Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek
Started by
KeX
, 2004. September 09. 12:46
#3221
Posted 2005. June 10. - 22:12
a magura nyergek kompatibilisek a shimano karokkal. ha a gustavnak nem különbözik a fékkarja a többi magurától (nyomás mennyiségben) akkor bármilyen shimano kar jó lesz
#3222
Posted 2005. June 10. - 22:10
Hy
Van 1 magura gustavom, folyik a fékkarnál, javíthatatlan, csak csere-->sok péz, stb...DE
hallottam, hogy lehet rá venni zsír új másik fékkart, ami jó hozzá( tán XT?)...kérdésem, hogy ez melyik fékkar/fékkarok típus, ami hozzá való?
és 1 másik fékkarral hogy viselkedik? úgyanaz a fékerõ?
Van 1 magura gustavom, folyik a fékkarnál, javíthatatlan, csak csere-->sok péz, stb...DE
hallottam, hogy lehet rá venni zsír új másik fékkart, ami jó hozzá( tán XT?)...kérdésem, hogy ez melyik fékkar/fékkarok típus, ami hozzá való?
és 1 másik fékkarral hogy viselkedik? úgyanaz a fékerõ?
#3223
Posted 2005. June 10. - 20:43
nokon bovden: a legjobb - nem megy oda sár
xt vkar is jó asszem, ha állítható
ccre jó lesz az avid, arra van kitalálva
sárban is jó volt (volt egy darabig)
xt vkar is jó asszem, ha állítható
ccre jó lesz az avid, arra van kitalálva
sárban is jó volt (volt egy darabig)
#3224
Posted 2005. June 10. - 20:41
Már egy csomót olvastam a tárcsafékekrõl de azért megkérdezem. Szeretnék venni avid bb7es tárcsaféket /elõre 185mm/. Most vfék mellett a gépemen van xt dual control és nokon bovden. Igazából hydrósat szeretnék csak akkor ezektõl meg kéne válni és nem jönnék ki jól anyagilag. És az lenne a kérdésem h ha esõben sárban használom meg tengelyig érõ patakban akkor lesz e vmi baja, mert azért nem olyan zárt mint egy olajos.Meg ezekkel a cuccokkal jól együttmûködne e?
#3225
Posted 2005. June 10. - 20:27
nem hinném, hogy ha biztonságosabb lenne a bovden, akkor autókon, motorokon hidrósat használnának...
egész egyszerûen más "fejlettségi" szint. persze a hidrós bonyolultabb, de elég kiforrott rendszer ahhoz, hogy ez ne jelentsen problémát. pl a 2001es deorem mindenféle bizbaszolás nélkül, 1 éve volt benne olajcsere, és jó. talán a fittingek voltak cserélve, meg a kábelbõl kellett vágni.
túlfolyó azért van, hogy ne durranjon. tamsnak rendszeresen változik a nyomáspont, szertem sok az olaj, engedni kéne
nekem mióta hayesem van, soha nem változott semmi, pedig volt, hogy végig fékezve, álmosan mentem (mostanában csak úgy volt...)
az igaz, hogy egy bovdenest jobban fel kell melegíteni, de ~4-500 foknál már a pofa kezdi megadni magát. amugy veszel dot 5.1es olajat és akkor elég nehéz dolgod lesz, ahhoz, hogy megsüsd.
egész egyszerûen más "fejlettségi" szint. persze a hidrós bonyolultabb, de elég kiforrott rendszer ahhoz, hogy ez ne jelentsen problémát. pl a 2001es deorem mindenféle bizbaszolás nélkül, 1 éve volt benne olajcsere, és jó. talán a fittingek voltak cserélve, meg a kábelbõl kellett vágni.
túlfolyó azért van, hogy ne durranjon. tamsnak rendszeresen változik a nyomáspont, szertem sok az olaj, engedni kéne
nekem mióta hayesem van, soha nem változott semmi, pedig volt, hogy végig fékezve, álmosan mentem (mostanában csak úgy volt...)
az igaz, hogy egy bovdenest jobban fel kell melegíteni, de ~4-500 foknál már a pofa kezdi megadni magát. amugy veszel dot 5.1es olajat és akkor elég nehéz dolgod lesz, ahhoz, hogy megsüsd.
#3226
Posted 2005. June 10. - 20:06
Te is tudod hogy el lehet fustolni egy feket , most mind1 hogy miert en csak leirtam ezt a hatranyat, hogy aki allatkodik az vegye figyelembe ezt is. Egy ismeros meselte pl az Avid Juicy 7-es ment el haverjanak a Gardan.
A "puhulasban" vitatkoznek, mert nem eshet beljebb a nyomaspont bowdenesnel csak ha vmiert megnyulik annyit a bowden, vagy elfogy a betet 1pill alatt. Abban biztos vagyok hogy sokkal biztonsagosabb a bowdenes rendszer mint a hidros HA: Nem szakad el valahol, vagy nem nyulik meg a bowden, mivel az olajos eseten nagy a valoszinusege annak hogy hore elmegy a nyomaspont, rosszabb esetben eltavozik az olaj, ezert nagyobb annak is hogy az ember nem tud megallni.Persze ha az embernek van sok penze es jo hidros feke akkor lehet nincs nyomaspontproblemaja sem A fekhatas meg perszehogy romlik mindket esetben de azert jobb ha legalabb van valamennyi mintha egyaltalan nincs nem? En csak erre gondoltam. Ettol en meg jobbnak tartom a hidrot csak rendesen, odafigyelve kell hasznalni sztem.
A "puhulasban" vitatkoznek, mert nem eshet beljebb a nyomaspont bowdenesnel csak ha vmiert megnyulik annyit a bowden, vagy elfogy a betet 1pill alatt. Abban biztos vagyok hogy sokkal biztonsagosabb a bowdenes rendszer mint a hidros HA: Nem szakad el valahol, vagy nem nyulik meg a bowden, mivel az olajos eseten nagy a valoszinusege annak hogy hore elmegy a nyomaspont, rosszabb esetben eltavozik az olaj, ezert nagyobb annak is hogy az ember nem tud megallni.Persze ha az embernek van sok penze es jo hidros feke akkor lehet nincs nyomaspontproblemaja sem A fekhatas meg perszehogy romlik mindket esetben de azert jobb ha legalabb van valamennyi mintha egyaltalan nincs nem? En csak erre gondoltam. Ettol en meg jobbnak tartom a hidrot csak rendesen, odafigyelve kell hasznalni sztem.
#3227
Posted 2005. June 10. - 18:38
a tulfolyó miatt nem kidurran, csak elmegy a nyomáspont. annyit nem tágul az olaj, hogy elszálljon, ha mégis, akkor ne megfelelõ dot-számú olajat használsz, vagy el kellene engedned a féket lefelé néha....
és a mechanikus ugyanugy puhul fel, mert a hõtermelés, amit a tárcsa és a féknyereg nem vezet el, az a fékbetét teljesítményét rontja minden esetben. mindegy, hogy hidraulikus vagy mechanikus.
és a mechanikus ugyanugy puhul fel, mert a hõtermelés, amit a tárcsa és a féknyereg nem vezet el, az a fékbetét teljesítményét rontja minden esetben. mindegy, hogy hidraulikus vagy mechanikus.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#3228
Posted 2005. June 10. - 16:46
jó fék, de csak hogy mondjak még két dolgot:
-hosszútávú fékezésnél hamarabb elfárad az ujjad (van ilyen, magyarországon is)
-melegszik, mert könnyû, kicsi a féknyereg és még az olaj sincs ott, hogy hûtse/elvezesse valamennyire a hõt
Az elso tok igy van ,meg a 160-as hidroval is siman gorcsbeallnak neha az ujjaim pedig nem szoktam szakadekokban bringazni )
A masodikkal kapcs szerintem a bowdenesek jobban turik a hot, mivel a hidraulikusoknal pont az olaj forraspontja adja a problemat ami ugye bowdenesnel nincs
A pofa meg a rotor anyaga meg ugye adott. Szal oda akarok kilyukadni hogy mivan ha esetleg tulmelegszik a bowdenes rendszer? Akkor sincs semmi max eleg a betet ill. szarul fog fogni. De a melegedessel kapcsolatban igazad van. Kisebb test hutes nelkul jobban melegszik
A hidrosnal felforr az olaj, kipukkan(hat) a rendszered ,te meg meglatogatod az arokban a csigakat ) De ha nem jol tudom tessek megcafolni, kabeles tarcsam meg nem volt csak v-fekem :-]
#3229
Posted 2005. June 10. - 15:13
jó fék, de csak hogy mondjak még két dolgot:
-hosszútávú fékezésnél hamarabb elfárad az ujjad (van ilyen, magyarországon is)
-melegszik, mert könnyû, kicsi a féknyereg és még az olaj sincs ott, hogy hûtse/elvezesse valamennyire a hõt
amugy juci/lx/julie közül szertem az avid a jó választás. mivel mind a három alapvetõen cc fék, gondolom valami hasonlóra kell. a juliet ismerjük, az lx meg csak jobb lehet a deorenál, juicy meg akinek volt, bejött (kivéve thommeyt)
-hosszútávú fékezésnél hamarabb elfárad az ujjad (van ilyen, magyarországon is)
-melegszik, mert könnyû, kicsi a féknyereg és még az olaj sincs ott, hogy hûtse/elvezesse valamennyire a hõt
amugy juci/lx/julie közül szertem az avid a jó választás. mivel mind a három alapvetõen cc fék, gondolom valami hasonlóra kell. a juliet ismerjük, az lx meg csak jobb lehet a deorenál, juicy meg akinek volt, bejött (kivéve thommeyt)
#3230
Posted 2005. June 10. - 11:52
ne hajtogassa, mer akkor faszul kopik a pofa, meg az semmirese jó
lehet matekolni a fékpofákkal, bowdenhúzással, meg "elõfeszítéssel"
jó játékot
lehet matekolni a fékpofákkal, bowdenhúzással, meg "elõfeszítéssel"
jó játékot
#3231
Posted 2005. June 10. - 11:50
full nyúlósra van állítva, de még így is fura. eddig ugy látszik nagyon szar fékeim voltak
állítólag még az segít ha kicsit úgy állítod be hogy 'hajtogassa' a tárcsát...
ez nem gáz? inkább beálítottam pöpecre...
állítólag még az segít ha kicsit úgy állítod be hogy 'hajtogassa' a tárcsát...
ez nem gáz? inkább beálítottam pöpecre...
#3232
Posted 2005. June 10. - 11:47
tekerd át kantira a fékkart, úgy kicsit adagolhatóbb, emellett nyúlósabb is, de az nemérdekes, mer félúton fejreállsz úgyis:D
jaj emléxem mikor SAUHn mephi megfogta kala jamisát, és betépte az elsõféket
akkorát panderolt hogy ihajj, pedig mindkettejüknek avidja volt:)
jaj emléxem mikor SAUHn mephi megfogta kala jamisát, és betépte az elsõféket
akkorát panderolt hogy ihajj, pedig mindkettejüknek avidja volt:)
#3233
Posted 2005. June 10. - 11:42
most vettem SD7 kart.
3800/db
az adagolhatóság viszont télleg igaz még így is. szoknom kell nagyon hogy behuzom aztán fog mint állat.. majd ráérzek remélem...
3800/db
az adagolhatóság viszont télleg igaz még így is. szoknom kell nagyon hogy behuzom aztán fog mint állat.. majd ráérzek remélem...
#3234
Posted 2005. June 10. - 10:30
Eddig nVidia voltam, de mióta kihozták a 628 GPUs 5 PCIe-t használó kártyákat (kisértetiesen emlékeztet a voodoo3 módszerekre).. inkább ATi
És emellett inkább olajos, mer ha azt eccer megcsinálod, az úgy is marad. És nem levegõsödik fel. Elvileg, hameg de, akkor aztis meg lehet csinálni seperc alatt.
És emellett inkább olajos, mer ha azt eccer megcsinálod, az úgy is marad. És nem levegõsödik fel. Elvileg, hameg de, akkor aztis meg lehet csinálni seperc alatt.
#3235
Posted 2005. June 10. - 10:25
igen:) azért sem akartam hozzászólni ehhez,de nem bírtam megállni:)
én 02 óta szinte végig Avidokat használtam leszámítva 1 kis szürke Deore-t meg régi XT DH-t meg átment a kezemen 1 Clara is,de az 1 napot se töltött fenn és addig is utáltuk 1mást:)
én 02 óta szinte végig Avidokat használtam leszámítva 1 kis szürke Deore-t meg régi XT DH-t meg átment a kezemen 1 Clara is,de az 1 napot se töltött fenn és addig is utáltuk 1mást:)
#3236
Posted 2005. June 10. - 10:17
kala: volt avidom (ráadásul még a régi "srammentes") és most már nem az van de tipikus ATI vagy NVIDIA kérdés.
#3237
Posted 2005. June 10. - 09:58
Nem szólok hozzá,nem szólok hozzá,nem szólok hozzá...
DE!
Igen,nagyon kar függõ,1 olyat kell választani,ahol lehet hangolni a bovdenhúzást,de azért nem olyan drága dolog az.Nem muszáj Avidot venni ott van pl. a Funn vagy a Sram9 v ilyenek...
Meg aztán yól be is kell lõni,ha mindkét pofa gyakorlatilag érinti a tárcsát,nulla a rugóvisszahúzóerõ és óriási adag bovdent húz a kar,akkor abból tényleg nem lesz adagolhatóság.Ez a fék olyan,amilyennek beállítják és hello'
És nemtom,kinek mennyi problémája van a mechanikus rendszerekkel...Sztem sokkal szarabb az,h ha szereled át a cumót innen oda,akkor vagy vágsz a csõbõl,és reménykedsz,h a legközelebbi vázadra/villádra is iylen rövid kell majd,vagy 2x körbetekered vele a nyeregcsövet és kötegelõzöl mindehova...Ha peched van,havonta szórakozhatsz a légtelenítéssel és gyakorlatilag nem állíthatsz be semmit a féken...Ehh,szóval kinek mi:)
DE!
Igen,nagyon kar függõ,1 olyat kell választani,ahol lehet hangolni a bovdenhúzást,de azért nem olyan drága dolog az.Nem muszáj Avidot venni ott van pl. a Funn vagy a Sram9 v ilyenek...
Meg aztán yól be is kell lõni,ha mindkét pofa gyakorlatilag érinti a tárcsát,nulla a rugóvisszahúzóerõ és óriási adag bovdent húz a kar,akkor abból tényleg nem lesz adagolhatóság.Ez a fék olyan,amilyennek beállítják és hello'
És nemtom,kinek mennyi problémája van a mechanikus rendszerekkel...Sztem sokkal szarabb az,h ha szereled át a cumót innen oda,akkor vagy vágsz a csõbõl,és reménykedsz,h a legközelebbi vázadra/villádra is iylen rövid kell majd,vagy 2x körbetekered vele a nyeregcsövet és kötegelõzöl mindehova...Ha peched van,havonta szórakozhatsz a légtelenítéssel és gyakorlatilag nem állíthatsz be semmit a féken...Ehh,szóval kinek mi:)
#3238
Posted 2005. June 10. - 09:56
ahhoz hogy legyen benne adag, minimum kell egy SD7 kar (9e) meg jó bowdenezés(3e)
és akkor télleg hidrás árban vagy.
és akkor télleg hidrás árban vagy.
#3239
Posted 2005. June 10. - 09:54
avidnál nem a fékerõvel van a gond, mert azt még a szar trinity karommal is olyat produkált hogy ... az adagolhatósághoz kellenek a komoly cuccok akkor meg már simán hidrás árban vagy. de ez tipikus kinek a pap kinek a lánya probléma. mindenesetre mekából csak avid, pláne hogy a bb5 olcsó is.
#3240
Posted 2005. June 10. - 09:43
Nem a bowden nyúlik, hanem a bowdenház szar, ezt is letárgyaltuk már párszor.
Másrészt az avid kurvajó fék, de nem sok "adag" van benne. Akinek ez nem kell, annak príma. Akinek kell, inkább olajost.
Másrészt az avid kurvajó fék, de nem sok "adag" van benne. Akinek ez nem kell, annak príma. Akinek kell, inkább olajost.