Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek
#2161
Írta 2005. augusztus 15. - 07:28
vagy süsd ki platnin ha olajos lett
vagy dörzsöld fel a felületét ha csillogós lett
vagy ha ez sem, akkor új pofa:(
#2162
Írta 2005. augusztus 15. - 01:03
aceton elpárolgott aztán azért lefelé direkt fékeztem végig és bekpott vagy valami elpárolgott és most jobb mint volt de nem 100%az biztos...
patikában lehet még kapni szinte 100%os alkohol az jó tárcsára nem!?
biztos mert oldja a retket
Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..
BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz!
#2163
Írta 2005. augusztus 14. - 14:49
kiprobáltál.
utcától az utcavégig?
(csakmer úgy hangzott)
nem pont m kb 30 km-t menetem vele.Cseréltem az egyik ismerõsömmel, én mentem az övével, és fordítva. Igaz nem v túl komoly terep, úh lehet h durvább hegyrõl lefelé tényleg meghaltam volna, de így lájtos terpen a 75 kilóm alatt is egész jól állta a sarat 160-as tárcsával. D a véleményem nem túl mérvadó, m gyakorlatilag ez v az elsõ hidrós cucc, amivel mentem.D nah nem v rossz, az a lényeg.
#2164
Írta 2005. augusztus 14. - 12:23
#2165
Írta 2005. augusztus 14. - 12:05
leszedi a felületi mocskot
mélyrõl meg semmi nem szedi ki max a HÕ
vagy vmi ilyen motorex kütyü
#2166
Írta 2005. augusztus 14. - 12:04
aceton mehet rá!?
jaja az megvolt,akor okés ennyi...
beálítva ugy van hogy ha fékkart huzok akor ne a tárcsa mozduljon semerre hanem a betétek,de valahogy a fékhatás nem tul kielégítõ...
föleg hátul.olyan vizes v fék érzés...
tárcsát leacenozotam,betéteket meg dörzsöltem...
ha igy sem akor jöhet az ebc betét...
Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..
BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz!
#2167
Írta 2005. augusztus 13. - 22:53
persze hozzátartozik hogy nehéz kerekek, meg énse vagyok egy 60 kilós CCalkat, meg inkább lefele jövök
és inkább legyen sok mint kevés
#2168
Írta 2005. augusztus 13. - 22:15
2., Cimbim egy darab SRAM fékkel nyomott végig egy nem gyenge Mátra túrát nyár elején, ráadásul akkor, amikor az elsõ melegrekordot mérték.
3., Nem DH a stílusunk, hanem all mountain, és erre eddig tökéletesen megfeleltek a fékeink.
Télen, mikor is vázat cserélek, le fogom cserélni a tárcsákat "8-s méretûre, mert szükség lesz rá.
4., Pontosan tudjuk, mennyire fontos a fék, ezért is cseréltük le a V-féket tárcsára, mert AM-re az már nem elég.
#2169
Írta 2005. augusztus 13. - 22:05
160as pizza nem egy életbiztosítás
pláne sram fék nem életbiztosítás
fék fontos!
#2170
Írta 2005. augusztus 13. - 21:31
#2171
Írta 2005. augusztus 12. - 22:52
aztán kimegy vele a hegyre, és lefelé meghal
magyarul mondva bolt elött/városban szinte minden fék fog...
aztán mikor valaki felmegy vele és végigfékez egy sípályát..(parás egyed)
hát utána jönnek a negatív tapasztalatok is:-)
#2172
Írta 2005. augusztus 12. - 22:46
ma kipróbáltam egy sram szettet.
kiprobáltál.
utcától az utcavégig?
(csakmer úgy hangzott)
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#2173
Írta 2005. augusztus 12. - 21:56
#2174
Írta 2005. augusztus 12. - 17:34
[whitetrash.hardcore.rock&roll.fuckyou]
#2175
Írta 2005. augusztus 12. - 17:30
Mer' egy állat vagyok !
Three attributes of a good mountaineer are high pain threshold, bad memory, and ... I forget the third.
#2176
Írta 2005. augusztus 12. - 17:03
Szóval sztem ezt már csak nagyon-nagyon jó indulattal lehet ciripelésnek nevezni ami nekem van. Ez sokkal brutálabb.
Tényleg iljics írd már le majd légyszi ,hogy nálad is elõjött e a jelenség, akkor megnyugszom hogy nem én szúrtam el valamit
#2177
Írta 2005. augusztus 12. - 16:59
Mer' egy állat vagyok !
Three attributes of a good mountaineer are high pain threshold, bad memory, and ... I forget the third.
#2178
Írta 2005. augusztus 12. - 16:54
Sajnos még nem sikerült kijutnom a Pest környéki hegyekbe , így maradt a János , meg a Hármashatár-hegy tesztelésre Összehasonlítási alapnak is egyenlõre csak egy hayes nagytárcsás (a régi tárcsa) Saint féknyerges bicót próbáltam (Deore karokkal). De idõvel kipróbálok mást is.
Akkor kezdjük az elején.
Összeszerelésrõl annyit ,hogy rendkívül 1xû és a kábelvágás sem lehet probléma (nekem gyárilag összeszerelten kicsit hosszú volt) mivel az egész 1 az 1ben ugyanaz mint a hfx vagy a mag. Alkatrész probléma sem lesz ezen a téren. A fékkar és a nyereg szervizeléséhez azonban már kellhet némi alkatrész. Remélhetõleg erre azonban nem lesz szükség hosszabb távon sem.
A nyereg és a betét valóban pici ,de nálam ez nem befolyásolta a fékerõt ,sõt melegedést se nagyon tapasztaltam ,bár nem 2000m-rõl jöttem le az igaz.
Nagyon ötletes, hogy a betéteket felülrõl kell behelyezni és kivenni.
Néhány szót a reklámokban sokat emlegetett erõmoduláló és nyomáspontállító csavarokról is mondanék. Valójában mindkettõ mechanikusan állitja a fékkar kormánytól való távolságát. Ha a kormánytól távolabb fogsz kisebb erõvel tudsz szorítani tehát jobban tudsz modulálni ellentétben a másik esettel (legalábbis a csavar jelölése erre enged következtetni). Ez a func azoknak is jó lehet akik nagy kézzel rendelkeznek ,vagy szeretik ha fékkarjuk a kormánytól távolabb (hamarabb) fog.
A nyomáspont állító csavar végre nem tekeredik ki mint a korábbi hayes-eknél.
Ez a hayes is önbeálló mint a többi ,beállításkor/feltöltéskor erre figyelni kell.
A kábel csatlakozása a nyeregnél a saint-hez, XT-hez hasonlóan szögben állítható ezt is nagyon ötletes , jó dolognak tartom.
A feltöltésrõl még annyit hogy semmilyen szögben nem kell hozzá forgatni a kerékpárt, mivel a túlfolyó nyílása pont úgy helyezkedik el ,hogy alaphelyzetben legfelül van. A fékkarok kétoldalasak (így a túlfolyó nyílása is mindkét oldalon jelen van ) Olaj a hgyományos DOT 4 es vagy DOT 3 as mehet bele.
A fékkar és a fékhatás: Talán a fékkar érzésre kicsit rugalmas, de (mostmár) iszonyat jól fog. A fent említett saint-es rendszerrel kb. azonosnak, vagy kicsivel jobbnak tûnt ,de sok múlik a beállításokon. Szóval szerintem a dobozán feltüntetett All Mountain XC/Freeride-ra messze tökéletes, és bõven lehetne vele DH-zni is
A rotor az új (ami minden mostani hayes-hez van ) 8"-os volt, a betét pedig a gold fémes.
Hegyrõl lefelé biztos a megállás vele, nekem nem volt nyomáspontváltozás vagy eltûnt fékerõ, végig lehetett rendesen használni. (szakaszos fékezéssel természetesen!) Én magam nem vagyok túl súlyos ,de biztos vagyok benne, hogy egy testesebb embert is simán megfogna.
Összevissza azt mondhatom hogy sztem tényleg jó féket rakott össze a hayes most. Kicsi , könnyû, erõs, jól állítható.
Én egyetlen 1 negatívumot tudok csak felhozni vele kapcsolatban. Örülnék ha valaki tudna ebben segíteni ha lehetséges.
Kb 19-22Kmh között!!! erõsen ciripel (bár most eléggé finoman fogalmaztam), elõfordul hogy folyamatosan. Ez alatt a sebesség alatt, vagy felett nem jellemzõ. A rotorban minimális 8as van szemmel alig látható, de gyorszáras a rendszer ezzel tisztában vagyok. Viszont nem kapcsolható a jelenség kanyarodáshoz vagy bukkanókhoz egyértelmûen hanem fõleg a sebességhez. Azt én is tudom hogy a 8as tárcsa hajlékonyabb és könnyebben berezonál (+ a hullámosság ugye) ,de ilyen mértékben nem gondoltam volna és még nem is hallottam más féknél sem. A betét rugóin való álllítás jó ötletnek tûnik lehet megnézem. Valami más ötlet esetleg. A nyergek elvileg jól vannak beállítva jó helyen fognak a betétek is, ill. nem nyomják el a tárcsát akkor sem ha rajta ülök a bicón.
Eddig talán egyedül az segített hogyha távolabbra hagytam a betéteket a rotortol (kevesebb olajat hagytam a rendszerben), de akkor ugye bentebb fog a kar is. Arra gondoltam az adott sebességnél a rezonancia miatt hozzáér az egyik oldalhoz ez "megpengeti" és ez gerjeszti ezt a hangot. Csak nem értem hogy hasonló tárcsás ismerõsnek miért nincs ez (mondjuk az deore rendszer).
Biztos én szúrtam el valamit.
#2179
Írta 2005. augusztus 12. - 13:24
pofa elfogy? nem.
tárcsa elfogy? nem.
csúnya hangja van és kész, szerezz vókment, vagy fullfészt
#2180
Írta 2005. augusztus 12. - 13:14
de gondold el
mikor cincereg? amikor tekersz
akkor mi történik? a lánc ugye a jobb oldalon elkezdni húzni a kereket, és egyben az egész hátsórészt féloldalasra
és mivel a gyorszár van, ezért picit enged is.. agy mászkál, láncvilla mászkál, ergó a tárcsa sem ott lesz ahol kéne lennie, ergó beleér a fékbe
ugyanez bukkanónál
kicsit ott is megmozdul a fékhez képest a kerék, hátsórész, ergó akkoris beleér
villában ugyanez...
najó, ez az egész picit túl van most nagyítva így, de ez történik, persze nem centis elmozdulások, hanem alig annyi h a tárcsa bele tud érni a fékbe