Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Teleszkópok - általános eszmecsere

- - - - -

  • This topic is locked This topic is locked
16970 replies to this topic

#15301
iljicS

iljicS

    zsonglõr

  • fórumtag
  • 6,613 posts

link=board=5;threadid=2338;start=1665#92360 date=1045861220]
A Pilot Race 1400 gramm!<br />Az SL meg 1600 körül van.<br /><br />Súlynál lehet fontosabb a merevség, ha 80 kg fölött vagy. És a U-Turn elég jó, mászásnál szerintem megéri azt a pár grammot. (bár már akinek. Én soha nem voltam grammfejû)


Könyörgöm rob, a GYÁRTÓ szerint 1,81 kg az SL és a gyártók mindig kevesebbet is mondanak !!!!

#15302
Ranger

Ranger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 748 posts
Egy része legalábbis... erre gondoltam csak.
Na de lényeg a lényeg: köszi az utánajárást,korrekt volt.

Üdv.

#15303
Ras

Ras

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,021 posts
utolsó pont: a gumiról lerepülõ sár nem a becsúszónak hanem a hídnak ütközik...

#15304
Ranger

Ranger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 748 posts
Ras: Köszi, ez már közel áll a szakmai segítségnyújtés fogalmához... ;D bár az utolsó pont nem egyértelmû számomra.

#15305
Ras

Ras

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,021 posts

Ha valaki elmagyarázza nekem értelmesen megindokolva,hogy miért merevebb a Reverse Arch a normál hídnál,akkor megköszönöm.


"RA - REVERSE ARCH DESIGN
  • Provides greater torsional stiffness due to increased arch wrap mass in key areas
  • Allows for an arch that is shorter and stiffer than traditional designs
  • Optimizes the arch size, cross section and design maximizing stiffness for dramatically improved steering accuracy
  • Unlike conventional designs, shields the fork&#8217;s upper seals from debris thrown up by tire rotation
"

http://www.answerproducts.com


szerintem:
  • csavarással szemben tanusított nagyopbb merevség... (talán mert a híd és a féknyereg hatásvonala közelebb esik egymáshoz)
  • mivel kisebb a híd magassága, így merevebb.. (azt hiszem ez erõ*erõkar alapján érthetõ)
  • marketing rizsa...
  • védi a becsúszószárat és a tömítéseket a kerék által ráhordott dzsuvától... logikusnak tûnik ;)


#15306
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
A Pilot Race 1400 gramm!
Az SL meg 1600 körül van.

Súlynál lehet fontosabb a merevség, ha 80 kg fölött vagy. És a U-Turn elég jó, mászásnál szerintem megéri azt a pár grammot. (bár már akinek. Én soha nem voltam grammfejû)

#15307
iljicS

iljicS

    zsonglõr

  • fórumtag
  • 6,613 posts
Azért a Pilot SL nem lehet annyira könnyû a CroMo becsúszókkal, meg mintha a nyak is az lenne. Meg is kerestem:
WEIGHT: 3.98 lb. (1.81 kg)

CC versenyen mi számít többet a súlynál ???

#15308
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
A Duke SL-ben van U-Turn-ös változat is, ami 64-108 mm között állítható. Ez mászásnál überelhetetlen, még akkor is, ha 300 grammal nehezebb. A Skareb Comp szerinem nagyon belépõ villa, egyetlen elõnye, hogy könnyû, de ennyi erõvel vehet az ember Pilot SL-t is, az is könnyû.

#15309
szlatmik

szlatmik

    vendég

  • fórumtag
  • 134 posts
Én sem értem, hogy miért írják mindenhol egyértelmûen ezt, hogy merevebb, hiszen az össznépi telóteszt elsõ részében(július) volt egy olyan szakasz ahol a telók külsõ szárát kézzel próbálták meg összenyomni. Ha jól emlékszem itt a Black elég rosszul szerepelt, ellenben a Psyloval amit még külön ki is emeltek, hogy milyen jó erõs, és könnyû hídja van. Ez alapján igazán nem értem, hogy mitõl lenne valójában a RA merevebb mint a hagyományos híd. Esetleg talán a fékhatásoknak tud jobban ellenállni, mert így a fékhídhoz képest nem befelé, hanem kifelé csavarodnak a szárak, amerre pedig talán a villa jobban ellen tud állni. Azért gondolom így, mert ebben az esetben, ha túlságosan szétcsavarodik a villa, akkor a fékek is szétcsavarodnak, tehát csökken a fékhatás, ha pedig csökken a fékhatás akkor nem fog tovább csavarodni a villa. Persze ebben az esetben a fékhatás rovására megy a dolog, de mást igazándiból nem tudok elképzelni. Mitõl érintkezne nagyobb felületen a szárakkal a fékhíd?

#15310
Andix

Andix

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,380 posts
Kövezetek meg, ha rosszul mondom, de szerintem egyszerûen az is közrejátszik, hogy "kisebb" hídra van szükség; mivel a tengely elöl van.

#15311
Ranger

Ranger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 748 posts
Rendben,de nem értem,hogy attól hogy hátul van a híd,miért érintkezik nagyobb felületen?

#15312
iljicS

iljicS

    zsonglõr

  • fórumtag
  • 6,613 posts
A RA sokkal nagyobb felületen érintkezik a két szárral, így jobban akadályozza a két szár elcsatangolását.
A merevség engem nem érdekelt sohasem, a Skareb kapcsán azért említettem meg, mert a SID "életveszélyesen" csuklik-nyeklik, s hallottam már CC-stõl is ezt.

#15313
Ranger

Ranger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 748 posts
Ha valaki elmagyarázza nekem értelmesen megindokolva,hogy miért merevebb a Reverse Arch a normál hídnál,akkor megköszönöm.
Csak mert mindenki úgy beszél a merevségbeli fölényérõl,mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne,de én speciel nem látom a miértet.
Szóval téma nyitva! :)

#15314
iljicS

iljicS

    zsonglõr

  • fórumtag
  • 6,613 posts

Jól beszélt !


Hát ezt benéztem ! ;D

Még a Hajdúban mondták anno, hogy 30-as lesz a becsúszója.
Akkor is:
CC-re Skareb
CC-re és hülyéskedésre Duke



#15315
Gabo

Gabo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 255 posts
sala:
Normál használat mellett is öregszik a gumibak/elastomer. A hõmérséklet változásnál nagyobb igénybevételt jelent a rajta lévõ terhelés. Szóval ezért nem kell idegeskedni. Ha kiöregszik, akkor cserélni kell.

#15316
koga

koga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 583 posts
SL=SuperLight


Skareb Comp
Weight 3.4 lbs
Travel 80 mm
Damping TPC
Adjustments Preload, Rebound, Compression
Lubrication Semi-Bath
Spring Coil
Casting Magnesium RA
Stanchions 28.6 mm aluminum
Steerer Aluminum


#15317
iljicS

iljicS

    zsonglõr

  • fórumtag
  • 6,613 posts
Tévedés !

A Skareb 30mm-es becsúszószár mellett produkála ezt a pille súlyt ! Emiatt -és a Reverse Arch- miatt kategóriában a legnagyobb merevséget adja a legkisebb súly mellett. Vagyis sokkal merevebb mint egy SID, de épphogy csak nehezebb !
És a kategória a verseny CC.
A Duke XC, light FR villa, sokkal nehezebb /ha valaki Skareb-ben gondolkozik, gondolom minden g számít !/, belefér a használatába egy kis ugra-bugra is.
Az SL az pedig Slalom, nem pedig az, hogy amit nem hívnak SL-nek az sz*r...

#15318
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
Lenne egy kérdésem.
Most raktam össze a bicómat és kivittem zúzni eggyet de sajna a gumibak kicsit "megfagyott".Amúgy egy 2000-es manitou Xvert rõl van szó.Kérdésem az lenne hogy ha nap mint nap kiviszem-beviszem a melegbõl nem károsodik-e a gumibak?Lehetséges,hogy kihagyták volna belõle a zsirt?Gondoltam nyomok bele egy kicsit aztán a kicsibõl elég sok lett :o.
Üdv.

#15319
koga

koga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 583 posts

Hallott mar valaki a Manitou Skareb Comp-rol? A Velotrate oldalan 85e-be kerul, <1.5kg, rugos, meg ilyenek. Tobbet nem tudok. Mivel jobb egy Elite (116), vagy Super(139)?
Es jobb-e a RS Duke SL?

Talan az szolhat az RS mellett,hogy ennek 30mm-es becsuszoi vannak,mig a skarebnek 28.6mm,vagyis minden bizonnyal merevebb a telo.Meg azert az SL vmit jelent!altalaban a jobb cuccokat illetik ilyen nevvel(meg ha nehezebb is a Skarebnel)

#15320
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
Bigzero

Próbáltalak leköpni, de tiszta nyál lett a monitorom... :)

Ami a villát illeti: érdemes lenne megvárni a dolgokkal a március/április tájékát, amikor már olyan suttyó cégek is, mint a Velotrade és a Cseke hivatalos árlistát bocsátanak ki.
Addig hiába ajánlunk valamit, ha a végén nem fér majd bele a keretbe, vagy egy tavalyi, és már idén nem kapod meg, stb.

A feltett 3 gyártó (MoZo, RST, Suntour) közül így látatlanban a Suntourt ajánlanám szívesebben, mint céget. Ha a 2003-mas kínálattal tisztában leszek (vagyis láttam a honlapokat) akkor ajánlok valamit. Ez péntek körül várható. de ez nemjelenti majd azt, hogy azt a villát kapni is lehet majd itthon... :(