Jelentkezz be Regisztrálj
Teleszkópok - általános eszmecsere
#281
Posted 2005. December 24. - 14:00
Itt a legkeményebb letörés, ami rendesen meg is van csinálva, az olyan 3 méter. a többi meg ilyen szakadékféle....
1st Year (Hull Campus)
Anaesthetist wannabe
#282
Posted 2005. December 24. - 13:56
azon gondolkozz, mikor ugrasz öt métert. (öt méter az mégiscsak öt méter - az már "nagy sípálya" magasság, nem?)Mtbr-en azt írják, hogy könnyen leütik a nagyobb(5méter+) letöréseken
kérdés ezzel megválaszolva. az elsõ esés után ugyis rájössz, melyik a jobb döntés, a szupercsillapitás vagy a védõfelszerelés
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#283
Posted 2005. December 24. - 13:47
szal ne ez alapján dönts, hanem ahogy anyagilag, és minõségileg kijössz. azt ne felejtsd el hogy egy 3 éves villa kevésbbé öreg mint egy 4 éves...
#284
Posted 2005. December 24. - 13:37
#285
Posted 2005. December 24. - 13:31
A 2003as tutira nem gáz? Pedig HC2es.
1st Year (Hull Campus)
Anaesthetist wannabe
#286
Posted 2005. December 24. - 13:24
tehát én inkább arra szavaznék! + a védõre természetesen.
és természetesen csak akkor ha jó állapotban van(bár nehéz szétütni)
#287
Posted 2005. December 24. - 13:16
Mtbr-en azt írják, hogy könnyen leütik a nagyobb(5méter+) letöréseken. Ez ellen az olaj szinttel lehet tenni?
A 2002es boxxiban ha betekerem a nagysebességû kompressziót akkor pl kevésbé ütõdik le?
Igen nagy dilemmában vagyok így telóvétel elõtt....
Vehetnék egy 2003as boxxit + egy protektorkabátot
vagy egy 2002es boxxit.
De melyik legyen???
1st Year (Hull Campus)
Anaesthetist wannabe
#288
Posted 2005. December 24. - 13:12
#289
Posted 2005. December 24. - 12:31
igazából megtaláltam a legjobb megoldást. venni kell gyárilag épített lassúzáras kereket.
viszont az átütõs agyhoz adott tengely és a vázban lévõ tengely is tömör. viszont a bolt on-os tengely (csak hogy teleszkóp is legyen a történetben) meg lukas. szóval még mindíg bizonytalanságban vagyok tartva.
#290
Posted 2005. December 24. - 11:53
nem azért.. én szívesen elolvasgatom az eszmefuttatásaitokat csak hát na...ez off vagy mi a fene..
Békés karácsonyt mindenkinek..
#291
Posted 2005. December 24. - 10:09
Hogy lenne merevebb a tömör rúd mint a csõ?? A tömör rudat könnyebb meghajlítani mint a csövet. Aki azt mondja, hogy a tömör rúd a merevebb annak fogalma sincs a témáról. Mellesleg akkor pl. az épületek vas tartóelemei miért nem tömörvasbúl vannak, hogyhogy ott is "csövet" használnak?
Mert anyagtakarékosabb csövet használni, mivel a tömör rúd annyival nem merevebb, mint amennyivel nehezebb (AZONOS ÁTMÉRÕ ESETÉN!!!). Azonos tömeg mellett nagyobb átmérõjõ csövet lehet gyártani mint rudat, ami merevebb a nagyobb átm. miatt. Akkor mégegy példa, hátha így felfogod, valami KÉZZELFOGHATÓ : Szerinted, ha tömör kormányod lenne, az könnyebben hajlana el? Mert ha komolyan is gondolod amit mondtál, akkor abból az következne, hogy minél "csövebb" valami, annál nehezebb elhajlitani -----> a papirfalú CC kormányok hajlanának el legkésõbb, és mindenki Ritchey WCS kormánnyal zúzna...
#292
Posted 2005. December 24. - 09:37
#293
Posted 2005. December 23. - 23:42
Nekem szervízben azt mondták, hogy a csõ a MEREVebb, és õk átéltek ezt azt. Meg olyasmit is mondtak, hogy a rúd az könnyebben hajlítható mint a csõ.
Szervízben szeretnek sztorizni, de jó ha a fele igaz. Gondolkozzatok már! Remélem nem csak azért fejetek, hogy legyen hova rakni a bukót. Na, ha már mindenki azt hiszi, hogy a csõ a merevebb, akkor ott a váz, az csõvekbõl van. Akkor képzeljétek el a vázatokat ugyanolyan ötvözetbõl, amibõl a csövek vannak, csak tömörnek. Szerintetek könnyebben meg fog hajlani??? Nem hinném, csak hát nehezebb, ez az egyetlen hátránya a dolognak. Ha meg nem akartok hinni nekem, akkor hülyén fogtok meghalni...
#294
Posted 2005. December 23. - 22:52
istenem, most már csak azt kell eldöntenem hogy kiben bízzak
Nekem szervízben azt mondták, hogy a csõ a MEREVebb, és õk átéltek ezt azt. Meg olyasmit is mondtak, hogy a rúd az könnyebben hajlítható mint a csõ.
#295
Posted 2005. December 23. - 20:52
istenem, most már csak azt kell eldöntenem hogy kiben bízzak
Jó anyagból lehet a csõ merevebb, mint az azonos átmérõjû tömör, de szar anyagból készült. Ha a cél a legnagyobb merevség, akkor tömör tengely jó anyagból a megoldás.
#296
Posted 2005. December 23. - 20:44
#297
Posted 2005. December 23. - 20:37
de merevebb vazzeg? ezt szeretném már végre tudni :lick:
NEM merevebb. Ugyanolyan átmérõ mellett, ugyanabból az anyagból a tömör a merevebb. Hátránya, hogy nehezebb.
A csõ azért okos dolog, mert azonos tömeg mellett a nagyobb átmérõ miatt merevebb, mint egy ugyanolyan nehéz, de nem csõ tengely, ami vékonyabb is emiatt.
A belseje is tart, csak kevesebbet. Képzeljétek el úgy a dolgot, mint sok vékonyfalú csõ egymásba tolva, hátha így könnyebb.
#298
Posted 2005. December 23. - 20:35
továbbra is yózan paraszti ésszel,nem gépész fejjel gondolkodva;
ha a belseje nem tart ~semmit,ellenben a felületek "kezelik" a feszültséget,és mint csõ, az összfelület nõ, úgy...?
#299
Posted 2005. December 23. - 19:54
#300
Posted 2005. December 23. - 13:51
ennek ellenére nem tudtam felfuratni a hátsóagy tengelyét, mert azt mondta az esztergályos megcsinálni is elég volt, eszembe ne jusson átfurattatni vele,
[én vittem az anyagot]
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.