Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek
Started by
KeX
, 2004. September 09. 12:46
#2661
Posted 2005. July 09. - 23:00
Semmi gond:)
Én melózok, és azt csinálom, amit kell és mondanak, és azt igyekszem a lehetõ legjobban. De néha tényleg nem úgy pucolok ki egy csapágyat mintha az enyém lenne, mert egyszerüen nincs rá idõ...
Egyébként a Speedbikenál (www.speedbike.hu-nem reklámnak, mert csak sok lessz a meló LOL) dolgozom, nem egy komolytalan hely, két éve jártam oda, nem véletlenül. Aztán megkérdeztek, hogy nem akarok-e cangát szerelni, mert én vágtam néhány dolgot a drótszamáron.
(Végülis panasz nincs ránk, 8 éve mûködik a bolt, és egy ember írt a panaszkönyvbe>>>Mint utólag kiderült olyan is van...Egy csaj hozott egy Tesco gazdaságos cangát üzembehelyezésre (9990HUF=egy nagy rakás sz@r), ferdén volt felheggesztve a fékbak, nem lehetett jól beállítani->10km után beszorult a fék, és az a h. k. minket szidott érte...Szóval ilyen...emberek is vannak.
De eddig mindenki elégedett volt, és egy rakat marhaságot csináltunk meg garanciálisan, ami a vevõ balf@aszságából adódott. (Szerintem korrekt hely!)
Én melózok, és azt csinálom, amit kell és mondanak, és azt igyekszem a lehetõ legjobban. De néha tényleg nem úgy pucolok ki egy csapágyat mintha az enyém lenne, mert egyszerüen nincs rá idõ...
Egyébként a Speedbikenál (www.speedbike.hu-nem reklámnak, mert csak sok lessz a meló LOL) dolgozom, nem egy komolytalan hely, két éve jártam oda, nem véletlenül. Aztán megkérdeztek, hogy nem akarok-e cangát szerelni, mert én vágtam néhány dolgot a drótszamáron.
(Végülis panasz nincs ránk, 8 éve mûködik a bolt, és egy ember írt a panaszkönyvbe>>>Mint utólag kiderült olyan is van...Egy csaj hozott egy Tesco gazdaságos cangát üzembehelyezésre (9990HUF=egy nagy rakás sz@r), ferdén volt felheggesztve a fékbak, nem lehetett jól beállítani->10km után beszorult a fék, és az a h. k. minket szidott érte...Szóval ilyen...emberek is vannak.
De eddig mindenki elégedett volt, és egy rakat marhaságot csináltunk meg garanciálisan, ami a vevõ balf@aszságából adódott. (Szerintem korrekt hely!)
#2662
Posted 2005. July 09. - 15:32
szayerg: semmiképpen nem téged vagy a boltot ahol dolgozol akartalak minõsíteni, csak az eddigi rossz tapasztalataimat foglaltam össze mellesleg nehezen tudod rontani a bolt hírnevét hisz fogalmunk sincs hogy hol dolgozol
#2663
Posted 2005. July 09. - 15:25
Na minden gond megoldódott kb. 10 perc alatt sikerült a mûvelet:)
Fel kellett hajtani a fékkart, és úgy belenyomni egy "infúzióspalackkal" a lét, aztán még egy kicsit állítgattam, és pöpec lett. Csak tudnám miért nem teszenk ezekre egy kiegyenlítõtartályt... (+10g)
Az állítgatáshoz köszörültem egy imbuszkulcsot, hogy a kerék felõli fékpofatávot állító csavart a kerék forgatása közben lehessen tekergetni. Így nikkelezett nyúlsz@r pontossággal lehetet kicentizni, mert a forgás közben hallod ha beleér a tárcsába.
Endroo: Én is pont ezért nem jártam soha szervízbe, otthon bütyköltem a gépet, és így lettem én egy nyárra kerékpárszerelõ...
A szervízek tényleg nem csinálják úgy meg a cangát, mint ha magadnak otthon ráérõsen kisubickolod az utólsó csapágygólyót is. Itt egy full generálra (csapágyzsírozástól fék váltóbeállítás stb.) van 20-30 perc, mert utána jön a következõ. És ez teljesen érthetõ, hogy ennyi idõ alatt nem lehet egy cangát fullosan beállítani.
(Ezt nem én mondtam, mert rontom a fõnök üzletének a forgalmát is.)
Fel kellett hajtani a fékkart, és úgy belenyomni egy "infúzióspalackkal" a lét, aztán még egy kicsit állítgattam, és pöpec lett. Csak tudnám miért nem teszenk ezekre egy kiegyenlítõtartályt... (+10g)
Az állítgatáshoz köszörültem egy imbuszkulcsot, hogy a kerék felõli fékpofatávot állító csavart a kerék forgatása közben lehessen tekergetni. Így nikkelezett nyúlsz@r pontossággal lehetet kicentizni, mert a forgás közben hallod ha beleér a tárcsába.
Endroo: Én is pont ezért nem jártam soha szervízbe, otthon bütyköltem a gépet, és így lettem én egy nyárra kerékpárszerelõ...
A szervízek tényleg nem csinálják úgy meg a cangát, mint ha magadnak otthon ráérõsen kisubickolod az utólsó csapágygólyót is. Itt egy full generálra (csapágyzsírozástól fék váltóbeállítás stb.) van 20-30 perc, mert utána jön a következõ. És ez teljesen érthetõ, hogy ennyi idõ alatt nem lehet egy cangát fullosan beállítani.
(Ezt nem én mondtam, mert rontom a fõnök üzletének a forgalmát is.)
#2664
Posted 2005. July 09. - 10:38
semmi értelme 160asnál kisebb tárcsának.
80 kiló alatt meg fõleg fõleg.....
miért baj ha van még tartalék egy fékben?
80 kiló alatt meg fõleg fõleg.....
miért baj ha van még tartalék egy fékben?
#2665
Posted 2005. July 09. - 10:31
Tárcsafék beszerzésén gondolkozok elõre, szóval várom az értelmes tanácsokat. Avid bowdenesre gondoltam, csak nem tudom, hogy mekkora tárcsával. Bringával együtt vagyok kb. 80kg, lehet, hogy elég lenne a 160as elõre, de akkor hátra kisebb kellene.Meg lehet csinálni az Avidot hátul 140es tárcsához???
Vagy 185 elõl, 160 hátul, de attól tartok, hogy az túl sok lenne. Most B+ fékpillangók vannak B+ pofákkal, Sram 7.0 fékkarral, elõl Remerx, hátul Mach1 felnivel. Jól fog,csak egy hosszabb lejtõn megsül, és utána egy pontnál nem lehet vele erõsebben fékezni, pl. nem jön fel elsõkerékre. Ja, és XC-zek.
Vagy 185 elõl, 160 hátul, de attól tartok, hogy az túl sok lenne. Most B+ fékpillangók vannak B+ pofákkal, Sram 7.0 fékkarral, elõl Remerx, hátul Mach1 felnivel. Jól fog,csak egy hosszabb lejtõn megsül, és utána egy pontnál nem lehet vele erõsebben fékezni, pl. nem jön fel elsõkerékre. Ja, és XC-zek.
#2666
Posted 2005. July 09. - 08:54
most mondjam hogy ezért nem járok szervízbe bepróbáltam három helyen a légtelenítést, de valahogy egyik sem izgult rá a témára, úgyhogy inkább handmadeEgy kis apró gond van: A szervízben dolgozok:D, és ilyen szart még a fõnök se látott, és fingunk sincs, hogy nyúljunk hozzá.
#2667
Posted 2005. July 08. - 22:17
Húúú, ez király!!
Nagyon köszi, ilyen leírásról álmodtam:scared:
Ez tényleg jó lessz, a végén még fizetésemelést kapok...
Király ez a fórum;)
Nagyon köszi, ilyen leírásról álmodtam:scared:
Ez tényleg jó lessz, a végén még fizetésemelést kapok...
Király ez a fórum;)
#2668
Posted 2005. July 08. - 22:11
Elötte azért látogass el ide, hogy lásd, mit és hogyan kell csinálni:
http://www.hayesdisc...downloads.shtml
És ahogy Bikertrigger írta, Hayes Sole van rajta.
http://www.hayesdisc...downloads.shtml
És ahogy Bikertrigger írta, Hayes Sole van rajta.
#2669
Posted 2005. July 08. - 22:06
Vigyem el szervízbe?
A legjobb amit tehetnék...
Egy kis apró gond van: A szervízben dolgozok:D, és ilyen szart még a fõnök se látott, és fingunk sincs, hogy nyúljunk hozzá. De holnap kiderül, legfeljebb kifolyik minden a földre, szétbelezzük megvizsgáljuk, azt ujratöltjük szakszerûen, ha kiderült, hogy kell...
A canga baromi új, és az elsõ revízión (elsõ 100km után) panaszolta a tulaj, hogy lent fog a fék.->Ráhúztunk, de most meg beleér a tárcsába (nem szorítja össze, csak az ürgepásztornak bántja a fülét az alig hallható hangja:()
Szóval az lenne jó megoldás, ha volna benne több olaj, és nagyobb lehetne a fékmunkahenger útja.
Köszi az eddigi hozzászólásokat, ha nem lennék a szarvízbe tényleg ezt kéne csinálnom.
Ma csak kóstólgattuk a problémát, és kb. 10 percet foglalkoztunk vele, de nem szúrta ki a szemünket hogy hol megy abba bele az olaj. Csak gondoltam van vkinek egy ötlete, mert nem mi vagyunk az elsõk ezzel a marhasággal.
Holnap nekiállunk azt kiderül, majd leírom a fejleményeket...
A legjobb amit tehetnék...
Egy kis apró gond van: A szervízben dolgozok:D, és ilyen szart még a fõnök se látott, és fingunk sincs, hogy nyúljunk hozzá. De holnap kiderül, legfeljebb kifolyik minden a földre, szétbelezzük megvizsgáljuk, azt ujratöltjük szakszerûen, ha kiderült, hogy kell...
A canga baromi új, és az elsõ revízión (elsõ 100km után) panaszolta a tulaj, hogy lent fog a fék.->Ráhúztunk, de most meg beleér a tárcsába (nem szorítja össze, csak az ürgepásztornak bántja a fülét az alig hallható hangja:()
Szóval az lenne jó megoldás, ha volna benne több olaj, és nagyobb lehetne a fékmunkahenger útja.
Köszi az eddigi hozzászólásokat, ha nem lennék a szarvízbe tényleg ezt kéne csinálnom.
Ma csak kóstólgattuk a problémát, és kb. 10 percet foglalkoztunk vele, de nem szúrta ki a szemünket hogy hol megy abba bele az olaj. Csak gondoltam van vkinek egy ötlete, mert nem mi vagyunk az elsõk ezzel a marhasággal.
Holnap nekiállunk azt kiderül, majd leírom a fejleményeket...
#2670
Posted 2005. July 08. - 21:45
ha idei gyári szerelt cuccod van, akkor azon elvileg hayes sole fék van...Hát most gõmöm sincs, annyit tudok mondani, hogy egy Kelly's Salamander hidraulikus tárcsafékkel.
De nekem bármilyen fékhez jó a "betöltési útmutató", mert nem lehet olyan nagy különbség...
de ha még nem csináltál ilyet, én a helyedben eltolnám egy szevízbe, ellesni hogy kell...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2671
Posted 2005. July 08. - 21:39
hat azert van boven kulombseg fek es fek kozott...
holnap vidd el egy szervizbe aztan ott jora megcsinalajak
holnap vidd el egy szervizbe aztan ott jora megcsinalajak
Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..
BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz!
#2672
Posted 2005. July 08. - 21:02
Hát most gõmöm sincs, annyit tudok mondani, hogy egy Kelly's Salamander hidraulikus tárcsafékkel.
De nekem bármilyen fékhez jó a "betöltési útmutató", mert nem lehet olyan nagy különbség...
De nekem bármilyen fékhez jó a "betöltési útmutató", mert nem lehet olyan nagy különbség...
#2673
Posted 2005. July 08. - 20:40
#2674
Posted 2005. July 08. - 20:11
Mindenkitõl bocs az OFF-ért, nem olvastam el az eddigi 300 vhány oldalt, de egy égetõen fontos kérdésem volna:
Hidraulikus tárcsafékbe, hol lehet beletölteni az olajat???
Mert van rajta egy légtelenítõcsavar, meg egy másik a munkahenger oldalán, amivel a henger térfogatát lehet csökkenteni, és akkor feljebb fog a fékkar...
De ez a szar már ki van száradva... (és nincs kiegyenlítõtartály mint kocsiban vagy motoron)
Mined ötletre vevõ vagyok!
Elõre is köszi Géza
Hidraulikus tárcsafékbe, hol lehet beletölteni az olajat???
Mert van rajta egy légtelenítõcsavar, meg egy másik a munkahenger oldalán, amivel a henger térfogatát lehet csökkenteni, és akkor feljebb fog a fékkar...
De ez a szar már ki van száradva... (és nincs kiegyenlítõtartály mint kocsiban vagy motoron)
Mined ötletre vevõ vagyok!
Elõre is köszi Géza
#2675
Posted 2005. July 08. - 18:46
#2676
Posted 2005. July 08. - 18:42
Jó fékpofával 1 v-fék is nagyon fog. (nekem a piros b+ volt és azzal orralehet bukni könnyedén)
tehát szerintem felesleges 1 tárcsafék, mert nemtud semmi extrát
tehát szerintem felesleges 1 tárcsafék, mert nemtud semmi extrát
#2677
Posted 2005. July 08. - 18:40
blöe
kihagynám, böszme széles fékfelület, alkatrész+ fékpofa nem lesz hozzá sehol
de te tudod
kihagynám, böszme széles fékfelület, alkatrész+ fékpofa nem lesz hozzá sehol
de te tudod
Autist Team:)
#2678
Posted 2005. July 08. - 18:39
#2679
Posted 2005. July 08. - 18:38
#2680
Posted 2005. July 08. - 18:38
nem válaszoltál a tárcsafékes agy kérdésre.
én nem cserélném le, bár promax fékem nem volt, csak Logan.
de szerintem egy kutya.
edit:
én nem cserélném le, bár promax fékem nem volt, csak Logan.
de szerintem egy kutya.
edit:
szakértõfingom nincs h tárcsás agy e minnyá megnézem
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda