Irigyellek! Nálunk olyan pici a lakás, hogy alig fér el a bringa, nemhogy klotyóra(mondjuk én meg szó szerint szoktam járni vécére biciklivel komolyan) (az meg máshol okoz dugót )
Jelentkezz be Regisztrálj
Critical Mass - 2006. április 22.
#4221
Posted 2005. May 03. - 13:12
csibogaras :slimak::slimak::slimak:
mikóleszmánormálisbringám.
#4222
Posted 2005. May 03. - 12:49
Ride everywhere.
.
#4223
Posted 2005. May 03. - 11:12
És ki mondja meg, hogy mi a kihasználatlan terület? Mert demszky szerint a kerékpárút is az!2. Elvehetbének a járdák méretébõl és a kihasználatlan helyekbõl - ezekbõl rengeteg van Pesten!
A bejött pénz az üzemeltetõ Sógor-Koma Kft zsebében maradna, nem épülne abból semmi más csak nyaraló a Horvát tengerparton, meg fekete audi a8-as. Nemrég hallottam a rádióban, hogy a XI. kerület külsõ részein szretne az önkorm. fizetõ pakolást megvalósjtani, ezért pályázatot írt ki. Meg is nyerte egy cég a pályázatot olymódon, hogy mivel szerintük ez nagyon veszteséges lesz, a XI. ker. önkorm. fizeti a kialakítás (parkolóórák , táblák kihelyezése, stb.) teljes összegét, majd ha ez kész, akkor az üzemeltetõ kft-é lesz a teljes bevétel, plusz (a további nagy veszteség miatt) még havi mittoménhánymillió Ft-ot fizet az önkorm. a kft-nek.4. Ha annyit nyavalyog a rohadék városvezetés, hogy nincs pénz az utak felújítására (szerintem van csak lusta g*cik), miért nem csinálják ezt és a bejött pénzbõl oldják meg a kiadásokat?
Nem értem miért kell újabb fizetnivalókat kitalálni? Nem fizetünk még eleget? Csak az idén bevezetett új adóra (vállalkozói adó) 28000Ft-ot fizetek. Van már ebben az országban elég fizetnivaló én részemrõl nem szeretnék semmi újabbat kitalálni.
#4224
Posted 2005. May 02. - 16:29
Petracz: azt írtad h a "legtöbb dugó a belvárosban van". Én erre azt mondom nézz ki reggel 7 és délután 5 között bármikor a Bécsi útra, a solymári téglagyár és az ürömi elágazás között lépésben halad a sor. Vagy reggel M1/M7 bevezetõ szakasza, M3 bevezetõ szakasza. Vagy szinte egész nap a Hungária Krt. Ezek közül egy sincs a belvárosban, mégis nap mint nap errefelé araszolok a dugóban. Gondolom a város többi bevezetõ útján sem rózsásabb a helyzet...
Igaz, ami igaz, valóban a többi helyen is nagy a forgalom, én mégis azt gondolom, hogy a belvárosban a leggázosabb, mert szûkek az utak, sok a gyalogos, még több az autó. Szerintem a dugó bentrõl kifele terjed, de lehet, hogy csak én gondolom így? Kövezzetek meg
A másik: sok külföldi országban láttam már, hogy a forgalmas részeken szigorúan ellenõrzött "parkolni tilos" zónák vannak, az emberek kétszer meggondolják, hogy kocsiba üljenek, vagy perkálják-e a borsos büntetést.
Az is igaz, hogy itthon ki kellene mosni az emberek agyát, hogy bármi ilyesmit megvalósítsanak, mert mindenki leszar mindent. Ez van, próbálunk vele megbarátkozni, de azért nem valami szívmelengetõ perspektíva... Én legalábbis nem repesek az örömtõl, hogy Pesten lakom.
csibogaras :slimak::slimak::slimak:
mikóleszmánormálisbringám.
#4225
Posted 2005. May 02. - 16:09
Ekkor már csak azt kell megvárnunk, míg egy v több konkurens cég bepofátlankodik a BKV vadászterületére, és egykettõre lesz normális tömegközlekedésünk is.
Petracz: azt írtad h a "legtöbb dugó a belvárosban van". Én erre azt mondom nézz ki reggel 7 és délután 5 között bármikor a Bécsi útra, a solymári téglagyár és az ürömi elágazás között lépésben halad a sor. Vagy reggel M1/M7 bevezetõ szakasza, M3 bevezetõ szakasza. Vagy szinte egész nap a Hungária Krt. Ezek közül egy sincs a belvárosban, mégis nap mint nap errefelé araszolok a dugóban. Gondolom a város többi bevezetõ útján sem rózsásabb a helyzet...
#4226
Posted 2005. May 02. - 15:47
5. Külföldön vannak ún. "park and ride" helyek, mely annyit jelent, hogy a városhoz közel pl. Örs vezér tere, otthagyod a verdát egy õrzött parkolóban, veszel egy metrójegyet és szépen beslattyogsz a citybe. Az a húsz perc, amíg a metróval a város egyik pontjáról eljutsz a másikba, lényegesen rövidebb mint a reggeli csúcsforgalomban várakozni.
Ilyen van itthon is. Pl. Békásmegyernél ilyen a parkoló a HÉV mellett, de még rengeteg helyen láttam már P+R táblát. Csak az a különbség, hogy nem õrzött parkoló, úgyhogy az ember 50x is meggondolja, hogy ott hagyja-e az autóját egész napra...
#4227
Posted 2005. May 02. - 15:43
Nem vagyok pesszimista, de itthon ez egyszerûen nem megy, olyan mint az amõbának a magasugrás. Az autósok nagy része meg sem értené.
Vegyük a szelektív hulladékgyûjtést. Meg lehetne valósítani mindenhol, a vonatokon, a középületekben, otthonokban a tárgyi részét.
De könyörgöm, a magyar ember még sima kukába sem képes beletalálni, akkor persze majd veszi a fáradtságot és elolvassa, mi van az oldalára írva.
#4228
Posted 2005. May 02. - 12:02
És teljesen Bogaras is.:brum:
#4229
vendég_fac€_*
Posted 2005. May 02. - 11:47
és nincs is minde kocsiban.
de ez a park&ride tetszik:)
#4230
Posted 2005. May 02. - 11:44
Na ezt szeretem ebben az országban: valami szar (nincs kerékpárút, nem lehet bicajjal közlekedni), csináljunk belõle még szarabbat (tiltsuk ki az autókat vagy fizessenek ha be akarnak jönni pestre). Hát ez egy vicc!!!
Én többek közt abból élek, hogy kisteherautómmal pestre is szállítok, de már most itt helyben feladok egy hirdetést: KERESEK BICIKLIS FUTÁRT AKI 1 TONNÁT TUD SZÁLLÍTANI! FIZETÉS: AZ EL NEM FOGYASZTOTT GÁZOLAJ ÁRA. Ezzel kiváltható lenne az én teherautóm bp.-en.
Az biztos, hogy ha nekem is BKV-vel kéne becipelnem a szerszámokat és alkatrészeket a belvárosba, behordatnám azzal, aki ezt a rendeletet meghozta.
Viszont: A menetlevél szerinti célirányos közlekedés jó ötlet, csak fokozottan kéne ellenõrizni.
-Ez a légfüggöny átlátszó???
/idézet egy Miskolci egyetemi kollégium mûszaki vezetõje és köztem zajlott beszélgetésbõl./ Kimentem a kocsiba röhögni)
#4231
Posted 2005. May 02. - 11:31
#4232
Posted 2005. May 02. - 11:31
Pitechusnak teljesen igaza van!! Budapest felépítése tök más mint Londoné nem azt mondom hogy szar az ottani ötlet csak Bp-n nem kivitelezhetõ!!
1. Nem tudom, mennyire ismeritek Londont, de elmondanék egy érdekes dolgot, talán hallottatok róla: Londonban a város 6 zónára van osztva, ezek koncentrikus köröket képeznek, legbelül az 1. és így tovább kifele. Az 1. zóna a belváros, ami London méretéhez képest elenyészõ területet foglal el... Budapesten volt egy olyan ötlet, hogy a várost ilyen zónákra szeretnék osztani, de nem a londoni mintára, hanem valami idióta egymás melletti kerületek összekapcsolásával vagy valami ilyesmi. Szerintem nem kellene mindenáron erõltetni ezt, viszont az ún. "congestion charge"-ot nyugodtan bevezethetnék (ez a fizetõs dolog), mondjuk a kis - nagykörút határvonalig, hiszen a legtöbb dugó valóban a belvárosban alakul ki.
2. Elvehetbének a járdák méretébõl és a kihasználatlan helyekbõl - ezekbõl rengeteg van Pesten!
3. Londonban sem egész nap él a kitiltás - asszem reggel 8 és 17 óra között nem lehet behajtani, vagy valami ilyesmi.
4. Ha annyit nyavalyog a rohadék városvezetés, hogy nincs pénz az utak felújítására (szerintem van csak lusta g*cik), miért nem csinálják ezt és a bejött pénzbõl oldják meg a kiadásokat? Szerintem aki naponta a fasza audijával jár - kel háztól házig, annak van pénze ezt kifizetni, nem vágja földhöz. Akinek nincs pénze, ne tartson autót, egyébként.
5. Külföldön vannak ún. "park and ride" helyek, mely annyit jelent, hogy a városhoz közel pl. Örs vezér tere, otthagyod a verdát egy õrzött parkolóban, veszel egy metrójegyet és szépen beslattyogsz a citybe. Az a húsz perc, amíg a metróval a város egyik pontjáról eljutsz a másikba, lényegesen rövidebb mint a reggeli csúcsforgalomban várakozni.
Vélemény anyone?
csibogaras :slimak::slimak::slimak:
mikóleszmánormálisbringám.
#4233
Posted 2005. May 02. - 10:02
em azokkal van gond akik szállítanak cuccokat, meg ilyenek, hanem azokkal, akik - bár használhatnának más, alternatív cuccokat is - autóval járnak. Logikus, hopgy mondjuk a kenyér nem fog bejönni a saját lábán Bp-re.
És teljesen Bogaras is.:brum:
#4234
Posted 2005. May 01. - 20:21
#4235
Posted 2005. May 01. - 19:36
#4236
Posted 2005. May 01. - 12:01
#4237
Posted 2005. May 01. - 11:49
Milenne ha kilõném puskával a kétautós párokat? Kevesebb autó lenne?
Az jó lenne, de ne felejtsük ki a 4 autós családot sem,ahol már a pici tizenéves fiacskáknak is külön füstölgõjük van.
#4238
Posted 2005. May 01. - 11:45
Itt tényleg azokra gondolok,akik mint AGA írta,csak mert megteheti 2autóval megy a WC-re is,leszarva ezzel mindenki mást.
Sajnos valahogy én azt kétlem,hogy az autós és bringás érdek nem elméleti síkon valahol összeér...amiket írtál Voti mind szép és jó,de ebben az országban nem kivitelezhetõ...értem ezalatt,hogy egyszerre javítsák ki a rossz minõségû utakat és építsenek kerékpárutakat még mellé...anyagilag lehetetlen.Évente sokkal több utat kellene javítani,mint amennyit akár a költségvetés,akár a 365nap elbír.
És most egy kis adat: http://www.kornyezet.../belso/s31.html
No comment!
#4239
Posted 2005. May 01. - 11:44
#4240
Posted 2005. May 01. - 11:40
Azt viszont nem hülyeség ami amcsiban megy, hogy az egyik sávban csak olyan kocsik mehetnek amiben többen ülnek.Ez pedig ráadásul inkább a szegényeknek kedvezne.Talán egy picit csökkenne a kocsik száma.De tudom, hogy sajnos ezt nem ilyen könnyû megvalósítani.Meg hát utána a kontroll...