Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Teleszkópok - általános eszmecsere

- - - - -

  • This topic is locked This topic is locked
16970 replies to this topic

#6621
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
a marathon s-ben pölö nme közvetlen a rugóra fújod, nem is kell bele, csak max másfél bár.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#6622
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,030 posts
Vákumtól ? Ha levegõt pumpálsz bele, akkor vákum lesz benne? A kamra maga a becsúszó és az abban lévõ olaj fölé pumpálsz levegõt (és amikor kiengeded egy kis olaj is távozik) Az olaj nem, a levegõ pedig összenyomható, így rugóként viselkedik, ami kiegészíti a benne lévõ acélrugót így olyan mintha keményebb rugót raktál volna bele, illetve egy bizonyos nyomás felett növeli a villa progresszivitását (ergo ha túl sok levegõt pumpálsz bele, akkor már az elején sem mozog). Amelyikben pedig nincs levegõ szelep ott az olaj szinttel tudod variálni a progresszivitást és NEM a keménységet. Ja és ez az egész nyílt olajfüris villákra vonatkozik, a semi bathosokban a csillapítást végzõ kamrában történik mindez.

dirt jam pro: egyik oldalon rugó, aminek az elõfeszítésést állítgathato sima tekerentyûvel, a másik oldalra meg levegõt fújhatsz és ott van a nem állítható SSV csillapítás (sima nem sebességérzékeny csili)

#6623
SIMMONS

SIMMONS

    vendég

  • fórumtag
  • 172 posts
De télleg a levegõs elõfeszítés most hogyan mûködik?? Az én dj-mbe semilyen kamra nincs.Benne van a rugó meg az olaj, a tetején meg a szelep, de mitõl lesz keményebb, a vákumtól vagy mitõl??

#6624
gagyenkov

gagyenkov

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 502 posts
Gáspár úr! Magának miért nem jó a tárcsafék:chin: :)
Gondod van a bringáddal? Dobd be a DUNÁBA! DUNA kerékpárbolt

#6625
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
a rugó felett van egy kamra, abban van a levegõ, ezzel állítod az elõfeszítést. (nem csavargatni kell, mint a hagyományos villákon) - állítólag jobb. gyakorlatilag passz.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#6626
Gáspár András

Gáspár András

    újonc

  • fórumtag
  • 7 posts
Nos azt eddig is tudtam hogy van dirt jam pro és comp.
sõt azt is, hogy a comp-ban csak rugó van,
az is tuti, hogy a pro ban levegõ is van, amit autó pumpával lehet fújni.

a kérdés az, hogy az egyik szára levegös -e és a másik olajos,( mer valami ilyesmit olvastam egy német oldalon), vagy mindkettõ olajos, vagy hogy hogy van benne??

#6627
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
kétféle butitott dirt jumper van (mindkettõ taiwani)
- dirt jam comp: no csili
- dirt jam pro: ssv

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#6628
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts
mert az a pró. a comp-ról irta itt valaki tapasztaltabb.
azért linkeltem, hogy el tudja olvasni, és ne találgasson.

#6629
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,030 posts
Ha az amit belinkeltél akkor butítottnak butított, de van benne csili.

#6630
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts
http://www.marzocchi...&IDOggetto=8484
itt olvasgathatsz róla!

amúgy mintha pont a dirtjumper széria butított, csillapításmentes verziója lenne
de majd úgyis kijavít valaki mindjárt.

#6631
Gáspár András

Gáspár András

    újonc

  • fórumtag
  • 7 posts
Üdv,
a dirt jam pro -ról mit tudtok? Mer eddig, amelyik eladót megkérdezem, mind kavart, vagy fingja nem volt róla, hogy milyen benne a csillapítás

#6632
conor1326

conor1326

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,055 posts
fokozatmentes útállítás.
a rugó belsejében megy fel-le a nyomorúd feje amikor tekered felül.
és ha csökkented az utat, nem keményedik fel, csak nagyon picit.(szinte észrevehetetlen)
Autist Team:)



#6633
DooM1A1

DooM1A1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 333 posts
mit jelent az U-turn?
A fokozatmentes állíthatóság?
vagy mi?
jó ez:) ?

#6634
conor1326

conor1326

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,055 posts
meg ugye a slippery silver...
mi is az?
vagy ez titok?
Autist Team:)



#6635
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
jah igen kerem ottan van meg a titaniumnitrid is.
biztos annal is jobb a krom.

a lenyeg, hogy egyenlore nem hiszem el, hogy a kromozott felulet jobban 'csuszik'.

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#6636
málna

málna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,117 posts
e becsúszót még mi határoz meg? súly és erõsség. szvsz ekkora átmérõnél még lehet olyan acél becsúszót csinálni, ami súlyban és erõsségben is eléri az alu szintjét, csak drágább lenne. ezért van alu. meg mert ez terjedt el..

#6637
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts
Simmons, akkor meg is van a megoddás... keress egy törött felsõrészes 2003-as dj3-at, nem egy van belõle.
építsd össze, és voilá!
(motorokhoz én nem értek)
és a krómozott acél becsúszót sem szídta senki, csak nem ért mindkei egyet azzal hogy az a legjobb. mert lehet hogy a legkisebb ellenállással súrlódó, de nem ez az egy dolog határozza meg egy becsúszó milyenségét. van amiben jobb, van amiben rosszabb az alunál.)

#6638
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10,884 posts
Már bocs de a motoroknak nem krómozott acél becsúszója van:(
A legtöbbnek vagy réz színû(bizony bizony lor) vagy Nitrid bevonatú anodizált alu.
Vedd be a piros kapszulát, és kitágul az univerzum.

#6639
SIMMONS

SIMMONS

    vendég

  • fórumtag
  • 172 posts
Erre csak 1 dolgot tudok mondani, és lezárhatjuk a témát! Haverom 03-as dj3-jának kicserélték a becsúszószárát és a vállát 04-esre, mert elrepedt a válla. A 04-es becsúszószárral ugyanolyan szépen mozog most neki mint a 03-as becsúszóval!!
Semmi érezhetõ különbség nincs a kettõ között. Egyes emberek meg itt szidják a krómozott felületkezelést, meg azért nem mozog a 04-es dj mert krómozott a becsúszószára.......

#6640
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts

Amúgy a Marzo szerint a krómozott a legtartósabb és súrlódásmentesebb, utána jön a feketére anodizált alu. CSak nehéz jó krómozást csinálni, de a Marzo tud. Nem hiszem, hogy hazudnának, ja meg a krosszmotorokon is krómozott becsúszószárak voltak!!



1: miért, a krosszmotorra aluminium becsúszókat rakjanak anodizálva?
szted az elsö járdaszegélynél törne ketté, vagy igen?
2: nehéz lenne jó krómozást csinálni? az is csak egy bevonat, beápolják vele a becsúszó rudit, és máris mehet a villába.
3: akkor reméljük ezt a króm-acél becsúszós állításukat(azóta mindenki ezt hangoztatja) majd egyszer igazolni is fogják. Mert eddig mindenki csak ezt mondja, mert a marzó így, mert a marzó úgy.. de hol az a villa, amibõl kiindúltak? 200 kilós krosszmotor alatt még szép hogy mozog.... de a bicókban?