Jelentkezz be Regisztrálj
Milyen bringát vegyek?
#9481
Írta 2006. december 13. - 17:33
ha valaki halott már valamit a 2007-es wheeler buddy 03-ról , meghalgatnám a véleményét , mert nagyon tetszik a váz , és erõsen gondolkozok rajta , most a 2006-os buddy 03-am van , ezzel sincs bajom , de a 2007-es váz gyönyörûre sikerült
elõre is köszi
#9482
Írta 2006. december 13. - 17:31
mondjuk a design az ugy látom fõ szempont. nem mintha baj lenne, én is szeretem a szép kerékpárokat
a véleményem nagyjából áll, miszerint a tárcsaféket nem nagyon erõltetném ki tudja milyen suntour trekkingvillákon. de ha tényleg kerékpározol sárban/esõben, akkor jól jöhet a tárcsafék, ráadásul a zárt hidraulikus rendszerekkel (kb 5 éve minden rendszer zárt) szerintem egyáltalán nincs karbantartási szükséglet, max 2 évente olajcsere és fékbetétcsere elhasználódás után, de ezt a szervizek készségesen megcsinálják.
érzésre sokkal jobb és kényelmesebb is egy hidraulikus fékkel fékezni mint egy bovdenes bármilyen fékkel. kevésbbé fárasztja a kezet hosszutávon.
az alkatrészenkénti összeválogatással az a baj, hogy aki kicsit vagy teljesen laikus, plusz általában csak egy bolt szûkös raktárkészletével illetve a nagykereskedõk akikkel a bolt kapcsolatban áll azoknak a készletével áll szemben, az könnyen kényszerülhet kompromisszumokra. ez nem számítástechnika, itt mindennek egy nagykere van.... és azért ennyi pénzért már ne kelljen kompromisszumot kötnünk szerintem.
nálam az alap a magellan corvus disc lenne, 164k kiskeráron. igaz, nem hidraulikus, hanem mechanikus tárcsaféke van (hayes hmx-3, ami kb csak parasztvakitásra jó) de a többi alkatrész kb egál.
persze fele olyan szép nincs, mint a cube. de még mindig 30 ezerrel olcsób....
abból a 30 ezerbõl plusz a leugró hmx-3 árából (kb 10-15k beszámítva párban) kifejezetten jó tárcsaféket lehet venni, amivel a magellan felszereltségben üti a cube-ot, marad a szépség-faktor
viszont a magellan rst villája számomra sokkal bizalomgerjesztõbb.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#9483
Írta 2006. december 13. - 14:08
gepidak ugy tudom jan elejen jonnek, illetve mar most is vannak 2007esek. legalabbis valamelyik kereskedo azt mondta.
1. fekekrol... a vfek hatekonysagaval nincsen semmi bajom. viszont amikor erdoben tekerek eleg bosszanto, hogy egy kis kosz-sar es "beleut" a felnibe amire az esetleges kis nyolcas is ratesz. arban cubenal ugyanaz.
2. alapvetoen hosszutavon szeretnem a cangat hasznalni (8-10ev) - de nem durvulok (semmi ugrabugra vagy ilyesmi) es csak evi 1000-1200kmt tekerek a toltesen, aszfalton, erdoben munka utan. a mostani is egesz jo allapotban van a kora ellenere.
kiprobalni sajna nem fogom nagyon tudni... aminel bizonytalan vagyok megnezem (pl gepida a ki tudja honnan valo alkatreszekkel). cubenal viszont nagy valoszinuseggel nem latnam.
#9484
Írta 2006. december 13. - 13:30
rob privat uzenetet bevagom, hatha mast is erdekel, es nem is sertodik meg szerintem erte.
nos ez egész jónak tûnik [eszméletlen designos], de ennél olcsóbban is megkapod ezt a teljesitményt szerintem.
a magellan-nak nagyon jó a geometriája (fõleg ha az embernek volt már montija és utána vesz trekkinget) csak itt-ott alkatrészproblémákkal küzd. én azt venném magamnak, és lecserélném. bár a 2007-es magellanokat nem ismerem, szóval lehet érdemes lenne várni kicsit. mondjuk a "magyar" biciklik (gepida, magellan, neuzer, mali) csak tavasz környékén jelennek meg itthon, és addigra kiszórják a 2006-os készleteket, de január végéig azért én nézelõdnék. akkorra kialakul, hogy a 2007-es modellek milyenek lesznek nagyjából, és még akciós 2006-osok is lesznek a boltokban.
rátérve konkrétan a cube-ra amit néztél: ez a villa nem nagyon tolerálja a tárcsaféket. sõt, igazából semmelyik 25.4/28.6 mm becsúszós trekkingvilla nem igazán tolerálja a tárcsaféket. egy idõ után kikezdi, lógni kezd. ez beletellhet 2-3 ébe is fékezéstõl függõen, te tudod mennyi idõre veszel biciklit
bár a julie csak óvatos lassulásra jó, hirtelen fékezésre semmiképpen, de legalább idõjárásálló. kérdés hogy mennyit biciklizel esõben/sárban.
ilyen komoly felszereltségû trekkingeket én akkor ajánlok csak, ha már 2-3 alacsonyabb szintû trekkinget kivégeztél, és tudod, mi az amire biztosan szükséged van, és azért hajlandó is vagy fizeni. randa érzés 200 ezerért vett gépben csalódni...
vásárlás elõtt is mindeképpen próbautat szervezz le. még akkor is, ha ez csak pesten tehetõ meg pár nagyobb boltban. ennyi pénzt kiadni valamiért, amit nem próbálsz ki, az komoly felelõtlenség.
örülök ha segíthettem, (szívesen máskor is) de inkább a bikemag fórumon kérdezz, hátha mások is hasonló cipõben járnak, ugy nekik is tudsz közvetve segíteni a vásárlásban.
üdv
#9485
Írta 2006. december 13. - 13:26
#9486
Írta 2006. december 13. - 12:25
#9487
Írta 2006. december 13. - 12:25
#9488
Írta 2006. december 13. - 12:06
http://www.ktm-bikes.hu/offroad.htm
én ilyet vettem múlt hónapban a feleségemnek (persze nõi vázzal), de már én is gonolkodom egyen. Bejött!
#9489
Írta 2006. december 13. - 12:01
#9490
Írta 2006. december 13. - 11:46
es jo is? nekem jonak tunik, de szivesen fogadnek hozzaerto velemenyeket is.
#9491
Írta 2006. december 13. - 11:13
Szép, de van már ára?sracok! velemeny? http://www.cube-bike...n_id_10895_.htm
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#9492
Írta 2006. december 13. - 10:36
#9493
Írta 2006. december 05. - 18:46
Látványos bringa az tuti, bár a gyári Tektro fék szerintem botrányos, azt rögtön érdemes cserélni, vagy legalább egy jobb betéttel feljavítani. A kormánymarkolat, ha jó szögben van felrakva, akkor nagyon kényelmessé tudja tenni a hosszabb túrákat.
#9494
Írta 2006. december 05. - 16:39
#9495
Írta 2006. december 05. - 16:30
ez elvileg gyorsabb? es fekezes kozben hogy tudok igy levaltani?
#9496
Írta 2006. december 05. - 16:03
#9497
Írta 2006. december 05. - 15:57
#9498
Írta 2006. december 05. - 15:53
2. egyenes kormány túrázáshoz nem az igazi, az inkább a sportos testtartást feltételezi. a linkeltnél mondjuk elég rendesen emel a stucni, szóval még akár jó is lehet, ez próba kérdése
3. ebben a kategóriában nem érdemes eröltetni a tf-et, pláne hogy aszfalton, vékony gumival szerintem nem is igazán indokolt
#9499
Írta 2006. december 05. - 15:42
1. mi az a dualkontroll? perpill 98as alivios valtokarok vannak a regi cangan.
2. miert gond az egyenes kormany? most is ilyesmi van... a dema nekem is az egyik jeloltem. az egyenletes felszereltsege miatt tetszik (nem log ki semmi). itt van par kep a 2005os modellrol:
http://www.cykloshop...05-dema_esperia
szakerto szemmel?
3. a tarcsafel az olcsobb teloknal nem gaz? nem kinozza meg jobban a tomitest? ebben a kategoriaban akkor inkabb vfek?
#9500
Írta 2006. december 05. - 14:09
látom már ebben a kategóriában is divat a teleszkóp, csak sajnos ezek is még csillapítatlan egészen egyszerû darabok.
nekem amugy tetszik a dema is, csak az a fránya egyenes kormány ne lenne. ha azt álasztanád, mindenképpen cseréltesd le valami hajlitott darabra.
kelly's-bõl kerülném a tárcsafékeset, mivel a tárcsa felárát máshol spórolják le (agyak, kormánycsapágy, monoblokk, stb olyan helyek, amit az átlaguser nem nézeget különösebben)
a wheeler nekem mindig bejött mint gyártó, de ezek a cross moellek elég randák... ráadásul mintha olyan képek lennének, hogy 44/34/22 hajtókar van rajta, cross-hoz meg inkább a 48/36/24 illik szvsz. plusz a mûanyag nadrágszárvédõ lehet, hogy nélküle sportosabb, de azzal praktikusabb.
vázméret: ez olyan, hogy ki kell próbálni, sok gyártó teljesen eltérõ geometriával csinálja az azonosnak kikiáltott vázméreteket, tekintve hogy az csak a nyeregvázcsõ hossza a monoblokk közepétõl a nyeregbilincsig, és ehhez csinálhatnak sokféle szögekkel, és felsõcsõhosszal vázat...
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.