Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek
#3841
Írta 2005. április 24. - 14:24

énis vettem volna szívesen 10e-ért fékkart, de valahogy nem vitt rá a lélek, hogy olajos fékkar árban vegyek egy vacak bowdeneset.
akkor már inkább az avidot veszem, bikepositive matricával.
#3842
Írta 2005. április 24. - 14:22

fékkar: bár nagyon istenititek, én nme vennék sh!mano rc/lx kart fékkarnak. rövid a fékkar maga, és bár az erõkar állítható azzal a bizbasszal, nincs olyan gümõ a fékkar végén, amire minden triálos vágyik, hogy megtámassza az ujját. egy jó avid fékkar szerintem milliószor többet ér. nekem ráadásul kényelmesebb is. (volt rc-m, mielõtt valaki beszólna, és öcsémnek évekig volt avidja)
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#3843
Írta 2005. április 24. - 13:24

van eredeti(mindig kapható) van ebc, bbb, jagwire, és mindegyik folyamatosan van.
én még nem láttam külön avid adaptert....
#3844
Írta 2005. április 24. - 13:08


csak lenne ebike-on másik pm adatper, mert boltban elég drága...
ja, másik kérdés: kapok hozzá fékpofát?
#3845
Írta 2005. április 24. - 13:02

ha nem, akkor nemszóltam
cps= a kis félgömb alakú "távtartó" ami megoldja, hogy oldalirányba is lehessen dönteni a tárcsafék féknyergét.
olyan kis mütyürök, mint a v féken levõk.
avid fékeken van, csak ha hayes adapterrel megy fel, akkor ha jól emlékszem, ezek a kis mütyürök már nem mennek be az adapter, és a fék közé. tehát oladalirányba már nem lesz állítható, dönthetõ a féknyereg.
de msot elbizonytalanítottál jól.
kérdésedre: egyántalán nem baj.
#3846
Írta 2005. április 24. - 12:58



#3847
Írta 2005. április 24. - 12:40

de így is jó hozzá.
#3848
Írta 2005. április 24. - 12:37

nekem pm adapter kéne 203-as tárcsához... ebike-on csak hayes van, de az nem csak hayes tárcsákhoz?
#3849
Írta 2005. április 24. - 11:02

a legdrágább avidot, esetleg amire van pénzed, minél drágábbat(aNál jobb ugye)
de nekem az LX is bevált... kitünõ volt vele.
az a moduláció dolgo lx-en meg hasznos, mert attol függ ki hogy szereti. sokat húz, és kis erõvel blokkol, vagy érintésre koppan, és fejreáll....
én a kemény nyomáspontot szerettem/szeretem most is(ugye hayesnek ilyen van) így úgy b e tudtam lõni, hogy elöl hátul azonos húzása legyen a két féknek(az avidot olyanra löttem be mint a hayes)
és így jó volt.
#3850
Írta 2005. április 24. - 10:47

Szerintetek melyik éri meg a legjobban?
Avid FR-5: 5 590
Avid SD SL: 9 790... olyan mint az lx, bár nekem erõsebbnek tûnnek ezek az Avid fékkarok. SD 7: 7 690...Az lx 3 állásban állítható fékerõ modulációt tud, vagy mit, az Avid SD 7, SD SL meg fokozatmentesen... SD SL és SD 7 között csak az anyagok különböznek, de az SL 9 790... remélem érthetõen fogalmaztam

Shimano LX: 2 880
Az lx azért tetszik, mert darabonként is lehet kapni, és még ha 1 párt is veszek akkor is szinte jobban jövök ki mint a "mezei" FR 5-el, de szerintem az Avid erõsebb, legalábbis fogásra annak tûnt... drágább is...
Egyáltalán kell ez a fékerõ moduláció változtatás vagy mi, vagy nem?
Tulajdonképpen mire jó?

ja és avid bb7-hez
a válaszokat elõre is kössz

#3851
Írta 2005. április 24. - 10:35

sziasztok!
tudnátok mondani egy weboldalt, ahol kicsit részletesebben le van írva a biciklis tárcsafékek mûködése, típusai, miegyéb? nem nagyon értek hozzá, és ezen szeretnék változtatni(googléval így hirtelen nem találtam túl sok jót, gondoltam, megkérdezem itt is, hátha)
elõre is köszi!
ajánlom ezt a topikot visszaolvasgatni... mást nagyon nem tudok. magyar nyelven legalábbis. De itt sok mindent meg lehet ám tudni, hidd el.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3852
Írta 2005. április 23. - 23:19

ugyn az a téma mint a váltó bovden.ha dzsuváslesz vagyeltömõdik akor baszhatód...
Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..
BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz!
#3853
Írta 2005. április 23. - 21:46

#3854
Írta 2005. április 23. - 20:47

jó bowden meg nem feltétlen egyenlõ drága bowdennel, veszel vmi alap jagwire vagy acor bowdenrendszert, és kész is a tökéletes fék. lx kar megintcsak + pont.
igénytelenség pedig... nemtudom, nkem az olajos fékekkel sincs sosem gondom, nem kell hozzányúlni, bír mindent, pedig volt már a bicikli vóterdzsámpolni, a velencei tavat is túlélte a hayes....
#3855
Írta 2005. április 23. - 19:31

tudnátok mondani egy weboldalt, ahol kicsit részletesebben le van írva a biciklis tárcsafékek mûködése, típusai, miegyéb? nem nagyon értek hozzá, és ezen szeretnék változtatni

elõre is köszi!
#3856
Írta 2005. április 23. - 19:30

#3857
Írta 2005. április 23. - 18:48

fékkar és fékbovden függvénye az avid esetében. hulladékkal sz*rul fog, jóval meg atomul bealázza a deore-t.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#3858
Írta 2005. április 23. - 17:55

#3859
Írta 2005. április 23. - 16:49

jövhéten inkább beviszem bótba' aztán a szervizesek majd megoldják... inkább kifizetem semminthogy elbarmoljak valamit az érzékeny cuccon..
#3860
Írta 2005. április 23. - 16:41

Ilyen esetben szedd ki a kereket , majd a beteteket is es valami lapos targyal (amivel nem serted meg) told vissza a munkahengert finoman a hazaba

Ja es meg az is lehet hogy csak a feknyereg van fenn rosszul a vazon
