Jelentkezz be Regisztrálj
Fehérvár
#4721
Posted 2010. June 15. - 17:10
#4722
Posted 2010. June 15. - 17:09
sziasztok csütörtökön 17:30 körül tervezek egy vhgben tekerészt meleg hegy oda vissza ha van kedvetek csatlakozhatok
A lányom évzárójára megyek.
"Bringa!
Szólj annak a haverodnak, akinek nemrég volt a térdmûtéte. (Tudod, akivel hóban tekertünk.) Sajnos a nevét elfelejtettem."
Szabó Gabinak hívják, elvileg olvassa a toipkot.
#4723
Posted 2010. June 15. - 17:02
szia légyszíves jelezd vissza ha meg kaptad a telefon számom köszi
köszi, válasz is ment
#4724
Posted 2010. June 15. - 15:55
sziasztok csütörtökön 17:30 körül tervezek egy vhgben tekerészt meleg hegy oda vissza ha van kedvetek csatlakozhatok
Helóka!
Bullbiker, részemrõl rendben, ha le tudom nálatok tenni a melós cuccomat!
Minél többen gyertek!!!
...
Bringa!
Szólj annak a haverodnak, akinek nemrég volt a térdmûtéte. (Tudod, akivel hóban tekertünk.) Sajnos a nevét elfelejtettem.
#4725
Posted 2010. June 15. - 15:34
én mennék, de csak holnap délután tudom biztosra mondani, légyszi küldj egy t.számot privátban.
szia légyszíves jelezd vissza ha meg kaptad a telefon számom köszi
#4726
Posted 2010. June 15. - 10:01
sziasztok csütörtökön 17:30 körül tervezek egy vhgben tekerészt meleg hegy oda vissza ha van kedvetek csatlakozhatok
Valszeg tudok menni.
#4727
Posted 2010. June 15. - 06:53
sziasztok csütörtökön 17:30 körül tervezek egy vhgben tekerészt meleg hegy oda vissza ha van kedvetek csatlakozhatok
én mennék, de csak holnap délután tudom biztosra mondani, légyszi küldj egy t.számot privátban.
#4728
Posted 2010. June 14. - 21:36
#4729
Posted 2010. June 14. - 09:47
Az RS telókban:
2006 elõtt dupla szimeringezést használtak, 1oljalehúzó és 1dp porvédõ ezek alatt egy széles szivacs gyûrû.
2008-tól dupla ajkú szimeringeket ami egyben lehúzó és porvédõ is, valamint egy vékony szivacsgyûrût.
Na itt a baj!
Amíg a szivacsgyûrû vastag volt jobb volt a szárak kenése, mert a szélesebb szivacs több olajat tartott fent.
Köszi, ez jó hír, az enyém 2006-os Reba:)
Azért továbbra is kenegetem teflonnal, ha mást nem is csinál, de szép síkos lesz tõle a becsuszó felülete.
#4732
Posted 2010. June 14. - 07:13
Köszi! ...azért a versenybeszámolót ne sumákold el!
- Péntek este érkeztünk Balatonfüredre, így egy hosszúhétvégét töltöttünk a
Balaton parton. Az idõ picit melegre sikeredett. Szombaton az XCO-n
segédkeztem majd megnéztem az Elit futamot a feléig és csendes piheõre
mentem, mert vasárnap nekem jelenésem van!
- Este picit nyugtalanul aludtam, többször megébredtem, gondolom az extra
folyadéktöltés miatt. Azonban reggel pihenten és magabiztosan keltem. A
meleg ellenére egészen jól viseltem a rajt csúszását, mert vagy 40 percet
csúszot. Sajnos a szervezés nem volt a helyzet magaslatán, errõl nem
szeretnék többet beszélni, mert a végeredményét a versenynek még mindig nem
zárták le.
- Így jöjjön a szubjektív élményem: Melegíteni nem sokat kellett, mert amúgy
is a hõmérséklet és a külsõ tényezõk borzoták a kedéjeket. És végre 10:35
körül elindultunk.
- A verseny elején nem lõttem el magamat, próbáltam Oli intelmeit betartani
és leszabályozni magam 165-s zóna környékén. Az elsõ két órában ez elég
konszolidált tempónak tûnt, de a 3. és 4. órában meghozta gyümõlcsét a
tartalékolás és sorra szedtem le a hosszútávos ellenfeleket. Egész nagy
halálokat láttam a 70 és 80.km környékén, de ez gyorsan tovatûnt, mert nekem
mennem kellett.
- Itt csatlakoztam be MJani mögé akkor Vock Balázzsal ment egy bojban.
Nekem nem volt elég a tempójuk, így forszíroztam rajta és Jani tette a kereket.
Egész hosszú ideig együtt mentünk, de ismét tempót kellett váltani, mert
az egyik ellenségem elõttem volt és éreztem az indíttatást, hogy elérem.
- Az erõmbõl csak arra tellett, hogy 30mp hátrányra zárkóztam fel Kovács András mögé,
így ledolgozva közel 2p hátrányt.
- Jómagamnak 2:15 és 2:30 között volt egy holtpontom, majd a
4. órában pontban egy gyors, pár perces lefolyású ismét. A holtpontok
segített átbillenteni az XIONT maraton és a Speed gél a mai versenyen.
A Pálya nagyon rázott mást nem tudtam megenni, mert egybõl hányingerem lett
- A pálya nagyon meleg volt és nagyon rázott .... az átlag hõfok 33°-volt, a
max 39°. Frissítésre 8 kulacs víz locsolásra 3 0,5L flakon fogyott.
- A célban érve Master1: 6. helyen abszolváltam a futamot, sok versenytársat magam mögött hagyva.
- A frissítés ma is tökéletes volt, köszönet a frissítõ csapatnak!
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X
#4733
Posted 2010. June 14. - 06:24
Szevasztok rájredek, (...)
Köszi! ...azért a versenybeszámolót ne sumákold el!
#4734
Posted 2010. June 14. - 00:17
2006 elõtt dupla szimeringezést használtak, 1oljalehúzó és 1dp porvédõ ezek alatt egy széles szivacs gyûrû.
2008-tól dupla ajkú szimeringeket ami egyben lehúzó és porvédõ is, valamint egy vékony szivacsgyûrût.
Na itt a baj!
Amíg a szivacsgyûrû vastag volt jobb volt a szárak kenése, mert a szélesebb szivacs több olajat tartott fent.
Egyébként ahogy írod! Most többször kell fejre állítani, így kap kenést a szivacs gyûrû, és gyakrabban kell ismételni a szerviz intervallumot.
A külsõ kenés max a porvédõ és olaj lehúzó ajak közé viszi be a cuccot!
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X
#4735
Posted 2010. June 14. - 00:03
Akkor is hülyeség, hiába írják.
Akkor hogyan?
Csak tisztítsam le és bízzak abban hogy a teló aljában csücsülõ olaj felmászik valahogy bekenni a becsuszómat? Vagy fordítsam fejre néha (mondjuk amilyen sürün defektem van ezt megkapja rendesen....)?
#4736
Posted 2010. June 13. - 23:44
Nekem RS telóm van és mivel a gyártó itt azt ajánlja hogy pl. teflon bázisu kenéanyaggal kenegessem a becsuszót én meg is teszem. Az ide vonatkozó rész:
"Apply fork oil, RedRum, or Teflon-based lubrication to the upper tube area nearest to the dust seals. Cycle the fork a few times to circulate the lubricant. You can even gently pinch the dust seal, nearest to the upper tube, and add some lubrication (mentioned above) to the inside of the dust seal. This will lubricate the foam ring. Wipe away any excess oil from the upper tubes and dust seals."
Akkor is hülyeség, hiába írják.
A sebesség mindent megold.
#4737
Posted 2010. June 13. - 23:40
Teflonspray: Bowdenház kenésére OK, máshová nem ajánlanám, mert elég jól tapad a felületre, és mondjuk a szimeringet tönkre is teheti. A teló becsúszójának a kenése az belülrõl történik a belsõ olajfürdõbõl.
Nekem RS telóm van és mivel a gyártó itt azt ajánlja hogy pl. teflon bázisu kenöanyaggal kenegessem a becsuszót én meg is teszem. Az ide vonatkozó rész:
"Apply fork oil, RedRum, or Teflon-based lubrication to the upper tube area nearest to the dust seals. Cycle the fork a few times to circulate the lubricant. You can even gently pinch the dust seal, nearest to the upper tube, and add some lubrication (mentioned above) to the inside of the dust seal. This will lubricate the foam ring. Wipe away any excess oil from the upper tubes and dust seals."
#4738
Posted 2010. June 13. - 22:37
kis technikai segítségkérés: a váltó/fék mechanikát, bowdeneket, kormánycsapágyat mivel kenitek? (WD40?) Ja, és az agyra meg monoblokkra MTB-n is igaz hogy "inkább ne nyúlj hozzá" ?
Szia! Talán ez segít. Kormánycsapágynál csapágyzsír, ebbõl vannak spéci termékek is...A WD 40 meg jó a nyikorgás szüneteltetésére (is), de szerintem a zsírt, kenõanyagot meg lemossa. Még a "kenoanyagok-tisztitas-karbantartas" topikban is nézelõdj, ahogy Kobike írta.
Asszem ezt másik topikokon szokták kivesézni, de a váltó forgáspontjaihoz én most egy teflonos sray-t használok, amit igazából a teló becsuszójának a kenésére vettem. Korábban sima olajat, amit a lánchoz is. A WD-40-et inkább tisztításra használom, az nem ken annyira.
A kormánycsapágyhoz viszont abszolút nem jó a WD-40, azt nem kell kenegetni, csak néha szétszedni/tisztítani/zsírozni. Itt a víz/trutyi kívül tartása a cél, tehát vmi ilyen zsír kell (de igazából a sima LZS-2 is jó, csak esetleg sürübben kell újrakenni).
Kerékcsapágy kb. ugyanez.
Monoblokk az megy ameddig megy...oszt csere. Szétszedhetetlen/kenhetetlen ipari csapágy van általában bennük.
...ja igen, a bowdenröl nem írtam, azt nem kell kenegetni ha saválló és teflonos a bowdenház. Én korábban szoktam olajozni, össze is szedte a port.
Én személy szerint wd40-et sehova nem használok.
A kormánycsapágyat és sikló, forgó részeket skf csapágyzsírral vagy lítiumos zsírral kenem.
A bowdenházakat szoktam mûszerészolajjal megkenni, mikor még nincs benne a bowden, de ezt csak olyan házaknál, ahol van gumi porvédõ (pl. xtr vagy avid).
A középrészt kár szerelgetni. Olcsón kapsz újat.
Az agy más helyzet. Az rendszeres karbantartást igényel. Ha kónuszos, akkor szedd szét, pucold meg, ha a golyók vagy kónuszok szarok, cseréld le és adj neki minél sûrûbb csapágyzsírt.
A kazettatestet is érdemes átnézni, pucolni (ha könnyen szerelhetõ). Kilincseket ellenõrizni, a rugót ugyancsak, a régi koszos zsírt kipucolni és zsír helyett mûszerészolajjal megkenni. (én véleményem)
Láncra pedig würth nehézipari lánc és siklófelületekre való spray-t használok.
remélem segítettem
Szevasztok rájredek,
Bigkamerának és Bringának némely dologba igaza van. A lithium bázisú zsír megfelelõ a csapágykenésre.
WD40: portalanítás után a váltópontok kenésére alkalmas. Utána a maradékot letörölni, esetleg csapágyat kimosni és ennyi amire alkalmazható. Ja és van némely oszrágútis kolléga aki ezzel keni a láncot ... csak az a baj, nagyon vékony és nem nyomásálló
Teflonspray: Bowdenház kenésére OK, máshová nem ajánlanám, mert elég jól tapad a felületre, és mondjuk a szimeringet tönkre is teheti. A teló becsúszójának a kenése az belülrõl történik a belsõ olajfürdõbõl.
Metabond Zsír(ok): A bringán minden forgó csapágy kenéséhez alkalmas En ezeket a zsírokat ajánlanám, nagyon jó minõségûek és korrózió gátlóak. Metabond
Bowdenkenés: Én bowdenbõl és bowdenházból csak XTR-t használok. Nagyon minõségi és a tömítése is a legjobb. A Shimano ajánl egy fajta zsírt a ház belsõ kenésére, de én nem veszem meg drága pénzért, inkább haszálom ezt a kettõt: Metabond WF vagy HT
Az olajjal szemben jobb kenési tulajdonsággal rendelkeznek és nem diffundálnak be a bowden szálai közé így nem vezetik a port a házba.
üdv Bálint
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X
#4739
Posted 2010. June 13. - 05:20
Holnap mindenképp terveztem, hogy kimegyek, de csak délután érek rá.
Valaki délután?
csõ én mennék 17:00óra felé ha jó neked
#4740
Posted 2010. June 12. - 22:34
Üdv mindenkinek!
Aki holnap nem a Balaton Maratont választja az a Vhg.-be jöhet délelõtt, kb. 1/4 10 körül leszünk a kisfaludi kocsmánál.
A BM részereknek meg hajrá!
Holnap mindenképp terveztem, hogy kimegyek, de csak délután érek rá.
Valaki délután?