Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Specialized

- - - - -

  • Please log in to reply
6564 replies to this topic

#1601
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,317 posts
Bonyolult?:) Javíttass AFR tagot és E150 villát, akkor ráérzel arra, hogy mi az a bonyolult :D Amúgy számomra mindig döbbenet az, amikor egy olyan alkatrészt akar javíttatni az ember, ami nem egy kuriózum, nem egy termékspecifikus cucc, hanem van sok embernek és sokan használják és akkor nincs itthon alkatrész. Hát ez milyen már?

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#1602
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
hogyan lehet hivatalos infot kerni a regisztralt bringamrol? kellene a villajavitashoz. most megjaratjak pesten (2 het), es aszondtak lehet alkatresz sincs hozza (+6 het).

eddig teli a tokom ezzel az evvel - szar ido, kezserules, most meg hogy helyreallnanak a dolgok, befosik a telo :(

ilyenkor mindig elgondolkodom rajta, hogy kell e nekem egy ilyen "bonyolult" ossztelos canga. akartam is kerdezni: thudbustert probalt vki? a crosscanganal mindig gondolkodtam rajta, csak visszatartott az ara.

#1603
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,317 posts

Átütõs Revelation, átalakító a kerékagyhoz (ha gyári Speci kerék van a gépben) és egy stucni.


Igaz, így már "csak" 170e :D

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#1604
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Lehet, hogy jobban jártál volna ha egy epic-bõl indulsz ki. Én nem tuningolnám a pitchet (pénzkidobás), inkább vennék egy epic vázat (epic 29-et esetleg), ha lehet kapni, esetleg stumpjumpert. Tudom nehéz lenne meglépni mert a pitchen óriásit buksz (ha egyáltalán el lehet adni).

Merev vázra soha se térnék vissza, még akkor sem ha csak dózerúton mennék. Nagyon számít az egészség megõrzés szempontjából (nekem) az összteló.


elmenybringa gyanant vettem :) ha nagyon hasonlo lett volna, mint az elozo univega, akkor maradok annal.

#1605
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts

Kicsit én is matekoltam a keró könnyítésén, ami egyedül a villa cseréjébõl állna. Nos, mivel ez egy átütõs, integrált stucnis villa, így kell "némi" csere :) Ha egy 2010-es Revelationben gondolkodok, akkor kell maga a vella, egy komplett elsõ kerék felnikkel, aggyal, küllõkkel, niplikkel, plusz új stucni. Ez így kimondva 200e környékén van és ledobtam 1 kg-ot a keróról Megéri?.
Így inkább edzek többet és a 88 kilómból leadok 2-3-at, plusz amit MJani is mondott, valszeg nem lesz kiugróan jobb a bringa :)


Átütõs Revelation, átalakító a kerékagyhoz (ha gyári Speci kerék van a gépben) és egy stucni.


#1606
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,317 posts

1kg könnyítés nálad nem számít 1% sem gyorsításnál/mászásnál.


Emiatt nem is fogok egy valag pénzt elkölteni a villacserére. Legalábbis egyelõre :D Ha cserélem, az sem elsõsorban a súly miatt lesz.

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#1607
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts
1kg könnyítés nálad nem számít 1% sem gyorsításnál/mászásnál.

#1608
apr

apr

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 567 posts
Lehet, hogy jobban jártál volna ha egy epic-bõl indulsz ki. Én nem tuningolnám a pitchet (pénzkidobás), inkább vennék egy epic vázat (epic 29-et esetleg), ha lehet kapni, esetleg stumpjumpert. Tudom nehéz lenne meglépni mert a pitchen óriásit buksz (ha egyáltalán el lehet adni).

Merev vázra soha se térnék vissza, még akkor sem ha csak dózerúton mennék. Nagyon számít az egészség megõrzés szempontjából (nekem) az összteló.

#1609
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,317 posts
Kicsit én is matekoltam a keró könnyítésén, ami egyedül a villa cseréjébõl állna. Nos, mivel ez egy átütõs, integrált stucnis villa, így kell "némi" csere :) Ha egy 2010-es Revelationben gondolkodok, akkor kell maga a vella, egy komplett elsõ kerék felnikkel, aggyal, küllõkkel, niplikkel, plusz új stucni. Ez így kimondva 200e környékén van és ledobtam 1 kg-ot a keróról Megéri?.
Így inkább edzek többet és a 88 kilómból leadok 2-3-at, plusz amit MJani is mondott, valszeg nem lesz kiugróan jobb a bringa :)

arn: egy lockolhatós taggal nem vágod agyon szerintem. Inkább ízlés kérdése. Én nem bánom, ha van egy pici mocorgás a tagnál (mivel a terep nem sima, ugye), így inkább egy többlépcsõs kompresszióra szavaznék, mint full lockra.

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#1610
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Pár kg könnyítéstõl nem lesz érezhetõen tekerhetõbb a bringa. Jól guruló gumik és lockolható tag a megoldás (a gumik már látom megvannak).


nem celom a canga konnyitese, csak a kerekekre mentem ra :) inkabb csak ha lecserelek vmit, arra figyelek, hogy azert ne legyen ko nehez. de az ar es a megbizhatosag az elso szempont.

asszem elore is visszarakom a rrot.

#1611
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Pár kg könnyítéstõl nem lesz érezhetõen tekerhetõbb a bringa. Jól guruló gumik és lockolható tag a megoldás (a gumik már látom megvannak).


A sebesség mindent megold.

 


#1612
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
garos... csak nemetorszagban (onnan valo a canga). de ha pesten lenne, azzal sem nagyon lennek kisegitve :)

egy telocserevel siman ostromolhatnam a 13kg kornyeket (rugos a pike).

egy 14kgos fullmerev crosst tekerek a varosban :) es epp azon borultam ki, hogy katasztrofa az utan a varosbol kitekerni a terepig.

***

azt akartam is kerdezni, hogy egy olyan rugostagnak, amin csak lock van (nem "propedal") - van ertelme? mert tenyleg jol mozog a pitch felfele, de nem mindenutt kellene neki. lehet agyonvagom a maszokepesseget?

Feltöltött kép

#1613
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,317 posts
De a Pike még garanciás, nem?

A 13,8 abszolút nem vészes, sõt! Az enyém Magura Marta-val, X0 váltókarok és hátsó váltó, XT hajtómû és elsõ váltó, XT fogsor, hátul DT agy, elöl a 25-ös Speci agy, DT 4.2D felnik, AFR tag, E150 villa és így 13,7 (plusz ugye az enyém M5-ös alu, így maga a váz is könnyebb). Én ezzel tekerek (illetve fogok, ha végre túl leszek a vizsgaidõszakon) maratont, túrát, mindent :)

Vegyél inkább egy acélvázas, full merev montit, ami van vagy 15 kiló kompletten és tekergess azzal a szabadidõben, edzésként ;) Utána élmény lesz visszaülni a 15-öt mozgó fullyra :D

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#1614
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
olyan 15kgrol indultunk, most 13.8. sulyban mar nem veszes.

amik cserelve voltak:
specialized eskar -> rr+nn
spec belso -> michelin latex
markolat -> odi rogue
alivio hatsoagy -> xt
alivio hajtomu + es25 tengely -> slx + bb50
enduro nyereg -> charge spoon
hayes stroker ryde -> shimano m775 xt fek
200/180as hayes tarcsak -> alubakos xt 180/160
spec gagyi pedal -> wellgo mg1

a pike csillapitasa epp tegnap adta meg magat :( a telo es a tagcsere a leghuzosabb az egeszben.

#1615
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,317 posts
arn: igazából a Pitch-bõl lehetne egy jó súlyú gépet csinálni, de persze ez pénz. Az Enduro elõtt egy Kona Four keróm volt és amíg a gyári, RS Bar 2.1 tag volt benne, hasonló problémákkal küzdöttem, mint te. Lemaradtam, leszakadtam, majd kiköptem a belem, szóval kínlódás volt. A pedálozásból adódó himbálózás közben igen sok energia ment el. Azután tettem bele egy Fox RP3-at, ott mászásnál rápöccintettem a ProPedal-t és máris nem volt gond. Tudtam tartani a lépést a többiekkel, nem készültem el annyira, mint annak elõtt. Ha van esetleg lehetõséged egy rugóstag próbára, akkor meg kellene lépned és kipróbálni egy kompresszió lehetõségekkel ellátott taggal, mielõtt eladod. Továbbá a késõbbiekben a Pike is cserélhetõ akár egy könnyebb vellára, mert az sem egy légies darab :) Tulajdonképpen összsúlyban mennyit mutat a Pitch?

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#1616
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

detto... igazabol jottem mentem 1.75os gumival crosscangaval, ahol most ossztelossal. inkabb a telot ereztem szuk keresztmetszetnek, a tobbivel szvsz nem volt gond. igaz kellett kapaszkodni a sziklas-saras reszen rendesen :D


arra is van gyógyír
nézd meg az én telómegoldásomat :)

de már másnak is eszábe jutott (most hogy keresgéltem crosstrail képeket, láttam ugyanolyat, sõt giantnél gyárillag van a crossgépük így szerelve)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1617
hemp

hemp

    vendég

  • fórumtag
  • 193 posts

az állat lehet:D


Ja, az biztos nehezen koppan fel. :)
stumpjumpa

#1618
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

A Pitch elõtt milyen össztelósaid voltak? Túrázós-maratonosnak miért nem veszel Epicet v. SJ-t? Nem vágom, erre a célra miért lenne komfortosabb egy 75 cm-t mozgó trekking bringa, még ha 29-es is.


volt egy dechatlonos (120/120as), kemeny ket hetig, mert a hatso megoldasok miatt inkabb visszavittem, hogy nem lesz ennek jo vege. aztan egy univega maratoncanga (100/100as). ez utobbival ugy ott hagytam mindenkit felfele, mint a rongy. azon asszem ot szinten lehetett propedalt allitani (xfusion pva). no tavasszal a pitchel nem hogy nem hagytam ott senkit, hanem majdnem kikoptem a belem, de nem tudtam a tobbiekkel menni.

a geo miatt valasztottam a pitchet, ami szerintem a mai napig nagyon tetszik, terepen nagyon el. csak mar felek meg tobb lovet rakolteni - egy lockolhato xfusion is min. 40k (ami baromi jo ar erte).

Feltöltött kép

#1619
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

nekem az elmúlt 5-6 évben volt vagy 5 fullim, meg a fulli vs merevseggû vitákban mindig teljes vállszéleséggel :) fullipárti voltam, de igazából most teljesen elvagyok a hátsó rugó nélkül. tervezem egy 100-120-at mozgó fullit, (gombot már meg is vettem a kabáthoz :)) nyilván nekem is kell a lefelé rombolás jó kis tecnikás ösvényeken, ami azért túl van egy cross gép határain. de mint feljebb vázoltam, kb 75-25 % a tervezett használati arány.
amúgy már én is gondoltam a fulli crossra (hm 29-es epic mint donor ? :)) de amúgy a centurionnak volt (van ?) a kinálatában, gyakorlatilag egy "megnövesztett" merida lrs.


detto... igazabol jottem mentem 1.75os gumival crosscangaval, ahol most ossztelossal. inkabb a telot ereztem szuk keresztmetszetnek, a tobbivel szvsz nem volt gond. igaz kellett kapaszkodni a sziklas-saras reszen rendesen :D

#1620
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

de van :)

http://www.jpg...0&maxheight=500

ez a pitch ez penznyelo... eleg sok lovet rakoltottem. a kovi lepcso egy lockolhato hatsotag lenne, de nemtom, hogy erdemes e meglepnem.


vegyél helyette egy braines stumpi vázat (2007-es M-es fekete :))
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való