Jelentkezz be Regisztrálj
Specialized
#3361
Írta 2009. február 16. - 16:00
A sebesség mindent megold.
#3362
Írta 2009. február 16. - 15:26
a meghibásodás: nem titok, volt ilyen probléma
de amig 5 év garancia van rá, addig szerintem nincs ok izgalomra.
ha minden igaz, záros idõn belül fel leszünk készülve a javításra is, addig pedig a csere marad. (igen, tudom, van olyan aki vár egy-egy ilyen targa hoszabb ideje, ELNÉZÉST! napokon belül landol)
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#3363
Írta 2009. február 16. - 15:21
Tényleg nagyon gyõzködöd megad, hogy ne vegyél. Én is azt mondom, hogy látatlanban ne vegyél, próbáld ki valakiét. Biztos van egy segítõkész sporttárs felétek. Kipróbálás után nehéz lesz ellenállni...
Az is meggondolandó, hogy lesz-e egyáltalán külön alu epic váz itthon 2009-ben, én úgy tudom nem. Talán rob ezt tisztázhatja.
Attól, hogy jó páran nem vagyunk versenyzõk, még lehet jó bringánk (ha van rá pénzünk) csúcs technikával. Ez csak kis hazánkban van így, hogy azt mondják, hogy minek neked egy ilyen bringa, ha nem versenyzel. Az ilyen bicajokat is az átlag bicajosok veszik meg, és nem a szponzorált versenyzõk...
Brainrõl:
A 07 és 08 tag ugyanaz tulajdonképpen. Mindkettõ ugyanolyan megbízhatatlan az mtbr-es hozzászólások szerint. A vadonatúj 09-es is döglött már meg egy pár nappal ezelõtti mtbr-es poszt alapján.
A lényeg az hogy az mtbr-es siránkozástól nem kell megijedni, mert:
- az nem ír be, akinek nincs semmi gondja, õk vannak többen...
- 5 év gari
- Visszafogták a a saját fejlesztésû tagok mennyiségét, hogy kevesebb de jobb minõséget gyártsanak. Például az enduró sl-nél eltûnt az elsõ csoda teló és csak az s-works kivitel kapja meg, stb...
- "Speci Suspension Tech" (specialized UK belsõ munkatárs) elég gyakran segít az mtbr fórumon, és a következõk a tapasztalatai (fórumon olvasható):
a) a visszaküldött epic tagok 50%-a hibátlannak bizonyult, csak rosszul volt beállítva. (Magyarul a user képtelen volt beállítani, majd telesírta a fórumot hogy nem mûködik a brain)
sok teló azért ment szét, mert nem tartották karban, versenyzõkre jellemzõ. Ez részben a speci hibája is, mert házilag nem megoldott a karbantartás.
c) és persze vannak olyan telók amik 1 óra után sz*rnak be... :wtf:
#3364
Írta 2009. február 16. - 12:12
3kiló körül már perverzió egy olyan vázra költeni, ami azért annyival nem jobb az én szintemen, mint pl. egy 160ezres eléggé hasonló geóval, vagy akár a mostani. Még a 230 is õrültség, de egyszer élünk . Nem keresek annyit, hogy természetes legyen a harmad, negyedmilla leszurkolása nem egy bringáért, hanem annak csak egy részéért (pedig nem keresek rosszul), sõt, ha a jelenlegi szitumat nézzük, végülis csak a brain-ért és azért, mert valakik okosan elhitették velem, hogy mezei hétköznapi nem biciklis alkatú pógárként nekem magától rugdalózó 50-60kilós részerekre kifejlesztett versenyszintû váz kell úgy, hogy van már 2 tökéletesen szuper vázam . Na ez az érem másik, objektívebb oldala Még a végén sikerül lebeszélnem magam az Epicrõl
Tag, Brain. Nagyon sok durva meghibásodásról olvastam az mtbr és más fórumokon a 07es tagokról. Hogy még a 6ik cserélt is tönkrement 1 órán belül. Ezt hogy csinálták? A 08asokról van gyakorlati tapasztalat, van már szervíz? A magyar oldalon miért nincs fönt semmi érdemi infó a termékekrõl, nincs árlista se. Mikorra várható? A specialized.com-on
#3365
Írta 2009. február 16. - 11:05
Azért az akciósan is 230ezerbe kerülõ Epic ára húzós.
Hát azért ez elég jó ár érte (thomson nyeregcsõ is benne van), és újat kapsz hivatalos magyar örök garival, és 5 év tag garanciával.
Én nem mernék ebay-t bevállalni a tag megbízhatatlansága miatt, ha gond lenne vele nagyon sokba fájna...
#3366
Írta 2009. február 15. - 23:15
de szeritnem is a legjobb kompromisszum az összes közt.
geoff: amint itt van szólok.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#3367
Írta 2009. február 15. - 22:01
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3368
Írta 2009. február 15. - 21:29
Értem.
Végülis a következõket várnám el egy ilyen kategóriától:
1. erõltetett haladás, "szúrjuk neki" amikor merev a tag, csakis a gyors haladást akadályozó kövek, kavicsok, gyökerek okozta hatást csillapítja, stabilizálja a bringát, mászáskor, kiálláskor no pogó
2. nyugis öröm-erdei-vidámbringázás-túrázás, amikor a huplis hepehupás, de egyenletes, lejárt földúton hintázik kicsit, hogy ne nyomja az ülepemet, de ütés végülis nem éri a szelepet, mászáskor, fölfelé, kiálláskor no pogó
Azzal nincs gond hogy aszfalton full merev, az oké, akkor sokkal jobban gyorsul, lehet szúrni neki, hamarabb érünk a terepre .
A brain érzékenységét lehet olyan nagyra venni, hogy a 2es pontban is tudjon produkálni? Mert az ember nem mindig ezredmásodpercekért küzd egy egy hétvégi nyugis túrázáskor és jó ha kényelmes a haladás. De az is lehet, hogy elszoktam a merevtõl és hozzászoktam a hintázós Meridához. Ez a baj, vhogy ki kéne próbálni ezt a dolgot, újból kérek minden Miskolc környéki sporttársat, ha mód van rá, hogy fél órára elugranék mégis kipróbálni, nem lennék hálátlan, vinnék valami bringás ajándékot
Talán a BRAIN taggal szerelt kerépárok vannak a legközelebb ehhez az eredményhez a kerékpármárkák között.
Vaj puha mozgás, mégis merev kiállva, bár egy minimális pogózás mindig lesz, amit gyakorlatilag észre sem veszel.
Nálam a haverok szóltak felfelé menet, hogy nem zavar-e, hogy a tag 2-3mm mozog, ha kiállva tekerek,
aztán most ez tényleg a tekerésbõl adódó mozgás volt-e, vagy csak a kisebb kavicsokat rugózta ki, azt már kit érdekel.
Vízszintesen, aszfalton viszont tényleg olyan mit egy merev gép, amíg a nyeregben maradsz, gyakorlatilag nem mozdul meg a tag.
Csak szöszölni kell egy kicsit a BRAIN-el.
#3369
Írta 2009. február 15. - 19:18
#3370
Írta 2009. február 15. - 17:42
Tényleg. Egy 2006os nagyon picit karcos Rockhoppernek mekkora lehet a reális használtpiaci ára? Mert most hirdetem 43ér, persze ebbe bele van kalkulálva az alku is, de egy ideig nem adom el. 35-40 belefér? 2éve boltban lett volna 75. Egyébként autófényezõnél lett átfestve fehérre egy red punk, de a punk középfestés maradt.
#3371
Írta 2009. február 15. - 17:17
#3372
Írta 2009. február 15. - 12:06
viszont az soha nem lesz teljesen pogómentes , legfeljebb ha 2x annyira fújja mint kéne, de akkor mozogni sem fog-Lehet, hogy a Stumpjumpert is meg kellene nézned. Az puhább, mint az Epic állítólag, a BRAIN is másképp van hangolva benne.
nekem pl teljesen jó de nem gyakran szoktam kiállva tekerni meg aszfaltos sprinteket nyomni. nem is arra van kitalálva
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3373
Írta 2009. február 15. - 01:11
Tényleg, a tag problémád már megoldódott?
A bürokratikus része igen (robnak hála), a gyakorlati még nem (úton van az új, csak még nem ért ide) Szerencsére nem nyáron történt, akkor kellemetlenebb lenne a dolog, ilyenkor ráérek
#3374
Írta 2009. február 15. - 01:08
Lehet, hogy a Stumpjumpert is meg kellene nézned. Az puhább, mint az Epic állítólag, a BRAIN is másképp van hangolva benne.
Tényleg, a tag problémád már megoldódott?
A sebesség mindent megold.
#3375
Írta 2009. február 15. - 00:33
#3376
Írta 2009. február 15. - 00:17
és ahogy apr mondja, a speci az fsr forgáspontok miatt nem keményedik fel fékezéskor.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#3377
Írta 2009. február 14. - 23:35
A brain érzékenységét lehet olyan nagyra venni, hogy a 2es pontban is tudjon produkálni?
Lehet...
Addig tekered "firm" felé egyesével a brain fade-t (full soft-tól), amíg meg nem szûnik a kiálláskori pogo. Ekkor még nagyon puha marad a tag, vagyis szépen dolgozik a 2-es pontnak megfelelõ terepen. Én ott is hagytam aztán nem maceráltam. Ebben az állásban nálam felfele tekeréskor sem pogózik, de ha áttekerek egy nagyobb kiálló kövön azt már finoman kimozogja...
Ez az új tagra vonatkozik (ami abban a bizonyos fekete-szürke 2008-asban van)
Fox-os brain fade-t nem használtam.
Az eredeti brain fade nélküli fox-szal nem lehet megoldani.
A versenyzõk gondolom full firm-en használják inkább (max 1-2 click full firm-tõl), ez a te 1-es pontod.
Mi a különbség egy Epic és mondjuk egy kormányról lokkolható hátsótag között, feltételezzük, hogy a pilóta el tudja a látványból dönteni, hogy kell e csillapítás vagy nem. Mert ha a 2es pont nem megy az Epicnél, akkor sztem veszek egy új Merida Missiont remote lockolható hátsó taggal és örökre sajnálni fogom a Speckó geometriát...
Szóval a 2-es pont megy. A különbség az, hogy nincs egy felesleges lock karod (ami esetleg már a második lock kar...), auto lock-ot kapsz. Az epic és a mission váz közt még további különbség van a forgáspontokban is.
#3378
Írta 2009. február 14. - 22:49
offVagy az 1., vagy a 2. pont, mindkettõ nuku.
Esetleg, ha a braint teljes szoft állásba tekered, akkor hasonlíthat a kettes pontra, de az erénye, az 1. pont rosszabb lesz, sokkal hamarabb megindul, puha lesz.
A különbség pedig az, hogy az a bizonyos pilóta a száguldozásban el is felejtheti, hogy bekapcsolja a hátsó rugózás, az epic soha.
Én is mentem már le köves lejtõn lockolt telóval, többször is, azóta nem zárom elöl a telót terepen.
egyszer én is lementem szentlászóhegytetõrõl kéken szentlószra lockolva felejtett pike-al, csak akkor vettem észrer mikor a legközelebbi mászáshoz lokolni akartam
azóta csak akkor veszek lokos telót ha muszáj
on
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3379
Írta 2009. február 14. - 22:45
Értem.
Végülis a következõket várnám el egy ilyen kategóriától:
1. erõltetett haladás, "szúrjuk neki" amikor merev a tag, csakis a gyors haladást akadályozó kövek, kavicsok, gyökerek okozta hatást csillapítja, stabilizálja a bringát, mászáskor, kiálláskor no pogó
2. nyugis öröm-erdei-vidámbringázás-túrázás, amikor a huplis hepehupás, de egyenletes, lejárt földúton hintázik kicsit, hogy ne nyomja az ülepemet, de ütés végülis nem éri a szelepet, mászáskor, fölfelé, kiálláskor no pogó
Azzal nincs gond hogy aszfalton full merev, az oké, akkor sokkal jobban gyorsul, lehet szúrni neki, hamarabb érünk a terepre .
A brain érzékenységét lehet olyan nagyra venni, hogy a 2es pontban is tudjon produkálni? Mert az ember nem mindig ezredmásodpercekért küzd egy egy hétvégi nyugis túrázáskor és jó ha kényelmes a haladás. De az is lehet, hogy elszoktam a merevtõl és hozzászoktam a hintázós Meridához. Ez a baj, vhogy ki kéne próbálni ezt a dolgot, újból kérek minden Miskolc környéki sporttársat, ha mód van rá, hogy fél órára elugranék mégis kipróbálni, nem lennék hálátlan, vinnék valami bringás ajándékot
Már másik topikban is kérdeztem, itt is felteszem. Mi a különbség egy Epic és mondjuk egy kormányról lokkolható hátsótag között, feltételezzük, hogy az a bizonyos pilóta el tudja a látványból dönteni, hogy kell e csillapítás vagy nem. Mert ha a 2es pont nem megy az Epicnél, akkor sztem veszek egy új Merida Missiont remote lockolható hátsó taggal és örökre sajnálni fogom a Speckó geometriát...
Vagy az 1., vagy a 2. pont, mindkettõ nuku.
Esetleg, ha a braint teljes szoft állásba tekered, akkor hasonlíthat a kettes pontra, de az erénye, az 1. pont rosszabb lesz, sokkal hamarabb megindul, puha lesz.
A különbség pedig az, hogy az a bizonyos pilóta a száguldozásban el is felejtheti, hogy bekapcsolja a hátsó rugózás, az epic soha.
Én is mentem már le köves lejtõn lockolt telóval, többször is, azóta nem zárom elöl a telót terepen.
#3380
Írta 2009. február 14. - 21:59
én próbáltam tavaly missiont radium rl taggal. geóra kifejezetten tetszett viszont nagyon ótvarul mozgottAz lesz, hogy szétszedem a meridát, úgyis hirdetem aprón, átépítem a Rockhopperre és elkezdem tesztelni. Arra emlékszem, hogy mikor a Rockhopperrel nyomtam, nagyon dzsukel volt, csak zavart a sok rázkódás. Akkor kezdtem agyalni epicen. Aztán lóvé híjján mission lett, arra meg sztem túlságosan rákényelmesedtem. Majd most kiderül. Ha egy hónap múlva az lesz, hogy megint csak a rázás a gáz amit a brain egyébként csillapítana és nem hiányzik a hintázás, akkor jöhet az epic. Ha a hinta hiányzik jobban, akkor Mission. Kösz a hozzászólásokat!
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való