Jelentkezz be Regisztrálj
Legfrissebb szám
#721
Írta 2008. május 09. - 13:13
Elõször is köszi a hosszas, és alapos hozzászólást a témához. Ritkaság az ilyen, hogy valaki veszi a fáradságot, hogy tartalmasan, érdemben hozzászóljon a dolgokhoz. Sokan csak havi rendszerességgel benéznek ide, kidobják az aktuális fikát, - mert az, az orrot is tisztícccsa, és a léleknek is jót tesz- majd felsõbbrendûségük tudatában továbbállnak...
Jónéhány ponton teljesen jogos az észrevétel amit megfogalmaztál, néhány dologban viszont nem értünk egyet. Ezekre reagálnék most. (a többi részt kivettem a hozzászólásodból, hogy ne legyen 1 km hosszú a válasz, bár így is az lett.)
Félkövérrel a válaszaim:
Minden elismerésem azoknak, akik a felületkezelés alatt is meg bírják látni az alatta rejlõ anyag minõségét! Ezt amúgy vérprofi metallográfusoknak sem sikerült ezidáig. Egyébként a horganyzás mint olyan azért tûnt el a küllõkrõl, mert egyrészt egy ilyen folyton surlódásnak kitett alkatrészre nemigazán idõtálló a horganyzás, valamint a organyzás mint eljárás sajna gyengíti az acél alapanyagot, mivel sem az elektromos kezelést, sem pedig a hidrogént nem kedveli az acél.
..."A krómozott vagy nikkelezett acél egy fokkal jobb megoldás, ez a tisztességes anyagból legyártott külön felületkezeléssel ellátott küllõk jellemzõje."
Ismét belelátunk az anyagba, királyság! Ja, a horganyzás nem külön felületkezelés? Az úgy magától keletkezik? A titok megint máshol van, leginkább a bevonat keménységében keresendõ, így egy krómréteg nyilván ellenállóbb lesz a horganynál.
Szó nincs róla, hogy belelátnánk az anyagba, de attól még, hogy ez egy általánosítás, attól még igaz, hogy az ilyen technológiával készült horganyzott küllõk gyengébbek. Persze lehet drága és erõs anyagból készült küllõt olcsó technológiával horganyozni, csak semmi értelme. Éppen ezért feltételezhetõ, hogy az olcsó felületkezeléshez olcsó alapanyag választás, és megmunkálás társul.
2.0-ás küllõrõl: "Ettõl a keresztmetszettõl aerodinamikai vagy súlybeli indokok ürügyén szokás eltérni"
Nemigazán. Inkább azt mondanám, hogy pénzbeli okok miatt nem szokás ettõl eltérni.
Ezt nem igazán értem. Akinek van pénze rá, és könnyebbet vagy áramvonalasabbat akar az megveszi és kész. Nem egy akkora tétel egy komplett gép árában a küllõzés. A cikk alapvetõen NEM a kompletten kapható bicajok "gyári" kerekeirõl szól, és hogy ott a gyártók miért nem használnak sokféle küllõt hanem az utólag épített kerekekrõl.
Mûszakilag mindenképp elõnyösebb a 2-1.8-2-es küllõ. Abból erõsebb kereket lehet készíteni, mivel a küllõnek van egy olyan része, amely képes rugalmasságot tárolni magában. Azaz a 2-es is tud, de a változó keresztmetszetû többet, és az jól jön egy olyan dologhoz, amirõl sajnálatos mód ebben a 7 oldalas cikkben szó sem esik.
A kerekek erõssége (és merevsége) egy full külön téma, szándékosan nem vettünk minden szempontot bele ebbe a cikkbe, mert akkor tizen-akárhány oldalas lett volna...
85. oldal: "Természetesen létezik a másik véglet is, a 2.0mm feletti küllõk világa, melyekkel régebben kemény terephasználat esetén találkozhattunk."
Mi az hogy régebben? Igen, a jóöreg kötõtû, a DT Alpine a maga 2,3/2.0 (M2) kialakításával régi darabnak számít, de ne feledkezzünk meg a DT Alpine III-ról sem, ami egy logikus továbbfejlesztés eredménye, azaz a hajlatban 2,3mm-es, majd 1,8mm (ahogy korábban említettem, mert ez az 1,8 többet tud mint egy buta 2-es küllõ), majd 2mm és rajta az M2-es menet. Még most is használják, nagyon jó, erõs, és nem túl nehéz küllõ!
Tény, hogy van ilyen, nekem is volt Alpin III-al fûzött kerekem, de itthon nem túl gyakori. Inkább azt mondanám, hogy széles méret választékban, és azonnali vásárlásként itthon e küllõ szinte beszerezhetetlen.
A titán küllõk sem véletlenül maradtak ki, pedig olyan is van.
Lapított küllõk: "Ezek jóval nehezebbek, mint a kör keresztmetszetû társaik"
Ez sem igaz, mert pl. (hogy ismét DT példát ragadjak ki) a New Aero azért még a 2-1.8-2-es küllõnél is könnyebb!
Pedig általánosságban igaz, amit a Hábaláge írt, mert más gyártók sima Aero küllõivel tényleg ez a helyzet. Pont az általad írt New Aero ami csak 7 g-al könnyebb mint a normál 2-es Champion, és pont nehezebb mint a 2-1,8-2-es Competition... Az AeroSpeed és Lite a könnyebb.
Champion: 444 g (ø 2.0 mm / 64 pcs / 264 mm)
Nev Aero: 437g (64 pcs / 264 mm)
Competition: 382 g (64 pcs / 264 mm)
AeroSpeed: 294 g (64 pcs / 264 mm)
AeroLite: 278 g (64 pcs / 264 mm)
Kép feletti írás: Alátét alkalmazása erõsítés gyanánt? Nem erõsített az semmit sem, max. eloszlatta a nippli (anya) körül keletkezett feszültségeket,
Szerintem ez csak fogalmazásbeli különbség: amitõl jobb lesz a terheléseloszlás, és nõ az élettartam (bármilyen okból is) arra szerintem rámondható hogy "erõsít" a rendszeren.
Na és itt a legdurvább tézis:
"Minél nagyobb a küllõ hossza, annál nagyobb kihajlást képes produkálni."
Úristen! Az a kerék, amiben bármely küllõ kihajlást bír produkálni, az egy szar kerék!!!
Ez tényleg hiba, itt a kihajlás helyett rugalmasságot kellett volna írni, és máris értelmes a mondat.
A küllõk egy jól megépített kerékben mindig feszültség alatt vannak, még azok is, melyek éppen terheléskor az úthoz közel esnek.
Ez nem elsõsorban attól függ, hogy a kerék jól van e megépítve.
És csak akkor igaz, ha te többnyire normál használatú XC és országúti kerekekkel vagy kapcsolatban...
Zúzósabb szakágakban, vagy extrém könnyû XC felnik használata esetén gyakori jelenség egy komolyabb ugrás vagy felütés után a "lelapolás" vagyis a maradandó "tojás" ami újracentrírozással nem kiszedhetõ.
Ebben az esetben a becsapódás/ütés nagysága a döntõ tényezõ. Ha a becsapódás ereje, és az általa okozott felni el(be)mozdulás nagyobb mint földtõl ellenkezõ oldalra esõ küllõk rugalmassági tartaléka, akkor a kerék le fog lapolódni.
Na és itt jön be ez a fránya elvékonyított küllõ: ha egy küllõ több rugalmasságot bír önmagában tárolni, akkor a saját élettartamát tudja ezúton megnövelni! Az a küllõ ami buta vastag, sokszor gyengébb lesz a végelszámoláskor. Ez a szép a mechanikában, amikor intelligens megoldásokkal a könnyebb lesz az erõsebb!
Kérdés, hogy ez mennyire cél? Mármint hogy a küllõ élettartamát növeljük...
Szerintem nem feltétlenül, legalábbis egy szint fölött semmiképpen nem.
Ne írjuk le végleg a "buta" 2-es küllõket.
Szerintem fontosabb a komplett kerék élettartama, mint egy-egy kiragadott küllõé. Gondold végig az alábbiakat: melyik a jobb verzió? :
- Van egy 395 g-os jó XC felnid (8-15.000 Ft) 2-1,5-2-es Revo küllõkkel fûzve (200 Ft/db).
- Van egy másik 450 g-os felnid (6-12000 Ft) 2-es küllõkkel fûzve (120-150 Ft/db).
Mindkettõt kegyetlenül odacsapod egy versenyen.
- A 2-1,5-2-es küllõnek nagyobb a rugalmassági tartaléka, mint a könnyû XC-s felninek, így a sikeresen lelapolod a drága felnit, (kukázhatod a kereket) de örülhetsz, hogy lám milyen erõs a küllõ, mert nem szakadt el...
- A másik kereket ugyanúgy odacsapod. A 2-es küllõ nem tud annyit nyúlni, és ha erõsebb a felni, mint a rugalmatlanabb és gyengébb küllõ, akkor lehet, hogy kitörik 1-2-3 küllõd, de nem lapolod le a felnit. Valószínûleg pótolnod kell 300 ft-ért a szakadt küllõket, de még mindig jobb, mint a lelapolt felni. Nyilván a merevebb 2-es küllõ az elszakadás elõtt jobban meghúzza a küllõanyáknál a felni furatait, de ez némi utánhúzással a könnyebben orvosolható, mint a lelapolt felni…
Ha valaki szponzorált versenyzõként leledzik, akkor természetes, hogy az elsõ verziót választja, hiszen a tömeg csökkentése megér ennyit, de ha valaki magát "szponzorálja" neki valószínûleg a küllõtörés a legjobb verzió.
Minden attól függ, hogy az adott kerékben melyik a nagyobb: a küllõ rugalmassági tartaléka, vagy a felnié, amit még maradandó lelapolás nélkül elvisel. Mivel a felni 50-100-szor annyiba kerül mint a küllõ, ezért célszerû a ha küllõ a gyengébb, és elszakad még mielõtt a felni maradandó alakváltozást szenvedne.
Más aspektus, hogy valaki merev, de rövidebb élettartamú kereket szeretne használni, vagy legyen rugalmasabb de hosszabb élettartamú. Mindkettõ lehet jogos elvárás és igény.
Folyt köv...
#722
Írta 2008. május 09. - 02:21
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#723
Írta 2008. május 08. - 22:30
Tényleg rossz szokás és gyengébb így a kerék (vagyis az egész világ nem ért hozzá, mert így fûzik a kerekek 99.9%-át 100 éve)?
Remélem nem nagyon off.
#724
Írta 2008. május 08. - 12:34
Lehet olyannak kellene mélyebben belenyúlni ilyen témába, aki tényleg érti is. Ennek a fél oldalnak több értelme volt, mint a másik 8 nak!
Üdv:Thy
#725
Írta 2008. május 08. - 09:07
#726
Írta 2008. május 08. - 08:12
Kicsit még offSzıasztok!
Eszrevettem, hogy Bp-n a brıngasok alkalmankent udvozolnek, persze csak azok, akık szamara jelent valamıt, hogy ket kereken ulnek, mınt nekem ıs. Ez nekem azert fura, mert nemreg koltoztem fel.. Mıota alakult kı ez a szokas, ez olyasfele, mınt a motorosok kozott?
Udv, Mımı
_Nem csak_ a bp-i bringások, kultúra kérdése az egész
on
megérkezett a májusi szám tegnap,kb 2 hét alatt el is olvasom
-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy
#727
Írta 2008. május 07. - 14:31
#728
Írta 2008. május 07. - 14:21
"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#729
Írta 2008. május 07. - 14:15
Eszrevettem, hogy Bp-n a brıngasok alkalmankent udvozolnek, persze csak azok, akık szamara jelent valamıt, hogy ket kereken ulnek, mınt nekem ıs. Ez nekem azert fura, mert nemreg koltoztem fel.. Mıota alakult kı ez a szokas, ez olyasfele, mınt a motorosok kozott?
Udv, Mımı
#730
Írta 2008. május 07. - 01:57
Akkor most írok.
Hosszú lesz, mert a cikk is hosszú, amire reagálok.
"Utazás a kerék körül", 82. oldaltól, a mindig precíz HBalage írása
(Egyébként részletes munka, gratula, de vannak benne velõs hibák, ezek miatt írok néhány sort...)
84. oldal:"Legegyszerûbb jószág a horganyzott acélküllõ. Hátránya hogy ez a kialakítás gyenge alapanyagot feltételez,..."
Kialakítás gondolom kivitel szeretett volna lenni, mert hát egy felületkezelés ne legyen már kialakítás...
Minden elismerésem azoknak, akik a felületkezelés alatt is meg bírják látni az alatta rejlõ anyag minõségét! Ezt amúgy vérprofi metallográfusoknak sem sikerült ezidáig. Egyébként a horganyzás mint olyan azért tûnt el a küllõkrõl, mert egyrészt egy ilyen folyton surlódásnak kitett alkatrészre nemigazán idõtálló a horganyzás, valamint a organyzás mint eljárás sajna gyengíti az acél alapanyagot, mivel sem az elektromos kezelést, sem pedig a hidrogént nem kedveli az acél.
..."A krómozott vagy nikkelezett acél egy fokkal jobb megoldás, ez a tisztességes anyagból legyártott külön felületkezeléssel ellátott küllõk jellemzõje."
Ismét belelátunk az anyagba, királyság! Ja, a horganyzás nem külön felületkezelés? Az úgy magától keletkezik? A titok megint máshol van, leginkább a bevonat keménységében keresendõ, így egy krómréteg nyilván ellenállóbb lesz a horganynál.
2.0-ás küllõrõl: "Ettõl a keresztmetszettõl aerodinamikai vagy súlybeli indokok ürügyén szokás eltérni"
Nemigazán. Inkább azt mondanám, hogy pénzbeli okok miatt nem szokás ettõl eltérni. Mûszakilag mindenképp elõnyösebb a 2-1.8-2-es küllõ. Abból erõsebb kereket lehet készíteni, mivel a küllõnek van egy olyan része, amely képes rugalmasságot tárolni magában. Azaz a 2-es is tud, de a változó keresztmetszetû többet, és az jól jön egy olyan dologhoz, amirõl sajnálatos mód ebben a 7 oldalas cikkben szó sem esik.
85. oldal: "Természetesen létezik a másik véglet is, a 2.0mm feletti küllõk világa, melyekkel régebben kemény terephasználat esetén találkozhattunk."
Mi az hogy régebben? Igen, a jóöreg kötõtû, a DT Alpine a maga 2,3/2.0 (M2) kialakításával régi darabnak számít, de ne feledkezzünk meg a DT Alpine III-ról sem, ami egy logikus továbbfejlesztés eredménye, azaz a hajlatban 2,3mm-es, majd 1,8mm (ahogy korábban említettem, mert ez az 1,8 többet tud mint egy buta 2-es küllõ), majd 2mm és rajta az M2-es menet. Még most is használják, nagyon jó, erõs, és nem túl nehéz küllõ!
Lapított küllõk: "Ezek jóval nehezebbek, mint a kör keresztmetszetû társaik"
Ez sem igaz, mert pl. (hogy ismét DT példát ragadjak ki) a New Aero azért még a 2-1.8-2-es küllõnél is könnyebb!
"Apró csavarok..."
"Alapanyag tekintetében 2 féle küllõanya létezik"
Nm nyert, min. 3, ugyanis létezik korracél anya is! Gyakorlatilag nem kell senkinek, ez is az extrém túrások/egyéb extrém bicajosok kedvéért készült anno...
"A rezet ... azért kedvelik, mert igen pontos menet készíthetõ belé..."
Jesszusom! Ezek szerint egy alu küllõanya méretét tekintve pontatlan?
Honnan lett ollózva ez a marhaság? (már bocs)
Az anyagpárosítás a kulcs a rézanya létezéséhez! Kisebb a surlódása mint a meneten, mint pedig a felniben/szegecsben. Ezen kívül termelékenyebben sorozatgyártható, így olcsóbb. De hogy méretpontosság miatt? Ugyan már!
"belevágott menet nehezebben szakad ki, mint az acélból"
Na, akkor mégis van acélnippli? Amúgy az acélból szakad ki a legnehezebben!
"Az anya feje többnyire kereszthornyú"
Dehogy! Hornyolt! Tudtommal nem létezik kereszthornyolt anya!
Kép feletti írás: Alátét alkalmazása erõsítés gyanánt? Nem erõsített az semmit sem, max. eloszlatta a nippli (anya) körül keletkezett feszültségeket, de leginkább arra volt hivatott, hogy megkímélje a nipplit a felni által okozott károktól, azaz a felni ne támadja be egy él mentén a nippli oldalát a fejnél.
Ezért sem kéne pl. manapság egy keményre anodizált szegecs nélküli felnibe alu anyát tekerni. Nem a korrózió miatt, mert bár az is okozhat galibát, de inkább jobb a bemetszéstõl tartani, amit egy friss felni a keményre anodizált küllõlyukkal elvégezni képes egy szerencsétlen alu anyán.
86. old.:"szingósak esetében 350g körül van a lélektani határ"
Ez nekem új infó. Lazán vannak még ma is szingós felnik ez alatt a súly alatt, amik biztonságosan mûködnek! Miért is? Mert az is kimaradt a cikkbõl, de a drótperemeshez képest a szingós kerék lényegesen biztonságosabb, mivel a guminyomás (ami manapság országúton már 12 bar körül jár) nem feszíti a felni szerkezetét, egy önmagában zárt redszert alkot! Ez a drótosnál nem áll fenn, mivel ott nem elég hogy fékezzük és koptatjuk a felni oldalát, még feszegetjük is belülrõl! Egy szingós felni teljesen másogy használódik el, mint egy drótos. Valamint sokkal tovább tart. Barom usereknek persze nem való, akik egy lejtmenetben a hegy tetejérõl már folyamatosan fékeznek, majd a lejtõ alján bedobnak egy hirtelen kanyart, és a forró felnirõl leugrat a szingó...
Na és itt a legdurvább tézis:
"Minél nagyobb a küllõ hossza, annál nagyobb kihajlást képes produkálni."
Úristen! Az a kerék, amiben bármely küllõ kihajlást bír produkálni, az egy szar kerék!!! A küllõk egy jól megépített kerékben mindig feszültség alatt vannak, még azok is, melyek éppen terheléskor az úthoz közel esnek.
Be lehet fûzni egy kereket úgy is, hogy ezek a küllõk ilyenkor fellazulnak, de ez is egy mechanikai alapeset: Egy anyag sokkal többet kibír, ha az igénybevétel iránya NEM változik! Ha egy küllõ olyan stádiumba jut, hogy kihajolni képes, akkor annak az elõfeszítése abban a pillanatban nulla lesz!
Na és itt jön be ez a fránya elvékonyított küllõ: ha egy küllõ több rugalmasságot bír önmagában tárolni, akkor a saját élettartamát tudja ezúton megnövelni! Az a küllõ ami buta vastag, sokszor gyengébb lesz a végelszámoláskor. Ez a szép a mechanikában, amikor intelligens megoldásokkal a könnyebb lesz az erõsebb!
Egy nagyon durva rugalmasságot tároló küllõ is létezett a Pyrm-tõl, ami hullámos volt. Azon kívül hogy "érdekes" volt, az már azért túl sok volt a jóból. A mai kétméretû küllõk bõven ellátják a rájuk bízott feladatokat!
88.old.: "Mindenhol azonos fûzésminta esetén a leghosszabbak a hátsó kerék bal oldalára kerülõk lesznek"
Érdekes, nálam mindig az elsõk voltak a leghosszabbak...
Kisebb küllõperem, + a középvonaltól távolabb voltak általában.
"...hogy a száraz állapottal ellentétben könnyedén lehessen feszíteni õket"
Na és miért nem megy a feszítés? Mert a száraz menet össze bír tapadni, és ilyenkor a küllõt torziós rugóként használjuk, amit nem kéne...
(A sokat szidott aero küllõk ebbõl a szempontból sokkal jobbak, azon egybõl látni, ha meg vannak tekeredve!)
A Loctite vagy nem Loctite meg nem ilyen fekete/fehér kérdés.
Megint csak DT-tõl, de az általuk használt Loctite termék olyan, hogy ha a küllõ elõzõleg olajozva volt, akkor oldhatóbb marad a küllõanya, ha minden száraz volt, akkor keményebb lesz a ragasztó!
Úgyhogy 3 lehetõség van: olaj, olaj+Loctite, csak Loctite. Szárazon ne rakjon össze senki se kereket!
Érdemes amúgy csak a küllõ menetes részét olajba dugni, majd egybõl letörölni. Az olajban áztatott küllõanyával dolgozni elég disznó. Lehet ha nem csúszna annyira az a fránya anya, nem esne be a felni belsõ kamrájába sem szimplán szegecselt felniknél!
"A felni a tengelyvégekhez viszonyított központosságát idõnként a vázba helyezve kell ellenõriznünk"
Dehogy! Hagyjuk azt a szegény vázat!
Akkor itt jön egy egyszerû segédeszköz:
Asztal (bármilyen), 2db lehetõleg egyforma sörösüveg, meg egy 100Ft-os tolómérõ a lengyelpiacról!
Lehelyezzük a két sörösüveget az asztal szélére, egymástól felni átmérõnyire.
Rátesszük a kereket, és a tolómérõ furatmérõjével felmérünk a tengely felfekvõ felületéig!
Jegyezzük a méretet (ami abszolút méretben nem lényeges, csak a másik oldalhoz képest kell viszonyításnak)
Kerék megfordít hogy most az agy másik oldala lézzen lefelé, és megint mérünk.
Az eljárás relatíve ponto, és komoly szégyelje magát az a centírozó, aki spéci szerszám hiányára hivatkozva nem hajlandó egy kereket középre fûzni!!!
89 old.: centírozás:
Érdemes a centírozás témát máshonnan közelíteni:
Van 4 kérdés, és van rá 4 válasz!
A 4 "kérdés": A felni kitérései:
-jobbra lefelé
-jobbra felfelé
-balra lefelé
-balra felfelé
A 4 "válasz"
-jobb küllõ lazítás
-jobb küllõ húzás
-bal küllõ lazítás
-bal küllõ húzás
Ez így gyorsabb, és kíméletesebb, intha külön-külön kezeljük a magassági meg az oldalirányú kitérést! Azt nem szabad elfelejteni, hogy a centírozás nem kell hogy csak a küllõk meghúzásáról szóljon!
Ja, én nem szeretek kerekeket taposni! Inkább utánacentírozom X km megtétele után. Ez a feszültségmentesítés gyakorlatilag arról szól, hogy a torziós rugóként mûködése a küllõnek éppen meg kíván szûnni.
Na, asszem ennyi lett volna a hozzáfûznivalóm ehez a cikkhez.
Ritkán írok, de akkor nem keveset!
Üdv: Yas.
#731
Írta 2008. május 07. - 00:27
#732
Írta 2008. május 06. - 23:16
"2008. március
X. ÉVFOLYAM 4. SZÁM"
Would you, Quintus? Would I?
#733
Írta 2008. május 06. - 19:01
#734
Írta 2008. május 05. - 21:53
"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#735
Írta 2008. május 05. - 21:42
#736
Írta 2008. május 05. - 21:06
#737
Írta 2008. május 05. - 21:02
Úgy tûnik - bár Székesfehérvárra még nem ért ide a póóóstagalamb (hozzám, mint "tesztelõfizetõhöz")...
Budapestre sem... (legalábbis a belvárosi utcám elkerülte :mad: )
#738
Írta 2008. május 05. - 14:15
Úgy tûnik - bár Székesfehérvárra még nem ért ide a póóóstagalamb (hozzám, mint "tesztelõfizetõhöz")...Úgy tûnik, hogy az elõfizetõk megkapják a különszámot is! :clap:
#739
Írta 2008. május 05. - 14:13
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#740
Írta 2008. május 05. - 14:10
Fölkerül, a különszámunk tartalmának jelentõs részével egyetemben.A ratyi-bike cikket feltehetnétek a weblapról elérhetõ verzióban! Én ugyan megvettem az újságot, de akiknek ezt a cikket megmutatnám (nem kevesen vannak...), azokkal kicsit körülményes lenne mindig egy újságkölcsönadás keretéig összefutni, s nem bringás emberek (illetve ratyibike tulajdonosok), szóval ha 20ezret sajnálnak egy bringára, szerintem egy bringás újságra 10 forintot is sajnálnának.