hogy ezek a vékony kerekek nem igazán akarnak átmenni a villamossíneken, és már másodjára estem vele egy hatalmasat, úgy döntöttem, jobb lenne valami stabilabb és kevésbé merev váz. Nem a bicó hibája igazából, én vagyok pancser, de sajnálnám így tönkretenni, mert egyébként nagyon klassz kis bicaj lehet valaki másnak.
Köszi szépen!
#1112
Posted 2015. May 05. - 08:54
Én a 200 pro-t választanám. Agydinamó, csomagtartó, sárvédő. A 300-as már egy régebbi darab és nekem kicsit furcsa, hogy a gyári sárvédőit utángyártott műanyagra cserélték - ha jól tudom, akkoriban még nem volt crs (minden kiegészítő nélküli) felszereltség a Gepidáknál. A 200 crs is egy jó gép, de a pro-nál említett felszerelés értéke nagyobb, mit az árkülönbség.
nekem is tetszik ez a gepida csak megint ez a franya "tavolsag" nagykanizsan van a bico...na megnezem
#1113
Posted 2015. May 05. - 08:46
sziasztok! eddigi segitseget is koszonom...
az a 200as gepida az elkelt...most van ket masik versenyzo
szerintetek? hasonlo arban vannak...melyik tunik jobb valasztasnak?
http://apro.bikemag....rs-l280280.html
http://apro.bikemag....ro-l286805.html
na meg itt is egy:
http://apro.bikemag....do-l286524.html
udv
b.
Én a 200 pro-t választanám. Agydinamó, csomagtartó, sárvédő. A 300-as már egy régebbi darab és nekem kicsit furcsa, hogy a gyári sárvédőit utángyártott műanyagra cserélték - ha jól tudom, akkoriban még nem volt crs (minden kiegészítő nélküli) felszereltség a Gepidáknál. A 200 crs is egy jó gép, de a pro-nál említett felszerelés értéke nagyobb, mit az árkülönbség.
- bazs80 likes this
#1114
Posted 2015. May 05. - 08:13
sziasztok! eddigi segitseget is koszonom...
az a 200as gepida az elkelt...most van ket masik versenyzo
szerintetek? hasonlo arban vannak...melyik tunik jobb valasztasnak?
http://apro.bikemag....rs-l280280.html
http://apro.bikemag....ro-l286805.html
na meg itt is egy:
http://apro.bikemag....do-l286524.html
udv
b.
Edited by bazs80, 2015. May 05. - 08:18.
#1115
Posted 2015. May 04. - 22:33
Lehet, a másik topikban írtam már, már nem emlékszem.
Van 120 kg körüli haverom, minden nap bringával közlekedik a városban. Néha könnyű túra nagyon könnyű terepen. Egy kb. 15 éves noname aluvázzal jár, még régebbi telóval. Természetesen v-fékkel és négyszög tengelyes hajtókarral. Semmi baja a bringának,
Van 100 kilós haverom, grammániás bringával. Minden könnyű, kerék, váz, nyeregcső, minden. Jár vele városban is de sokat túrázik terepen is, jó erősen nyomja lefelé is. Tökéletesen bírja a bringa, semmi baja, soha semmi törés.
Ezeket azért írtam, mert árban kb. a 2 véglet a bringák és lásd, hogy a könnyű cuccok is alaposan túl vannak építve. Akkor pláne az olcsók, amikben sokszor dupla annyi anyag van. És látod, mennyi ideje használja az olcsót is gond nélkül.
Van most egy haverom, nem tudta magát mérni, mert csak 160kilóig mért az otthoni mérleg. Radikális életmódváltást csinált, elkezdett fogyózni és elkezdett mindenhova bringával közlekedni + egyre hosszabb túrákat csinált. Ez valami olcsó bringa volt. Egy a lényeg, a bringájának soha nem lett semmi baja.
Most sem sovány, 110-120 kg körül van de most már nagyon erős lett, megy, mint a golyó hegyen-völgyön. Nemrég megjutalmazta magát egy 29es Merida alu vázas bringával.
Szerintem is kicsit túl van aggódva ez a 150kg. Ne legyen szuper könnyű alkatrészed semmid de ez ügye nem fenyeget a 150ezer Ft körüli kategóriában. A dupla falu felni már bírni fog, a műanyag pedált tényleg cseréltesd le. Más minden jó lesz.
az a baj hogy kb az a 120 kg a határ. (gyártók egyébként annyit is adnak meg átlag bringák súlylimitre). 140-150 körül már lehetnek gondok.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1116
Posted 2015. May 03. - 23:31
Sziasztok!
Néhány hozzászólással ezelőtt kerestem bringát túlsúlyos egyénnek. Konkrétan 150 kg vagyok. Elolvastam az ajánlott fórum témákat ezzel kapcsolatban és elmentem bringaboltba is ahol ajánlottak néhány kerékpárt a méreteimhez ami dupla falu felnivel, kazettás aggyal és egyéb jó dolgokkal rendelkezik. A véleményetekre lennék kíváncsi ezekkel kapcsolatban.
Mutattak még Gepidát és Meridát is, de nem emlékszem a pontos típusokra sajnos de ilyen 150.000Ft körül voltak,
Az lenne a kérdésem, hogy mi a véleményetek ezekről illetve van-e más amit ajánlanátok. Igazából nekem semmi extra dologhoz nem kell, hobby célra kellene a gyerekkel lemennék bringázni, meg esetleg saját kedvemre tekernék vele városban vagy kisebb erdei utakon. Szóval az se bánnám, ha lenne valami olcsóbb megoldás ami akár tartós is lehet.
Köszönöm a segítséget.
Szép estét.
Lehet, a másik topikban írtam már, már nem emlékszem.
Van 120 kg körüli haverom, minden nap bringával közlekedik a városban. Néha könnyű túra nagyon könnyű terepen. Egy kb. 15 éves noname aluvázzal jár, még régebbi telóval. Természetesen v-fékkel és négyszög tengelyes hajtókarral. Semmi baja a bringának,
Van 100 kilós haverom, grammániás bringával. Minden könnyű, kerék, váz, nyeregcső, minden. Jár vele városban is de sokat túrázik terepen is, jó erősen nyomja lefelé is. Tökéletesen bírja a bringa, semmi baja, soha semmi törés.
Ezeket azért írtam, mert árban kb. a 2 véglet a bringák és lásd, hogy a könnyű cuccok is alaposan túl vannak építve. Akkor pláne az olcsók, amikben sokszor dupla annyi anyag van. És látod, mennyi ideje használja az olcsót is gond nélkül.
Van most egy haverom, nem tudta magát mérni, mert csak 160kilóig mért az otthoni mérleg. Radikális életmódváltást csinált, elkezdett fogyózni és elkezdett mindenhova bringával közlekedni + egyre hosszabb túrákat csinált. Ez valami olcsó bringa volt. Egy a lényeg, a bringájának soha nem lett semmi baja.
Most sem sovány, 110-120 kg körül van de most már nagyon erős lett, megy, mint a golyó hegyen-völgyön. Nemrég megjutalmazta magát egy 29es Merida alu vázas bringával.
Szerintem is kicsit túl van aggódva ez a 150kg. Ne legyen szuper könnyű alkatrészed semmid de ez ügye nem fenyeget a 150ezer Ft körüli kategóriában. A dupla falu felni már bírni fog, a műanyag pedált tényleg cseréltesd le. Más minden jó lesz.
- Sandman and Rebel007 like this
#1117
Posted 2015. May 03. - 11:00
Ebben a kategóriában Gepida, Merida, Kellys, Rock Machine kb. egykutya, legfeljebb nüansznyi különbségek lehetnek köztük. (Leginkább az számít, hogy melyik akciós éppen.) Ennek a kategóriának sajnos az átka a pilincka teló, amit nem nagyon lehet megúszni. A két Kellys közül egyébként egyértelműen a Madman, bár a felszereltségét nem látom, de pusztán azért, mert az 27,5-es. Neked lehet, hogy egy 29"-es még jobb lenne.
Egyébként szerintem nem kell ezt a súly dolgot túlspirázni. A 60 kilós Quintanatól többet kap a biciklije, amikor belenyomja a 800 Wattot egy hegyi befutón. Vagy egy dirtöstől, amikor "bead" egy trükköt, mint egy súlyosabb egyéniségtől, aki csak gurulgat. A dinamikus terhelés öl, nem a statikus.
Annyi, hogy legyen rajta a legvastagabb gumi, ami még befér a vázba, és legyen is jól felfújva. (Meg persze jó minőségű gumi legyen, magas szálsűrűséggel.) A kategóriában szokásos műanyag halálpedált már megvételkor cseréltesd le valami BMX vagy dirt platformpedálra. (Lehetőleg olyanra, amihez van egy pár kis alátét, amivel felfekszenek a jaktókarra.) Ez plusz 6-10e Ft. Ha négyszögtengelyes hajtóművet sikerül kifogni, rendszeresen ellenőrizd, hogy nem lazultak-e le a karok. Meg persze ésszel kell biciklizni, útegyentlenségeket testsúly-áthelyezéssel kimozogni, stb...
Nem akarom tovább ragozni, van két, ezzel foglalkozó topic is.
#1118
Posted 2015. May 02. - 22:38
Sziasztok!
Néhány hozzászólással ezelőtt kerestem bringát túlsúlyos egyénnek. Konkrétan 150 kg vagyok. Elolvastam az ajánlott fórum témákat ezzel kapcsolatban és elmentem bringaboltba is ahol ajánlottak néhány kerékpárt a méreteimhez ami dupla falu felnivel, kazettás aggyal és egyéb jó dolgokkal rendelkezik. A véleményetekre lennék kíváncsi ezekkel kapcsolatban.
Kelly's Madman 05:
http://www.testbike....ellys-madman-05
Kelly's Viper 50:
http://kellys.hu/kel...ack-yellow-2014
Mutattak még Gepidát és Meridát is, de nem emlékszem a pontos típusokra sajnos de ilyen 150.000Ft körül voltak,
Az lenne a kérdésem, hogy mi a véleményetek ezekről illetve van-e más amit ajánlanátok. Igazából nekem semmi extra dologhoz nem kell, hobby célra kellene a gyerekkel lemennék bringázni, meg esetleg saját kedvemre tekernék vele városban vagy kisebb erdei utakon. Szóval az se bánnám, ha lenne valami olcsóbb megoldás ami akár tartós is lehet.
Köszönöm a segítséget.
Szép estét.
#1119
Posted 2015. May 01. - 10:29
1. Nem követelőzünk. Ha nem válaszolunk, biztosan van oka.
2. Linkkel !!! mutatunk bringákat, (bármit) hogy mi csak kattintsunk és látjuk, miről is van szó.
3. 99% utcai használatra nem kell 29es, hidrás tárcsa főleg nem, trekking való oda. (kerékméret is ugyanaz)
4. Neked az L helyett inkább az XL méretű vázak kellenek.
5. Én a helyedben maradnék a Kellys bringádnál, max veszel rá egy hosszabb stucnit és a nyerget hátrébb tolod.
+1
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#1120
Posted 2015. May 01. - 00:47
Sziasztok!
Pár hsz-szel ezelőtt már próbálkoztam, de segítség nélkül maradtam.
A lényeg dióhéjban ennyi lenne: 180 ezer környékén +/- 20k -ért 29-es merevvázas MTB. Hidraulikus tárcsával.
Mik a lehetőségeim, 99% utcai használatra?
Néztem már szinte minden típust, márkát, két bicaj maradt a kosárban, illetve három:
Scott Aspect 950 140ezerért
Scott Scale 970 205 ezerért
CTM Rambler 2.0 140 ezerért
Köszi bármi hasznos tanácsot!
Bármi más márka és típus is jöhet!
1. Nem követelőzünk. Ha nem válaszolunk, biztosan van oka.
2. Linkkel !!! mutatunk bringákat, (bármit) hogy mi csak kattintsunk és látjuk, miről is van szó.
3. 99% utcai használatra nem kell 29es, hidrás tárcsa főleg nem, trekking való oda. (kerékméret is ugyanaz)
4. Neked az L helyett inkább az XL méretű vázak kellenek.
5. Én a helyedben maradnék a Kellys bringádnál, max veszel rá egy hosszabb stucnit és a nyerget hátrébb tolod.