Jelentkezz be Regisztrálj

Teleszkópok - általános eszmecsere
#5241
Írta 2005. május 01. - 17:18

#5242
Írta 2005. május 01. - 16:06


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#5243
Írta 2005. május 01. - 09:27

egy 20cm-re elvágott villanyak sztem elég hosszú minden vázba. ennél rövidebbre én nem vágnám. átlagos fejcsõhossz 16-17" vázaknál olyan 11 és 13 cm között van.
fejcsapágyat én se cserélnék. minek? amig müxik maradjon. ha elromlik majd akkor ráér költeni rá.
Szia!
Kicsit szétnéztem, hogy a 18''-os méretben mekkora a fejcsõ hossz.
Olyan 130-135mm, de inkább az utóbbi, így a 200mm körüli villanyak ok!

Köszi,
Laci
#5244
Írta 2005. május 01. - 09:26

Szia Neo!
Egyrészt, ha cserélsz egy teleszkópot komolyabbra, akkor érdemes a fejcsapágyat is komolyabbra cserélni. Ha nincs rá sok lé, akkor a WTB Momentum C vagy ugyanennek a Grease-guardos változatát ajánlom, ez olyan 3000-5000 ft, vagy ha van több is, akkor valami komolyabb fsa.
A szervizek 2-3000 körül rakják be a teleszkópot, általában a csapágycserés verzió egy ezressel drágább, de nézz szét, mert árak és árak között óriási különbségek vannak. Viszont mivel a fejcspágy elég kényes pont, olyan helyre vigyed, ahol a szerelõkben megbízol, mert nem kell ahhoz sokat hibázni, hogy kotyogjon.
A nyakat meg inkább hosszabbra vágasd, ha még új vázban is gondolkozol, és max nem a stücni alá, hanem fölé rakatod a távtartó gyûrûket (így lejjebb lesz a kormány, viszont a villanyak szép hosszú marad.
X.
Köszi szépen az infót!
Bocs, a kicsi off-ért, de kapcsoldódó dolog!
Nos, a kereket a Moab-nál fûzettem, így oda vinném a teleszkópot is. Errõl az üzletrõl/szervízrõl mit gondoltok?
Kösz,
Laci
#5245
Írta 2005. május 01. - 09:02

#5246
Írta 2005. május 01. - 08:23

fejcsapágyat én se cserélnék. minek? amig müxik maradjon. ha elromlik majd akkor ráér költeni rá.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#5247
Írta 2005. május 01. - 07:11

Egyrészt, ha cserélsz egy teleszkópot komolyabbra, akkor érdemes a fejcsapágyat is komolyabbra cserélni. Ha nincs rá sok lé, akkor a WTB Momentum C vagy ugyanennek a Grease-guardos változatát ajánlom, ez olyan 3000-5000 ft, vagy ha van több is, akkor valami komolyabb fsa.
A szervizek 2-3000 körül rakják be a teleszkópot, általában a csapágycserés verzió egy ezressel drágább, de nézz szét, mert árak és árak között óriási különbségek vannak. Viszont mivel a fejcspágy elég kényes pont, olyan helyre vigyed, ahol a szerelõkben megbízol, mert nem kell ahhoz sokat hibázni, hogy kotyogjon.
A nyakat meg inkább hosszabbra vágasd, ha még új vázban is gondolkozol, és max nem a stücni alá, hanem fölé rakatod a távtartó gyûrûket (így lejjebb lesz a kormány, viszont a villanyak szép hosszú marad.
X.
#5248
Írta 2005. május 01. - 04:52

Köszi,
Laci
#5249
Írta 2005. május 01. - 04:41

a Meridába nem túlzás kicsit a pike? (értsd: majd megérdemel egy jobb vázat
)
szervízbe nemtudom mi pénzér csinálják én, anno ahogy új villát mentem mondtam nekik, hogy ugyan tegyék is bele és szónélkül belerakták, hamár ugye kiadtam rá xxezret.
fejcsapágycsere, ha a mostani bírja még, akkor ráérsz.
Szia!
Kicsit vissza lesz fojtva, egyelõre, aztán majd meglátjuk azt a vázcsere dolgot is.

Köszi srácok a segítséget! Most már nem lesz gond, remélem!

#5250
Írta 2005. április 30. - 22:56

nkarcsi: 42*32*7 mm szabvány duplaajkas szimmeringet kell vegyél, egy párat. olcsón kijössz, még márkásakból is. ez az alsó a(z összesen) 4-bõl. mert a felsõ száranként egy porlehuzón segít, ha a rugót szétszeded (szétjön, egy helyen össze van hajtva egymásba) és kicsit levágsz belõle, majd ujra összehajtod. (feszesebb lesz, nekem bejött) - meg amugy is, nem az a lényeg, hogy por ne menjen be, [mert ha felül nem, hát alul az imbuszos állításnál biztosan nme elég jó a gyári tömítés (sem) igy tuti dzsuva lesz az olaj hamar] hanem az olaj ne jöjjön kifelé.
mikor elõször összerakod, a két szimmering közé érdemes kis zsirt tenni, hogy legyen ott is valami kenés, bár hamar kinyomja magából a nagyrészét, azért mégis marad valami, és jobb mint a semmi.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#5251
Írta 2005. április 30. - 22:48

Köszi! Én is ilyesmire gondoltam!
Nos, ezt szervízbe kb. milyen árban végzik el, ill. ha fejcsapágy csere lenne, milyet érdemes venni? Ez az új teló sokkal többet bír, mint a korábbi, ezért is gondoltam, hogy a fejcsapágynak is kell "bírnia" vele a tempót. Különben Merida Matts Sport 300 '04 Suntour villa csere lenne.
Köszi,
Laci
a Meridába nem túlzás kicsit a pike? (értsd: majd megérdemel egy jobb vázat

szervízbe nemtudom mi pénzér csinálják én, anno ahogy új villát mentem mondtam nekik, hogy ugyan tegyék is bele és szónélkül belerakták, hamár ugye kiadtam rá xxezret.
fejcsapágycsere, ha a mostani bírja még, akkor ráérsz.
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#5252
Írta 2005. április 30. - 21:59

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#5253
Írta 2005. április 30. - 21:50

#5254
Írta 2005. április 30. - 18:13

a jelenlegi villádról le kell szedni az alsó csészéjét a fejcsapágynak és átrakni a Pike-ra.
aztán méretre kell vágni a Pike nyakát és szerintem lényegében ennyi.
Köszi! Én is ilyesmire gondoltam!

Köszi,
Laci
#5255
Írta 2005. április 30. - 17:59

amugy tényleg nem nagy dolog...(ha valakiben van annyi vállalkozó szellem hogy önmaga nekikezdjen):csavarhuzó+kis kalapács és lejön aztán rá a másikra és vagy 1 megfelelõ méretû csõvel ráütni vagy csavarhuzóval is rálehet.. a nyakat méretre vágni meg ugyhogy:összerakni,aztán rátenni annyiközölö gyürüt amenyi kell+a stucni majd lehet vágni.(saját tipp:én elõször a stucnit tettem rá összenyomtam az egészet,majd rá a gyürüt és a gyürü felett keztem vágni...aztán tettem alá 1 vékony gyürüt,és belevertem a rózsát,majd összehuztam az egészet...)
A rózsa beleverése(saját tipp:1 ugyan olyan átmérõjü és menetû hosszabb csavart bele csavartam a rózsába majd óvatosan elkeztem bele verni a nyakba a csavarral<figyelni kell hogy egyenesen menjen> ez a legnezebb része az egésznek)ha kész ráhuzni a stucni csavart és lehet menni...
#5256
Írta 2005. április 30. - 17:49

aztán méretre kell vágni a Pike nyakát és szerintem lényegében ennyi.
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#5257
Írta 2005. április 30. - 17:46

Fejcsapágy csere? Hmm. ez esetben ez feltétlenül szükséges? Kicsit kifejtenéd ezt bõvebben, ha megkérlek, mert még nem vagyok eléggé járatos e téren?
Köszi,
Laci
#5258
Írta 2005. április 30. - 12:25

essél neki
RAUH-Welt
B E G R I F F
#5259
Írta 2005. április 30. - 12:01

Az mitõl, lehet, hogy a boxxi, amikor keményebben odaütöm a földhöz (kirántom a kormányt majd lecsapom), akkor egy kis koppanásszerû hangot ad kb az út 2/3adánál. Olyasmi mintha a nagy sebesség hatására valami lockolna egy picit. Még nem cseréltem az olajat meg szimeringet, majd cask jövõhéten. Egy szimmeringnek mennyi olajat szabad átengedni a becsúszóra, vagy ez a porlehúzó feladata lenne, mármint meggátolni a túlsok olajszivárgást. Egyébként nagyonfasza a mozgása.
#5260
Írta 2005. április 30. - 09:09

Valószínüleg 100-as, RS villák csak kevesebbet szoktak mozogni, többet nem !
thx

Csodálkoztam is...


X.