Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Specialized

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6564 hozzászólás a témában

#401
xenium

xenium

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.448 hozzászólás
valakinek infója, hogy elérhetõ lesz-e itthon a 2012 demo I ?
Specialized kerékpár alkatrészek : Demo 8 I

külföldi árusoknál csak a demo II lelhetõ fel (EU), legalábbis a neten....
Sei, soku Si.

#402
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
a csucson biztos szamit minden nuansz, de azert bringarol beszelunk, amit tekerni kell :) tuti ugy csinaljak meg, hogy talalkozzon a ceg erdeke es versenyzoe. ertekesek a versenyzok, de ok is abbol elnek, hogy a csucsra juttassak annak a gyartonak a modelljet, aki a szponzoralassal tobb bringat akar eladni. mindketto erdekelt, de a balanszot nem ismerjuk - total meddo vita, hogy mi miatt lett eredmenyes, mar csak azert is, mert nem lehet elvonatkoztatni a tobbi parametertol sem (ha a legnagyobb valtozot, a versenyzot ki is vesszuk). de ha a konkret termeket vesszuk alapul - az, hogy xy ezzel lett vilagbajnok, nekem meg lehet, hogy mas (jellegu bringa) tetszik.

sworks epic johet ide is :D

#403
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.317 hozzászólás
Tegyük hozzá, ha nekem azt mondaná a gyártó, márpedig Gabikám, te a 29-es S-Works Epic-cel mehetsz és nem a 26-sal, különben mehetsz a p*csába, nem biztos, hogy sok álmatlan éjszakám lenne :D

Azt akarom ezzel hangsúlyozni, hogy azért olyan nagyon szerintem a gyártók sem lõnek már mellé, ha esetleg erõltetnek egy újabb fejlesztést. Ki vannak ott találva a dolgok, de tuti hogy nem megy/mehet az eredményesség rovására.

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#404
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
erre irtam, hogy ezt sose fogjatok megtudni, hogy mennyi resze marketing es mi szol az eredmenyessegrol.

#405
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.317 hozzászólás

Vagy lehet, hogy egyszerûen kikerülnének a csapatból, ha nem azt tennék, amit a gyártó "tanácsol" nekik. Sok oldala van ennek a dolognak, mint mindennek, ami a pénz és emberek köré összpontosul.


Ez szerintem hülyeség. Azért kíváncsi lennék, hogy egy Sausernak, vagy Hermidának, vagy esetleg egy Karl Platt - Stephan Sahm párosnak mikor mondaná azt a gyártó, hogy öcsém, márpedig te ezt fogod használni, különben repülsz. Gondolod, hogy más gyártó nem csapna le rájuk? Szerinted õk mekkora reklámarcok? Szerinted az õ nevük mennyit nyom a latba?
Vagy vegyük például az egyik bikemag számot (nem találom, így nem tudok pontos számot mondani), amiben a Jürgen Falke interjú volt. Õ mondta azt, hogy Näf kísérletezõ, mindenre kapható, Hermida alá mindegy mit teszel, nem veszlik el a technikai részletekben, míg Gunn-Rita pedig nagyon háklis ebben a témában. Hetek-hónapok gyõzködése, mire fel lehet tenni egy-egy új alkatrészt a bringájára. Ez nekem nem éppen úgy tûnik, hogy "ezt kapod, ezzel mész" mentalitás. Azért egy versenyzõ esetében fontos az eredmény, ezt egy gyártó sem kockáztatná.

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#406
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.152 hozzászólás

arpi07: igazad van, de továbbra is azt mondom, hogy nem mennének azzal ha az az eredményességet veszélyeztetné.


Vagy lehet, hogy egyszerûen kikerülnének a csapatból, ha nem azt tennék, amit a gyártó "tanácsol" nekik. Sok oldala van ennek a dolognak, mint mindennek, ami a pénz és emberek köré összpontosul.

#407
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.950 hozzászólás
A kõfejtõ szintjei közt (A felsõ szintrõl le kellett jönni az elsõre). Sokan beadták 80-as villával.

Vicces, hogy semmit sem lehet találni a nagy interneten egy régi versenyrõl...


#408
Itózs

Itózs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.069 hozzászólás
A videókkal a pályák stílusának változását akartam érzékeltetni, nem a 26 vs. 29 dolgot. Meridások igen, bár volt a videón 29-es Merida is. Hermida meg jól felakadt 1.19-nél a 26-ossal.
arpi07: igazad van, de továbbra is azt mondom, hogy nem mennének azzal ha az az eredményességet veszélyeztetné.
Röfi: Tavasszal majd mutasd már meg hol ment anno a pálya és hol volt az a rész. Kíváncsi lennék rá.
Ez meg egy érdekes cikk: http://dirt.mpora.co...9er-faster.html

#409
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.317 hozzászólás
Ebbe a vitába annyit beletennék még, hogy azért a 90-es évek óta rengeteget fejlõdtek a rugózó elemek is. Manapság nagyon elterjedtek a kompressziós, lockolható, automata lockos, beültethetõ villák és tagok (Brain rendszer, Terralogic, Launch Control és még lehetne sorolni). Ezek azért jelentõsen megnövelik a hajtáshatékonyságot, módosítható vele egy adott váz geometriája (szögek pl.) az adott helyzethez, ott és akkor, egy mozdulattal. Plusz a tömegük is jelentõsen csökkent a nagy rugóutas villáknak pl., emiatt is tolják/tudják kitolni ki a rugóutakat a gyártók.

Szerintem legalábbis. Persze lehet ezt õk totál másképp gondolják ;)

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#410
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

Ez tényleg ilyen nehéz?:-)
Ilyen helyen folyt a DH világbajnokság 1999-ben: dh world cup 1999
és napjainkban: DirtTV Val di Sole World Cup DH 2011 Qualifiers - YouTube
És ez az XC: akkor 1996 XCO Atlanta Men - YouTube
és manapság: Multivan Merida Biking Team: Race Action 2011 - YouTube
A hegyek nem nõttek meg, csak másik oldalát választják manapság a gurigázásra.
Gratulálok, te már akkor tudtad, hogy mi kell neked. És volt pénzed, forrásod, hogy beszerezd. Abban az idõben, egy hozzád hasonló stílusú ember meg azt kérdezte volna tõled, hogy minek neked ennyi telóút.
Kár, hogy nem találkoztam veled akkor, mennyit spóroltam volna azóta ha hallgatok a bölcsességeidre.:-)


az elso NWD film 2000-ben jott ki. abban mar vannak egeszen komoly reszek. olyanok amiken en a mai napig nem jonnek le. fuggetlenul attol hogy milyen bringat raknak alam, vagy hogy freeridenak vagy enduronak hivjuk. mindossze erre probaltam utalni, nem tudom miert veszed ennyire magadra.

amugy nem kell az oltas, nem vagyok milliomoscsemete. a villa ara diakmunkabol volt, a forras meg a Berguson kerekparuzlet Budapesten. semmi extra. :|
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#411
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.950 hozzászólás
Zsolt: A belinkelt Meridás vidin is 26"-al mennek azon a nagyon köves pályán. 99 környékén jártam cc versenyekre és a felsõtárkányi pályán voltak olyan részek, ahol ma is letolnám inkább... Pályája válogatta annak idején is, hogy milyen nehéz a terep. 1994 Vail Colorado
Rugóútról tudjátok a véleményem. ;)


#412
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.413 hozzászólás
"Ha már Sauser és Kulhavy is azzal megy, nem is akárhogy, akkor nem érdemes felülni erre a hullámra?"
Ezt egy picit megfordítanám,nem azért kell meglovagolni a 29-es hullámot mert õk avval mennek,hanem azért mennek avval mert el kell adni a 29-est.A kerékméret ezen a szinten majdhogynem lényegtelen,az említettek 13" kerekû farollerrel is produkálnának.

#413
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
a versenyzoknel nem tudjuk elvalasztani, hogy mi szol annak, hogy eredmenyes, es mi annak, hogy reklam, marketing. ketlem, hogy mindenkinek egy 29er lenne a jo valasztas.

a stumpjumper fsr sokkal filigranabb bringa, mas szogekkel, mint egy enduro. rugoutak ide vagy oda, szvsz nem lehet vele azt megcsinalni, mint a par evvel korabbi endurokkal (sem). valahol mar az is identitaszavar a stumpjumpernel, hogy a merev parja az epic es nem a sj fsr. anno azert kezdtek el novelni a rugoutat, mert sokan inkabb az epicet valasztottak. nekem ez a 130-140 es sj volt a "mindenes" kategoria, az evo helyett mar mas markat valasztanek, mert szimplan soknak erzem. itt jol kettevalaszthato volt mar a ket kategoria, de nem mentek el annyira a lejtozos iranyba. de ez sajat aspektus, ettol masnak lehet ez az alomgep.

#414
Itózs

Itózs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.069 hozzászólás
Ez tényleg ilyen nehéz?:-)
Ilyen helyen folyt a DH világbajnokság 1999-ben: dh world cup 1999
és napjainkban: DirtTV Val di Sole World Cup DH 2011 Qualifiers - YouTube
És ez az XC: akkor 1996 XCO Atlanta Men - YouTube
és manapság: Multivan Merida Biking Team: Race Action 2011 - YouTube
A hegyek nem nõttek meg, csak másik oldalát választják manapság a gurigázásra.
Gratulálok, te már akkor tudtad, hogy mi kell neked. És volt pénzed, forrásod, hogy beszerezd. Abban az idõben, egy hozzád hasonló stílusú ember meg azt kérdezte volna tõled, hogy minek neked ennyi telóút.
Kár, hogy nem találkoztam veled akkor, mennyit spóroltam volna azóta ha hallgatok a bölcsességeidre.:-)

#415
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

Azért volt olyan az enduro és a bighit, mert akkor a világszínvonal versenyzõk is olyan terepeken mentek amikhez ez elég volt. Kíváncsi vagyok neked miért nem olyan tudású bringád van mint amit belinkeltél. Mert bárhogy is nézzük ma már kevés lenne egy komolyabb terepre, komolyabb tempóhoz. Inkább választanék egy mai merevfarút mint ezt a hintaszék stabilitású kétkerekût:-)


ilyen sokat nottek a hegyek 10 ev alatt?

nekem 10 eve is a 130mm volt az elfogadhato kompromisszum. az elso komoly [uj] villam egy 130-at mozgo Marzo Z1 volt. 2001ben.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#416
Itózs

Itózs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.069 hozzászólás
4 Ways to Ride - YouTube
Ajánlom megfigyelni, hogy ki, hogy választott bringát, tekintetbe véve, hogy a hegyikerékpározás mely szakágát ûzi.
Tamáska: láttál valahol a Specitõl ilyenfajta nyilatkozatot? Én nem. És a 26-osokat sem látom eltûnni a palettáról. Természetesen nyomatják a 29-est, miért ne tennék. Ha már Sauser és Kulhavy is azzal megy, nem is akárhogy, akkor nem érdemes felülni erre a hullámra?
Azért volt olyan az enduro és a bighit, mert akkor a világszínvonal versenyzõk is olyan terepeken mentek amikhez ez elég volt. Kíváncsi vagyok neked miért nem olyan tudású bringád van mint amit belinkeltél. Mert bárhogy is nézzük ma már kevés lenne egy komolyabb terepre, komolyabb tempóhoz. Inkább választanék egy mai merevfarút mint ezt a hintaszék stabilitású kétkerekût:-)

Arn: Neked már megvolt a tuti gép és elengedted:-) A telóutakat meg oda húzogatják ahová akarják. Szerintem kipróbálták tavaly az EVO szériát és a tapasztalat azt mutatta, hogy bejön a népeknek- csak kicsit drága. Nosza csináltak olcsóbbat belõle. AZ Enduro-ból meg már csak a Comp marad "egyszerû" enduronak. A többi carbon vagy EVO. Hidd el nálunk ideálisabb terep viszonyokkal rendelkezõ országokban nagyon vonzó a még tekerhetõ, de lefelé többet nyújtó gép. És az a nüansznyi különbség ami a Stumpy evo és az Enduro között van, az pont a felfelé tekerhetõség tekintetében fontos. És van akinek ez kell. Ha nem jön rá magától akkor meg meggyõzik a tesztek, lapok, versenyzõi nyilatkozatok. DE hát ez egy ilyen buli. Vagy megeszed vagy nem. De inkább igen.
A versenyzõk, meg nem csak azért mennek 29-es keróval, mert ezt kell nyomni parancsra. Nézzétek meg a tendenciákat az XC pályák tekintetében. Mondjuk az idei VB pálya Champery-ben vagy a jövõ évi olimpiai rettenet. Olyan terepeket jelölnek ki vagy építenek ami a 90-es években DH pálya lett volna. Egyértelmû, hogy a 29-es adta elõnyök ilyen pályákon elõjönnek. A súlybeli hátrány meg ugye az õ esetükben elhanyagolható:-)
Specialized XC World Champs 2011 - YouTube
Jól mondja Sauser, Xc, maraton vb gyõzelem, Cape Epic gyõzelem, kell még több ahhoz, hogy kiderüljön, van létjogosultsága a 29-esnek. Sosem fogja kiszorítani a 26-ost, de egymás mellett vígan ellesznek.
Epic: Jó gép volt az az Enduro SL. Biztos hiányzik a népeknek és az új vázformával is megcsinálták azt a úttartományt.

#417
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
mashol sincs `kezet szal szerintem a nemet az ne`met. szal helytelen.

de egyetertek, a 1999es specialized katalogusomban az FSR enduro volt 100mm a hosszu utas verziojat pedig Big Hit-nek hivtak 120mm rugouttal ha jol tevedek. talan 130.

Feltöltött kép

mas orszag / marka /ujsag mas kategoriakat hasznal, te meg tudjad hogy az egyiknel a trail az a masiknal miert enduro mikor kozben meg all mountain. Es mi volt a baj a back country-val?

#innovateordie
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#418
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
a vagy lemaradt - a nemet gyartok vagy pl a giant megmaradt - tudom, hogy tajvani. a canyon mr 100mmes, a versenyzesre szant cube amsek nagy resze, ghost rt lector szinten - nem arra gondoltam, hogy nem fordul elo mas is, de en ugy latom, hogy ez a jellemzobb.

#419
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

en sem ertem, hogy hova az annyukba novelik a rugoutat - egy 130/140mmre meg ra lehet fogni, hogy altalanos felhasznalasnal jo (megfelelo szogekkel). erdekes, hogy a nemet gyartok pl a giant megmaradt, hogy az xc/maraton az 100mm, a trail az 120-130. nemreg meg az enduro volt a sokoldalu bringa, lassan meg downhillezni lehet veluk. en tuti trailbringat vennek mindenesnek a hegyekbe.

ilyen csapatassal a lekonnyitett stumpi fsr nem lenne tul hosszu eletu, plane az kisebb modellekbe szant kerekekkel.


off
az ott németet jelent 'kezet nélk ? csak akkor a giant mióta fritz ?

de pl a maraton már a fritz fabrikoknál is inkább 120 (stevens, canyon, szellem pl)
on
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#420
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Rob,anno még a 2008körüli örök garis vázakkal mi a helyzet?Átvette az új forgalmazó,vagy felejtõs?

pirospassz, csak az avex kft felhivását tudom javasolni.
az összes beküldött garanciacimke amugy azóta is itt van nálunk, szóval kétlem, hogy átvennék az "örök" garanciát.
de az 5 évbõl a 2008-asok még nem futottak ki, szóval aggodalomra semmi ok.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.