Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Milyen bringát vegyek?

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
11925 replies to this topic

#4681
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,269 posts

Én anno építettem a bringámat, minden ebay-rõl jött meg CRC-rõl akciósan (kisker ár -30% volt minden minimum...) a váz a canyontól szezon végén félár körül...
100 eur-al lett volna több egy kicsit jobban felszerelt gyári canyon, kb 100g-al könnyebb, amin minden új lett volna.
Utólag bevallom magamnak hogy kapitális hülyeség volt, és jól megszivattam magam (használt fék hibás volt, stb.)

Bringát építeni mindenképp költségesebb, mint "gyárit" venni, én mindenkit lebeszélnék róla.

A kónuszos agytól pedig nem kell félni, évi 1-2szer szétszeded és semmi baj vele.


építeni mindig drágább
persze ha jól átgondolja az ember -és pénze is van elég- akkor ultimate gép lesz. csak kérdés van-e értelme. a felhasználok kb 90%-nál nincs. (magamat is beleértve).
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4682
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 posts

Canyon | Mountainbikes | Nerve XC 7.0 errõl a "gyári" bringáról írtam egyébként, légyszíves világosíts már fel mi ezen az átverés...vagy hogyan tudnál mondjuk ugyanennyibõl kihozni hasonló felszereltségû gépet...azt most ne is nézzük hogy 200eur-al le van árazva :) Vannak olyan gyártók, akik nem árulnak zsákbamacskát, nem kell általánosítani. Esetleg érdemes megézni német (matrica)gyártók bringáit...

Hát ez kétségtelenül nagyon rendben van ezért az árért...

#4683
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,269 posts

Hogy õszinte legyek. Se nem tervezem hóban, sem esõben, sem sárban használni és a 120 is még távol van tõlem. Annyira nem is vagyok otthon a bringákba, kb egy hónapja foglalkozom vele így komolyabban, mert a régi bringámat most adtam el, és most akarok venni egy komolyabbat. Persze az én felhasználási területemnek és pénztárcámnak tekintetében.
Egy jó cross bringa kell nekem. Városi használatra, magyarországi utakra és padkákra. De éppen egy kis erdei úton se ijedjek meg, meg nézzen ki jól! (ezért nem trekking kell, mert a sárvédõ, csomagtartó meg kosár csak "nyanyásítja" a bicót.)
Persze eddig is meg volt a bringás társadalom trácsafék nélkül, nem is beszélve a montisokról... Viszont a tárcsafék egy új trend, ráadásul tetszik is. Ha pedig a helyzet úgy hozza, akkor jól is jöhet.


nincs is ezzel gond. amúgy én se vagyok a v-fék híve, bár töbé kevésbé azért ki is használom asszem :). csak ha már tárcsa akkor, olyat amivel nem fogsz szívni.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4684
ggmac

ggmac

    vendég

  • fórumtag
  • 10 posts

Hi.
Ment egy privi.



...de hagyd figyelmen kívül mert marha nagyra nõttél!.:)


Okok, válasz is ment. :)

#4685
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,029 posts

Hogy õszinte legyek. Se nem tervezem hóban, sem esõben, sem sárban használni és a 120 is még távol van tõlem. Annyira nem is vagyok otthon a bringákba, kb egy hónapja foglalkozom vele így komolyabban, mert a régi bringámat most adtam el, és most akarok venni egy komolyabbat. Persze az én felhasználási területemnek és pénztárcámnak tekintetében.
Egy jó cross bringa kell nekem. Városi használatra, magyarországi utakra és padkákra. De éppen egy kis erdei úton se ijedjek meg, meg nézzen ki jól! (ezért nem trekking kell, mert a sárvédõ, csomagtartó meg kosár csak "nyanyásítja" a bicót.)
Persze eddig is meg volt a bringás társadalom trácsafék nélkül, nem is beszélve a montisokról... Viszont a tárcsafék egy új trend, ráadásul tetszik is. Ha pedig a helyzet úgy hozza, akkor jól is jöhet.


Hi.
Ment egy privi.



...de hagyd figyelmen kívül mert marha nagyra nõttél!.:)

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#4686
ggmac

ggmac

    vendég

  • fórumtag
  • 10 posts

vmi avid elixir, shimanok deortól (575) kezdve, hayesbõl a stroker sorozatból a trail (bár Varázsló kartárs nem fog helyeselni -gyakorlati tapsztlata neki van több, én csak próbálgattam) . kb

de ha nem terpezel sokat, nem mész esõben hóban nem vagy több 120 kilónál akkor kb felesleges a tárcsa. ráadásul ezeket a csirke cross/trekking telókat csak tekergetni fogja a tárcsa, meg nincs is rajtuk akkora fékhatásuk.


Hogy õszinte legyek. Se nem tervezem hóban, sem esõben, sem sárban használni és a 120 is még távol van tõlem. Annyira nem is vagyok otthon a bringákba, kb egy hónapja foglalkozom vele így komolyabban, mert a régi bringámat most adtam el, és most akarok venni egy komolyabbat. Persze az én felhasználási területemnek és pénztárcámnak tekintetében.
Egy jó cross bringa kell nekem. Városi használatra, magyarországi utakra és padkákra. De éppen egy kis erdei úton se ijedjek meg, meg nézzen ki jól! (ezért nem trekking kell, mert a sárvédõ, csomagtartó meg kosár csak "nyanyásítja" a bicót.)
Persze eddig is meg volt a bringás társadalom trácsafék nélkül, nem is beszélve a montisokról... Viszont a tárcsafék egy új trend, ráadásul tetszik is. Ha pedig a helyzet úgy hozza, akkor jól is jöhet.

#4687
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Én azért ajánlottam a Krossokat mert azon hidraulikus felnifékek vannak amiknek a fékhatásáról aszem senkit sem kell gyõzködni.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#4688
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,269 posts

És tárcsafék esetében milyenre lehetne cserélni, amire már azt mondod, hogy nincs vele gond?


vmi avid elixir, shimanok deortól (575) kezdve, hayesbõl a stroker sorozatból a trail (bár Varázsló kartárs nem fog helyeselni -gyakorlati tapsztlata neki van több, én csak próbálgattam) . kb

de ha nem terpezel sokat, nem mész esõben hóban nem vagy több 120 kilónál akkor kb felesleges a tárcsa. ráadásul ezeket a csirke cross/trekking telókat csak tekergetni fogja a tárcsa, meg nincs is rajtuk akkora fékhatásuk.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4689
ggmac

ggmac

    vendég

  • fórumtag
  • 10 posts
És tárcsafék esetében milyenre lehetne cserélni, amire már azt mondod, hogy nincs vele gond?

#4690
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2,025 posts

...Lehet hogy mondjuk a hátsó váltó kúlos, de közben 1000 forintos fostalicska agyak vannak fent, sárnehéz hajtókar, alsókategóriás kormánycsapágy, a legolcsóbb küllõ ami létezik, fos pedál, stb.
Ha csak a legalapabb dolgokat számítod hozzá, pl. a taposópedál cseréje SPD-re, már mindjárt nem olyan rohadt olcsó.

Én valahogy még egy gyári gépet sem láttam amit tisztességesen groupsetre építettek volna. Amit meg igen, annak az árából bõven kijönne a groupset plusz minden más.

Persze nincsenek nagy és örök igazságok, mindig azt kell csinálni ami jobban megéri. De ebayrõl mûszaki cikket rendelni, az szimplán rossz ötlet. Bármikor.


Canyon | Mountainbikes | Nerve XC 7.0 errõl a "gyári" bringáról írtam egyébként, légyszíves világosíts már fel mi ezen az átverés...vagy hogyan tudnál mondjuk ugyanennyibõl kihozni hasonló felszereltségû gépet...azt most ne is nézzük hogy 200eur-al le van árazva :) Vannak olyan gyártók, akik nem árulnak zsákbamacskát, nem kell általánosítani. Esetleg érdemes megézni német (matrica)gyártók bringáit...

Ebay-el pedig egyszer szívtam meg egy használt fékkel, de az eladó ott sem hiszem hogy tudott a hibáról... egyébként meg jópár mûszaki cikket is vettem már, semmivel nem volt problémám (mondjuk a bringaalkatrész az sportszer, nem mûszaki cikk szvsz)
Szezon végi sportcuccok gyakran féláron mennek el, újonnan! Semmi baj nincs velük, csak a kereskedõ akar szabadulni a "régi szaroktól". Ahol 60-80 milliós a piac és az átlagpénztárca is vastag, ott nincs ebben semmi különös...de ez már egy másik történet
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#4691
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,029 posts
Triggernek igaza van.
Hayest én se favorizálom.
Ment egy privi.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#4692
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,269 posts

Sziasztok!

Vacilálok itt a döntéssel, hogy milyen bringát vegyek, vagyis rendeljek. Cube Cross kategóriában gondolkodom. Itthon sajnos már nem tudok hozzájutni megfelelõ méretûhöz, ezért németbõl rendelnék.

Cube LTC CLS Comp v. Cross között kell döntenem, az alábbi helyekrõl.

- Cube LTD CLS Comp 2010 - 375 Eur
Crossrad Cube LTD CLS Comp Herren/Damen 2010 - Cube LTD CLS Comp 2010 Cube Overland Cube Crossrad Cube Cross Cube Crossbike Cube Crossrder Cube 2010

- Cube LTD CLS Comp 2011 + Sigma BC 1009 STS km óra (vezeték nélküli) - 429 EUR - 3% kedvezmény - 416EUR
CUBE LTD CLS Comp Herren 2011 - Bikelager Onlineshop

- Cube LTD CLS Pro 2010 - 399EUR+29EUR postaköltség - 428 EUR
Fun Corner |

- Cube LTD CLS Pro 2010 - Deore XT váltóval - 459 EUR
Crossrad Cube LTD CLS Pro Herren/Damen 2010 - Cube LTD CLS Pro 2010 Cube Overland Cube Crossrad Cube Cross Cube Crossbike Cube Crossrder Cube 2010

Lényegében én elõször Comp-ban gondolkoztam, de ha már rászánom a pénzt, akkor hajlok a PRO-ra is. Leginkább a tárcsafék jelenti a különbséget, meg talán a villa. A tárcsaféket lehet nem fogom kihasználni, mert nem minden áron bringázok, csak ha jó idõ van és idõ engedi, valamint munkába jó idõben bejárni, de attól még tetszik.


azért a tárcsafékért ne vedd meg. a stroker ryde pont az a darab amit célszerû kerülni, csak a gond van vele.
2 teló közt se lehet szignifikáns különbség.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4693
ggmac

ggmac

    vendég

  • fórumtag
  • 10 posts
Sziasztok!

Vacilálok itt a döntéssel, hogy milyen bringát vegyek, vagyis rendeljek. Cube Cross kategóriában gondolkodom. Itthon sajnos már nem tudok hozzájutni megfelelõ méretûhöz, ezért németbõl rendelnék.

Cube LTC CLS Comp v. Cross között kell döntenem, az alábbi helyekrõl.

- Cube LTD CLS Comp 2010 - 375 Eur
Crossrad Cube LTD CLS Comp Herren/Damen 2010 - Cube LTD CLS Comp 2010 Cube Overland Cube Crossrad Cube Cross Cube Crossbike Cube Crossrder Cube 2010

- Cube LTD CLS Comp 2011 + Sigma BC 1009 STS km óra (vezeték nélküli) - 429 EUR - 3% kedvezmény - 416EUR
CUBE LTD CLS Comp Herren 2011 - Bikelager Onlineshop

- Cube LTD CLS Pro 2010 - 399EUR+29EUR postaköltség - 428 EUR
Fun Corner |

- Cube LTD CLS Pro 2010 - Deore XT váltóval - 459 EUR
Crossrad Cube LTD CLS Pro Herren/Damen 2010 - Cube LTD CLS Pro 2010 Cube Overland Cube Crossrad Cube Cross Cube Crossbike Cube Crossrder Cube 2010

Lényegében én elõször Comp-ban gondolkoztam, de ha már rászánom a pénzt, akkor hajlok a PRO-ra is. Leginkább a tárcsafék jelenti a különbséget, meg talán a villa. A tárcsaféket lehet nem fogom kihasználni, mert nem minden áron bringázok, csak ha jó idõ van és idõ engedi, valamint munkába jó idõben bejárni, de attól még tetszik.

#4694
FifiTheReal

FifiTheReal

    újonc

  • fórumtag
  • 6 posts

[..] KTM Life Fun jöhetne szóba 185eFt-ért.

[..] Esetleg egy cross kerékpárt sárvédõvel, lámpával felszerelve járnék jobban?


Nem gondoltam volna, hogy egy jobb - mármint számomra, mert ez még mindig nem a sok százezer forintos kategória - kerékpár vétele ennyire nehéz. :confused:
Tehát 99% városi használatra kellene valami, ami azért sportos és nem "nagypapi" életérzést nyújt.

Egyre többet nézegetem õket, annál bizonytalanabb vagyok. Amióta megláttam ezt a merida crosway tfs 800v-t, azóta jobban hajlok a cross+külön sárvédõ felé, hisz árban csak egy lánc- és sárvédõvel több (lámpáim vannak) és talán kicsit jobb gép.

Erõsítsetek meg benne, hogy inkább egy ilyen, mint a fenti KTM! Valamit dönteni kell már, mert egyre többet nézve egyre jobban összezavarodok :o

#4695
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Nézd meg azt a Krosst amit linkeltem szerintem azért az árért igen jó a felszerelés nem hinném ennyiért ilyet tudnál építeni
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#4696
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 posts

Én anno építettem a bringámat, minden ebay-rõl jött meg CRC-rõl akciósan (kisker ár -30% volt minden minimum...) a váz a canyontól szezon végén félár körül...
100 eur-al lett volna több egy kicsit jobban felszerelt gyári canyon, kb 100g-al könnyebb, amin minden új lett volna.
Utólag bevallom magamnak hogy kapitális hülyeség volt, és jól megszivattam magam (használt fék hibás volt, stb.)

Bringát építeni mindenképp költségesebb, mint "gyárit" venni, én mindenkit lebeszélnék róla.

A kónuszos agytól pedig nem kell félni, évi 1-2szer szétszeded és semmi baj vele.


Oké... Van valami amit megtanultam informatikai kütyük terén. Nem vesz az ember mûszaki cikket az Ebayen. Tényleg. Max. akkor ha egy hivatalos bolt listázza a készletét marketing okokból. Rossz karma. Felejtõs.

Másik... A gyári gépek gyakran olyanok mint a gettós gyúrós csávók: hatalmas bicepsz meg mell, de életében egyetlen hátgyakorlatot sem csinált. Lehet hogy mondjuk a hátsó váltó kúlos, de közben 1000 forintos fostalicska agyak vannak fent, sárnehéz hajtókar, alsókategóriás kormánycsapágy, a legolcsóbb küllõ ami létezik, fos pedál, stb.
Ha csak a legalapabb dolgokat számítod hozzá, pl. a taposópedál cseréje SPD-re, már mindjárt nem olyan rohadt olcsó.

Én valahogy még egy gyári gépet sem láttam amit tisztességesen groupsetre építettek volna. Amit meg igen, annak az árából bõven kijönne a groupset plusz minden más.

Persze nincsenek nagy és örök igazságok, mindig azt kell csinálni ami jobban megéri. De ebayrõl mûszaki cikket rendelni, az szimplán rossz ötlet. Bármikor.

#4697
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2,025 posts

Szerintem ha építenél egyet jobban járnál. Én építettem egyet, és ekkora keretbõl szerintem jobbat hoztam ki. Nem azt mondom, hogy ezek rossz biciklik, és nincs tárcsafékem, de van xc717es felnim, aminek darabjáért 7000 Ftért jutottam hozzá, van ipari csapágyas agyam, amit legalább nem kell szervízelni túl gyakran, van hollowtech 2 hajtómûvem és sram x9es váltószettem. Igaz, hogy ezt azt használtan vettem, de nekem jobban megérte a dolog. Persze idõigényes, de legalább olyan lesz, amilyet te akarsz és nem kell komromiszumot kötni. Nekem nem feltétlen kéne suntour xcm és kónuszos agy, csak azért, hogy legyen tárcsafék, meg persze nem is cube van a vázamra írva.

Én anno építettem a bringámat, minden ebay-rõl jött meg CRC-rõl akciósan (kisker ár -30% volt minden minimum...) a váz a canyontól szezon végén félár körül...
100 eur-al lett volna több egy kicsit jobban felszerelt gyári canyon, kb 100g-al könnyebb, amin minden új lett volna.
Utólag bevallom magamnak hogy kapitális hülyeség volt, és jól megszivattam magam (használt fék hibás volt, stb.)

Bringát építeni mindenképp költségesebb, mint "gyárit" venni, én mindenkit lebeszélnék róla.

A kónuszos agytól pedig nem kell félni, évi 1-2szer szétszeded és semmi baj vele.
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#4698
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 posts

A bringa menettulajdonságait leginkább a váz határozza meg, nem az iparis agy, persze ettõl persze még a te vázad is lehet tök jó.

Arról nem is beszélve, hogy bizonyos váztípusok elég hosszú életûek, így nem feltétlen hülyeség használtan venni vázat.

Ha pedig próbáltál már normális tárcsafékkel szerelt bringát, akkor nem kérdés, h melyik a jobb.

Az kétségtelen, hogy egy felsõkategóriás tárcsafék jobb mint egy felsõkategóriás V-fék. Árban viszont többszörös is lehet a kettõ közti eltérés.
Egy belépõ szintû tárcsafék és egy felsõkategóriás V-fék közül viszont gondolkodás nélkül az utóbbit választanám. Meg aztán ha valaki nem DH-zik, akkor nem hiszem hogy létezik élethelyzet ahol a V-fék elégtelennek bizonyulhatna.
BTW, országúti versenyzõk a mai napig 100 km/h feletti lejtmeneteket csinálnak, PATKÓFÉKKEL...

#4699
FifiTheReal

FifiTheReal

    újonc

  • fórumtag
  • 6 posts

Én azért meg sasolnám ezt is:) 150 900
KROSS

Ez a márka eddig nem jött szóba, de gondolkodtam rajta, hogy egy ilyen sportosabb kerékpárt öltöztetek fel sárvédõkkel és lámpákkal. Szerintem a kiegészítõk után hasonló összegbe fájhat, mint a komplett gép.

Érdemesebb ebbe az irányba menni? Annyival jobb egy ilyen kerékpár, mint egy trekking?

#4700
FifiTheReal

FifiTheReal

    újonc

  • fórumtag
  • 6 posts

Én mindenképp a KTM-et választanám,egyrészt felszereltség okán,másrészt jó vázaik vannak,kényelmesek,jól tekerhetõek.

Köszönöm, a helyi "dealerem" is ezt vagy a Herculest favorizálja, de azt mondta, hogy nekem kell dönteni. Mivel nem értek hozzá, szükségem van több egybecsengõ javaslatra ;)

Ment egy privi.

Válaszoltam.