Hali!
Info kellene:
Nekem egy Marzo. Z1 MCR telom van (130mm rugóút)!
Na most en nezelodtem a Marzo oldalon hogy mi lehet kuldombseg a Z1 MCR és a Z1 FR között!
De sajnos nem veltem felfedezni kulombseget köztük csak annyit hogy a FR-nek nem 30as hanem 32es a becsúszója!
Az én telom 135E ujonan az FR viszont 165E!
Mi ennek a nagy ar kulonbsegnek az oka?
+kérdés!
Szeintetek jo-e a Z1 MCR kezdõ FR-re (1m-2m-es letoresek),
meg majd jobb idoben DH-ra?(Merida DUal vázban van)
Elõre is koszonom a segitseget!
Üdv.:Lewi
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Teleszkópok - általános eszmecsere
Indította
Bikemag
, 2001. június 02. 02:46
#15861
Írta 2003. január 16. - 13:41
#15862
Írta 2003. január 16. - 13:30
Bassz...
Most vettem észre hogy eltûnt a képecském...brühühü...
Aki egyébként nem ismerné a Hi-5-ot, annak info: duplavállas...volt...most ollan mint egy lefty...csa ez éppen rightyra sikeredett...
ny.
#15863
Írta 2003. január 16. - 13:28
Kakukk!
Gondoltam belepofázok én is egy kicsit a telóbizniszbe ha már erre járok...
És az ok: kettétörtem az RST Hi-5-öm becsúszószárát!!!Jippííí!!!
Nagyon brutál mód néz ki...Majj tolok róla valamilyen képet!!!
És tegnap óta megvan az új darab is...100/120-as black elite...Bízok benn hogy ez nem adja meg ollan könnyen magát...erõsítsek meg hogy jó döntés volt...(merevfarú HiTec dualban kell gondolkodni...)
ny.
Gondoltam belepofázok én is egy kicsit a telóbizniszbe ha már erre járok...
És az ok: kettétörtem az RST Hi-5-öm becsúszószárát!!!Jippííí!!!
Nagyon brutál mód néz ki...Majj tolok róla valamilyen képet!!!
És tegnap óta megvan az új darab is...100/120-as black elite...Bízok benn hogy ez nem adja meg ollan könnyen magát...erõsítsek meg hogy jó döntés volt...(merevfarú HiTec dualban kell gondolkodni...)
ny.
#15864
Írta 2003. január 16. - 11:05
Utánaolvastam egy picit: az alu mereveb, ridegebb mint az acél(cr-mo). Ezért ha nagy gáz van, lehet, hogy törik. Az acél rugalmas, könnyebben hajlik, csavarodik, viszont nehezebben törik. Van egy törött villákról szoló topic :'(, mióta megnéztem kezdek beleszeretni a MOZO RM500-ba .
A dolgokat az acélról, meg aluról csak olvastam. Nem biztos, hogy pontos az info. Régen (nagyon régen) BMX-et gyûrtem, SCHWINN predator-om volt: a heggesztéseknél repedt, viszont az acél (cr-mo) villa "csak" hajlott, soha nem tört ki alólam.
Ha tévesek, az információk elnézést kérek minden érdekelttõl.
A dolgokat az acélról, meg aluról csak olvastam. Nem biztos, hogy pontos az info. Régen (nagyon régen) BMX-et gyûrtem, SCHWINN predator-om volt: a heggesztéseknél repedt, viszont az acél (cr-mo) villa "csak" hajlott, soha nem tört ki alólam.
Ha tévesek, az információk elnézést kérek minden érdekelttõl.
#15865
Írta 2003. január 15. - 20:54
Na mostmár megkavartok.Tehát a teló tárcsafék általi elcsavarása a becsúszószártól,vagy a lábtól függ?
Mert ha a becsúszótól,akkor értelemszerû lenne,hogy az acél az kevésbé merev,mint az alu...
Szó mi szó: Be merjem vállalni Magura Julie-val a Judy C-t szerintetek ???
Üdv.
Mert ha a becsúszótól,akkor értelemszerû lenne,hogy az acél az kevésbé merev,mint az alu...
Szó mi szó: Be merjem vállalni Magura Julie-val a Judy C-t szerintetek ???
Üdv.
#15866
Írta 2003. január 15. - 16:55
szerinztem a fek nem a becsuszot csavarja! hanem a labat. (egy oldalal visszabb)
attol, hogy CrMo nem biztos hogy erosebb!
attol, hogy CrMo nem biztos hogy erosebb!
#15867
Írta 2003. január 15. - 15:16
#15868
Írta 2003. január 15. - 14:58
Duplaváll a TREK 4000-be ,sajnos sokak által ellenzett.
(garanciavesztés stb.)
Egyébként a villa mellé az A-HEAD-re átállást is valahogy bírnom kell majd anyagilag. Sajnos erre nem fordítottam még elég figyelmet, mennyi plusz költséget jelent?
(garanciavesztés stb.)
Egyébként a villa mellé az A-HEAD-re átállást is valahogy bírnom kell majd anyagilag. Sajnos erre nem fordítottam még elég figyelmet, mennyi plusz költséget jelent?
#15869
Írta 2003. január 15. - 14:23
Persze. Nem is azért mondtam. Csak úgy eszembe juttatta Vole a dolgokat. Hogy mennyire is szerettem volna anno egy ilyet. Évekig volt álmaim villája. Még idén is majdnem megvettem azt, ami a Hajduban van. Mostmár persze a DropOffba vagyok szerelmes...
#15870
Írta 2003. január 15. - 14:20
#15871
Írta 2003. január 15. - 14:19
Szerintem a magyar lejtõkön nem kell félni a patrondurrantástól!Fõleg,hogy eleve DH-ra szánták.
#15872
Írta 2003. január 15. - 14:14
Tényleg a DHO! Egyik legszebb villa, amit valaha meg lehetett venni! Kár, hogy patronos. Bár az újabbak, amik nagyobb patronnal készültek, állítólag nem olyan könnyen durrannak el.
#15873
Írta 2003. január 15. - 14:11
Most hirdetnek egy Judy DHO -t..vagy duplavallasat nem akarsz?? Nem tudom neked mennyire szamit a suly...csak mondtam, mert eleg olcso is, es az tuti eros.. ;D
#15874
Írta 2003. január 15. - 14:11
mge:
Mind a bico típusa, mérete, és nagyjából a testtömegünk is egyezik.
Én tavaly év elején jártam hasonló cipõben mint te. A merev elsõvillát szerettem volna lecserélni, hogy a bico szolidabb terepezésre is minden szempontból alkalmas legyen. Hosszas filozás után a Rock Shox Judy XC 2001-es verziójára eset a választásom. A döntésem fõbb okai, az acélrugós, nyílt olajfürdõs csillapítású rendszer és a 63-80-100 mm között átállítható rugó út (80-ra van jelenleg állítva). (Meg persze a bringámhoz illõ fekete szín... ) Karbantartás szempontjából igénytelen, strapabíró rendszer. Néhány ezer km-enként ki kell cserélni a telo olajt, idõnként a becsúszó-szárak kinti részére illik pár csepp kenõanyagot rakni és kész. (A nagyobb szennyezõdésektõl a gumiharmonika védi.) A rugók erõsségét azok cseréjével lehet a testsúlyhoz igazítani. (Erre nálam már a vásárláskor sor került.) A csillapítás mértékét kis arányban egy állítógombbal lehet szabályozni, nagyobb vonalakban pedig az olaj cseréjével. (Az erõsebb rugók miatt erre is sorkerült nálam, a bejáratás után.)
Összességében elégedett vagyok a teloval. Nem verseny szerû XC-re, túrázásra tökéletesen megfelelõ és lényegesen többet nyújt, mint az elasztomeres telok. Addig pedig, amíg én vagyok a legnagyobb plusz súly a bringán, addig az alkatrészek súlya másodlagos.
A testsúlyod miatt szerintem neked is érdemes lenne acélrugós - nyílt olajfürdõs csillapítású rendszerben gondolkodni.
A levegõs rendszerekkel az a probléma, hogy minél nagyobb a bringás testsúlya, annál nagyobb nyomást kell beléjük pumpálni a megfelelõ mûködéshez. És minél nagyobb a belsõ nyomás, annál inkább emelkedik a légrugó alkatrészeinek igénybevétele. Ez pedig hosszú távon az élettartam rovására megy. Ezért voltak/vannak fenntartásaim a 2002-es Judy XC air-assist rendszerével is. Bár talán még mindig jobb, mint egy tisztán levegõs rendszer. Ha jól tudom idén a RS Pilot XC az ami nagy vonalakban ezzel megegyezik.
Lenne még egy tanácsom. Ha a bicod kormány csapágya még mindig menetes rendszerû (a TREK 4000-resek azt hiszem mind ilyenek), akkor esetleg a villacserével együtt ezt is érdemes lecserélni a-head rendszerûre. Egyrészt a hagyományos golyós csapágyak helyet lehet kicsit strapabíróbb tûgörgõs csapágyakat is berakni. (Nálam FSA Orbit UF került be.) Másrészt egyszerûbbé válik a stucni cserélgetés is szükség esetén. Ráadásul nem kell menetes villanyakat keríteni/csináltatni.
A stucni cserére amúgy nagy eséllyel szükség lesz. A telo néhány cm-rel megemeli a bico elejét, így a kormányszár hossza, állásszöge nem biztos, hogy kényelmes lesz.
Mind a bico típusa, mérete, és nagyjából a testtömegünk is egyezik.
Én tavaly év elején jártam hasonló cipõben mint te. A merev elsõvillát szerettem volna lecserélni, hogy a bico szolidabb terepezésre is minden szempontból alkalmas legyen. Hosszas filozás után a Rock Shox Judy XC 2001-es verziójára eset a választásom. A döntésem fõbb okai, az acélrugós, nyílt olajfürdõs csillapítású rendszer és a 63-80-100 mm között átállítható rugó út (80-ra van jelenleg állítva). (Meg persze a bringámhoz illõ fekete szín... ) Karbantartás szempontjából igénytelen, strapabíró rendszer. Néhány ezer km-enként ki kell cserélni a telo olajt, idõnként a becsúszó-szárak kinti részére illik pár csepp kenõanyagot rakni és kész. (A nagyobb szennyezõdésektõl a gumiharmonika védi.) A rugók erõsségét azok cseréjével lehet a testsúlyhoz igazítani. (Erre nálam már a vásárláskor sor került.) A csillapítás mértékét kis arányban egy állítógombbal lehet szabályozni, nagyobb vonalakban pedig az olaj cseréjével. (Az erõsebb rugók miatt erre is sorkerült nálam, a bejáratás után.)
Összességében elégedett vagyok a teloval. Nem verseny szerû XC-re, túrázásra tökéletesen megfelelõ és lényegesen többet nyújt, mint az elasztomeres telok. Addig pedig, amíg én vagyok a legnagyobb plusz súly a bringán, addig az alkatrészek súlya másodlagos.
A testsúlyod miatt szerintem neked is érdemes lenne acélrugós - nyílt olajfürdõs csillapítású rendszerben gondolkodni.
A levegõs rendszerekkel az a probléma, hogy minél nagyobb a bringás testsúlya, annál nagyobb nyomást kell beléjük pumpálni a megfelelõ mûködéshez. És minél nagyobb a belsõ nyomás, annál inkább emelkedik a légrugó alkatrészeinek igénybevétele. Ez pedig hosszú távon az élettartam rovására megy. Ezért voltak/vannak fenntartásaim a 2002-es Judy XC air-assist rendszerével is. Bár talán még mindig jobb, mint egy tisztán levegõs rendszer. Ha jól tudom idén a RS Pilot XC az ami nagy vonalakban ezzel megegyezik.
Lenne még egy tanácsom. Ha a bicod kormány csapágya még mindig menetes rendszerû (a TREK 4000-resek azt hiszem mind ilyenek), akkor esetleg a villacserével együtt ezt is érdemes lecserélni a-head rendszerûre. Egyrészt a hagyományos golyós csapágyak helyet lehet kicsit strapabíróbb tûgörgõs csapágyakat is berakni. (Nálam FSA Orbit UF került be.) Másrészt egyszerûbbé válik a stucni cserélgetés is szükség esetén. Ráadásul nem kell menetes villanyakat keríteni/csináltatni.
A stucni cserére amúgy nagy eséllyel szükség lesz. A telo néhány cm-rel megemeli a bico elejét, így a kormányszár hossza, állásszöge nem biztos, hogy kényelmes lesz.
#15875
Írta 2003. január 15. - 13:53
Itt most nem nagyképûségrõl beszélünk. A legtöbb ember nem használja ki a kerékpárja alkatrészeinek a határait. Fõleg a drágább dolgokét. (egy 1000 forintos kormánynál azért hamar a teljesítõképesség határára érhetsz)
Szóval ha úgy érzed, meg tudod fizetni, akkor nyugodtan vedd meg. Kit érdekel, hogy mit gondolnak mások! Nehogy már azért ne vegyél meg valamit, mert valaki azt gondolja majd Rólad, hogy nagyképû vagy!
Igeni, ha szükséged van a merevségre, és ezt csak egy 90 ezer forintos villa nyújtja, akkor ne mondjál le róla!
Szóval ha úgy érzed, meg tudod fizetni, akkor nyugodtan vedd meg. Kit érdekel, hogy mit gondolnak mások! Nehogy már azért ne vegyél meg valamit, mert valaki azt gondolja majd Rólad, hogy nagyképû vagy!
Igeni, ha szükséged van a merevségre, és ezt csak egy 90 ezer forintos villa nyújtja, akkor ne mondjál le róla!
#15876
Írta 2003. január 15. - 13:49
#15877
Írta 2003. január 15. - 13:48
Bagi,
nekem ez a tapasztalatom, azért cseréltem le azt a villát akkor, mert tárcsafékkel kicsit bizonytalan volt és nem lehetett elhallgattatni a féket. bár az a 2000-es modell volt, aminek még valszeg más a külsõ szára, nem tudom ez mennyit számit. amúgy a rugózása nagyon jó volt. aztán a marzocchi z3-mal nem voltak ilyen gondjaim. szóval ezek az én tapasztalataim
nekem ez a tapasztalatom, azért cseréltem le azt a villát akkor, mert tárcsafékkel kicsit bizonytalan volt és nem lehetett elhallgattatni a féket. bár az a 2000-es modell volt, aminek még valszeg más a külsõ szára, nem tudom ez mennyit számit. amúgy a rugózása nagyon jó volt. aztán a marzocchi z3-mal nem voltak ilyen gondjaim. szóval ezek az én tapasztalataim
#15878
Írta 2003. január 15. - 13:45
Köszi a tanácsokat!
Vallószínüleg félrevezettelek titeket a fél méterrel...
Ha jön egy padka, kõ, ág stb. azt töbnyire megoldom anélkül, hogy megálnék vagy szétzúznám a kerekem.
A fél méter egy olyan határ amit felugrásnál nem hiszem, hogy át tudnék lépni. Ilyenkor 20 centinél többet ritkán esik a gépem. Leugrálni meg finoman szoktam, volt már 0,5 méter, de nem jellemzõ.
Az elõfordul, hogy szembe jön egy akadály, de a magasról leugrás/esés lehetõségét nem keresem.
Probike honlapon láttam 2003-as ROCK SHOX-okat, Pilot XC-t 54800-ért írják.
Van ott PSYLO XC 86900-ért, azt hittem picivel 100e fölött van.
Egy Psylo-t nem hiszem, hogy lezúznék. Valószinüleg jó hosszú ideig mûködne és megérné az árát, de az én felhasználási területemhez nem lenne nagyképûség?
Vallószínüleg félrevezettelek titeket a fél méterrel...
Ha jön egy padka, kõ, ág stb. azt töbnyire megoldom anélkül, hogy megálnék vagy szétzúznám a kerekem.
A fél méter egy olyan határ amit felugrásnál nem hiszem, hogy át tudnék lépni. Ilyenkor 20 centinél többet ritkán esik a gépem. Leugrálni meg finoman szoktam, volt már 0,5 méter, de nem jellemzõ.
Az elõfordul, hogy szembe jön egy akadály, de a magasról leugrás/esés lehetõségét nem keresem.
Probike honlapon láttam 2003-as ROCK SHOX-okat, Pilot XC-t 54800-ért írják.
Van ott PSYLO XC 86900-ért, azt hittem picivel 100e fölött van.
Egy Psylo-t nem hiszem, hogy lezúznék. Valószinüleg jó hosszú ideig mûködne és megérné az árát, de az én felhasználási területemhez nem lenne nagyképûség?
#15879
Írta 2003. január 15. - 13:42
Én a Marzot javallom. Szerintem a 30-as becsúszó, ha nem is olyan erõs aluból, mint a Pilot 28.6-os acél becsúszója, de mindenképpen merevebb. És ez egy 100 kilós embernél szempont ám! A pilot alsószára Judy, a levegõs cucc benne a 198-as SID-é, a HC2 meg HC2, ezt nem lehet elvitatni, kib*szott jó kis csillapításrendszer. De a Marzo nyíltolajfürcsije is van olyan jó. Ami meg az Axelt illeti: nem csak OEM lesz, a Comp és a Super megvásárolható lesz külön is. Szerintem amúgy ez egy visszafordított SIX. Az sem a masszívságáról volt híres.
De ha árban lehet egy picit fntebb menni, akkor Duke XC, vagy egy DJ3 (igaz, ez ugrálósoknak való, de szvsz nem olyan nehéz az a 200 gramm plusz, hogy ennyi merevséget kapj cserébe) vagy a Psylo XC. ezek azok, amit most nyugodt szívvel ajánlok.
De ha árban lehet egy picit fntebb menni, akkor Duke XC, vagy egy DJ3 (igaz, ez ugrálósoknak való, de szvsz nem olyan nehéz az a 200 gramm plusz, hogy ennyi merevséget kapj cserébe) vagy a Psylo XC. ezek azok, amit most nyugodt szívvel ajánlok.
#15880
Írta 2003. január 15. - 13:35
GerMan!
Akkor ez a Judy C-re is vonatkozik,ugye?
Francba,már majdnem eldöntöttem,hogy megveszem...
Akkor ez a Judy C-re is vonatkozik,ugye?
Francba,már majdnem eldöntöttem,hogy megveszem...