Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek

- - - - -

  • This topic is locked This topic is locked
6196 replies to this topic

#801
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
ezeket a baromságokat honnan szeded?
a tárcsa nem ugyanolyan? de
a féknyereg felfogatása nem ugyanolyan?
de

drágább lenne? egy jó bowden 500-1000 ft
a jó bowdenház métere 1500-csillagos ég/méter
tehát...
egy olajcsere meg ~2e.....

és nemértem miért, de akit ismerek, az még nem törte el a fékcsövet
illetve ha az tört, akkor tört a teló, meg a váz is...

csak gondold végig józan ésszel.


itt a fórum, olvasgass vissza...
esetleg böngéssz, vagy olvass biciklis újságokat
meg fogsz lepõdni mennyi információ van bennük leírva, ami még jó valamire.

és ha kellõ mennyiségü pl bikemagon túl vagy ilyen kérdéseket sem fogsz feltenni..

#802
daci

daci

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,383 posts
ez az utolsó kérdés:

ezek az olajosok nem csak átütötengelyes telókra-agyakra jók?
nem drágább a javításuk az olajosoknak?

#803
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
ne kezdjük ujra a flémet légyszives.
olajoshoz minek érteni?
gond van vele, elgurulsz a szervízig, és megcsinálják.
mint ahogy bowdesen féket sem fogsz a hegy közepén megjavítani, ha tört a bowden/bowdenház
csak gondold végig..
aki a janira kijár, és annak már kellhet
hidd el nem csak lassan lehet lejutni a hegyrõl
ja, az olajos tárcsafék sokkal kevésbbé szervízigényes mint egy bowdenes!
de látom ezen lelkileg sokan nem tudnak túllépni.....

#804
daci

daci

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,383 posts
igen, de pl hozzánemértöknek talán kevesebb gond a bowdenessel, mert pl én[mivel lassan nekem is aktuális a dolog] nem tudnék kicserélni pl olajat a fékcsöben, vagy megfelelöen karbantartani, mert még nem értek hozzá.
meg jani hegy azért nem olyan hosszu és durva, komolyabb hegyekre meg rendszeresen kijárni meg nem fogok valszeg az elkövetkezö 2-3 évben.

így nekem jelenlegi álláspontom szerint jobban megfelelne az avid...
szal szvsz úgy jó az olajos ha ért hozzá az ember és/vagy van pénze jól karbantartani

#805
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts

ááá.. elbizonytalanodtam...
mind1 még van idõm eldönteni...
Köszi!



gondold meg, és számolj!
ha városba kéne, akkor nyugodtan avid
hegyre valami jó olajosat végy.

#806
vendég_nhunor_*

vendég_nhunor_*
  • vendég
ááá.. elbizonytalanodtam...
mind1 még van idõm eldönteni...
Köszi!

#807
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
avid bb7 = hayes árban
bb5-höz meg nem lehet kapni

amúgy ja;)

hegyre felejtsük már el a bb7-et..
ok, fog
de aki hegyre jár, ezt elöbb utóbb elkapja a gépszíj, és elkezd biciklizni is elöbb utóbb durván
akkor meg szetnségelni fog hogy már megint besült, már megint nem fog, meg anyámkínja...

elõre kell gondolkodni.

#808
zolle

zolle

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,703 posts
az nagyjából ugyanannyi
csak avidhoz nem kapsz :)

#809
vendég_nhunor_*

vendég_nhunor_*
  • vendég
fõleg hegyen...

és a fékpofa árában van különbség?

#810
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts

pl?
Az olajos miben jobb sokkal? finomabb adagolhatóság, nem melegszik annyira... de sokszor hallom h eltörik a fékolaj vezeték és...
Fékhatásban is sok különbség van?



mire használnád?
amúgy avid bb7 pl nagypizzával 20-25e..
ennyibe kerül a hayes hfx is, amihez csak egy tárcsát kell már csak szerezned(annyibe kerül mint a fékkar meg a bowdenek az avidhoz)
és lett egy sokkal jobb féked


és nem törik az olajvezeték, akinek ez "sürün" megtörténik az sakkozzon.

#811
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2,350 posts
Jobb érzés húzni.;)
Ennyibõl azért sztem nem jön ki egy norm. olajtárcsa.

#812
vendég_nhunor_*

vendég_nhunor_*
  • vendég

bár ennyi pénzbõl akkor már olajos fék.

pl?
Az olajos miben jobb sokkal? finomabb adagolhatóság, nem melegszik annyira... de sokszor hallom h eltörik a fékolaj vezeték és...
Fékhatásban is sok különbség van?

#813
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
gyengébb tárcsa, kisebb hütõfelület, kevesebb lyuk ha minden igaz....
a féknél pedig fele akkora fékpofa, kevesebb állíthatóság
streetes dolgokra nagyjából kiváló, de durvább használatra inkább bb7(lejtõzés)
bár ennyi pénzbõl akkor már olajos fék.

#814
vendég_nhunor_*

vendég_nhunor_*
  • vendég
vki elmondaná h milyen különbségek vannak az
avid bb5 és bb7 között?
(tárcsa)
a bb7 nél mind2 pofát lehet állítani, a bb5nél csak az egyiket... - sokat számít ez?
És az igaz hogy a bb5-nek kisebb a fékpofája -> rosszab a fékhatása?

#815
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,030 posts
azért többnek érzõdik a fékerõ és legalább nem visít, ami a gyárival azért elõfordult

#816
zolle

zolle

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,703 posts
gyári saint sem annyira rossz, legalábbis ha nem melegszik túl akkor bika :)
pálya végén már 2 ujjas lesz sajna
majd ha elkopik cserélem :)

#817
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,030 posts
bbb pofák tényleg jók, legalábbis a gyári saint helyett. és tán a legolcsóbb.

#818
adandr

adandr

    újonc

  • fórumtag
  • 4 posts
Köszi skacok

#819
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
luongo: 13.ker, raoul wallenberg 1

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#820
zolle

zolle

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,703 posts
ezt otthon is el tudod végezni, de a speed-wayben teljesen jól belövik neked
13kerület visegrádi 41 asszem
www.speed-way.hu