igen, egyértelmûenRob,
az MBA akkor elírta a cikket a hátsó rugóutat illetõen?
Jelentkezz be Regisztrálj
Specialized
#2641
Posted 2009. August 13. - 21:23
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2642
Posted 2009. August 13. - 20:30
nekem meg egyre kevésbéVV,
kár ezt tovább ragozni. Teljesen jól tetted, hogy bementél a csapágyboltba. Ott kapnod kellett volna egy tök jó alkatrészt, csak sajnos nem úgy sült el. De ettõl még az SKF, mint csapággyártó nem sz@r.
Na de zárjuk ezt a témát és maradjunk a Speciknél. Nekem pl. egyre jobban tetszik az új Stumpy:)
Rob,
az MBA akkor elírta a cikket a hátsó rugóutat illetõen?
de az enduro az igen...
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2643
Posted 2009. August 13. - 20:23
kár ezt tovább ragozni. Teljesen jól tetted, hogy bementél a csapágyboltba. Ott kapnod kellett volna egy tök jó alkatrészt, csak sajnos nem úgy sült el. De ettõl még az SKF, mint csapággyártó nem sz@r.
Na de zárjuk ezt a témát és maradjunk a Speciknél. Nekem pl. egyre jobban tetszik az új Stumpy:)
Rob,
az MBA akkor elírta a cikket a hátsó rugóutat illetõen?
#2644
Posted 2009. August 13. - 20:00
Csak hogy Speci is legyen terítéken
-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy
#2645
Posted 2009. August 13. - 19:54
Ha nem tudja az ember, hogy pontosan milyen tipus kell (sok gyarto pontosan megadja a karbantartasi utmutatoban), akkor jobb megvenni a gyari potalkatreszt.
A történet tanulságához hozzátartoznak a következõ tények:
- az események 2006 tavaszán történtek
- a delikvens egy X9 hátsó váltó
- itthon híre, hamva se volt gyári pótalkatrésznek
- a történet még csúnyább azzal, hogy Európában se találtam hozzá megfelelõ alkatrészt
- tengerentúli rendelés során a szállítási költség megegyezett volna az alkatrész árával
- vettem a kalapom sok-sok káposztával... viccet félretéve, kezemben a csapággyal meglátogattam néhány csapágy boltot, és végül SKF-bõl sikerült kapnom megfelelõt az eredeti típusjelölésének segítségével; ezt késõbb megbántam
- azóta szerencsére kapható hozzá gyári pótalkatrész (megfelelõ után gyártottal a mai napig nem találkoztam)
- azóta se volt a kezemben olyan technikai dokumentáció váltókról, ahol az általad felsorolt jellemzõk szerepeltek volna
#2646
Posted 2009. August 13. - 18:02
carbon judy kb 94-bol
[a vaz egy slingshot mielott valaki megkerdezne hogy mi a halal ez]
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2647
Posted 2009. August 13. - 17:22
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2648
Posted 2009. August 13. - 15:12
Ebben a MBA cikkben van par erdekesseg a 2010-es specikrol.
-A stumpy-nal csak 120mm hatso rugoutat irnak. Persze lehet csak eliras.
-
De ami erdekesebb, hogy a Speci nem csak a Fox-al, de az RS-el is kooperal. A 29-es Epic-be olyan RS Reba kerul, amihez a Speci gyart vall-nyak-becsuszot
Az enduro Speci villaiban (E160TA) pedig RS maxle lite tengely lesz. Szoval Speci villa, Fox belsovel es RS tengellyel.
#2649
Posted 2009. August 13. - 12:49
Mohus,egy váltógörgõbe az általad felsorolt csapágyfajtákból szerinted melyik kellene?
Nem vagyok en sem csapagy szakerto. De ha valasztanom kellene en alacsony elofeszitesu melyhornyu golyoscsapagyat vennek bele. SKF-bol, RSH tomitessel.
Az elterjedt Z, RZ tomitesek, kosz ellen meg vedenek, meg benttarjak a zsirt, de a vizet nem tartjak kint. Viszont olcsok, ezert hasznaljak.
#2650
Posted 2009. August 13. - 11:16
Mohus,egy váltógörgõbe az általad felsorolt csapágyfajtákból szerinted melyik kellene?
#2651
Posted 2009. August 13. - 10:09
Felteszek egy nagyon egyszerû kérdést: nekem vagy bárki másnak, egyszerû felhasználónak honnan kéne a fenti dolgokat tudnom? Fõleg úgy, hogy a "gyári" alkatrész jellemzõi sincsenek sehol megadva.
Én úgy jártam el, hogy elmentem a szaküzletbe, vittem magammal a kérdéses, hibás alkatrészt, elmondtam, hogy hova, milyen célra kerül beépítésre, milyen körülmények között kerül használatba, és ennek megfelelõen kaptam az eladótól a kívánt darabot.
Szo sincs rola, hogy ezzel mindenkinek tokeletesen tisztaban kellene lennie. Csak arra akartam ramutatni, hogy nem feltetlenul a gyenge minoseg volt az oka a csalodasodnak, hanem hogy nem a megfelelo alkatreszt kaptad. A boltos vagy ertett hozza, vagy nem. Lehet jo szakember, csak nem volt tisztaban azzal, hogy egy MTB valtogorgoben minek lesz kiteve es milyen modon a csapagy. Vagy csak ez volt neki meretben raktaron es ezt kaptad.
Az SKF meg mindig az egyik legmegbizhatobb csapagy marka, de a csapagy kivalasztasa sajnos tenyleg szakertelmet kivan. Ha nem tudja az ember, hogy pontosan milyen tipus kell (sok gyarto pontosan megadja a karbantartasi utmutatoban), akkor jobb megvenni a gyari potalkatreszt.
#2652
Posted 2009. August 13. - 09:59
Felteszek egy nagyon egyszerû kérdést: nekem vagy bárki másnak, egyszerû felhasználónak honnan kéne a fenti dolgokat tudnom? Fõleg úgy, hogy a "gyári" alkatrész jellemzõi sincsenek sehol megadva.
Van aki megadja. Pl. pont a Speci. A bicajhoz adnak/vagy letöltheted a kérdéses dokumentumot. Azon fel van tüntetve a csapágyak pontos típusa mérete, tömítettsége, stb.
Én úgy jártam el, hogy elmentem a szaküzletbe, vittem magammal a kérdéses, hibás alkatrészt, elmondtam, hogy hova, milyen célra kerül beépítésre, milyen körülmények között kerül használatba, és ennek megfelelõen kaptam az eladótól a kívánt darabot.
Mondjuk ha nincs doksi a bicajhoz akkor ez az egyetlen járható módszer.
Dokumentáció nélkül tartós fogysztási cikket szerintem el sem lehet adni. Vagy legalábbis nem lenne szabad.
#2653
Posted 2009. August 13. - 09:43
Azert az hogy SKF csapagyat raktam bele az eleg keves info. Csapagyat nem ugy valaszt az ember, hogy marka, meret oszt jo napot. Vannak meg olyan aprosagok mint a csapagy kialakitasa (golyos, tugorgos stb...), terhelhetosege (axialis, radialis, ferde hatasvonal), elofeszitese, es tomitettsege, hogy csak a legfontosabbakat emlitsem.
Felteszek egy nagyon egyszerû kérdést: nekem vagy bárki másnak, egyszerû felhasználónak honnan kéne a fenti dolgokat tudnom? Fõleg úgy, hogy a "gyári" alkatrész jellemzõi sincsenek sehol megadva.
Én úgy jártam el, hogy elmentem a szaküzletbe, vittem magammal a kérdéses, hibás alkatrészt, elmondtam, hogy hova, milyen célra kerül beépítésre, milyen körülmények között kerül használatba, és ennek megfelelõen kaptam az eladótól a kívánt darabot.
#2654
Posted 2009. August 13. - 09:17
Hasznos? Az, mert benne van minden.
Egyébként számtalanszor hallom/hallottam, hogy az SKF ilyen, meg olyan jó. Anno vettem a váltógörgõkbe SKF csapágyat, és egy-egy túra alatt úgy beállt mind a kettõ, ahogy az a nagy könyvbe meg van írva. És még sár se volt. No meg jó sok pénzbe került. Minõsége meg sehol se volt a néhány száz forintos kínai vagy tajvani csapágyhoz képest.
Kielégítõ a válasz?
Azert az hogy SKF csapagyat raktam bele az eleg keves info. Csapagyat nem ugy valaszt az ember, hogy marka, meret oszt jo napot. Vannak meg olyan aprosagok mint a csapagy kialakitasa (golyos, tugorgos stb...), terhelhetosege (axialis, radialis, ferde hatasvonal), elofeszitese, es tomitettsege, hogy csak a legfontosabbakat emlitsem.
Ha a fentieket atgondolva, megfeleloen valasztottal tipust, akkor nem szoltam.
A vaz forgaspontok csapagyazasa meg kulon remtortenet. Y7Z leirta miert. Tok mindegy milyet veszel, nem fogjak birni. 2 eve vettem Enduro csapagyakat a stumpy-ba. Nem igazan bicajoztam sarban, de mar most cserelni kellene a felet.
#2655
Posted 2009. August 13. - 09:12
Én meg azt mondom, hogy a saját példámat írtam le, nem másét. Ismerõsöktõl, barátoktól nem egy rossz véleményt hallottam elõtte is, utána is az SKF-rõl, de mivel nem ismerem a körülményeket, nem példálóztam velük.mindenkinek joga van a velemenyhez, de egy szett valtogorgo csapagy gyenge teljesitmenye miatt leirni egy egesz markat komplett, na az picit meredek
#2656
Posted 2009. August 13. - 09:08
A Trek a forgáspontokban siklócsapágyat használ,olyat is hallottam hogy mûanyagot.
#2657
Posted 2009. August 12. - 23:22
Minden csapágyhoz tartozik egy igénybevételtõl függõ élettartam amit ki lehet számolni, de kerékpár estében ez nem teljesen igaz, mert a csapágyak beépítése nem a gyártó által elõírt módon történik, nem forognak teljes fordulatot, stb. ráadásul kompromisszumot kell kötni, hogy vagy bírja a terhelést vagy elfér azon a kis helyen. (a körülmények annyira extrák hogy nem is lehetne csapágyat alkalmazni pl. még a rozsdamentes csapágyat sem javasolják teljesen nyitott-környezeti hatásnak kitett helyre beépíteni ) Nekem egyik helyen a tömítés be van nyomódva, de még forog, addig nincs baj. Évente megnézed hogy jók-e, ha nem tetszik cseréled.
olcsó csapágyat nem érdemes venni, max kapuhoz, alárendelt helyre. Legutóbb 1000 Ft-ot spóroltam és legalább 0,1mm -t lötyögött a vadiúj csapágy.
Specialized tagot biztos h. lehet tuningolni, van benne két 3-4mm vastag O gyûrû az elején és a végén, azt ki lehet szedni. De akkor keményen fog koppanni .
#2658
Posted 2009. August 12. - 23:01
Ez meg az én tapasztalatom.
#2659
Posted 2009. August 12. - 22:47
RAUH-Welt
B E G R I F F