Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Túrák Magyarországon

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
18580 hozzászólás a témában

#14801
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.344 hozzászólás

azért megnézném, hogy semmeringen hogy jönnének le páran cc géppel :D

és innetõl ON kéretik


OFF
Augusztusban megnézheted, sõtt enduro challenge is lesz ott
ON

#14802
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás
engen nem kell +gyõzni a fulli elõnyeirõl, de volt tán tavaly az újságban egy teszt......ugyanaz a fószer végig ment egy elég változatos pályán -amiben volt "kellemes" mászás, singletrack, rendesen tecnikás lejtõzés, persze ugratók és letörések nélkül - 4 géppel, egy mereevseggû könnyû klasszik cc-géppel, egy 4" körüli cc/maraton fullival, egy stumpi fsr-rel meg egy slayer-rel.......mérték az összes részidõt, sebességet, teljes köridõt....lehet találgatni melyik volt a nyerõ?
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#14803
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Kala! Mit szívtál?:D

Zed! Már megint kamuzol. Sose vagy itthon. Nincs is AM géped, csak lõttél valahonnan egy linket.:D


#14804
Zed

Zed

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.693 hozzászólás
Nemmegy. Kûfõdön leszek.
Ausztria, Kenguruk földje!

#14805
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
A fenti mondat kicsit kacifántos, tehát úgy gondolod, hogy gondolom, ahogy gondolod, hogy gondolom, hogy hogyan gondoljátok?
Pedig, fõleg, mivel -akármilyen amatõr szinten is - mindkettõt ûzöm, nem akart semmilyen formában lángot szítani, abszolút csak a tanulástól begyöpösödött buksim kreálta tipikus "szvsz" volt.
H
a gondoljátok, kedden akármikor lehetne menni egy lejtõsebb hosszút a Budaihögöben, és a lefeléken át lehet ültetni gyakorlatba az elméleteket :)

#14806
Zed

Zed

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.693 hozzászólás
Pite VV tanácsára leejti gépét, majd figyeli, amint elõször 20 centire pattan vissza, majd 50-re, majd egy méterre, végül felrepül és Pite soha nem látja viszont hû társát. Viszont gazdagodott egy tapasztalattal.
Ausztria, Kenguruk földje!

#14807
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
azért megnézném, hogy semmeringen hogy jönnének le páran cc géppel :D

és innetõl ON kéretik

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#14808
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Thommey! NEM ÉRTESZ HOZZÁ:P A hét elején láttalak Pilismarót elött, csak nem akartam dudálni. Jól néz ki élõben a"kocka.":D

Pite! Ha pattog a géped, az bizony beállítási hiba. Tag, teló és/vagy guminyomás. Próbáld ki,, hogy megemeled az elejét és elengeded, illetve ugyan ezt megteszed a hátuljával. Ha jól van beállítva, egy mm-t sem fog visszaugrani.


#14809
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
Õ mindig úgy ír hogy nagyjából jót gondol, de pont az ellenkezõjét írja, hogy legyen min vitázni :)
de azt teljes meggyõzõdéssel :)

#14810
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

@VV ; sztem rám gondolsz
sztem valaha lejtõztem, ill. volt kisgép is, Sasadra :)
fogok is még, csak az a #&@}< esztergányos... a dirt vázat meg eladtam (tegnap) :P


Rád gondoltam, ha már ennyire kiemelted a dolgot. Olyan irányba vitted el a témát, ami pontosan ellenkezõ hatást váltott ki, annak ellenére, hogy az ellenkezõjét fogalmaztad meg és gondolom, hogy ez is volt szándékodban.
Egyébként meg te benne vagy az egy kezemen megszámolhatók körébe. Ha esetleg félreértelmezted a dolgot, az bizony a te bajod.:D


#14811
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.344 hozzászólás
Nem kell felfelé extrém terepnek lennie, hogy gyorsabb legyen a fully...egy ördögoldal pl már gyorsabb fullyval, mert nem dobálja el a hátulját a gépnek, arról nem beszélve, hogy néhány gagyi fullytól (NRS:)) eltekintve lockos, vagy VPP, vagy egyéb rendszerû, ami nem mozog fölöslegesen...de lehet, hogy nem értek hozzá:D

#14812
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

Pite:
érzésre gyorsabb vagy ténylegesen?
mert ha ténylegesn, akkor a hiba akkor Benned van.

(csak mert régi autóval a 100 is gyorsnak tûnik, egy újban pedig lépésben haladásnak...)


Ténylegesen pár km/h-val, érzésre meg ugyanaz a sebesség sokkal neccesebb és a fékút jóval hosszabb (eleve az IRCn máshogy kellett felrakni az elsõ/hátsó gumit; míg a Ritcheynél az elsõ nem fékezésre hanem gördülési ellenállásra van optimalizálva, ugyanúgy kell elölre-hátra rakni;bár lehet hogy megfordítom elöl, csak lusta vagyok :D). Scottal jobban pattogok/idegesebb a gép mint a Trekkel tettem, gondolom a nagyobb (papíron mindkettõ 18", de mondták hogy ez kisebb mint átlag 18as) váz és szélesebb kormány adott azon több stabilitást.
Én spec nem DHzásról beszélek; attól messze vagyok/vagyunk; csak a lejtõzésekrõl ahogy megyek/mentem rajtuk; remélem nem akarok okoskodónak vagy nagy igazságokat megállíptónak tûnni. Sõt; tanulok inkább tõletek :prosze: . Bár hogy a mostani gépen lefele ne fogjam a nyerget az idáig nem hangzott túl jól, de mepróbálom...

Gumiról meg ugyanazon a gépen nem próbáltam több méretû gumit, de azért a 3,8-5 mili (2,25 és 2,3) plussz kicsit csak érzõdik; nem? Ha pár grammot annyira meg lehet a gépen érezni mint ahogy sokan mondják (amit úgy érzek hogy párszor túl van lihegve pár nem mozgó alkatrészen 5-10-15 gramm) akkor legalább ennyi külöbség a gumiknál is kéne legyen. De mint mondom még nem próbáltam, ez eszmefuttatás részemrõl.

Tigris, azt se felejtsd hogy (legalább) 2 kiló van a 2 gép között! Illetve felfele aszfalton csak maratonokon megyek (szinte), tükörsima terep meg ritkán van, inenntõl már nem vagyok lassabb a fullyval felfele. Megint azonos géppel csak ha a váz lenne a különbség akkor relatíve sima terepen gyorsabb lenne a merev; hogy felfele meg mennyire pogózok azt meg másnem Zsizsi megmondja vagy ha vki leste múltkori pilisi túrán akkor az/õ. De ahogy elnéztem túrán/marcikon másokat, enyémnél elvileg (sokkal) jobb vázzal és taggal is képesek voltak pogózosan tekerni, még vagy 5-10°ban dõltek is hozzá jobbra/balra; míg én úgy érzem helyesebben tekertem - meg az SPV is dolgozott persze. Locknak soha nem éreztem hiányát; most sem, se tagon se telón. Egyébként érzés meg stopper alapján is összességében gyorsabb vagyok fullyval, lefele annyit nem veszetek mint amit spdvel meg a súllya meg taggal nyerek felfele meg enyenesen - szokásos ismerõs terepen legalábbis, mert ismeretlenen eléggé gyökketõ vok lefele.

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#14813
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
mi a kérdés, mi a kérdés?
mi nem számít?
attól, hogy a CC össztelós moccan hátul is, még cc gép marad :)


nekem a DH v a CC is jó lenne, csak tekerhessek már :cry:
3 napja nem ültem sztem gépen
és ez mélg hétfõig így marad

@VV ; sztem rám gondolsz
sztem valaha lejtõztem, ill. volt kisgép is, Sasadra :)
fogok is még, csak az a #&@}< esztergányos... a dirt vázat meg eladtam (tegnap) :P

#14814
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

Így van... nálam még van is sárférõhely pluszban, de nem mindnekinél van ennyi... Ezért is írtam ha bírja a belsõm akkor köv növelek; minimum elöl! Nagyobb latexes belsõt viszont nem láttam még, mert alapból azt vettem volna nem az 1,7-2,1et. A merevfarú Trekkel (sokkal) jobban jöttem lefele, ezért is maradtam végül a 2,1nél hogy ez is elég - de a Scottra nem; rövidebb is meg az Excavaderek tényleg jók; csak nem lefele.

Egyetértek kalával abban, hogy nem feltétlen gyorsabb minden fully minden merevfarúnál; a nagyobb váz, szélesebb kormány miatt (meg az agresszívebb gumik, meg talán a súly is) nekem is gyorsabb a Trek. Scott meg felfele meg egyenesben :).
Ha azonos gumikkal, kormánnyal stb-stbvel nézzük, akkor viszont a fully gyorsabb, ez nem vitás. De míg korábban én csaptam utat a kövek között, most a kövek dobálnak lefele, meg a fékezhetõség is (jóval) rosszabb.

[Véleményemet/tapasztalataimat írom le, tessék belekötni, ízekre szedni, bizonyítani hogy fizikailag impossible, és hogy tök hülyeségeket mondok :). Aki nem hiszi, jöjjön egy stopperral, még sajna nem vitték el a régi gépem :(]

pedig általában pont fordítva szokott lenni....merevvel szoktak felfelé gyorsabbak lenni, legfeljebb néhány "extrém " tecnikás helyen ahol a merev elakad, fullival fel tudsz menni.......

ilyen átlagos pilisi ösvény szinten meg nálam úgy néz ki a dolog hogy nagyjából azonos tempót megyek lefelé merevvel -ha taposó pedál van rajta, spd-vel fele olyat vagy tolom :) - mint a fullival, a különbség hogy némely helyen a merevvel kapaszkodni kell mint állat, ugyanott a fullival nézem a tájat.....-ez persze erõs túlzás volt-
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#14815
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Örülnék, ha egyesek nem feltételezések alapján tennének különbözõ "kõbe vésett megállapításokat." Mindenki arról nyilatkozzon, amirõl saját tapasztalata van. Egy kezemen meg tudom számolni a hozzászólók közül azokat, - jelenlegi ismereteim szerint - akik rendelkeznek tényleges DH tapasztalattal és/vagy mellette cécóznak. Tehát mindezek szem elött tartásával, érdemben tessék nyilatkozni az adott témáról. Volt egy számomra eléggé megkérdõjelezhetõ hozzászólás, ami sajnos alkalmas volt a flame keltésére. Szándékosan nem szeretném kiemelni és ezért kérem, hogy a fentieket vegyétek figyelembe a véleményetek megfogalmazásánál.


#14816
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
Pite:
érzésre gyorsabb vagy ténylegesen?
mert ha ténylegesn, akkor a hiba akkor Benned van.

(csak mert régi autóval a 100 is gyorsnak tûnik, egy újban pedig lépésben haladásnak...)

#14817
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

Tigrincs ebben nincs igazad szerintem - a két gumi között van 3 mm különbség (számolj utána), pedig ennyit már a gyártók (köhöm-köhöm, pl a nagyrabecsült Schwalbe) is elkamáznak, csak hogy jobban eladhassák a terméküket. Ez a 2.1-es pattog, de 2.2-es már király duma szerintem nagyrészt placebó. :)

Felütéses defektre meg van egy tuti módszerem...nézz ki egy lépcsõt, engedd le az elsõ gumit 2 barra, majd rongyolj bele frontálisan (felfelé értelemszerûen) 30 km/h között. :)

Dante pontodan tudod hogy nem pont oldalfalakra írt számokról beszélek....ugye pl egy 2,0-ás specko adrenalin egy nagyságrenddel ballonosabb mint egy 2,1-es racing ralph- de Te is látod a különbséget egy ballonos gumi meg egy virsli között....(amúgy 2,6 körül használom a gumikat a 90+omhoz, 70 kiló körül simán menne a 2,2)

lépcsõhöz meg : arról beszéltem hogy terepen nem ütöttem még föl .....pályafutásom 5 defektjébõl 2 felütés volt mind 2 aszfalton....
szal más kihivást mondjál a guminak :) -de olyat amit Te is bevállalnál....:)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#14818
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

..
AM gépen meg alap hogy van sárférõhely a 2,25-ös gumi melett is...sokra mész az 5" rúgóuttal ha a 2,1-es 4 barra fújt virsli pattog mint a nikkelbolha, meg elakad egy pókhálóban is.......


Így van... nálam még van is sárférõhely pluszban, de nem mindnekinél van ennyi... Ezért is írtam ha bírja a belsõm akkor köv növelek; minimum elöl! Nagyobb latexes belsõt viszont nem láttam még, mert alapból azt vettem volna nem az 1,7-2,1et. A merevfarú Trekkel (sokkal) jobban jöttem lefele, ezért is maradtam végül a 2,1nél hogy ez is elég - de a Scottra nem; rövidebb is meg az Excavaderek tényleg jók; csak nem lefele.

Egyetértek kalával abban, hogy nem feltétlen gyorsabb minden fully minden merevfarúnál; a nagyobb váz, szélesebb kormány miatt (meg az agresszívebb gumik, meg talán a súly is) nekem is gyorsabb a Trek. Scott meg felfele meg egyenesben :).
Ha azonos gumikkal, kormánnyal stb-stbvel nézzük, akkor viszont a fully gyorsabb, ez nem vitás. De míg korábban én csaptam utat a kövek között, most a kövek dobálnak lefele, meg a fékezhetõség is (jóval) rosszabb.

[Véleményemet/tapasztalataimat írom le, tessék belekötni, ízekre szedni, bizonyítani hogy fizikailag impossible, és hogy tök hülyeségeket mondok :). Aki nem hiszi, jöjjön egy stopperral, még sajna nem vitték el a régi gépem :(]

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#14819
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Hát, hogy NRS a király, a többit meg ki lehet dobni a kukába. :D
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#14820
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás

nem az számít, h össztelós, vagy merev, legalábbis free merev géppel gyorsabb vagyok lefelé, mint cécó össztelóssal
sokkal inkább, hogy fejcsõszög, tengelytáv, súlypont, üléspozíció, stb




fenét nem számít :)



Várom mi lesz a vita vége :)