lehet, hogy erõsebb a cromo szár, de sokkal jobban hajladozik. tárcsaféket szerintem nem is érdemes rárakni, mert komolyabb fékezésnél elcsavarodik az egész, meg sivit. ezt a szerény 60 kilómmal mondom, egy judy xc volt tulajdonosaként :
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Teleszkópok - általános eszmecsere
Started by
Bikemag
, 2001. June 02. 02:46
#15881
Posted 2003. January 15. - 13:24
#15882
Posted 2003. January 15. - 12:44
Hi Tsabi!
Te komolyan ajánánlod egy 100 kg-os embernek hogy egy üregesvállú cc-villával "fél méternél nem nagyobbakat" ugorjon?
Te komolyan ajánánlod egy 100 kg-os embernek hogy egy üregesvállú cc-villával "fél méternél nem nagyobbakat" ugorjon?
#15883
Posted 2003. January 15. - 12:32
Ma láttam a Bergusonban egy Pilot C-t,és az alsószára ua,mint a 2000-es Jucikámé!
+üreges a válla,valszeg megbirkózik Veled.
Mellesleg melyik árlistában láttál Pilotot?
+üreges a válla,valszeg megbirkózik Veled.
Mellesleg melyik árlistában láttál Pilotot?
#15884
Posted 2003. January 15. - 11:47
Egy kis adalék, ha a Pilotra kacsingatnál:Nagy vonalakban megegyezik a régifajta SID -ekkel.A Cromo becsúszószáraktól eltekintve persze(az is hozzátartozik a dologhoz hogy én eddig két db törött SID-et láttam ,mindkettõnek a válla törött el...).
No de nem is ezt akartam írni , hanem: A gyártó max 2.1 -es
gumiméretig javasolja, ami szabadfordításban annyit jelent,hogy a 2.1-es koppra elfér. Vagyis terephasználat esetén ezt a gumiméretet elfelejtheted, igazából max.1.9-es megy hozzá.
....hopi most néztem a súlyadataidat....hát inkább az összes általad felsorolt villát nagyívben felejtsd el. Neked Black való vagy Psylo ,mert ha visszamész a boltba egy törött könnyû cc villával és meglátnak Téged, már megbocsáss ,de a garanciális feltételek azonnal megszünnek.
No de nem is ezt akartam írni , hanem: A gyártó max 2.1 -es
gumiméretig javasolja, ami szabadfordításban annyit jelent,hogy a 2.1-es koppra elfér. Vagyis terephasználat esetén ezt a gumiméretet elfelejtheted, igazából max.1.9-es megy hozzá.
....hopi most néztem a súlyadataidat....hát inkább az összes általad felsorolt villát nagyívben felejtsd el. Neked Black való vagy Psylo ,mert ha visszamész a boltba egy törött könnyû cc villával és meglátnak Téged, már megbocsáss ,de a garanciális feltételek azonnal megszünnek.
#15885
vendég_Charon_*
Posted 2003. January 15. - 08:36
Részemrõl az elsõ, vagy uccsó lenne ajánlva... valahogy a Black-szerû villák olyan bizalmat keltenek... 8)
#15886
Posted 2003. January 15. - 00:30
Véleményem szerint egyáltalán nem gond a 28-as csõ, ami crmo, sõt..... a marzo 30-asánál tuti erõsebb, az acél egy jó kis anyag.
Na összeszedtem minden lényegeset, hogy könnyebb legyen dönteni.
Én a PILOT-ot venném a HC2 és a súlya miatt, meg mert nehéz vagy és a crmo erõs, küllemre az MX COMP-ot, de csak pirosban, az AXEL meg ha jól láttam csak OEM.
Pilot XC:
STANCHIONS: 28mm crmo
TRAVEL: 80/100 mm
WEIGHT: 4.06 lb. (1.84 kg)
DAMPING: NEW! HC2
MX Comp:
STANCHIONS:30mm alu
TRAVEL: 85/105 mm
WEIGHT: 4,46 lb (2.02 kg)
DAMPING: Dual SSV
MANITOU Axel Elite (OEM Only) :
STANCHIONS: 28.6 mm crmo
TRAVEL: 80/100 mm
WEIGHT: 4.2 lbs (1.90 kg)
DAMPING: Fluid Flow
Na összeszedtem minden lényegeset, hogy könnyebb legyen dönteni.
Én a PILOT-ot venném a HC2 és a súlya miatt, meg mert nehéz vagy és a crmo erõs, küllemre az MX COMP-ot, de csak pirosban, az AXEL meg ha jól láttam csak OEM.
Pilot XC:
STANCHIONS: 28mm crmo
TRAVEL: 80/100 mm
WEIGHT: 4.06 lb. (1.84 kg)
DAMPING: NEW! HC2
MX Comp:
STANCHIONS:30mm alu
TRAVEL: 85/105 mm
WEIGHT: 4,46 lb (2.02 kg)
DAMPING: Dual SSV
MANITOU Axel Elite (OEM Only) :
STANCHIONS: 28.6 mm crmo
TRAVEL: 80/100 mm
WEIGHT: 4.2 lbs (1.90 kg)
DAMPING: Fluid Flow
#15887
Posted 2003. January 14. - 18:39
hát 80kg felettieknek már nem igazán készítik, de azért vannak a könnyítésben ilyesmiben különbségek... de a többek majd jól lefikáznak ha nincs igazam
#15888
Posted 2003. January 14. - 18:36
Köszi RAS!
Erre voltam kiváncsi! A honlapokon közölt tecnikai adatokból nem igazán derül ki, hogy milyen súlycsoportnak készítik az adott cuccot.
Erre voltam kiváncsi! A honlapokon közölt tecnikai adatokból nem igazán derül ki, hogy milyen súlycsoportnak készítik az adott cuccot.
#15889
Posted 2003. January 14. - 18:31
hát talán a marzo, tekintve hogy kicsit súlyosabb vagy az átlagnál és ha minden igaz ebben több anyag van kicsit mint a többiben...
hát nem tudom hogy 30mm alu becsúszó vagy 28,6mm cromo becsúszó... ezt majd az okosabbak megmondják...
hát nem tudom hogy 30mm alu becsúszó vagy 28,6mm cromo becsúszó... ezt majd az okosabbak megmondják...
#15890
Posted 2003. January 14. - 18:07
Én is nagyon szeretnék egy telót a gépembe, ami egy TREK 4000-es. 19,5"-os, ez már korlátozza a használatot. Késõbb szeretnék valami olyat amivel picit ugrálni is lehet, de mászásnál sem õszülök meg.
0,5m-nél magasabról/ra nem ugrálok, többnyire könnyû CC-re használnám.
A gond az, hogy kb. 100 kg vagyok.
Nézegettem 2003-as szerkezeteket:
Marzocchi MX comp, Manitou AXEL Elite, Rock Shox Pilot XC, ezek mind 60000 Ft alatt szerepelnek az árlistákon.
melyiket érdmes?
miért?
(esetleg valami mást?)
utóbbi kettõ esetében a 28mm-es becsúszó szár gáz?
???
0,5m-nél magasabról/ra nem ugrálok, többnyire könnyû CC-re használnám.
A gond az, hogy kb. 100 kg vagyok.
Nézegettem 2003-as szerkezeteket:
Marzocchi MX comp, Manitou AXEL Elite, Rock Shox Pilot XC, ezek mind 60000 Ft alatt szerepelnek az árlistákon.
melyiket érdmes?
miért?
(esetleg valami mást?)
utóbbi kettõ esetében a 28mm-es becsúszó szár gáz?
???
#15891
Posted 2003. January 14. - 15:38
#15892
Posted 2003. January 14. - 15:16
bocsika, siettemben félreolvastam
akkor a Juditon butítottak és nem a TTn okosítottak
túl optimista voltam
akkor a Juditon butítottak és nem a TTn okosítottak
túl optimista voltam
#15893
Posted 2003. January 14. - 14:52
SPRING: NEW! Dual Stage coil/elastomer spring
Adj: Preload
* Judy C (80 mm option) is availabe only on a complete bike
AGGRESSIVE ENTRY LEVEL MOUNTAIN SUSPENSION
PRELOAD ADJUSTMENT: With an external preload knob
NEW! DUAL STAGE SPRING SYSTEM: Offers improved performance for aggressive riders with a coil/elastomer system that provides a plush, progressive spring rate
ONE-PIECE MAGNESIUM LOWERS: All the stiffness for less weight
LONG TRAVEL OPTION: All the stiffness for less weight
OTHER FEATURES:
One-piece magnesium lowers // Forged aluminum, silver finish crown // Steel steerer tube // Chromed steel 25mm upper tubes with boots // Max. Tire: 2.4" // Available colors: Black (Red, Silver, Yellow available only on a complete bike)
[ weights are based on 160 mm steerer tube pre-production models and may vary. Actual fork travel may vary +/- 3 mm. Specifications and call-outs are preliminary and are subject to change. ]
Na,a 03-as Judy-kban nincs csillapítás!
A coil az acélrugó!
De a 2001-es,vagy az elõtti Judy C-k csillapítottak! ;D
A 02-es már nem!
SZVSZ 25000-ért megéri a Judy C,inkább mint a RST!
Adj: Preload
* Judy C (80 mm option) is availabe only on a complete bike
AGGRESSIVE ENTRY LEVEL MOUNTAIN SUSPENSION
PRELOAD ADJUSTMENT: With an external preload knob
NEW! DUAL STAGE SPRING SYSTEM: Offers improved performance for aggressive riders with a coil/elastomer system that provides a plush, progressive spring rate
ONE-PIECE MAGNESIUM LOWERS: All the stiffness for less weight
LONG TRAVEL OPTION: All the stiffness for less weight
OTHER FEATURES:
One-piece magnesium lowers // Forged aluminum, silver finish crown // Steel steerer tube // Chromed steel 25mm upper tubes with boots // Max. Tire: 2.4" // Available colors: Black (Red, Silver, Yellow available only on a complete bike)
[ weights are based on 160 mm steerer tube pre-production models and may vary. Actual fork travel may vary +/- 3 mm. Specifications and call-outs are preliminary and are subject to change. ]
Na,a 03-as Judy-kban nincs csillapítás!
A coil az acélrugó!
De a 2001-es,vagy az elõtti Judy C-k csillapítottak! ;D
A 02-es már nem!
SZVSZ 25000-ért megéri a Judy C,inkább mint a RST!
#15894
Posted 2003. January 14. - 13:54
de most tényleg: nem mindegy, hogy a honlapon mi van?
azt nézd, amit veszel, mert változott a modell
2003-as Judit meg létezik, és ne Hydracoilt keress a leírásban, mert nem így van ott, hanem meg van fogalmazva szépen (a mondatban szerepel, hogy 'coil' meg mittudomén, mind1, a lényeg, hogy fürdetve van.
az állíthatóság meg nem mindig olyan fontos sztem. felhasználástól függ
azt nézd, amit veszel, mert változott a modell
2003-as Judit meg létezik, és ne Hydracoilt keress a leírásban, mert nem így van ott, hanem meg van fogalmazva szépen (a mondatban szerepel, hogy 'coil' meg mittudomén, mind1, a lényeg, hogy fürdetve van.
az állíthatóság meg nem mindig olyan fontos sztem. felhasználástól függ
#15895
Posted 2003. January 14. - 13:53
Az OEM cuccoknál sohasem tudhassa az ember, mik vannak. Ha egyszer nem kerülnek kereskedelmi forgalomba.... 2000-ben volt full fekete Judy XC is! (a feliratok is feketék voltak, a váll is, minden!)
De az olajcsillapítás az fix!
Kérdezdd Andix-ot.
A Hydracoil amúgy a Rock Shox elnevezése a nyílt olajfürdõre.
De az olajcsillapítás az fix!
Kérdezdd Andix-ot.
A Hydracoil amúgy a Rock Shox elnevezése a nyílt olajfürdõre.
#15896
Posted 2003. January 14. - 13:45
De így se,úgy sem értem,mert se a 2002-esnél,se a 2003-asnál nincsen hidracoil csillapítás a Judy C esetében,ellenben a Judy SL és XC-vel,ahol viszont van...
Legalábbis a honlap szerint.
A másik,amiben nem értek egyet,hogy csak 80 mm és csak OEM,mert igaz,hogy a 80-as az csak OEM,de van 100-as,ami nem OEM...
Legalábbis a honlap szerint.
???
Legalábbis a honlap szerint.
A másik,amiben nem értek egyet,hogy csak 80 mm és csak OEM,mert igaz,hogy a 80-as az csak OEM,de van 100-as,ami nem OEM...
Legalábbis a honlap szerint.
???
#15897
Posted 2003. January 14. - 13:41
Nincs 2003-mas Judy széria.
mount
XC=CC=cross country. Ugyanazt jelöli mind: könnyû bicikli, kevés rugóút (80-100 mm) vékony kerekek. A tulaj szereti a mászásokat, a versenyeket, de nem egycsillióval tép lefelé.
FR= freeride: véleményem szerint 130/150 mm elöl-hátul, (vagy több) egy lánckerék elöl, tárcsafékek, acélrugós csillapítás. A tulaj már nem annyira elkötelezett híve a mászásnak, inkább lefelé zörget, vagy városban állatkodik. Tipikus János hegyre járó arc.
mount
XC=CC=cross country. Ugyanazt jelöli mind: könnyû bicikli, kevés rugóút (80-100 mm) vékony kerekek. A tulaj szereti a mászásokat, a versenyeket, de nem egycsillióval tép lefelé.
FR= freeride: véleményem szerint 130/150 mm elöl-hátul, (vagy több) egy lánckerék elöl, tárcsafékek, acélrugós csillapítás. A tulaj már nem annyira elkötelezett híve a mászásnak, inkább lefelé zörget, vagy városban állatkodik. Tipikus János hegyre járó arc.
#15898
Posted 2003. January 14. - 13:35
#15899
Posted 2003. January 14. - 13:32
Mi az hogy hydracoil?
Hidraulikus csillapitas? Azaz olaj mint csillapitofolyadek.
Ha mar itt tartunk az XC, CC, cross-counrty, free-ride, stb kozott mi a kulonbseg, illetve mit jelent teleszkopok vonatkozasaban. (Az, hogy DH-downhill meg sejtem, jonni le a hegyrol ezerrel, es a felmenetel nem lenyeges, mondjuk felvono, vagy auto. Ha jol gondolom.)
Hidraulikus csillapitas? Azaz olaj mint csillapitofolyadek.
Ha mar itt tartunk az XC, CC, cross-counrty, free-ride, stb kozott mi a kulonbseg, illetve mit jelent teleszkopok vonatkozasaban. (Az, hogy DH-downhill meg sejtem, jonni le a hegyrol ezerrel, es a felmenetel nem lenyeges, mondjuk felvono, vagy auto. Ha jol gondolom.)
#15900
Posted 2003. January 14. - 13:29
No akkor Judy C: csak OEM, csak 80 mm, és NEM állítható, de meglévõ Hydracoil olajcsillapítás!
Csak a TT nem csillapított.
Azt hiszem Andixnak C-je van. Jó kis villa az! Szvsz jobb, mint az RST. Azoknak egyrészt túl nagy a belsõ súrlódása, nem elég jó a tömítése, és a Judy alsószára masszívabbnak is hat. Meg hát a nyílt olajfürcsi mindent überel, még ha nem is állítható.
Csak a TT nem csillapított.
Azt hiszem Andixnak C-je van. Jó kis villa az! Szvsz jobb, mint az RST. Azoknak egyrészt túl nagy a belsõ súrlódása, nem elég jó a tömítése, és a Judy alsószára masszívabbnak is hat. Meg hát a nyílt olajfürcsi mindent überel, még ha nem is állítható.