Szerintetek ezzel a fajta Bkv rendszerrel ez meg is fog valósulni?
Fizetõs lesz Budapest? 2006. május 17.
A fõvárosi közgyûlés elé került egy javaslat, mely drasztikus módszerekkel csökkentené forgalmat Budapesten. A javaslat szerint egyszerûen kitiltanák a fõvároson kívülrõl érkezõ autósokat, az utak kapacitását pedig csökkentenék.
Egy uniós felmérés szerint a szálló por koncentrációja 2000-ben 284 napon haladta meg a határértéket Budapesten, ami 146 halálesettel is összefüggésbe hozható. Ha a szálló por éves koncentrációját csökkentenék, a halálesetek száma is jelentõsen csökkenne. A felmérés óta eltelt öt év alatt szinte biztos, hogy nem javult a helyzet a fõvárosban. Éppen ezért a városvezetés hétfõn Budapest levegõjének erõs szennyezettsége miatt rendkívül szigorú intézkedésekre tett javaslatot.
Lezárnák Budapestet
Ezek szerint csökkenteni kell a fõváros útjain közlekedõ jármûvek számát, amit elsõ körben nyugati mintára útdíj bevezetésével terveznek megvalósítani. Kétféle elképzelés létezik, az egyik szerint a Nagykörúttal és a budai körúttal határolt belsõ részt tennék fizetõssé. Ennél is drasztikusabbnak tûnik a közigazgatási határoknál felállított kapuk terve. A behajtási díj megvalósíthatósághoz példaként a Várnegyedet említik, ahová jelenleg is 400 forintért lehet bejutni.
Minden sávból levágnak egyet
Ez azonban csak a kezdet, a befizetett pénz után nem számíthatnak sok jóra a kapukon túljutó autósok, hiszen több fõútvonalat egy-egy sávval le is szûkítenének. Ezek között szerepel a Szentendrei, az Üllõi út, az M1–M7 bevezetõ szakasza, de a Fõ, a Döbrentei és a Baross utcát, illetve a Bécsi, a Fehér, a Thököly, a Kõbányai és a Kerepesi utat is leszûkítenék. Ezeken a helyeken buszsávokat alakítanának ki.
Parkolás is drágulhat
A feltartoztatott autósok számára elsõként négy helyszínen, a külsõ kerületekben építenének P+R parkolókat, amikben összesen 1400 autónak jutna hely.
A teherautósok is további szigorításra számíthatnak, mert a behajtási díj mellett, a sûrûn beépített lakóövezetekbe csak külön engedéllyel hajthatnának be. De az autósok sem menekülnek meg a további sanyargatástól, hiszen a tervek között szerepel a parkolási tarifák további megemelése.
Mindez egyelõre még csak elõterjesztés formájában él, errõl május végén tárgyal a közgyûlés. Az InfoRádiónak nyilatkozó közlekedési szakértõ szerint az útdíj bevezetésének feltétele, hogy legyen egy olyan úthálózat, amely elkerülhetõvé teszi a korlátozni kívánt városrészt. Ez pedig jelenleg nem áll rendelkezésre, és vélhetõen még legalább 5-6 évig nem is fog. Ebbõl a szempontból a teljes város lezárása tûnik egyszerûbbnek.
Kérlek SEGÍTSETEK!!! Ellopták Giant Anthem 1 (2008-as) 18 colos bringámat. Fekete/bronz színben - ebbõl csak ez az egy volt MO-on! Ez a bringa volt az: http://bikemag.hu/teszt/giant-anthem-1 Ha láttok ilyet apróban, légyszi szóljatok! Megtalálónak jutalom.