Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
6196 hozzászólás a témában

#4981
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
illetve nekem anno az ette a pofát, hogy nem az hogy 8as volt a tárcsában, hanem egy kicsi sorja a külsö peremen. ezt leradíroztam róla egy pici reszelõvel, és voilá...
nagypizzánál elkerülhetelen a kis hanghatás.legalább tudom hogy megvan még a biciklim.

#4982
ThufirHawat

ThufirHawat

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 516 hozzászólás
Nekem simán elfér a tárcsám 8-assal is a pofák között.
Kicsit tökörészõsebb a beállítása így, de ez a legkevesebb
"nem vagyok senki csak ûzöm a vadat
másnak hajtok, mások hajtanak"

#4983
málna

málna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.117 hozzászólás
legkésöbb egy fél év után mindenki megunja a hajtogatást....

#4984
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
Az odáig ok hogy visszahajlítgatjátok a tárcsát (szemre azt a fél milimétert :chin: ) de a következõ komolyabb terhelésnél nem fog megint deformálódni ? Gondolom a tárcsában azért lesz nyolcas, mert melegszik/hûl, a csavarok más erõvel tartják, nekidöntöd a pizzázónak, stb. Az enyémben is van nyolcas, de annyira nem zavar hogy hajlítgassam miatta.

#4985
ThufirHawat

ThufirHawat

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 516 hozzászólás
A dolog arról szól, hogy minden alakváltozásnak két összetevõje van: a rugalmas és a maradó. Tehát ha valamit csak pont annyira alakítasz, ahogy látni akarod, akkor megszívtad, mert a ruglamas "rész" vissza áll. Tehát egy kicsit mindig túl kell nyomni.

Amúgy én még nem láttam olyan gyári (Hayes) tárcsát, amiben ne lett volna 8-as.
"nem vagyok senki csak ûzöm a vadat
másnak hajtok, mások hajtanak"

#4986
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás
OFF
Ok, igazatok van, tényleg túl kell hajlítani a saját síkján. De én akkor is satuba tenném elõtte, és a sima hajlítgatást még mindig amatõrnek tartom, bár kétségtelenül gyorsabb. Ha le van szedve a tárcsád, akkor tudod csak ellenõrizni h tényleg 1 síkban van e.


****************************
a személyeskedõ részeket beszéljétek meg privátban.
ON
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#4987
PTR

PTR

    vendég

  • fórumtag
  • 127 hozzászólás
OK!
a le khmm.. az menni fog!
a kerekem még forog! :D

#4988
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
nem csócsálja annyira, mintha esetleg fékeznél...:-)
le kell khmmm. szal igen.
akkor van gond, ha nem fordul el a kerék. addig viszont egy pzs társaságában bármi javítható.

#4989
PTR

PTR

    vendég

  • fórumtag
  • 127 hozzászólás
"Harapófogó+rongy" írta srác is, hogy ronggyal óvatosan nehogy szétba.. a tárcsát!
A fogó csak az erõkar miatt kellhet -gondolom-.

Amúgy én már kipróbáltam kézzel+ronggyal és egész jó! Nem akartam túl sokat csesztetnei, nehogy rosszabb legyen.. de sikerült elég jól javítanom a helyzeten!
Szerintem ha pici az ütés akkor hagyni kell a francba, ha nagy csak akkor érdemes játszani!!

Csak azt sajnálom, hogy amikor ciripel akkor tudom, hogy csócsálja a betétem..! :-/
(Szerencsére hosszabb-rövidebb idõ után bekussol!)

#4990
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
egyetértek. ha csak az egyenes síkig hajlítod vissza (pl hozzányomod valamihez) az elgörbült tárcsát, olyan vidáman ugrik vissza görbült állapotába, mint a csuda. Tökmindegy milyen megpakolt ifával állsz rá. Tényleg tovább kell nyomni picit. na ez viszont a nehezebbik eset, mert így meg túlynomhatod, és akkor meg a másik irányba lesz ferde... Én inkább hagyni szoktam a francba. kicsit ciripel aztán jól van. Én még nem láttam olyan 200 körüli tárcsát, ami nem adott volna ki valamilyen hangot magából.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#4991
ZSIROSMACSKA

ZSIROSMACSKA

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.931 hozzászólás
szerintem meg gõzöd sincs, hogy mirõl beszélsz

ha csak berakod két sima felület közé és összenyomod -bármennyire- azzal nem tudsz akkora feszültséget elérni az anyagban, hogy maradó alakváltozás jöjjön létre ("kimenjen" belõle a nyolcas)

"túl kell feszítened" hogy visszaálljon az eredeti

a harapófogós módszer teljesen jó, csak arra kell vigyázni, hogy a tárcsát ne karcold meg és hogy ne a kerületéhez közel próbáld hajlítani, hanem a "nyolcas tövénél". igazság szerint nem is kell hozzá harapófogó (az egyébként is teljesen másra való) elég ha zsebkendõvel -hogy ne zsírozd össze- kézzel nyomogatod

és mielõtt azt hinnéd, hogy én is ilyen kis önjelölt szakértõ vagyok mint te, hidd el hogy nem, pontosan tudom hogy mirõl beszélek és úgy is el tudom mondani, hogy ne is értsd, hogy mirõl van szó.
Too many times your body can't take
Too many times you've made a mistake
Too many times you haven't realized
Too many times your mind became paralyzed

A biciklim. Saját konstrukció.

vmi állást én is keresnék. esetleg ha vki tudna vmi testhezállót, egészen nyugodtan ne fogja vissza magát...

#4992
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás
uhh... Hát én nem merném vállalni ezt a módszert :no:
A kombináltfogó nem az a szerszám sztem, amivel miliméterpontossággal dolgozhat az ember, ráadásul az h le sem kell venni a tárcsát az agyról, hmm elég amatõr megoldásnak hangzik.
Én a 2 falap & sittszállító IFA módszert jobbnak vélem ;)
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#4993
PTR

PTR

    vendég

  • fórumtag
  • 127 hozzászólás
Most kutatgattam a www.mtbr.com -on és mit találtam a tech FAQ-ban:

"Mit kezdjünk a féktárcsánkkal ha hullámos?"

Röviden:
A srác azt írja, hogy alulról megvilágítja a tárcsát a féknyeregnél.
Forgatja lassan a kereket. Megnézi, hogy hol van a tárcsán olyan
kiugrás ahol közelebb kerül a a pofához. Ott megállítja a kereket.
Aztán elforgatja kb. 90 fokkal. (Azaz kihozza a dudort a a nyeregbõl.)
Aztán megfogja egy rongy+kombinált fogóval és hajlít rajta a dudorral
ellenkezõ irányba. (Óvatosan nehogy eltörd a tárcsát!)
Azt írja kb. 2 perc alatt tök jóra meg tudja csinálni.

(Ezt nem én mondtam, csak befordítottam ide!)

Amúgy engem is érdeklne ez a 8-as kérdés + mi a véleményetek a fenti irományról?

#4994
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
mivel ritkán írják le itt a fórumon:

két falap között áthajtasz rajta a sárga busszal
vagy
kb 10 perc folyamatos durva fékezés

#4995
SIMMONS

SIMMONS

    vendég

  • fórumtag
  • 172 hozzászólás
Hy

Nem tudtok ötleteket adni, hogy a tárcsából hogyan tudnám kiszedni a nyolcast??
Nem üt olyan nagyot, de pont zavaró a beállításnál.

#4996
conor1326

conor1326

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.055 hozzászólás
jelentem ma kész lett a deore elsõ tárcsa hátsó deore CPS-sé alakítása...
holnap tolok képet, jó lett...:)

és akkor már be lesz linkelve egy kép is a "ki milyen bringával nyomul"-ba egy kép is a majdnem_végleges bicajomról.
apróságok és kész is yeah...:)
Autist Team:)



#4997
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
nincs 180-as vagy 185-ös hayes pizza. csak avid, formula, magura, sram, és hope :) a sram nem ajánlott, a többi meg drága. bár az avid nem. :) mindegy. szóval. avid: 185 mm, formula 185 mm, hope 185 mm, magura 190 mm (gustav), 180 mm (louise), sram 180 mm. hayesból csak 200-as vagy 160-as van.
160 -> 185 pm adapter: 1.5 centi alátét a mostani adaptered és a féknyereg közé ;)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#4998
Spock

Spock

    vendég

  • fórumtag
  • 15 hozzászólás

Tárcsafékes kerék esetén a gyorszár "rögzítõjét" a tárcsával ellentétes oldalra kell tenni, vagy teljesen mindegy? Csak azért mert a Magura használati utasításában ez van írva, viszont pl. a pinkbike-os képeket nézegetve nem sokan tesznek így. thanks

Elvileg azért kell a tárcsával ellentétes oldalra tenni a gyorszárat (mármint a "rögzítõt"), mert tfh. defektet kapsz menet közben: ilyenkor dühödten leszállsz a géprõl, és ki akarod venni a kereket. Nos, a kerék kivételekor, majd visszarakásakor (az excenter kart kezelve) jó, ha nem süti meg a kezed a felforrósodott pizza :-)

#4999
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.558 hozzászólás
Tárcsafékes kerék esetén a gyorszár "rögzítõjét" a tárcsával ellentétes oldalra kell tenni, vagy teljesen mindegy? Csak azért mert a Magura használati utasításában ez van írva, viszont pl. a pinkbike-os képeket nézegetve nem sokan tesznek így. thanks

#5000
j.akos

j.akos

    vendég

  • fórumtag
  • 161 hozzászólás
asszem Avid tárcsa is jó, és az van is 185-ben
A szex miatt megnõsülni olyan, mint megvenni egy Boeing 747-est az ingyen mogyoróért.


http://szirmariders.uw.hu/
http://szirmariders.atw.hu/