Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Critical Mass - 2006. április 22.

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
5013 hozzászólás a témában

#4221
petracz

petracz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 268 hozzászólás

(mondjuk én meg szó szerint szoktam járni vécére biciklivel :D komolyan) (az meg máshol okoz dugót :D :D)

Irigyellek! Nálunk olyan pici a lakás, hogy alig fér el a bringa, nemhogy klotyóra ;)
Never Knock On Death's Door. Ring The Bell And Run Away. Death Really Hates That.

csibogaras :slimak::slimak::slimak:
mikóleszmánormálisbringám.

#4222
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
A parkolásból nincs pénze a városnak, mert az utcai parkolók bevételei is magánzsebbe úsznak, a parkolóházak csak támogatást kapnak máramelyik, pl. az utcán drágább a parkolás mint ott. Monnyuk nálunk ez nem igaz, mert az ország második legdrágább nem õrzött parkolója. Ez a nem õrzöttség meg általános, csak úgy tûnik mintha az lenne mert van ott biztiboy, meg néhány személyzetes tag, de ez megnyugtatja az emberek tudatát, így bejönnek. Pesten azért szar a közlekedés, mert mikor építették/ujjították, még nem gondoltak arra, hogy valaha ennyi autó lesz, a kommunisták meg szartak rá mert, 10 évig kellett várni egy autóra, emiatt nem volt annyi. Most meg kispistától nagybéláig bárkinek lehet ajutója akár ingyen is (pár hónapra, míg nem kell fizetni :) ) Persze a státuszszimbólum miatt a vécére is azzal kell járnia :/ Miattuk meg dugó van. (mondjuk én meg szó szerint szoktam járni vécére biciklivel :D komolyan) (az meg máshol okoz dugót :D :D)

Ride everywhere.

.


#4223
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás

2. Elvehetbének a járdák méretébõl és a kihasználatlan helyekbõl - ezekbõl rengeteg van Pesten!

És ki mondja meg, hogy mi a kihasználatlan terület? Mert demszky szerint a kerékpárút is az!

4. Ha annyit nyavalyog a rohadék városvezetés, hogy nincs pénz az utak felújítására (szerintem van csak lusta g*cik), miért nem csinálják ezt és a bejött pénzbõl oldják meg a kiadásokat?

A bejött pénz az üzemeltetõ Sógor-Koma Kft zsebében maradna, nem épülne abból semmi más csak nyaraló a Horvát tengerparton, meg fekete audi a8-as. Nemrég hallottam a rádióban, hogy a XI. kerület külsõ részein szretne az önkorm. fizetõ pakolást megvalósjtani, ezért pályázatot írt ki. Meg is nyerte egy cég a pályázatot olymódon, hogy mivel szerintük ez nagyon veszteséges lesz, a XI. ker. önkorm. fizeti a kialakítás (parkolóórák , táblák kihelyezése, stb.) teljes összegét, majd ha ez kész, akkor az üzemeltetõ kft-é lesz a teljes bevétel, plusz (a további nagy veszteség miatt) még havi mittoménhánymillió Ft-ot fizet az önkorm. a kft-nek.

Nem értem miért kell újabb fizetnivalókat kitalálni? Nem fizetünk még eleget? Csak az idén bevezetett új adóra (vállalkozói adó) 28000Ft-ot fizetek. Van már ebben az országban elég fizetnivaló én részemrõl nem szeretnék semmi újabbat kitalálni.

#4224
petracz

petracz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 268 hozzászólás

Petracz: azt írtad h a "legtöbb dugó a belvárosban van". Én erre azt mondom nézz ki reggel 7 és délután 5 között bármikor a Bécsi útra, a solymári téglagyár és az ürömi elágazás között lépésben halad a sor. Vagy reggel M1/M7 bevezetõ szakasza, M3 bevezetõ szakasza. Vagy szinte egész nap a Hungária Krt. Ezek közül egy sincs a belvárosban, mégis nap mint nap errefelé araszolok a dugóban. Gondolom a város többi bevezetõ útján sem rózsásabb a helyzet...


Igaz, ami igaz, valóban a többi helyen is nagy a forgalom, én mégis azt gondolom, hogy a belvárosban a leggázosabb, mert szûkek az utak, sok a gyalogos, még több az autó. Szerintem a dugó bentrõl kifele terjed, de lehet, hogy csak én gondolom így? Kövezzetek meg ;)
A másik: sok külföldi országban láttam már, hogy a forgalmas részeken szigorúan ellenõrzött "parkolni tilos" zónák vannak, az emberek kétszer meggondolják, hogy kocsiba üljenek, vagy perkálják-e a borsos büntetést.

Az is igaz, hogy itthon ki kellene mosni az emberek agyát, hogy bármi ilyesmit megvalósítsanak, mert mindenki leszar mindent. Ez van, próbálunk vele megbarátkozni, de azért nem valami szívmelengetõ perspektíva... Én legalábbis nem repesek az örömtõl, hogy Pesten lakom.
Never Knock On Death's Door. Ring The Bell And Run Away. Death Really Hates That.

csibogaras :slimak::slimak::slimak:
mikóleszmánormálisbringám.

#4225
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás
Hûvösvölgyben is van P+R, asszem 160(!)Ft 7tõl-17ig [összesen fizetsz 160at], sorompó van, és kártyával hajthatsz ki, szal biztonságban van a vasad. Nem nagy az egész, de persze így sincs kihasználva 100%osan, vagyis az infrastruktúra (itt) adott, az autósok mégse használják ki. Az ilyen parkolók létesítése EU elõírás, szal elvileg gombamód szaporodni fognak, a parkolási díjakat pedig négyzetre kell emelni, és minden megoldódik:)
Ekkor már csak azt kell megvárnunk, míg egy v több konkurens cég bepofátlankodik a BKV vadászterületére, és egykettõre lesz normális tömegközlekedésünk is.

Petracz: azt írtad h a "legtöbb dugó a belvárosban van". Én erre azt mondom nézz ki reggel 7 és délután 5 között bármikor a Bécsi útra, a solymári téglagyár és az ürömi elágazás között lépésben halad a sor. Vagy reggel M1/M7 bevezetõ szakasza, M3 bevezetõ szakasza. Vagy szinte egész nap a Hungária Krt. Ezek közül egy sincs a belvárosban, mégis nap mint nap errefelé araszolok a dugóban. Gondolom a város többi bevezetõ útján sem rózsásabb a helyzet...
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#4226
Ati001

Ati001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás


5. Külföldön vannak ún. "park and ride" helyek, mely annyit jelent, hogy a városhoz közel pl. Örs vezér tere, otthagyod a verdát egy õrzött parkolóban, veszel egy metrójegyet és szépen beslattyogsz a citybe. Az a húsz perc, amíg a metróval a város egyik pontjáról eljutsz a másikba, lényegesen rövidebb mint a reggeli csúcsforgalomban várakozni.



Ilyen van itthon is. Pl. Békásmegyernél ilyen a parkoló a HÉV mellett, de még rengeteg helyen láttam már P+R táblát. Csak az a különbség, hogy nem õrzött parkoló, úgyhogy az ember 50x is meggondolja, hogy ott hagyja-e az autóját egész napra...

#4227
Pitechus

Pitechus

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 660 hozzászólás
Akármilyen jó ötleteink is vannak, és akármennyi pénz van a megvalósításukra... nem fognak mûködni.
Nem vagyok pesszimista, de itthon ez egyszerûen nem megy, olyan mint az amõbának a magasugrás. Az autósok nagy része meg sem értené.
Vegyük a szelektív hulladékgyûjtést. Meg lehetne valósítani mindenhol, a vonatokon, a középületekben, otthonokban a tárgyi részét.
De könyörgöm, a magyar ember még sima kukába sem képes beletalálni, akkor persze majd veszi a fáradtságot és elolvassa, mi van az oldalára írva.

#4228
Kutyanyul

Kutyanyul

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 644 hozzászólás
Ez szerintem úgy tudna mûködni, hogy, ha valaki árut szállít, az kap egy engedélyt, mint a pályamatrica, és bemehet.Megfelelõ háttérinfrastruktúrával ki lehet szûrni a csalókat, aki meg csak tényleg azért jár kocsival, mert lusta, az fizessen. A VÁrban ez teljesen jól mûködik egyébként, akik ott laknak, azok behajthatnak, a többinek meg kuss van. Egyszerû ez.....
Egy barátságos varacskosdisznó vagyok tulajdonképpen.
És teljesen Bogaras is.:brum:

#4229
vendég_fac€_*

vendég_fac€_*
  • vendég
a menetlevélbe azt írsz amit akarsz

és nincs is minde kocsiban.
de ez a park&ride tetszik:)

#4230
Lovas_Gabi

Lovas_Gabi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.725 hozzászólás

Na ezt szeretem ebben az országban: valami szar (nincs kerékpárút, nem lehet bicajjal közlekedni), csináljunk belõle még szarabbat (tiltsuk ki az autókat vagy fizessenek ha be akarnak jönni pestre). Hát ez egy vicc!!!
Én többek közt abból élek, hogy kisteherautómmal pestre is szállítok, de már most itt helyben feladok egy hirdetést: KERESEK BICIKLIS FUTÁRT AKI 1 TONNÁT TUD SZÁLLÍTANI! FIZETÉS: AZ EL NEM FOGYASZTOTT GÁZOLAJ ÁRA. Ezzel kiváltható lenne az én teherautóm bp.-en.


Az biztos, hogy ha nekem is BKV-vel kéne becipelnem a szerszámokat és alkatrészeket a belvárosba, behordatnám azzal, aki ezt a rendeletet meghozta.
Viszont: A menetlevél szerinti célirányos közlekedés jó ötlet, csak fokozottan kéne ellenõrizni.
-Fel kell szerelni egy légfüggönyt, hogy kisebb legyen a légcsere
-Ez a légfüggöny átlátszó???
/idézet egy Miskolci egyetemi kollégium mûszaki vezetõje és köztem zajlott beszélgetésbõl./ Kimentem a kocsiba röhögni)

#4231
Luki

Luki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 515 hozzászólás
A MN Képeslapot láttátok? Van agy képsorozat a felvonulásról és egy nagyon jó kis írás hozzá. Ajánlom mindenki figyelmébe!

#4232
petracz

petracz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 268 hozzászólás

Pitechusnak teljesen igaza van!! Budapest felépítése tök más mint Londoné nem azt mondom hogy szar az ottani ötlet csak Bp-n nem kivitelezhetõ!!


1. Nem tudom, mennyire ismeritek Londont, de elmondanék egy érdekes dolgot, talán hallottatok róla: Londonban a város 6 zónára van osztva, ezek koncentrikus köröket képeznek, legbelül az 1. és így tovább kifele. Az 1. zóna a belváros, ami London méretéhez képest elenyészõ területet foglal el... Budapesten volt egy olyan ötlet, hogy a várost ilyen zónákra szeretnék osztani, de nem a londoni mintára, hanem valami idióta egymás melletti kerületek összekapcsolásával vagy valami ilyesmi. Szerintem nem kellene mindenáron erõltetni ezt, viszont az ún. "congestion charge"-ot nyugodtan bevezethetnék (ez a fizetõs dolog), mondjuk a kis - nagykörút határvonalig, hiszen a legtöbb dugó valóban a belvárosban alakul ki.

2. Elvehetbének a járdák méretébõl és a kihasználatlan helyekbõl - ezekbõl rengeteg van Pesten!

3. Londonban sem egész nap él a kitiltás - asszem reggel 8 és 17 óra között nem lehet behajtani, vagy valami ilyesmi.

4. Ha annyit nyavalyog a rohadék városvezetés, hogy nincs pénz az utak felújítására (szerintem van csak lusta g*cik), miért nem csinálják ezt és a bejött pénzbõl oldják meg a kiadásokat? Szerintem aki naponta a fasza audijával jár - kel háztól házig, annak van pénze ezt kifizetni, nem vágja földhöz. Akinek nincs pénze, ne tartson autót, egyébként.

5. Külföldön vannak ún. "park and ride" helyek, mely annyit jelent, hogy a városhoz közel pl. Örs vezér tere, otthagyod a verdát egy õrzött parkolóban, veszel egy metrójegyet és szépen beslattyogsz a citybe. Az a húsz perc, amíg a metróval a város egyik pontjáról eljutsz a másikba, lényegesen rövidebb mint a reggeli csúcsforgalomban várakozni.

Vélemény anyone?
Never Knock On Death's Door. Ring The Bell And Run Away. Death Really Hates That.

csibogaras :slimak::slimak::slimak:
mikóleszmánormálisbringám.

#4233
Kutyanyul

Kutyanyul

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 644 hozzászólás
Aki Magyar Vegyen Kerék Párt. Na?

em azokkal van gond akik szállítanak cuccokat, meg ilyenek, hanem azokkal, akik - bár használhatnának más, alternatív cuccokat is - autóval járnak. Logikus, hopgy mondjuk a kenyér nem fog bejönni a saját lábán Bp-re.
Egy barátságos varacskosdisznó vagyok tulajdonképpen.
És teljesen Bogaras is.:brum:

#4234
Pitechus

Pitechus

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 660 hozzászólás

1.Honnan tudod ki milyen gyorsan megy?
..

Azé me lenyomom

#4235
Pitechus

Pitechus

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 660 hozzászólás
A menlevél sem megoldás, mert mint már mondtam, bizonyos szinten túl még plusz tüdõt is szerezhetsz magadnak egy napon belül.

#4236
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
Õket is kilõjjem :D

#4237
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.349 hozzászólás

Milenne ha kilõném puskával a kétautós párokat? :D Kevesebb autó lenne?:D


Az jó lenne, de ne felejtsük ki a 4 autós családot sem,ahol már a pici tizenéves fiacskáknak is külön füstölgõjük van.

#4238
Gyurmagyerek

Gyurmagyerek

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás
Szerintem sem jó 5let,a beléptidíj a belvárosba,mert akinek autója van,az tényleg orrba-szájba fizet.Viszont az idõszakos autókitiltások ellen senkinek nem lehetne egy szava sem...teszem azt 2hetente 7végén büntetnék azokat az autósokat,akik nem menetlevéllel,célirányosan mennek a városba.És ez szerintem nem csak a mi(bringások) érdekünk lenne,hanem az ott lakóké ill. a jövõre nézve,elég sok emberé.Szerintem az is elég egyértelmû,hogy nem mások megélhetését akarjuk kockára tenni!!!
Itt tényleg azokra gondolok,akik mint AGA írta,csak mert megteheti 2autóval megy a WC-re is,leszarva ezzel mindenki mást.
Sajnos valahogy én azt kétlem,hogy az autós és bringás érdek nem elméleti síkon valahol összeér...amiket írtál Voti mind szép és jó,de ebben az országban nem kivitelezhetõ...értem ezalatt,hogy egyszerre javítsák ki a rossz minõségû utakat és építsenek kerékpárutakat még mellé...anyagilag lehetetlen.Évente sokkal több utat kellene javítani,mint amennyit akár a költségvetés,akár a 365nap elbír.
És most egy kis adat: http://www.kornyezet.../belso/s31.html
No comment!
A megbocsátás az az aroma,amit a rózsa hagy a cipõ talpán,amelyik eltaposta.

#4239
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
Milenne ha kilõném puskával a kétautós párokat? :D Kevesebb autó lenne?:D

Ride everywhere.

.


#4240
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.349 hozzászólás
Demszky már van a fórumon:D
Azt viszont nem hülyeség ami amcsiban megy, hogy az egyik sávban csak olyan kocsik mehetnek amiben többen ülnek.Ez pedig ráadásul inkább a szegényeknek kedvezne.Talán egy picit csökkenne a kocsik száma.De tudom, hogy sajnos ezt nem ilyen könnyû megvalósítani.Meg hát utána a kontroll...