Jelentkezz be Regisztrálj
Teleszkópok - általános eszmecsere
#15161
Írta 2003. március 06. - 23:18
#15162
Írta 2003. március 06. - 23:07
Már próbáltam újraragasztatni, de nem oldott meg semmit
#15163
Írta 2003. március 06. - 22:30
vagy esetleg SHERMANt! csak az pénz
amugy a Mozo az bizti nem törne ki alolad... az a szimplavállasok között a monster. és ezt a telot nem kell sajnálni, na meg ha azt a becsuszot te eltöröd, akkor már te is szörnyethaltál. mert azzal minimum a 6.-rol kéne ugranod egy csöröst. ha mégis egy meteroit véletleül megkarcolná a becsuszoját, akkor sincs semmi gond, mert nem valami drága dolog.
ja és nehéz, de meglehet szokni.
#15164
Írta 2003. március 06. - 21:49
helló! mostanaban akarok venni egy jó erõs szimplavállast! csak eszméletlenül tudok attól félni egy eltörik... valamit mondjatok már hogy melyik ajánlott a jumpokra. pl. haverom nagyon fikázza a psylo-t hogy hurkapálca, és annyit bír mint a sid... szerintetek? (most egy 2001-es psylo sl-rõl kérdezek) jahh és vki már törött el ilyet?
Ha nagyon keményen akarod adni, akkor ugye MoZo R500. Az a haverod biztosan nagy szaktekintély, de én azért vitáznék kissé vele. A Psylo SL egy jó kis Fr villa, de azt is el lehet törni. Mint mindent. Napi két-három csõrös és két hét alatt kivégzed. Ha tudsz ugrani, és nem most akarod az alapokat megtanulni, akkor szerintem jó lesz. Mondanám, hogy Marzocchi Z1/Drop Off/DJ, de akkor majd biztosan jól leszól mindenki, hogy az sz*r, mert 5000 darab van törötten lefényképezve a Pinkbike-on, úgyhogy MARZOCCHIT NE VEGYÉL MERT MEG FOGSZ HALNI!!! :-X
#15165
Írta 2003. március 06. - 21:30
#15166
Írta 2003. március 06. - 20:18
valaki: nem a tuningtol torik el. hanem ha egy csavoka aki az elobb meg a boltostol kerdezte azt, hogy mi az a lancbonto. kijove a boltbol meghallja, hogy lehet tuningolni telojat, ugy hogy nagyobb uttal rendelkezzen. hat meg is csinalja! ---> ...
rob: muter a cement gyarban melozik ha gondolod kuldok rad egy keveros kocsit!! van egy rozsazsin is!!!!!!!
:-)
#15167
Írta 2003. március 06. - 19:29
Most régen eltört MG telója és csúnyán járt. Nem kell vele példáulozni még most is.
Nem DH lesz az EXR-bõl hanem sokkal puhább, egyenletes rugóút.
Szia
VDaNi
Törõdj bele, hogy az EXR a Marzo ALSÓ kategóriás telója, annak megfelelõen fog viselkedni, akármit csinálsz vele.
Jah, és hogy értsd a fejcsõproblémát valahova betettem egy széttört Nunu képét, oksi ?
#15168
Írta 2003. március 06. - 18:45
Most régen eltört MG telója és csúnyán járt. Nem kell vele példáulozni még most is.
Nem DH lesz az EXR-bõl hanem sokkal puhább, egyenletes rugóút.
Dani: Majd MG eldönti, hogy zavarja-e, hogy példálóznak vele, vagy nem. Van szája, ki tudja nyitni ha akarja. A második mondatodat kifejtenéd bõvebben? Mert nem ihazán értem, hogy az most hogy van.
Legszebbcsávó: amikor feltettem a kérdést, már akkor gondoltam, hogy Te (is) fogsz válaszolni rá. Pedig nem tudtam, hogy volt ilyened... Megérzés. Szóval nem jó. Hát oké.
Tuningolás: én mindíg aggódva figyel(t)em, amikor bátyám otthon "tuningol" valamit. Az én álláspontom az, hogy ha valamit, legyen az teló, fék, akármi, valakik valahogyan legyártottak, akkor az úgy jó. A fejlesztõket/tervezõket azért fizetik, mert értenek hozzá. Akkor miért gondolják emberek azt, hogy õk jobban tudják? Persze a tuningon nem azt értem, hogy ha kiveszed a gyári fékbetétet, és raksz bele utángyártottat, vagy hígabbra cseréled az olajat a villádban. A durvább beavatkozások azok, amik engem kissé "nyugtalanítanak".
#15169
Írta 2003. március 06. - 18:05
Són
Nem mondtam, hogy mind tuningolva lett. Csak azt, hogy az ilynek miatt törik el. (is)
A Delta TL-t visszaállitottam, használtam, majd eladtam. Nekem nem értem meg a félemet.
És pont errõl beszélünk: én (úgy-ahogy) értettem hozzá, mégis visszállitottam. Azokat szeretném megóvni, akik nem értenek hozzá.
Negativ rugó: a negativ rugóutat biztositja
#15170
Írta 2003. március 06. - 17:50
Ha meg úgy hagytad a villádat, akkor :-X . Nem tudom, hogy ér-e annyit az a másfél centi, hogy végig parázd az összes bringázásodat. Tudod ha rinya van akkor könnyebben össze töröd magad. ("Félel westel")
Egyébként aki tuningol az feltételezhetõen ért hozzá annyira, hogy tudja hol a határ, ha meg nem akkor magára vessen.
Egyébként mindent lehet tuningolni, nem csak azt ami fel lett rá készítve. Nem csak gyári negatív rugók léteznek.
Egyébként a negatív rugó az olyan, hogy összenyomod és akkor nyúlik meg? ;D ;D
Vagy az alulja megy fülülje? :
Palmer
#15171
Írta 2003. március 06. - 17:24
#15172
Írta 2003. március 06. - 17:15
#15173
Írta 2003. március 06. - 16:29
mert ha 'csak' a csillapitas erzeset vagy mi a ....-t attol nem fog kiszakadni alolad, de ha az utat akkor lehet jobban jarsz ha allvedosben jarsz meg a sarki fuszeresehez.
#15174
Írta 2003. március 06. - 16:25
ki
ma raktam össze, pucoltam le és zsíroztam át a Denebet....hmmm gyönyörû
be
Off
ne ingerelj...
on
kislust
#15175
vendég_vdani_*
Írta 2003. március 06. - 16:20
Nem DH lesz az EXR-bõl hanem sokkal puhább, egyenletes rugóút.
Szia
VDaNi
#15176
Írta 2003. március 06. - 16:10
#15177
Írta 2003. március 06. - 15:53
de a kérdés megéri-e?
kérdezd MGt mi a véleménye arról ha egy telót nem úgy/arra használsz amire való... :-X :-[
#15178
Írta 2003. március 06. - 15:36
Ugyanmár Rob,ezt te sem gondolod komolyan...
Már hogy ne lehetne tuningolni olyat?!
Simán növeltem rugóutat a régebbi GammaEl-en is,meg most az EXR-t is kicsi megpiszkáltam,pedig nincs "felkészítve" a tuningra...
Lyeti: Rugó-elasztomeres villa csillapítottságérzésén úgy tudsz segíteni (saját fejlesztés)
: hogy mosogatószivacsról levágod a dörzsit és a többi részt "felszeleteled" kb fél centis lapokra.Ezeket jó csicsogósan megeteted valami jó kenõzsírral aztán rátekered a rúgóra felénél,vagy kettõt harmadolva arugót.Így teszed vissza a becsószóba.Tuti kenés és még csillapít is...
Üdv.
#15179
Írta 2003. március 06. - 13:37
#15180
Írta 2003. március 06. - 13:33
Azt nem tudtam, hogy rugóval volt lefolytva. De a lényeg ugyanaz: aminél gyárilag beletervezik, hogy állítható legyen azt lehet tuningolni, aminél nem, azt nem.
Jorus
Akkor: 185-53 mm, 200-58 mm, 216-63 mm ? Jól mondom?
Amúgy a MOMban levõ Factorban van két 185-ös SW DH, és a Hajduban is van kettõ. (bár azok olyanok, hogy a túlfolyó nem közvetlen része a rugóstagnak, hanem egy olajvezetéken kapcsolódik, de ugyanazt tudja állíthatóság szempontjából is)