Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Túrák Magyarországon
Started by
SanDiablo
, 2004. December 16. 21:13
#14821
vendég_Charon_*
Posted 2007. June 07. - 09:17
#14822
Posted 2007. June 07. - 09:15
Hogy én is beleszóljak, mint mindkét ág ismerõje:) A DH gép nem 20kg!Inkább 17... nekem a DH-ban a cc-s múlt annyiban jelentett elõnyt, hogy Tokodon végigsprinteltem a sík szakaszokat, ahol annyi idõt nyertem hogy a középmezõny elejébe jutottam:D A DH/ugrálás, viszont fényévvel jevította a cc-s menetteljesítményeimet. A lényeg, hogy el kell hinni, hogy a jó bringa, és gumi sokkal többre képes, mint te...
#14823
Posted 2007. June 07. - 08:46
Amúgy tényleg nem igaz, hogy ha CC-s átül egy DH gépre, máris isten válik belõle. A DH nem csak arról szól, hogy majd a bringa mindent kimozog. Van amit már technikával kell megoldani és egy 20 kilós DH gép kezelése igencsak eltér egy 12 kilós CC bringáétól. Ha pedig elfogy a talaj, és ugrani kell, ha úgy gondolod, hogy majd kicsit meghúzom a kormányt és majd lerepül a gép, mint a filmeken, akkor nagyon ráb.. ..hatsz. Tapasztalat kell mindkét szakághoz, a tapasztalathoz pedig idõ kell.
Ha egy CC-st ráültetsz egy DH gépre, nem fog tudni lépést tartani a DH-s kollégákkal. A CC ösvényen talán igen, de a nagybringa nem sétalovaglásra való. Egy rendes FR ösvény már tartogat meglepetéseket.
Ez fordítva is igaz, ha egy DH-s ráül egy CC gépre, nem fog tudni lépést tartani a CC-s kollégákkal, mert szokatlan, hogy a seggük magasabban van, mint a fejük, hogy a lábuk és a karjuk is csaknem ki van nyújtva és rá vannak feszítve a bringára...
Szóval tiszteljük egymást, és ne akarjuk megmondani, hogy mennyivel jobbak vagyunk mi. Apropó, nõnek jobb lenni, vagy férfinek? Válaszokat olyanoktól várnék, akik már megjárták mindkét oldalt.
Ha egy CC-st ráültetsz egy DH gépre, nem fog tudni lépést tartani a DH-s kollégákkal. A CC ösvényen talán igen, de a nagybringa nem sétalovaglásra való. Egy rendes FR ösvény már tartogat meglepetéseket.
Ez fordítva is igaz, ha egy DH-s ráül egy CC gépre, nem fog tudni lépést tartani a CC-s kollégákkal, mert szokatlan, hogy a seggük magasabban van, mint a fejük, hogy a lábuk és a karjuk is csaknem ki van nyújtva és rá vannak feszítve a bringára...
Szóval tiszteljük egymást, és ne akarjuk megmondani, hogy mennyivel jobbak vagyunk mi. Apropó, nõnek jobb lenni, vagy férfinek? Válaszokat olyanoktól várnék, akik már megjárták mindkét oldalt.
Ausztria, Kenguruk földje!
#14824
vendég_Charon_*
Posted 2007. June 07. - 08:36
#14825
Posted 2007. June 07. - 08:26
#14826
Posted 2007. June 07. - 08:23
Én az 1.8 as gummát használom 3> bar nyomáson, szóval szerintem a 2.1 eset is lehet így, bár személy szerint csak 68 vagyok mérlegen.
A lejtõzésrõl meg: sok DH-s meglepõdne ha egy lejtõn a CC-s után kéne mennie.
Persze a CC-s versenyzõknek is megvannak a korlátai, pl én 3/4 m-nél nagyobb letörést, vagy nagyobb ugratót már nem vállalnék be, max végszükség esetén, ilyen szempontból a DH-soknak nagyobb gyakorlatuk van, de ha egy erdei ösvényrõl beszélünk, akkor simán versenyképes a cc-s a DH-ssal.
A lejtõzésrõl meg: sok DH-s meglepõdne ha egy lejtõn a CC-s után kéne mennie.
Persze a CC-s versenyzõknek is megvannak a korlátai, pl én 3/4 m-nél nagyobb letörést, vagy nagyobb ugratót már nem vállalnék be, max végszükség esetén, ilyen szempontból a DH-soknak nagyobb gyakorlatuk van, de ha egy erdei ösvényrõl beszélünk, akkor simán versenyképes a cc-s a DH-ssal.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala
#14827
Posted 2007. June 07. - 07:24
...a 2,25-ös gumi melett is...sokra mész az 5" rúgóuttal ha a 2,1-es 4 barra fújt virsli pattog mint a nikkelbolha, meg elakad egy pókhálóban is.......
Tigrincs ebben nincs igazad szerintem - a két gumi között van 3 mm különbség (számolj utána), pedig ennyit már a gyártók (köhöm-köhöm, pl a nagyrabecsült Schwalbe) is elkamáznak, csak hogy jobban eladhassák a terméküket. Ez a 2.1-es pattog, de 2.2-es már király duma szerintem nagyrészt placebó.
Felütéses defektre meg van egy tuti módszerem...nézz ki egy lépcsõt, engedd le az elsõ gumit 2 barra, majd rongyolj bele frontálisan (felfelé értelemszerûen) 30 km/h között.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#14828
vendég_Charon_*
Posted 2007. June 07. - 00:12
Nem mindegy, hogy a lejtõzést milyen géppel teszi az ember. Orraesõs merev cc, fully maraton, vagy dh/fr gép. Értelemszerûen a hasonló bringát kezelõtõl érdemes tanulni.
Ez pedig nem azt jelenti, hogy egy cc-s nem tudhat jól ereszkedni, csak az adott gép korlátait kell figyelembe venni.
#14829
Posted 2007. June 07. - 00:01
sztem gondold át fõleg az AMre vonatkózólag.Tigris, alacsony nyomás és ballonos gumi nézet nem túl népszerû, sárférõhely és felütéses defekt fontosabb CC/AM-eseknek mint hogy lefelej gyorsabbak legyenek. De ha a max 2,1es gumihoz írt latexes belsõm elbírja a 2,25-2,3at, akkor következõleg azok jönnek a gépre...
..
mellesleg persze hardkór cc race face -eknél nem is.... bár mint irtam már vhol egyre több grammos csúcs karbon cc gépet szerelnek gyárilag könnyû 2,2-2,25-ös külsõkkel.....amúgy meg pont azért ballonos hogy alacsny nyomáson se üsd fel.....én pl terepen még életemben nem kaptam felütéses defektet.....(pedig 88 kiló volt a legcsekélyebb súlyom de akkor beteg voltam, szal stabil 90+)
AM gépen meg alap hogy van sárférõhely a 2,25-ös gumi melett is...sokra mész az 5" rúgóuttal ha a 2,1-es 4 barra fújt virsli pattog mint a nikkelbolha, meg elakad egy pókhálóban is.......
Absolon lerongyolja Garcia-t.
Gracia....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#14830
Posted 2007. June 06. - 23:51
Ez szerintem egy nagyon meddõ vita, ami évente 3szor minimum fellángol. Na mindegy, csak arra próbáltam megjegyzést tenni, hogy itthon egy jólmenõ CCstõl nagyobb eséllyel tanulhatsz lejtõzõtechnikákat, mint egy DHstól - már ha a Jánoshegyen amatõrizáló kiscsávókat DHsnak tekintjük, akiknek egy jelentõs részénél még én is (de tényleg ) jobban megyek lefelé. Nyilván egyik értelemben sem próbáltam kategórikus lenni, s nem is gondolom, hogy mondjuk Absolon lerongyolja Garcia-t.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#14831
Posted 2007. June 06. - 22:27
nem az számít, h össztelós, vagy merev, legalábbis free merev géppel gyorsabb vagyok lefelé, mint cécó össztelóssal
sokkal inkább, hogy fejcsõszög, tengelytáv, súlypont, üléspozíció, stb
sokkal inkább, hogy fejcsõszög, tengelytáv, súlypont, üléspozíció, stb
#14832
Posted 2007. June 06. - 22:17
#14833
Posted 2007. June 06. - 22:13
...
nyóvan, ez csak egy vélemény :anon:
ettõl még ugyanúgy szeretek lejtõzni is (a sebességélmény is egész más; a fogas tök gyorsan megy a meredek szakaszokon is, ahol örülök, ha 7-8 km/h-val pörgök - Diósárok felsõ - illetve a Gemini is repeszt lefelé )
csak nagyobb kihívás az, hogy a transszal feltekerjek, majd le :lick:
nyóvan, ez csak egy vélemény :anon:
ettõl még ugyanúgy szeretek lejtõzni is (a sebességélmény is egész más; a fogas tök gyorsan megy a meredek szakaszokon is, ahol örülök, ha 7-8 km/h-val pörgök - Diósárok felsõ - illetve a Gemini is repeszt lefelé )
csak nagyobb kihívás az, hogy a transszal feltekerjek, majd le :lick:
#14834
Posted 2007. June 06. - 22:06
na. még
ezt jó lesz olvasni.
(Kala: remélem a sebességbeli különbséget is érzékeled a 2 kör között...)
ezt jó lesz olvasni.
(Kala: remélem a sebességbeli különbséget is érzékeled a 2 kör között...)
#14835
Posted 2007. June 06. - 21:37
Huhh, ez egy érdekes téma lesz, de amíg szük körben vitatjuk meg, addig hátha nem lesz flame belõle
Én is kicsit többre tartom a cc-s élmezõnyt, nem csak amiatt, hogy nem fogas vagy 4x4 viszi fel õket oda, ahonnan lejönnek, hanem mert ugye a dombok minden szakág számára ugyanolyanok, és szerintem nagyobb érdem egy nem erre kihegyezett géppel leküzdeni õket. A Geminivel egy default "kápolna-speed-csuszka-libegõ" pálya a John Hillen leginkább örömbringázás, de az Authorral azért vannak benne izzasztó, vagy akár tolós részek...
Én is kicsit többre tartom a cc-s élmezõnyt, nem csak amiatt, hogy nem fogas vagy 4x4 viszi fel õket oda, ahonnan lejönnek, hanem mert ugye a dombok minden szakág számára ugyanolyanok, és szerintem nagyobb érdem egy nem erre kihegyezett géppel leküzdeni õket. A Geminivel egy default "kápolna-speed-csuszka-libegõ" pálya a John Hillen leginkább örömbringázás, de az Authorral azért vannak benne izzasztó, vagy akár tolós részek...
#14836
Posted 2007. June 06. - 21:14
Na ez éppenséggel nem így van. Vizdi tényleg jó, de vannak határai és ez már több versenyen is elõjött. Nem lehet 1-2 év alatt elsõ számú DH versenyzõvé válni.
#14837
Posted 2007. June 06. - 20:59
A lejtõzés egy kicsit más téma, és ne mán a CC-s magyarázza el, hogy kell!
Mér is ne? Magyarországon (talán 1-2 kivételtõl eltekintve) jelenleg a CC-sek lejtõznek a legjobban...(pl nézd meg Vizdit...)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#14838
Posted 2007. June 06. - 19:43
#14839
Posted 2007. June 06. - 19:29
#14840
Posted 2007. June 06. - 19:12
Na most kihúztam magam!
McPite:
A nyereg mögé "beülés" nyilván csak súlyos esetekben játszik, viszont szerintem az nem jó ha combbal próbálod fogni a gépet, és nem hagyod, hogy dolgozzon.
McPite:
A nyereg mögé "beülés" nyilván csak súlyos esetekben játszik, viszont szerintem az nem jó ha combbal próbálod fogni a gépet, és nem hagyod, hogy dolgozzon.
"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."