Hopsz az nem Leffty hanem Lefty... A Leffty egy bikemag cikkben volt (shiver) poénként
De akkor mik a konstrukció elõnyei, ha nehezebb is, mint egy normális xc teló. (gondolom a Carbon Lefty nem feltétlenül DH-ra készült, bár a doradoban is van karbon)?
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Teleszkópok - általános eszmecsere
Started by
Bikemag
, 2001. June 02. 02:46
#16661
Posted 2002. April 29. - 20:44
#16662
Posted 2002. April 29. - 20:38
Lefty kb 1.8kg, elektronyos lock is lehet benne, volt szerencsém próbálni. Azért azt nem mondanám hogy rossz a konstrukció , és ha megszámolod a kis csapágyakat amiken mozog az egész négyszögkeresztmetszet ott bennt a csõben kb 300ig jutsz el...
#16663
Posted 2002. April 29. - 20:31
opiumpapa: ott van inkább akkor a mozo rm 500 . Abban legalább van anyag ,nem ugy mint a rst ben.Mert akkor már ottvan az enyim kicsavarod a csavarokat azt ojan mint a omega:vékony becsuszár és 100 mili . háááát te tudod
#16664
Posted 2002. April 29. - 20:25
A Leffty nem egy túl új konstrukció, inkább engem az érdekelne melyik mûholdas adón lehet dual versenyt nézni?
Egyébként engem a Lefftyvel kapcsolatban csak a súlyadatok érdekelnének, úgyselesz sose ilyenem, de jó lenne tudni, hogy lehet-e súlyt is csökkenteni, vagy csak állatabbul néz ki. Sok más elõnyét nem látom az egyszárú konstrukciónak.
Egyébként engem a Lefftyvel kapcsolatban csak a súlyadatok érdekelnének, úgyselesz sose ilyenem, de jó lenne tudni, hogy lehet-e súlyt is csökkenteni, vagy csak állatabbul néz ki. Sok más elõnyét nem látom az egyszárú konstrukciónak.
#16665
Posted 2002. April 29. - 20:17
Köszönöm szépen a kimerító válaszokat!
Más: Hétvégén volt dual verseny valamelyik mûhÓdas adón és olyat láttam amit még eddig nem! Egy szára volt csak a teleszkópnak és már induláskor is, nem csak esés után! ;D Közben találtam ilyet a neten, gondoltam megosztom veletek! Bár lehet, hogy csak én nem láttam még ilyet? ??? Headshok Lefty Carbon ELO névre hallgat ami a képen van.
Más: Hétvégén volt dual verseny valamelyik mûhÓdas adón és olyat láttam amit még eddig nem! Egy szára volt csak a teleszkópnak és már induláskor is, nem csak esés után! ;D Közben találtam ilyet a neten, gondoltam megosztom veletek! Bár lehet, hogy csak én nem láttam még ilyet? ??? Headshok Lefty Carbon ELO névre hallgat ami a képen van.
#16666
Posted 2002. April 29. - 16:45
#16667
Posted 2002. April 29. - 16:31
#16668
Posted 2002. April 29. - 16:30
Bocs, nemtudom ki akar telót venni, csak szerintetek megéri befektetni egy 30 e forintos RST Omega TL-be?
Mert minden szép és jó benne, csak csillapítás nincs. Egyébként 76-101 millit mozog, fokozatmentesen állítható, acélrugó+elasztomer, szal jónak tünik ennyi pénzért.
Vélemények?
Opapa
Mert minden szép és jó benne, csak csillapítás nincs. Egyébként 76-101 millit mozog, fokozatmentesen állítható, acélrugó+elasztomer, szal jónak tünik ennyi pénzért.
Vélemények?
Opapa
#16669
Posted 2002. April 29. - 13:59
Fehérpárduc:
A nyílt olajfürdõs telok alsó szára fel van töltve bizonyos mennyiségû telo olajjal. Ez látja el a csillapítás feladatát közben folyamatosan keni a belsõ alkatrészeket, valamint a becsúszó szárakat is.
Elõnyei: Finom mozgás, egyenletes csillapítás. Megfelelõ korrózió elleni védelem a belsõ alkatrészek számára. Viszonylag alacsony karbantartási igény. (Bejáratás után olajcsere.)
Hátrányai: Nagyobb súly. A szigetelések sérülése esetén elfolyhat az olaj, bár ez az esetek többségében a szimeringek cseréjével javítható. (A Marzok hajlamosak erre a leginkább.)
Ajánlott felhasználási terület a rugóút függvényében: 63-80 mm túra, XC; 80-100 mm XC, light freeride; 100 mm-tõl freeride, dh.
XC versenyzés terén a könnyebb telok kiszorítják ezt a típust, de strapabíró mivoltuk miatt nem verseny szerû használatra jó választást jelentenek.
A nyílt olajfürdõs telok alsó szára fel van töltve bizonyos mennyiségû telo olajjal. Ez látja el a csillapítás feladatát közben folyamatosan keni a belsõ alkatrészeket, valamint a becsúszó szárakat is.
Elõnyei: Finom mozgás, egyenletes csillapítás. Megfelelõ korrózió elleni védelem a belsõ alkatrészek számára. Viszonylag alacsony karbantartási igény. (Bejáratás után olajcsere.)
Hátrányai: Nagyobb súly. A szigetelések sérülése esetén elfolyhat az olaj, bár ez az esetek többségében a szimeringek cseréjével javítható. (A Marzok hajlamosak erre a leginkább.)
Ajánlott felhasználási terület a rugóút függvényében: 63-80 mm túra, XC; 80-100 mm XC, light freeride; 100 mm-tõl freeride, dh.
XC versenyzés terén a könnyebb telok kiszorítják ezt a típust, de strapabíró mivoltuk miatt nem verseny szerû használatra jó választást jelentenek.
#16670
Posted 2002. April 29. - 12:31
szerintem errõl már sokat irtak. de lényegében az, hogy a telóban az olaj a csillapitáson kivül a kenést is végzi és ez egy megbizható rendszer, nem durran el, jól mozog és kicsi a karbantartásigénye. hátránya, hogy elég sok olaj kell bele, ami nehéz.
#16671
Posted 2002. April 28. - 19:18
Mit jelent az, hogy egy teló nyilt olajfürdõs? És milyen elõnyökkel/hátrányokkal rendelkezik?
#16672
Posted 2002. April 28. - 18:51
Nekem a Marzo áll a szívemhez legközelebb,egy MXC asszem hamarosan bevillan. Ez azért bírja az ugrikat is?? Nem kell állandó jelleggel ugratásokra gondolni,csak úgy,ha a terep megkívánja....
Szóval Marzo MXC jó???? :
Köszi az infókat,még azért megrágom,nem akarok bevásárolni...
ÜDV!
Szóval Marzo MXC jó???? :
Köszi az infókat,még azért megrágom,nem akarok bevásárolni...
ÜDV!
#16673
Posted 2002. April 28. - 12:27
#16674
Posted 2002. April 28. - 12:25
Major, akkor nézz meg egy Hungary-t. Te képes lennél elrondítani azokat a becsúszószárakat?
#16675
Posted 2002. April 28. - 11:43
A Judy SL gyárilag jön gumiharang nélkül. Nyílt olajos ez is, meg a bomber is. Freestyler, amit ajánlani tudok mindezek fényében: SrSuntour ULR, egybeöntött külsõ Mg szár, 80mm út, állítható nyílt olajfürdõ, gumiharang nélkül. Jó kemény > bírja a CCt is. Viszont az egész masszív (30as becsúszók stb), bírja az ugrást is, és még könyebb, mint a Judy, meg Z3asok.
#16676
Posted 2002. April 28. - 10:58
Hát akkor Bomber!!!
Más is csinál ilyet de egyedül a Bombernek van olyan komoly szimeringje hogy tényleg gond nélkül lehessen így használni!!! Bár mostanában láttam Judy XCt is gumiharang nélkül de nem hogy simán telemegy trutyival, de még ronda is!!!
Más is csinál ilyet de egyedül a Bombernek van olyan komoly szimeringje hogy tényleg gond nélkül lehessen így használni!!! Bár mostanában láttam Judy XCt is gumiharang nélkül de nem hogy simán telemegy trutyival, de még ronda is!!!
#16677
Posted 2002. April 28. - 10:49
A csupasz nálam azt jelenti,hogy a becsúszószár
nem gumiharangos,hanem csupasz,mert igy cool!!!
Mindenképpen ilyen kellene,magnézium vagy hasonló bevonatos....
nem gumiharangos,hanem csupasz,mert igy cool!!!
Mindenképpen ilyen kellene,magnézium vagy hasonló bevonatos....
#16678
Posted 2002. April 28. - 10:24
#16679
Posted 2002. April 28. - 08:45
Üdv!
Én is most vagyok választás elött,de nem tudom...
Amiket kinéztem:
RST OMEAGA TL
Marzocchi MXC vagy MXR
75kg vagyok,és kemény CC,néha freeride a stílus. SZóval olyan teló kell,ami 100-at mozog,nem esik szét,és viszonylag olcsó.Az is jó lenne,ha csupasz lenne....
Én is most vagyok választás elött,de nem tudom...
Amiket kinéztem:
RST OMEAGA TL
Marzocchi MXC vagy MXR
75kg vagyok,és kemény CC,néha freeride a stílus. SZóval olyan teló kell,ami 100-at mozog,nem esik szét,és viszonylag olcsó.Az is jó lenne,ha csupasz lenne....