Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Fox

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2442 hozzászólás a témában

#481
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Nem hinném, hogy a papucs vastagsága a használattól érdemben csökkent volna. Mitõl kopna el?
100-ra a Terrás villákat ha jól tudom nem lehet kihúzni.


Ki lehet huzni az enyém is 80-as volt aztán ki lett húzva 100-ra, de a 120-as lehetõség is adott volt.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#482
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Értem köszi, vki nemtudja hogy kis hazánkban hol lehet beszerezni értelmes áron a kannás Float Fluidot?


en nemetektol hozattam - de ebayen van pl, itthon vagy nagyon draga, vagy nincs. igy sem volt olcso, viszont vagy 50x cserelhetek olajat :D nemeteknel asszem annyiba kerul, mint kb 5 adagnyi kiszacsis. mar azon is gondolkodtam, hogy egy reszet el kellene adnom, igy visszajonne az ara, mas olcsobban kapja meg.

Nem hinném, hogy a papucs vastagsága a használattól érdemben csökkent volna. Mitõl kopna el?
100-ra a Terrás villákat ha jól tudom nem lehet kihúzni.


pl a sok kerek ki-be rakastol. ez spec engem nem veszelyeztet.

#483
AMadam

AMadam

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás

Nem hinném, hogy a papucs vastagsága a használattól érdemben csökkent volna. Mitõl kopna el?
100-ra a Terrás villákat ha jól tudom nem lehet kihúzni.


Azt nem tudom mitõl kopna :D csak a fox tech. helpnél írják h 6.2mm az alsó határ ha annyira elkopik csere, csak érdekességképen érdekelt h mennyi lehet az alap méret :)

#484
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.950 hozzászólás
Nem hinném, hogy a papucs vastagsága a használattól érdemben csökkent volna. Mitõl kopna el?
100-ra a Terrás villákat ha jól tudom nem lehet kihúzni.


#485
AMadam

AMadam

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás

Hali

Én csak abban tudok neked tanácsot adni h olajat lehet más márkát használni, de a Fluidot nem éri meg, mert eszméletlen különbségek vannak a Fluid meg vmi más kenõanyag között.
Ezt értsd úgy h a Fluidhoz van kitalálva az a rész ahová azt kell tenni, és sokkal szebben fog mozogni.
Én most raktam össze magamnak egy DHX 5.0 Air-t, és a Fluid-al rá sem ismertem, egyszerûen egy álom lett!

A tömítések élettartamán meg sokat tudsz javítani ha pl az olajzáró szimeringhez kifejezetten ahhoz való lágy szilikon zsírt raksz a két ajak közé, illetve lehet venni ilyen ápoló szert is azzal meg néha lekezeled a porlehúzót.

Ja és így végsõ gondolatnak, SZVSZ az Enduro tömítések egy rakás szar. Ezt arra alapozom h nemrégiben cseréltem perselyt egy Fox F100 Rl villában, és szétszedéskor a porlehúzó egy a szimeringek között állt a SÁR!!!!
És sajnos ennek az lett az eredménye h megkopott a becsússzon a bevonat, hál istenek csak minimálisan. még idõben orvosolva lett a probléma.


Értem köszi, vki nemtudja hogy kis hazánkban hol lehet beszerezni értelmes áron a kannás Float Fluidot?

#486
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás

Sziasztok, kis segítséget szeretnék kérni vettem egy bicót Fox F80X villával van szerelve nem tisztázott futás teljesítménnyel kérdésem a következõ nem tudjátok véletlenül, hogy a villa lábainál ahol a gyors szár beül a kimarásba annak mennyi a gyári vastagsága http://service.foxra...ce/dropout2.gif erre gondolok, ill ezt a fajta villát át lehet alakíttatni 100mm-re ha úgy adódik? Mikor ajánlott tömítéseket cserélni, csak akkor ha már folyik az olaj?
Van-e bármilyen alternatívája a FOX olajoknak ill FLOAT Fluidnak vagy kizárólag ezzel érdemes használni?



Sry az amatõr kérdésekért csak szeretném minél tovább jó állapotban tartani.


Hali

Én csak abban tudok neked tanácsot adni h olajat lehet más márkát használni, de a Fluidot nem éri meg, mert eszméletlen különbségek vannak a Fluid meg vmi más kenõanyag között.
Ezt értsd úgy h a Fluidhoz van kitalálva az a rész ahová azt kell tenni, és sokkal szebben fog mozogni.
Én most raktam össze magamnak egy DHX 5.0 Air-t, és a Fluid-al rá sem ismertem, egyszerûen egy álom lett!

A tömítések élettartamán meg sokat tudsz javítani ha pl az olajzáró szimeringhez kifejezetten ahhoz való lágy szilikon zsírt raksz a két ajak közé, illetve lehet venni ilyen ápoló szert is azzal meg néha lekezeled a porlehúzót.

Ja és így végsõ gondolatnak, SZVSZ az Enduro tömítések egy rakás szar. Ezt arra alapozom h nemrégiben cseréltem perselyt egy Fox F100 Rl villában, és szétszedéskor a porlehúzó egy a szimeringek között állt a SÁR!!!!
És sajnos ennek az lett az eredménye h megkopott a becsússzon a bevonat, hál istenek csak minimálisan. még idõben orvosolva lett a probléma.

#487
AMadam

AMadam

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás
Sziasztok, kis segítséget szeretnék kérni vettem egy bicót Fox F80X villával van szerelve nem tisztázott futás teljesítménnyel kérdésem a következõ nem tudjátok véletlenül, hogy a villa lábainál ahol a gyors szár beül a kimarásba annak mennyi a gyári vastagsága http://service.foxra...ce/dropout2.gif erre gondolok, ill ezt a fajta villát át lehet alakíttatni 100mm-re ha úgy adódik? Mikor ajánlott tömítéseket cserélni, csak akkor ha már folyik az olaj?
Van-e bármilyen alternatívája a FOX olajoknak ill FLOAT Fluidnak vagy kizárólag ezzel érdemes használni?



Sry az amatõr kérdésekért csak szeretném minél tovább jó állapotban tartani.

#488
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.324 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

xchez tokeletes a 15% sag :)


A tartalék merevfarúmon a 80-at mozgó villát 25-30%-kal használom, az elmúlt jó 4 év folyamán a Budai-hegyekben és a Pilisben egyaránt ez a beállítás tûnik optimálisnak. Ki is mozogja az útját, csillapít rendesen. 29er lehet, hogy más karakterû és elég kevesebb is, soha nem próbáltam még. A fully-kat is 25-30% beüléssel használtam mindig, inkább a 30% irányában.
Megjegyzem, szintén hasonlóan kezdtem, mint te, me ugye magam is "laposi" vagyok. :-)

Köszi a választ mindenkitõl!

Most már kezdek megnyugodni.


Egy pillanatig sem volt indokolt kételkedned sem minõségben, sem egyebekben. ;-) Nincs azzal a villával gond, maximum stucnit találsz nehezen, ha más méretet szeretnél (nem 1 1/8-as, hanem 1 1/4 overdrive), vagy a kormánycsapágyhoz felsõ csapágyat, de arra 1-2 évig biztosan nem lesz szükséged még intenzív használat mellett sem. Milyen méretû a vázad? Ha L-es és összefutunk itt valahol, szívesen kölcsönadom a bicajom, abban a 2011-es Float van. Szintén új, így elég objektíven össze tudod hasonlítani a tiéddel. ;-)

#489
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
xchez tokeletes a 15% sag :)

#490
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.268 hozzászólás

en 85kghoz 90en hasznalom foxot, 15%os beulessel. az enyem 2011es, szinten ilyen hiddal van (f29, 100at mozog, qr15os, nyiltfurdos).


akkor kb merevvillád van :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#491
dudo

dudo

    vendég

  • fórumtag
  • 84 hozzászólás
Köszi a választ mindenkitõl!

Most már kezdek megnyugodni.

#492
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
en 85kghoz 90en hasznalom foxot, 15%os beulessel. az enyem 2011es, szinten ilyen hiddal van (f29, 100at mozog, qr15os, nyiltfurdos).

#493
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.268 hozzászólás
100 psi meg kb 120 kilós embernek kell foxba
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#494
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.324 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
OFF. Uhh, ez nagyon komoly, gratulálok hozzá! Ha lett volna rá pénzem, UGYANEZT vettem volna! :-) ON.

2012-es a láb is, ez 100%, méghozzá a masszív kivitel. Ilyen formája csak a 2012-es Evolution és Performance szériás villáknak van. Például, egy cimbi 2012-es Canyon Nerve AM -jének Talas villája ugyanezzel a lábbal jött, maximum a matricázás más. Van egy tippem arra egyébként, hogy ez a 140 és 150mm-t is elbírni képes masszívabb Float láb ez. A nyomorúd mondjuk kérdéses, az valami custom 125mm utas verzió lehet (esetleg 25mm-es távtartó van benne?), de a belbecshez sajnos egyáltalán nem értek.
De majd a hozzáértõk kiegészítenek! ;-)

#495
dudo

dudo

    vendég

  • fórumtag
  • 84 hozzászólás
2012-es Trance X1 a kerékpár amiben a villa található.
készítettem pár fotót, bocs a minõség miatt a telefon ennyit tud.
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
Akkor ezek szerint ez az erõsebb verzió, de tavalyi gyártású széria?

#496
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.324 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
2012-es Trance X? A villa típusa mellett szereplõ "Evolution"-bõl gondolom. Szérián kivüli mindenesetre, csak a Giantnek gyártja a Fox a 125-ös verziókat a Trance modellekhez. Csak hogy igazán összezavarják az embert, Evolution, illetve OB-os szériából nincs is QR15-ös verzió. Persze egy nagy gyár kérésére bármit összelegóz a Fox, RS és a többiek. ;-)
Biztos, hogy Float van ráírva a tiédre és nem F-series?
Lásd itt (2011-es X3): http://img840.images...9/fotos003i.jpg
http://img11.imagesh...2/fotos004s.jpg
Közben próbáltam utána keresni és azt látom, idén nincs is F-series, minden Float már.

Egyébként van pár árulkodó jel, amibõl megállapítható, hogy egy Float láb például evolution, performance vagy factory verziós-e. A láb felsõ részén az átívelõ híd hajlításának alsó része ha rókafarok-szerû, akkor Factory (persze csak a láb!). (Vagy egy tavalyi modell lába, amit letoltak még a régi gyártósoron...) :-) Ami még érdekesség lehet, hogy ha a híd hátsó része a berácsozott verzió, akkor az erõsebb, masszív lábat kapta a villa, ha csak simán egy nagy üreg látszik ott, akkor a kevésbé masszív verzió (lásd fentebb, második fotó), ami pár grammal könnyebb így. (Rosszabbnak biztos vagyok benne, hogy egyáltalán nem rosszabb, maximum kevésbé merev.)

Float R: csak az olajos csillapítás mértéke állítható (R = Rebound).
Float RL: csillapítás állítható és Lockout (R = Rebound, L = Lockout).
A FIT-es verziókkal még lehetne bõvíteni és bonyolítani a listát, ahol az RL verziók is a 3. generációs lockouttal jönnek (láb alján egy tekerõvel állítható a lockout oldási küszöB) és még sok-sok custom verzió (Trek-féle DRCV és társai).
RLC verzióknál a C pedig a Low Speed Compression állíthatóságát jelöli, R és RL-eknél ez nem állítható kívülrõl.

Az F-series pedig az XC-s vonulat volt 80-120-ig tavaly, ezek szerint idén már nincs ilyen.

Ha a karbantartás miatt érdekel, hogy Float R, RL vagy F-series, akkor én a "sima" Float leírását követném, azon belül az RL verzióét.

#497
dudo

dudo

    vendég

  • fórumtag
  • 84 hozzászólás
Köszi a választ!

Akkor még lenne egy olyan kérdésem azt honnan tudnám kideríteni hogy pontosan milyen villám van?
Mert a Giant oldalán ezt irják:Fox 32 F125RL Evolution, 15QR ez nem a sima F-series, mert a villán viszont a matricára Float van irva.
Mert átnyálaztam a Fox oldalát és ami nekem lejött az az hogy a Float, F-series, Float R mind külön típusok.
Röviden mi ezek közt a különbség?

#498
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.324 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Ha teljesen új még, akkor a kicsit szorulósabb mozgás normális lehet. A hirtelen nyomkodásra jeletkezõ hangot pedig csak a csillapításban lévõ olaj produkálja, nem lehet vele gond.
A Reba egészen más nyomáson dolgozik, abból nem érdemes kiindulnod, Foxokba kevesebb kell. Az 50-60psi akár jó is lehet, én a málhával együtt 85 kilómra 60 psi-vel érem el a kb. 30% beülést, tökéletes és gyönyörûen mozog. (Szintén OB verzióm van, 32 Float.)
A lényeg a SAG, azaz a beülés, stílustól függetlenül, kezdésképp egy 25%-os beülés beállításával nem lehet gondod. A beállítási folyamat egyszerû és gyorsan kivitelezhetõ. A bal, azaz a levegõ oldali becsúszón találsz egy gumigyûrût, azt lehúzod a porlehúzóig, majd nagyon óvatosan, mondjuk fal mellett felszállsz a bicajra és óvatosan leszállsz róla. Ha kb. 3 cm-t csúszott fel a gumigyûrû, az jó lesz - természetesen kicsit játszanod kell majd a csökkentett vagy éppen a megnövelt nyomással, hogy ezt elérd.

#499
dudo

dudo

    vendég

  • fórumtag
  • 84 hozzászólás
Sziasztok!

Vettem egy új kerékpárt ami egy Fox Float vagy F 125 RL OB telóval van szerelve, de lenne egy kis problémám.
A probléma a következõ: felfújtam a súlyomnak megfelelõ értékre ami esetemben kb. 100psi (ez az érték elõzõ villámnál tökéletes volt, ami egy RS Recon)
Az új teló viszont ezen az értéken kõ kemény alig mozog a villa, szinte semmi sag nincs ha ráülök.
Tegnap állítgattam és az új teló olyan 50-60 psi nél kezd normálisan mozogni, de ekkor is olyan mintha szorulna és ha hirtelen nyomkodom fura hangja is van.
Ez természetes ezeknél a Fox-oknál?
Azért vettem nyílt olajfürdõset mert az állítolag nagyon szépen mozog és egyszerû konstrukció.
Kérlek segítsetek mi tévõ legyek!

#500
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
koszi a segitseget :) motorex 5w olajbol ketfelet latok. melyiket?
Motorex Federgabelöl Racing Fork low friction 1Liter
Motorex Federgabelöl Evolution FSX 5 W/40

floatfluidbol meg veszem a "kannasat". az kb orokke eleg lesz.