Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Teleszkópok - általános eszmecsere

- - - - -

  • This topic is locked This topic is locked
16970 replies to this topic

#14741
Ras

Ras

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,021 posts
mi van ???
értelmesen nem lehet?

vazze min gondolkozol mikor mindenki próbál lebeszélni :o

#14742
vendég_vdani_*

vendég_vdani_*
  • vendég
Sziasztok!

OK, még gondolkozom, DE: azt nem értem, hogy azt hogy a telónak az elején van 2 centi puha út amikor még semmiféle erõltetésnek nincs kitéve az mér árt a bringának.

Bye
VDaNi

#14743
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
nem fontos menetet vagni bele: belulre egy tommites kivulre meg egy leszorito anya es kesz.
azert ne benzinkutnal fujja senki!!!

#14744
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,125 posts
rob a SW-höz.:

- Hátsó rugóstagoknál felesleges olajszintet megadni, mert teljesen full kell tölteni. Én pl úgy szoktam, hogy egy nagyobb edényt teletöltök olajjal, hogy a tag teljesen alatta legyen és alul felül nyitva pumpálgatom, majd még alatta zárom le, így tuti légmentes.
- A progressziót csak másodsorban okozhatja a tartályban lévõ nyomás a kis mennyisége miatt, az tényleg csak tólfolyó. Elsõsorban az olaj-viszkozitással operálok, az 5-ös híg volt, most kb 8-ast kevertem kétfélébõl, így most nem tudom leütni.
- Azért nem fontos pontosan belõni a tartályban lévõ nyomást (csak kb 5-6 bár), mert eredetileg úgyis nitrogén van benne, azt meg úgyse bírsz szerezni, de levegõvel is faszán mûködik.

link=board=5;threadid=2338;start=2205#msg102266 date=1050311391]
miért lehet az, hogy ha állitom a visszautcsillapitást, akkor amig 4-5-ször meg nem mozgattam, nem változik semmi. Ha tökig odacsavarom neki, akkor meg fõleg. Olyankor az odaut állito csavart is meg kell tekerni, hogy a visszaut a beállitott mértéken csillapitson.


Az meg pont azért van mert nincs elég nagy nyomás a túlfolyóban.
Úgy mûködik, hogy amikor a becsúszó benyomul a tagba, azzal ugye több anyag lesz az olajtérben, ez olajat akar kiszorítani, ezért az olaj egy része betolul a túlfolyóba.
Ez ott túlnyomást eredményez (levegõ összenyomható) ami ki akarja nyomni a nyomórudat az olajtérbõl, ez így jó. De a túl nagy nyomás se jó ezért én úgy töltöm tele a tagot, hogy a becsúszó csak kb félig van betolva, így zárom le.
Ezért van az hogy ha jó a tag, kiveszed a rugót és így nyomod be a becsúszót, az magától visszajön.
De van ennek egy másik elõnye is: nem kell egy plussz visszahúzó alkatrész a nyomórud belselyében lévõ visszacsili állító rudacska visszahúzásához, amikor a visszacsili gombot kitekered, mert azt a levegõ nyomása elvégzi.
Ha kicsi a nyomás, akkor van az amit írtál, hogy be kell csavarni a kompresszió csili gombot, ezzel zárod az olaj útját a túlfolyó felé, de az a szerencsétlen valahová menni akar, ha összenyomod a tagot, így betolul még a nyomórúd belselyébe is, ahol visszanyomja a visszacsili állító rudacskát az eredeti helyére.
A dolog így is mûködik csak kicsit macerás.

Ezért gáz a nem felfújható túlfolyós tag mert abból ha elmegy a nyomás, vagy olajat cserélsz, akkor kampó, nem tudod felfújni. Ja ha ilyet szedtek szét és még nyomás alatt van, akkor vigyázat mert robban!
Azért van ráírva, hogy "don't remove!".
Hát én azért szétszedtem, hú nagyon csípi a szemet a telóolaj és az íze is rossz.
Mondjuk én gyártottam rá belsõbõl kiszedett autószelepet, de az fúrással, menetfúrással jár, ami ráadásul nem is metrikus stb.... na mindegy.

Szóval, menj el egy kúthoz és nyomass bele 5 bárt és a probléma valószínûleg, ha nincs más gond megszûnik.

A többiektõl bocs a terhelésért.

#14745
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
shane: az a joy egy nevetseges telo szertem.
inkabb pszilo

#14746
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
danika!

Semmi képpen ne felejtsd el, hogy mindenképpen csak saját felelõsségedre csináltathatod, és hogy a garancia természetesen elvész.

#14747
shane #1

shane #1

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts
Ja, sz*rból nem lehet várat épiteni....

De mindenki a saját kárán tanul! :) Tanuljon Õ is. Majd észreveszed magad, ha széthullott a tuning villád öcsi.

Más:

Valaki bombázzaon már meg egy olyan infoval, hogy 40-es becsúszó+sima tengely vagy 30-as becsúszó+BoltOn a merevebb tárcsafék szempontjából, meg úgy amúgy is egyáltalán. (Joy VS Psylo)

#14748
Rave_Ace

Rave_Ace

    Dömdödöm

  • globális moderátor
  • 3,201 posts
Dani!
Azt a rakás sz@rt ne tunningold!

Most hogy már kezdek felépülni és már bírok rendesen gépezni nem csak megnézni a maileket leírom mi történt velem.
Múlt hét csütörtökön ( 2002. október 3 )fél 5 körül indulok ki bringázni a városba, megkeresni a triálos haverokat meg minden. Van egy fasza lépcsõsor a város mondhatni közepén ahol szoktunk ugrálni meg minden. Van egy kicsi is 2 lépcsõbõl áll. Szintkülönbség max fél méter. Le bunny-ztam és elég érdekes dolog történt. Az istencsászár 2001es évjáratú Marzocchi Z3 COIL 100 becsúszószára eltört.
Feltöltött kép
Feltöltött kép
Marhanagyot vágódtam mint gondolgattátok. Ülök a földön a bringám két darabban fexik mellettem és meg csak vérzek folyamatosan. Közben elmegy mellettem egy köteg ember. A polgármester választási beszédet mondott és onnan jöttek. Meg se kérdezik hogy élek e még. Közben jön egy csaj a gyerekével és mondja az erkélyen bámészkodóknak, hogy hívjanak mentõt. Csak vérzek mint a gép és érzem hogy leszakadt az orrom alatt a szám felsõ része meg hogy elõl 4 fogam 45 fokkal a torkom felé néz. Tellik az idõ megjön a mentõ. Bevittek a helyi kórházba szirénával meg minden nagyon ott volt. Eltellik fél óra ugye Magyarországon az Egészségügyi ellátás..... Bevisznek megnéz a doki. Elkezdi hát elég csúnya Miskolc Szájsebészet de elõtte még adok egy tetanuszt. Nem tudok beszélni a vértõl meg a fogaimtól. Kinyögöm hogy az éven már kaptam 2 dbot is nem kell még egy. (A másodikat is azért kaptam mert nem hitték el a dokik hogy már kaptam 1et az éven amikor megharapott télen egy kutya) Felvittek megkülönböztetõ jelzéssel Miskolcra. 3 órán keresztül mûtöttek 30 öltéssel összerakták a számat. Kiderült hogy leszakadt az ínyem azt is megjavították, visszarakták a fogaimat a helyére, ráb*sztak egy sínt 6 dróttal és befektettek. Lehet hogy megmaradnak a fogaim még nem lehet tudni. Egész éjszaka nem aludtam a 4 horkoló szobatársamtól. De most már itthon vagyok. A sín 1,5 hónapig lesz a számba ez alatt az idõ alatt nem ehetek semmit amit rágni kell. Hazakerült a bringám is a napokba. Elég tanulságosak a képek azthiszem. Csak azt nem tudom hogy milyen telót vegyek ezek után.... 5let? A legjobb az egészbe hogy utánnanéztem a neten és találtam még marzocchi telókat törve. Holnap rakom fel a többi telórol a képet.
A képek itt találhatóak nagyon érdekes ha végignézitek 26 db kép. http://kep.tar.hu/mg...ml?aid=27537125

Így akarsz járni???????
Inkább vegyél egy normális telót!!!!!
Legyen eszed!

#14749
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
De lehet hosszabbitót tenni, ugyanaz lesz az eredmény, csak ne lógjon ki a becsúszó az alsó perselyböl. De ahhoz, hogy ilyet csinálj, szintén esztergályos kell. A Hajduban intéznek ilyen dolgokat, csak kérdezni kell.

#14750
vendég_vdani_*

vendég_vdani_*
  • vendég
Rob, kösz. Még 2 kérdésem lenne. Eszt. ismerõsöm nincs ezt szerettem volna kérdezni, hogy hol csinálnak ilyet.
A másik meg, hogy a nyomórúd aljában van egy menet amibe a csavart csavarom be alulról. Oda nem lehetne vmi hosszabítót... tenni? Nem akarom én nagyon kijjebbemelni csak egy olyan 1-2 centit.

VDaNi

#14751
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
Dani

Kicsavarod alul a nyomórudat tartó csavart. Kiveszed a becsúszót a nyomóruddal együtt (és persze a belsõségéket is). Kábelkötegelõ a becsúszókra. Visszatesz, de nyomórud nélkül. Lenyom, ameddig elméletileg lekoppannna, kábelkötegelõ odaállit egyik száron. Addig kihuz, ameddig alul a perselybe beleér. (nem kottyan) Kábelkötegelõ a másik száron alsó állásban rögzit. Megmér, hogy a két kötegelõ közt hány milli. Levon belõle a mostani nyomórud hossza. Csináltat 2 új nyomórud, ami ennyivel hosszabb. Összeszerel.

Van esztergályos ismerõsöd? Ha nincs, eleve kilõve a dolog.

#14752
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
ezerszer le lett írva. mi se tudjuk, hol, ha annyira éredekel. akko orr a keresõ, és hajrá

#14753
vendég_vdani_*

vendég_vdani_*
  • vendég
Szia Ras!

Ha tudod(játok) akkor hagy ne kelljen 140 oldalt visszakeresnem, mondjátok meg hol emelik + a telót egy kicsivel.

VDaNi

#14754
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
Tudom, ha Rád hallgatok, csinálok, amit akarok... :)

#14755
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
lehetne szamolgatni.
de proba cseresznye

#14756
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

(tehat hatso tagrol van szo?)


Jaja. SW DH. 200-as, 58 mm.

Csak mert L.Cs. 5-6 bar-t javasolt, de nem tudom, mitévõ legyek. lehet, hogy kérek egy telópumpát, és megmérem, most mennyi van benne, majd leenged, új olaj, visszafúj. Csak hát akkor már annyit kellene belenyomni, hogy az én 65 kilómhoz jó legyen... :)

#14757
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
lehet, hogy van.
(tehat hatso tagrol van szo?)
ugyanugy, mint a marzohoz is megadjak az olaj szintet.
atteteltol nem beszamithato annyira

#14758
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
És akkor van egy olyan elõirt érték, hogy x súlyhoz z levegõ kell? Vagy a váz áttételétõl is függhet?

Hadd kérdezzek már még ilyen jókat.... :)

#14759
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts

link=board=5;threadid=2338;start=2205#msg102266 date=1050311391]
Az meg, hogy hány bar van benne befolyásolhatja a progressziót?


ja!

#14760
tom_mirra

tom_mirra

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,889 posts
Sziasztok.

Egy kérésem volna felétek. Ha valakinek van Marzocchi Dirt Jumper II. -vagy III.-a az a telóról szerzett tapasztalatait leírhatná, megoszthatná. Mennyire müxik neki, mennyit szervizeli, problémák, stb. Mekkora súlya van ezeknek a telóknak.

Elõre is köszi.
Tom