Jelentkezz be Regisztrálj
Specialized
#1601
Posted 2010. June 09. - 12:51
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#1602
Posted 2010. June 09. - 12:12
eddig teli a tokom ezzel az evvel - szar ido, kezserules, most meg hogy helyreallnanak a dolgok, befosik a telo
ilyenkor mindig elgondolkodom rajta, hogy kell e nekem egy ilyen "bonyolult" ossztelos canga. akartam is kerdezni: thudbustert probalt vki? a crosscanganal mindig gondolkodtam rajta, csak visszatartott az ara.
#1603
Posted 2010. June 08. - 11:01
Átütõs Revelation, átalakító a kerékagyhoz (ha gyári Speci kerék van a gépben) és egy stucni.
Igaz, így már "csak" 170e
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#1604
Posted 2010. June 08. - 10:47
Lehet, hogy jobban jártál volna ha egy epic-bõl indulsz ki. Én nem tuningolnám a pitchet (pénzkidobás), inkább vennék egy epic vázat (epic 29-et esetleg), ha lehet kapni, esetleg stumpjumpert. Tudom nehéz lenne meglépni mert a pitchen óriásit buksz (ha egyáltalán el lehet adni).
Merev vázra soha se térnék vissza, még akkor sem ha csak dózerúton mennék. Nagyon számít az egészség megõrzés szempontjából (nekem) az összteló.
elmenybringa gyanant vettem ha nagyon hasonlo lett volna, mint az elozo univega, akkor maradok annal.
#1605
Posted 2010. June 08. - 10:42
Kicsit én is matekoltam a keró könnyítésén, ami egyedül a villa cseréjébõl állna. Nos, mivel ez egy átütõs, integrált stucnis villa, így kell "némi" csere Ha egy 2010-es Revelationben gondolkodok, akkor kell maga a vella, egy komplett elsõ kerék felnikkel, aggyal, küllõkkel, niplikkel, plusz új stucni. Ez így kimondva 200e környékén van és ledobtam 1 kg-ot a keróról Megéri?.
Így inkább edzek többet és a 88 kilómból leadok 2-3-at, plusz amit MJani is mondott, valszeg nem lesz kiugróan jobb a bringa
Átütõs Revelation, átalakító a kerékagyhoz (ha gyári Speci kerék van a gépben) és egy stucni.
#1606
Posted 2010. June 08. - 09:22
1kg könnyítés nálad nem számít 1% sem gyorsításnál/mászásnál.
Emiatt nem is fogok egy valag pénzt elkölteni a villacserére. Legalábbis egyelõre Ha cserélem, az sem elsõsorban a súly miatt lesz.
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#1607
Posted 2010. June 08. - 09:16
#1608
Posted 2010. June 08. - 09:16
Merev vázra soha se térnék vissza, még akkor sem ha csak dózerúton mennék. Nagyon számít az egészség megõrzés szempontjából (nekem) az összteló.
#1609
Posted 2010. June 08. - 09:09
Így inkább edzek többet és a 88 kilómból leadok 2-3-at, plusz amit MJani is mondott, valszeg nem lesz kiugróan jobb a bringa
arn: egy lockolhatós taggal nem vágod agyon szerintem. Inkább ízlés kérdése. Én nem bánom, ha van egy pici mocorgás a tagnál (mivel a terep nem sima, ugye), így inkább egy többlépcsõs kompresszióra szavaznék, mint full lockra.
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#1610
Posted 2010. June 08. - 08:58
Pár kg könnyítéstõl nem lesz érezhetõen tekerhetõbb a bringa. Jól guruló gumik és lockolható tag a megoldás (a gumik már látom megvannak).
nem celom a canga konnyitese, csak a kerekekre mentem ra inkabb csak ha lecserelek vmit, arra figyelek, hogy azert ne legyen ko nehez. de az ar es a megbizhatosag az elso szempont.
asszem elore is visszarakom a rrot.
#1611
Posted 2010. June 08. - 08:41
A sebesség mindent megold.
#1612
Posted 2010. June 08. - 07:40
egy telocserevel siman ostromolhatnam a 13kg kornyeket (rugos a pike).
egy 14kgos fullmerev crosst tekerek a varosban es epp azon borultam ki, hogy katasztrofa az utan a varosbol kitekerni a terepig.
***
azt akartam is kerdezni, hogy egy olyan rugostagnak, amin csak lock van (nem "propedal") - van ertelme? mert tenyleg jol mozog a pitch felfele, de nem mindenutt kellene neki. lehet agyonvagom a maszokepesseget?
#1613
Posted 2010. June 08. - 07:28
A 13,8 abszolút nem vészes, sõt! Az enyém Magura Marta-val, X0 váltókarok és hátsó váltó, XT hajtómû és elsõ váltó, XT fogsor, hátul DT agy, elöl a 25-ös Speci agy, DT 4.2D felnik, AFR tag, E150 villa és így 13,7 (plusz ugye az enyém M5-ös alu, így maga a váz is könnyebb). Én ezzel tekerek (illetve fogok, ha végre túl leszek a vizsgaidõszakon) maratont, túrát, mindent
Vegyél inkább egy acélvázas, full merev montit, ami van vagy 15 kiló kompletten és tekergess azzal a szabadidõben, edzésként Utána élmény lesz visszaülni a 15-öt mozgó fullyra
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#1614
Posted 2010. June 08. - 07:03
amik cserelve voltak:
specialized eskar -> rr+nn
spec belso -> michelin latex
markolat -> odi rogue
alivio hatsoagy -> xt
alivio hajtomu + es25 tengely -> slx + bb50
enduro nyereg -> charge spoon
hayes stroker ryde -> shimano m775 xt fek
200/180as hayes tarcsak -> alubakos xt 180/160
spec gagyi pedal -> wellgo mg1
a pike csillapitasa epp tegnap adta meg magat a telo es a tagcsere a leghuzosabb az egeszben.
#1615
Posted 2010. June 08. - 06:39
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#1616
Posted 2010. June 07. - 22:28
detto... igazabol jottem mentem 1.75os gumival crosscangaval, ahol most ossztelossal. inkabb a telot ereztem szuk keresztmetszetnek, a tobbivel szvsz nem volt gond. igaz kellett kapaszkodni a sziklas-saras reszen rendesen
arra is van gyógyír
nézd meg az én telómegoldásomat
de már másnak is eszábe jutott (most hogy keresgéltem crosstrail képeket, láttam ugyanolyat, sõt giantnél gyárillag van a crossgépük így szerelve)
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1617
Posted 2010. June 07. - 22:25
#1618
Posted 2010. June 07. - 22:24
A Pitch elõtt milyen össztelósaid voltak? Túrázós-maratonosnak miért nem veszel Epicet v. SJ-t? Nem vágom, erre a célra miért lenne komfortosabb egy 75 cm-t mozgó trekking bringa, még ha 29-es is.
volt egy dechatlonos (120/120as), kemeny ket hetig, mert a hatso megoldasok miatt inkabb visszavittem, hogy nem lesz ennek jo vege. aztan egy univega maratoncanga (100/100as). ez utobbival ugy ott hagytam mindenkit felfele, mint a rongy. azon asszem ot szinten lehetett propedalt allitani (xfusion pva). no tavasszal a pitchel nem hogy nem hagytam ott senkit, hanem majdnem kikoptem a belem, de nem tudtam a tobbiekkel menni.
a geo miatt valasztottam a pitchet, ami szerintem a mai napig nagyon tetszik, terepen nagyon el. csak mar felek meg tobb lovet rakolteni - egy lockolhato xfusion is min. 40k (ami baromi jo ar erte).
#1619
Posted 2010. June 07. - 22:18
nekem az elmúlt 5-6 évben volt vagy 5 fullim, meg a fulli vs merevseggû vitákban mindig teljes vállszéleséggel fullipárti voltam, de igazából most teljesen elvagyok a hátsó rugó nélkül. tervezem egy 100-120-at mozgó fullit, (gombot már meg is vettem a kabáthoz ) nyilván nekem is kell a lefelé rombolás jó kis tecnikás ösvényeken, ami azért túl van egy cross gép határain. de mint feljebb vázoltam, kb 75-25 % a tervezett használati arány.
amúgy már én is gondoltam a fulli crossra (hm 29-es epic mint donor ? ) de amúgy a centurionnak volt (van ?) a kinálatában, gyakorlatilag egy "megnövesztett" merida lrs.
detto... igazabol jottem mentem 1.75os gumival crosscangaval, ahol most ossztelossal. inkabb a telot ereztem szuk keresztmetszetnek, a tobbivel szvsz nem volt gond. igaz kellett kapaszkodni a sziklas-saras reszen rendesen
#1620
Posted 2010. June 07. - 22:17
de van
http://www.jpg...0&maxheight=500
ez a pitch ez penznyelo... eleg sok lovet rakoltottem. a kovi lepcso egy lockolhato hatsotag lenne, de nemtom, hogy erdemes e meglepnem.
vegyél helyette egy braines stumpi vázat (2007-es M-es fekete )
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való