Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Specialized

- - - - -

  • Please log in to reply
6564 replies to this topic

#1121
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

amit beidéztél, ott rosszul gondoltam végig, ezért is töröltem...

igen, amúgy a 10-es lánc vékonyabb, mint a 9-es.
aki megteheti, az leszarja, hogy kevesebbet bír...

én valószínûleg majd veszek 36-os fogaskereket hátra és lesz 12-36-os 9 sebességes fogsorom elöl 1 tányérral :)


en elvoltam a 3x7 fokozattal is, a rossebbnek kell mindig kavarni ezzel. de mivel csak hobbytekerek, sose szokott gondom lenni 9es lanccal sem, nem valtok terheles alatt.

inkabb azt az alfine + szij kombot probalnam ki egyszer (ugy latom tobb gyartonak is az eszebe jutott mar).

Éppen erre voltam kíváncsi. :)
Ennek kevesen számolnak utána. A középsõ lánckerék egy 9es sornál a legkisebb 3.-4. közötti virtuális lánckerékkel van szemben. A kistányér van szinte a legoptimálisabb helyen (kijjebb kéne 2,5mm-t hozni és akkor lenne középen), arról lehetne mindent váltani.
Arra akarok célozni, hogy ez a két szélsõ dolog nem állja meg a helyét, akkor inkább már a felsõ kettõt nem kéne erõltetni középrõl. De elárulhatom, hogy használd bátran középrõl a teljes sort, nem lesz vele gond. Jobban koptatja oldalirányban a lánckerekeket, mint amennyivel a láncot koptatja hosszirányban (fontosabb hogy mindig legyen kenése a láncnak).


biztos itt is varialtak a lancvonalon. sajna nem tudom vegig hasznalni a kozepso tanyeron a lancatdobo miatt. annak is orultem, hogy hasznalhatora sikerult beallitani :) azt is csak a shimano lanccal. srammal sehogy sem jott ossze.

#1122
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts
off

...

írtam privit.
gmailre
mert az itteni privi nem ment át

on

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#1123
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

altalaban a kozepso tanyeron nem illik a ket szelsohelyzetet hasznalni. nem a keresztbevaltasra gondoltam.


Éppen erre voltam kíváncsi. :)
Ennek kevesen számolnak utána. A középsõ lánckerék egy 9es sornál a legkisebb 3.-4. közötti virtuális lánckerékkel van szemben. A kistányér van szinte a legoptimálisabb helyen (kijjebb kéne 2,5mm-t hozni és akkor lenne középen), arról lehetne mindent váltani.
Arra akarok célozni, hogy ez a két szélsõ dolog nem állja meg a helyét, akkor inkább már a felsõ kettõt nem kéne erõltetni középrõl. De elárulhatom, hogy használd bátran középrõl a teljes sort, nem lesz vele gond. Jobban koptatja oldalirányban a lánckerekeket, mint amennyivel a láncot koptatja hosszirányban (fontosabb hogy mindig legyen kenése a láncnak).


A sebesség mindent megold.

 


#1124
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts

vekonyabb a lanc is? :) a 9es lancok sem birnak annyit, mint a korabbiak.


amit beidéztél, ott rosszul gondoltam végig, ezért is töröltem...

igen, amúgy a 10-es lánc vékonyabb, mint a 9-es.
aki megteheti, az leszarja, hogy kevesebbet bír...

én valószínûleg majd veszek 36-os fogaskereket hátra és lesz 12-36-os 9 sebességes fogsorom elöl 1 tányérral :)

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#1125
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

figyeld meg a mostani bringádon - 3 tányér elõl - 9 fogaskerék hátul - hogy egy tányérról hány fokozatot váltasz hátul. garantálom, hogy észrevétlenül váltogatsz 5 fokozat közt is akár. tehát: elöl középtányéron van a lánc, hátul pedig váltogatsz a 3-4-5-6-7-es fokozatok közt.
mindezt teszed úgy, mint a világ legtermészetesebb dolga...

a 10 sebességnél sincs másként semmi, csak sûrûbben vannak a fogaskerekek ;)


vekonyabb a lanc is? :) a 9es lancok sem birnak annyit, mint a korabbiak.

#1126
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Mikor áll keresztben a lánc?


altalaban a kozepso tanyeron nem illik a ket szelsohelyzetet hasznalni. nem a keresztbevaltasra gondoltam.

#1127
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts
elcsesztem
kuka

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#1128
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

mongy a keresztbe allo lanc a 10es fogsoron nemtom mennyivel kevesbe lancgyilkos :)


Mikor áll keresztben a lánc?


A sebesség mindent megold.

 


#1129
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,317 posts
arn: Gondolom a láncvonala emiatt módosítva van.

Tetszik, de tuti kínlódás lenne nekem minden mászás vele :) Sajnos nem vagyok WC menõ :D

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#1130
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
mongy a keresztbe allo lanc a 10es fogsoron nemtom mennyivel kevesbe lancgyilkos :)

#1131
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts

Erre valaki adna magyarázatot?
Egy lánckerék elõl? És nem is S-works gépen? Nem értem.

11-36 os hátsó áttételhez egy jól megválasztott elsõ tányér bõven elég tud lenni a legtöbb terepre.
nagyban egyszerûsödik a bringázás azáltal, hogy nem kell vacakolni az elsõ váltókarral és a rugózó elemek is automaták.
meg az egy tányérral csökken a hibalehetõség, nem gyötri a láncot még az elsõ váltó is
én ezzel tudom magyarázni.

amit Buki írt, az is igaz. XC versenyre is elég lehet az egy tányér. el kell találni az elsõ tányér méretét, hogy felmenjen mindenhol a bringa, lefele meg mindegy, mert úgysincsenek olyan hosszú lejtõk, ahol sok idõt lehetne veszíteni.
valamint sárban sem tömõdik el annyira...

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#1132
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
nyeregcsobilincsen egy olyanon viszont gondolkodtam mar a tavalyi brnoi kiallitason, ami meggyorsitana a leeresztest es a visszaallitast: rogzitene a ket pontot, nem kellene a nyereg pontos beallitasaval sem foglalkozni. menet kozben nem mukodne, de gyorsabban es precizebben lehetne allitani mindig ugyanoda. a dolog szepsege, hogy barmilyen nyeregcsovel hasznalhato lenne.

majd lehet beszelek a haverral, aztan csinalunk egyet :)

#1133
Buki

Buki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 870 posts

Erre valaki adna magyarázatot?
Egy lánckerék elõl? És nem is S-works gépen? Nem értem.


CC vilagkupan neha csak egyetlen tanyert hasznalnak elol. Ha jol emlekszem Absalon iden tobbszor is igy ment. Mas otletem nincs.

#1134
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,317 posts

arra leszek kivancsi, hogy mikor all be vegre a rugout novekedes.


...és találják fel ismét az Enduro SL-t Stumpjumper néven :D

ez a masik gond - nem eleg, hogy baromi sokba kerul, meg a gond is sok veluk :( kellene vmi uj otlet, ami olcsova es egyszeruve teszi. a sulynovekedes engem nem zavar.


Nyeregcsõbilincs a neve :D (bocs, nem hagyhattam ki:))

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#1135
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Hi,

Szval látom téma lett az állítható magasságú nyeregcsõ.
Annyit mindenképp megjegyeznék,hogy szerintem nagyon hasznos találmány és mindenképp megéri azt a kevés túlsúly cipelést.

Nekem Speci Command van,de sajnos 7 hónap után megadta magát...nem a szokásos levegõeresztés.Az enyémnek a fejrésze kezdett el forogni a becsúszó száron.Remélem kicserélik/javítják minél hamarabb.
A 2011 es modellt lefigyeltem a brno-i kiállításon 125 öt mozog a távirányító és a 3 fix pont megmaradt ha cserélik garanciában lehet már azt kapom.
Majd írok a fejleményekrõl.


ez a masik gond - nem eleg, hogy baromi sokba kerul, meg a gond is sok veluk :( kellene vmi uj otlet, ami olcsova es egyszeruve teszi. a sulynovekedes engem nem zavar.

#1136
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Erre valaki adna magyarázatot?
Egy lánckerék elõl? És nem is S-works gépen? Nem értem.


szvsz az evokkal olyat csinalnak, ami eltero a termekcsaladtol - lehet piacfelmeres, vagy betomik a lyukakat. a stumpjumper pl kapott elore lancfeszitot, nagyobb rugoutat, kisebb villaszoget, nyitva nemileg az enduro fele (szinte mint egy filigran pitch). azt mongy igy mar en sem ertem, hogy ez miert nem enduro, es miert altalanos celu stumpjumper. arra leszek kivancsi, hogy mikor all be vegre a rugout novekedes. az endurok mar annyit tudnak, mint nemreg a downhill gepek, az stumpjumper pedig az enduro helyere csuszik.

mennyivel szarabb egy ilyen lancfeszitovel tekerni? mennyire csokkenti a hatekonysagot?

jah ezt irjak is :)

More travel and meatier spec on the EVO allows this Stumpjumper FSR to blur the lines between fast & flowy XC trail and more technical all-mountain riding.



#1137
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,950 posts
Erre valaki adna magyarázatot?
Egy lánckerék elõl? És nem is S-works gépen? Nem értem.


#1138
Bendegooose

Bendegooose

    vendég

  • fórumtag
  • 22 posts
Hi,

Szval látom téma lett az állítható magasságú nyeregcsõ.
Annyit mindenképp megjegyeznék,hogy szerintem nagyon hasznos találmány és mindenképp megéri azt a kevés túlsúly cipelést.

Nekem Speci Command van,de sajnos 7 hónap után megadta magát...nem a szokásos levegõeresztés.Az enyémnek a fejrésze kezdett el forogni a becsúszó száron.Remélem kicserélik/javítják minél hamarabb.
A 2011 es modellt lefigyeltem a brno-i kiállításon 125 öt mozog a távirányító és a 3 fix pont megmaradt ha cserélik garanciában lehet már azt kapom.
Majd írok a fejleményekrõl.
Eladó Lowglide Itt!!![/URL]http://apro.bikemag.hu/browse/varosi-cruiser/cruiser/cruiser-kerekpar-l63759.html[/URL]
Cruiserek........

#1139
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

A kormánytávost 25-ért adtam el.


tapasztalatok? :) meg miert adtad el?

#1140
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts

sajna errol nem sok jot irnak (eltorik, lotyog, etc) :( a gravity dropper az jo, csak az meg nem ennyibe kerul.


A kormánytávost 25-ért adtam el.