Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
6196 hozzászólás a témában

#2041
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
hmmm? gyerekeeeeeeeeeeek
az "áttétel" csak az El Camino-n állítható
az olyan,mint amikor a bowdenes tárcsaféknél a karon a bowdenhúzás mértékét állítod,és ez amúgy nagyban meghatározza a fékérzést,szal helyes,h végre az olajosok felzárkóznak ebben
a nyomáspontállítás meg kb olyan,mint 1 elõfeszítés
ezt tudja a HS33 olyan régóta,ill. még az Avid Juicy7,meg az El Camino

#2042
zolle

zolle

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.703 hozzászólás
hááát
van a juicy 7
meg a hayes el camino
aztán ennyi

#2043
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás
Akkor most melyek azok a tárcsafékek, ahol az áttétel állitható, mint a Juicy 7esen??? Az sem baj, ha csak csavarhúzóval v. imbusszal, csak lehessen.

#2044
málna

málna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.117 hozzászólás

nem olyan nehéz, de elkérnek érte 10 rongyot. ez van.
állitható még: hayes el camino illetve formula oro, valamint a hs33-mas magura olajos felnifék, ami már kb '96 óta tudja ezt az állitási lehetõséget....


no nem egészen helyes ez így

a hs33 meg hope c2 (gondolom a formula is, de azt nem ismerem eléggé) zárt rendszerû. azzal, hogy állítod, a rendszerbe mégtöbb olajat "nyomsz" be, ezzel közelebb kerülnek a pofák. mintha a v féken kilazítanád a bovdent és összébbhúznád a pillangókat.
az új fékeknél, amik nyílt rendszerûek, a dugattyú-munkahenger közötti áttételt változtatod,
ha sok olajat nyom, hamarabb elérik a pofák a tárcsát, ezzel keményebb lesz az érzés. ha kevés olajat nyom, akkor lasabban éri el, tehát több lesz a fékkar útja, cserébe adagolhatóbb, puhább és erõsebb is valamivel

csak hogy tisztán lássuk a dolgokat

#2045
hohand

hohand

    vendég

  • fórumtag
  • 17 hozzászólás
okés!
Köszönöm a segítséget és a türelmet ebben a témában!!

#2046
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
teflonos bowdenház a jó. mert csúszik

#2047
Re4p3R

Re4p3R

    vendég

  • fórumtag
  • 73 hozzászólás
mert az jobb..és aki jobbat akar/válogat..az fizessen többet. Én tök elégedett vok a teflonos bowdenház + köszörült bowden összeállításommal

--->>PolarX2005<<---
Lecseréltem már egy SS-re!


#2048
hohand

hohand

    vendég

  • fórumtag
  • 17 hozzászólás
Na végülis megvettem ma a köszörült bovdent,de jagwire ház nem volt feketében és csütörtökig várok.Akkor a köszörült bovden és teflonos ház jó párosítás??!!
A teflonos bovden miért olyan drága?Majd háromszorosa a köszörültnek!

#2049
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
nem olyan nehéz, de elkérnek érte 10 rongyot. ez van.
állitható még: hayes el camino illetve formula oro, valamint a hs33-mas magura olajos felnifék, ami már kb '96 óta tudja ezt az állitási lehetõséget....

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#2050
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás
Ezek szerint bele kell törõdnöm, hogy úgy fog, ahogy az okosok megálmodták...
Más fékeken lehet állitani a nyomott olaj mennyiségét??? pl. LX-en
A Sram 7.0ás fékkart használok V-fékhez, és itt van bowdenhúzás állitó kütyü, és csak 4rongy volt. Olyan nehéz ezt megoldani olajosnál, hogyelkérnek plussz 10rongyot érte???

#2051
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
ha úgy csinálod hogy nem marcangolod szét a pofát, akkor semmi gond, nyugodtan lehet ezt csinálni. egy ideig még picit beleérhet, de hamar bekopik, tehát az olajosat nem érdemes csinálni, fõleg ha gyári fék, mert akkor új pofával is kompatibilis, amint ezt már tapasztaltad is:-)

szal a féknek nem árt meg a csavarhúzós megoldás, ha ésszel csinálják:-)

#2052
STZ

STZ

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás
Kösz. a csavarhúzós megoldás pofákkal együtt bejött. Gondoltam rá én is, csak nem mertem próbálkozni, mert féltem, hogy elrontom. (Elsõ betét-csere.)

#2053
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
csavarhúzó, dugattyú szétfeszít, fékpofa bele(vagy fékpofástúl feszít szét ovatosan) majd tárcsa bele
jól megtéped párszor a fékkart.
ha nem lesz jobb, akkor tárcsa pofa ki, alul a légtelenítõ nyílás ki, dugattyú szétnyom csavarhúzóval, és reménykedsz hogy ezzel nem nyomtál ki tul sok olajat, majd bezárod, és újra próba.
amíg csak pont elég olaj nem lesz benne, addig lehet kicsi olajat így kiengedni belõle
de tényleg csak icipicit mindig!!!!!

#2054
STZ

STZ

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás
Van egy 04-es 160mm-es hfx9-em. Most jutottam el oda, hogy fékbetétet kellett benne cserélnem. Zöld EBC került bele. Megpróbáltam beletenni a kereket tárcsástul, de teljesen kitekert állítócsavarral (fékkarban a nyomáspont-állítóra gondolok) sem lehetett, a két "pofa" között így is csak 0.5mm hely van. Ilyenkor mi van?

#2055
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás

normális esetben nincs ilyen f*szságokra szükség
egy féket legyártanak, tesztelnek és jó úgyú
maximum gnómoknak van szüksége túltöltésre, ha olyan rövid ujjuk van

olyan nincs, hogy annyit kell húzni, mint amennyit töltök bele
ha kevés, fel fog levegõsödni, ha elég, akkor jó, ha sok akkor kevesebbet lehet húzni, DE a melegedésre érzékeny lesz

a juicy7en van nyomáspont állító, de ez nem a pofa távolságát, hanem a nyomott olaj mennyiségét változtatja



igen, gyárilag egy fék jó
ha szervízben csinálták, már szétszedés után pl, akkor is jó
elég olaj van ahhoz benne, hogy egy pofa új állapotától a teljesen elkopottig ne kelljen hozzányúlni a fékhez
ha hozzá kell, akkor már kéne neki egy új légtelenítés, olajcsere, mert 1: szarul volt megcsinálva
2: régi benne az olaj, évenként egy olajcsere hasznos

#2056
málna

málna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.117 hozzászólás
normális esetben nincs ilyen f*szságokra szükség
egy féket legyártanak, tesztelnek és jó úgyú
maximum gnómoknak van szüksége túltöltésre, ha olyan rövid ujjuk van

olyan nincs, hogy annyit kell húzni, mint amennyit töltök bele
ha kevés, fel fog levegõsödni, ha elég, akkor jó, ha sok akkor kevesebbet lehet húzni, DE a melegedésre érzékeny lesz

a juicy7en van nyomáspont állító, de ez nem a pofa távolságát, hanem a nyomott olaj mennyiségét változtatja

#2057
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
nem, ugynaott áll
csak többet kell húzni markolatig.
kevés olja, vagy kopott pofa eredményezni azt mindig, hogy a markolatig megy a fékkar és nem fog, mert nem jut el a fékpofa addig.
ez van.

#2058
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

a nyomáspont állítható a 7nél
az 5nél ez az olajjal való machinálással állítható


De ha kevesebb az olaj a rendszerben, akkor alapból közelebb áll a fékkar a kormányhoz UGYE??? tárcsafék ügyben még hülye vagyok...

#2059
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
a nyomáspont állítható a 7nél
az 5nél ez az olajjal való machinálással állítható

#2060
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás
Avid Juicy 5 és 7között az különbség, hogy a 7nél a piros kütyüvel lehet állitani, hogy mikor ér a pofa a tárcsához ugye??? És az 5nél sehogy sem állitható a nyomáspont, vagy annál is lehet pl. imbusszal, v. csavarhúzóval???