Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Specialized

- - - - -

  • Please log in to reply
6564 replies to this topic

#2641
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

Rob,

az MBA akkor elírta a cikket a hátsó rugóutat illetõen?

igen, egyértelmûen

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#2642
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

VV,

kár ezt tovább ragozni. Teljesen jól tetted, hogy bementél a csapágyboltba. Ott kapnod kellett volna egy tök jó alkatrészt, csak sajnos nem úgy sült el.:( De ettõl még az SKF, mint csapággyártó nem sz@r.

Na de zárjuk ezt a témát és maradjunk a Speciknél. Nekem pl. egyre jobban tetszik az új Stumpy:)

Rob,

az MBA akkor elírta a cikket a hátsó rugóutat illetõen?

nekem meg egyre kevésbé :)

de az enduro az igen...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2643
Mohus

Mohus

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,156 posts
VV,

kár ezt tovább ragozni. Teljesen jól tetted, hogy bementél a csapágyboltba. Ott kapnod kellett volna egy tök jó alkatrészt, csak sajnos nem úgy sült el.:( De ettõl még az SKF, mint csapággyártó nem sz@r.

Na de zárjuk ezt a témát és maradjunk a Speciknél. Nekem pl. egyre jobban tetszik az új Stumpy:)

Rob,

az MBA akkor elírta a cikket a hátsó rugóutat illetõen?

#2644
TripleB

TripleB

    bentlakó

  • fórumtag
  • 9,190 posts
Végre újra egyben a bicikli :)
Csak hogy Speci is legyen terítéken :D

-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy


#2645
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts

Ha nem tudja az ember, hogy pontosan milyen tipus kell (sok gyarto pontosan megadja a karbantartasi utmutatoban), akkor jobb megvenni a gyari potalkatreszt.


A történet tanulságához hozzátartoznak a következõ tények:
- az események 2006 tavaszán történtek
- a delikvens egy X9 hátsó váltó
- itthon híre, hamva se volt gyári pótalkatrésznek
- a történet még csúnyább azzal, hogy Európában se találtam hozzá megfelelõ alkatrészt
- tengerentúli rendelés során a szállítási költség megegyezett volna az alkatrész árával
- vettem a kalapom sok-sok káposztával... viccet félretéve, kezemben a csapággyal meglátogattam néhány csapágy boltot, és végül SKF-bõl sikerült kapnom megfelelõt az eredeti típusjelölésének segítségével; ezt késõbb megbántam
- azóta szerencsére kapható hozzá gyári pótalkatrész (megfelelõ után gyártottal a mai napig nem találkoztam)
- azóta se volt a kezemben olyan technikai dokumentáció váltókról, ahol az általad felsorolt jellemzõk szerepeltek volna


#2646
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
regen az also reszt csinalta a specialized, a tobbit a RS

carbon judy kb 94-bol

Posted Image

Posted Image

[a vaz egy slingshot mielott valaki megkerdezne hogy mi a halal ez]
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2647
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
igen, sok komplett bicikliben s-works szint alatt, de még karbon váz esetében (marathon level) nem a gyári S90/S100 villa van, hanem egy reba wc, amihez a speci gyárt nyak/váll kombót.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#2648
Mohus

Mohus

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,156 posts
Valami topicba vago:

Ebben a MBA cikkben van par erdekesseg a 2010-es specikrol.

-A stumpy-nal csak 120mm hatso rugoutat irnak. Persze lehet csak eliras.
-
De ami erdekesebb, hogy a Speci nem csak a Fox-al, de az RS-el is kooperal. A 29-es Epic-be olyan RS Reba kerul, amihez a Speci gyart vall-nyak-becsuszot

Az enduro Speci villaiban (E160TA) pedig RS maxle lite tengely lesz. Szoval Speci villa, Fox belsovel es RS tengellyel.:)

#2649
Mohus

Mohus

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,156 posts

Mohus,egy váltógörgõbe az általad felsorolt csapágyfajtákból szerinted melyik kellene?


Nem vagyok en sem csapagy szakerto. De ha valasztanom kellene en alacsony elofeszitesu melyhornyu golyoscsapagyat vennek bele. SKF-bol, RSH tomitessel.

Az elterjedt Z, RZ tomitesek, kosz ellen meg vedenek, meg benttarjak a zsirt, de a vizet nem tartjak kint. Viszont olcsok, ezert hasznaljak.

#2650
Dózer

Dózer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,361 posts
Merida Mission vázban,amit már eladtam,még mindig az eredeti Taiwani csapágyak vannak .Most 6 éves a váz.Nagynyomásúval is szoktam mosni anno.Kicsit recsegett a váz,megzsíroztam a csapágyakat,és azóta minden oké újra.Tehát az én tapasztalatom az,hogy bírják a golyóscsapágyak a forgáspontokban.A Specko 2,5 éves vázamban a golyós csapágyaknak még semmi bajuk,(gyárilag 0 zsír volt bennük sajnos),a rugóstag önbeálló siklocsapágyai koptak ki elég hamar,de nem horror pénz szerencsére.

Mohus,egy váltógörgõbe az általad felsorolt csapágyfajtákból szerinted melyik kellene?

#2651
Mohus

Mohus

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,156 posts

Felteszek egy nagyon egyszerû kérdést: nekem vagy bárki másnak, egyszerû felhasználónak honnan kéne a fenti dolgokat tudnom? Fõleg úgy, hogy a "gyári" alkatrész jellemzõi sincsenek sehol megadva.
Én úgy jártam el, hogy elmentem a szaküzletbe, vittem magammal a kérdéses, hibás alkatrészt, elmondtam, hogy hova, milyen célra kerül beépítésre, milyen körülmények között kerül használatba, és ennek megfelelõen kaptam az eladótól a kívánt darabot.


Szo sincs rola, hogy ezzel mindenkinek tokeletesen tisztaban kellene lennie. Csak arra akartam ramutatni, hogy nem feltetlenul a gyenge minoseg volt az oka a csalodasodnak, hanem hogy nem a megfelelo alkatreszt kaptad. A boltos vagy ertett hozza, vagy nem. Lehet jo szakember, csak nem volt tisztaban azzal, hogy egy MTB valtogorgoben minek lesz kiteve es milyen modon a csapagy. Vagy csak ez volt neki meretben raktaron es ezt kaptad.

Az SKF meg mindig az egyik legmegbizhatobb csapagy marka, de a csapagy kivalasztasa sajnos tenyleg szakertelmet kivan. Ha nem tudja az ember, hogy pontosan milyen tipus kell (sok gyarto pontosan megadja a karbantartasi utmutatoban), akkor jobb megvenni a gyari potalkatreszt.

#2652
jezso

jezso

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 512 posts

Felteszek egy nagyon egyszerû kérdést: nekem vagy bárki másnak, egyszerû felhasználónak honnan kéne a fenti dolgokat tudnom? Fõleg úgy, hogy a "gyári" alkatrész jellemzõi sincsenek sehol megadva.


Van aki megadja. Pl. pont a Speci. A bicajhoz adnak/vagy letöltheted a kérdéses dokumentumot. Azon fel van tüntetve a csapágyak pontos típusa mérete, tömítettsége, stb.

Én úgy jártam el, hogy elmentem a szaküzletbe, vittem magammal a kérdéses, hibás alkatrészt, elmondtam, hogy hova, milyen célra kerül beépítésre, milyen körülmények között kerül használatba, és ennek megfelelõen kaptam az eladótól a kívánt darabot.


Mondjuk ha nincs doksi a bicajhoz akkor ez az egyetlen járható módszer.
Dokumentáció nélkül tartós fogysztási cikket szerintem el sem lehet adni. Vagy legalábbis nem lenne szabad.

#2653
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts

Azert az hogy SKF csapagyat raktam bele az eleg keves info. Csapagyat nem ugy valaszt az ember, hogy marka, meret oszt jo napot. Vannak meg olyan aprosagok mint a csapagy kialakitasa (golyos, tugorgos stb...), terhelhetosege (axialis, radialis, ferde hatasvonal), elofeszitese, es tomitettsege, hogy csak a legfontosabbakat emlitsem.


Felteszek egy nagyon egyszerû kérdést: nekem vagy bárki másnak, egyszerû felhasználónak honnan kéne a fenti dolgokat tudnom? Fõleg úgy, hogy a "gyári" alkatrész jellemzõi sincsenek sehol megadva.
Én úgy jártam el, hogy elmentem a szaküzletbe, vittem magammal a kérdéses, hibás alkatrészt, elmondtam, hogy hova, milyen célra kerül beépítésre, milyen körülmények között kerül használatba, és ennek megfelelõen kaptam az eladótól a kívánt darabot.


#2654
Mohus

Mohus

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,156 posts

Hasznos? Az, mert benne van minden.
Egyébként számtalanszor hallom/hallottam, hogy az SKF ilyen, meg olyan jó. Anno vettem a váltógörgõkbe SKF csapágyat, és egy-egy túra alatt úgy beállt mind a kettõ, ahogy az a nagy könyvbe meg van írva. És még sár se volt. No meg jó sok pénzbe került. Minõsége meg sehol se volt a néhány száz forintos kínai vagy tajvani csapágyhoz képest.
Kielégítõ a válasz?


Azert az hogy SKF csapagyat raktam bele az eleg keves info. Csapagyat nem ugy valaszt az ember, hogy marka, meret oszt jo napot. Vannak meg olyan aprosagok mint a csapagy kialakitasa (golyos, tugorgos stb...), terhelhetosege (axialis, radialis, ferde hatasvonal), elofeszitese, es tomitettsege, hogy csak a legfontosabbakat emlitsem.

Ha a fentieket atgondolva, megfeleloen valasztottal tipust, akkor nem szoltam.

A vaz forgaspontok csapagyazasa meg kulon remtortenet. Y7Z leirta miert. Tok mindegy milyet veszel, nem fogjak birni. 2 eve vettem Enduro csapagyakat a stumpy-ba. Nem igazan bicajoztam sarban, de mar most cserelni kellene a felet.

#2655
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts

mindenkinek joga van a velemenyhez, de egy szett valtogorgo csapagy gyenge teljesitmenye miatt leirni egy egesz markat komplett, na az picit meredek ;)

Én meg azt mondom, hogy a saját példámat írtam le, nem másét. Ismerõsöktõl, barátoktól nem egy rossz véleményt hallottam elõtte is, utána is az SKF-rõl, de mivel nem ismerem a körülményeket, nem példálóztam velük.


#2656
Dózer

Dózer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,361 posts
SKF csapágyat használtam jópárat,20-30ezer/perc fordulatú gépekbe,ahol egy óra alatt többet forognak,mint egy váltógörgõben tiz év alatt.:),nem tudok rosszat mondani róla.

A Trek a forgáspontokban siklócsapágyat használ,olyat is hallottam hogy mûanyagot.

#2657
Y72

Y72

    vendég

  • fórumtag
  • 99 posts
Még a 2Z tömítéssel rendelkezõ csapágyak sem fognak ellenállni azoknak a körülményeknek amik bringázáskor elõfordulnak.
Minden csapágyhoz tartozik egy igénybevételtõl függõ élettartam amit ki lehet számolni, de kerékpár estében ez nem teljesen igaz, mert a csapágyak beépítése nem a gyártó által elõírt módon történik, nem forognak teljes fordulatot, stb. ráadásul kompromisszumot kell kötni, hogy vagy bírja a terhelést vagy elfér azon a kis helyen. (a körülmények annyira extrák hogy nem is lehetne csapágyat alkalmazni pl. még a rozsdamentes csapágyat sem javasolják teljesen nyitott-környezeti hatásnak kitett helyre beépíteni ) Nekem egyik helyen a tömítés be van nyomódva, de még forog, addig nincs baj. Évente megnézed hogy jók-e, ha nem tetszik cseréled.

olcsó csapágyat nem érdemes venni, max kapuhoz, alárendelt helyre. Legutóbb 1000 Ft-ot spóroltam és legalább 0,1mm -t lötyögött a vadiúj csapágy.

Specialized tagot biztos h. lehet tuningolni, van benne két 3-4mm vastag O gyûrû az elején és a végén, azt ki lehet szedni. De akkor keményen fog koppanni :).

#2658
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,950 posts
Siklócsapágy: Meg faszán beázik és minden esõs tekerés után lehet ganéjzni Klein Adept, GF. Sugar...
Ez meg az én tapasztalatom.


#2659
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
ezert hasznalnak meg itt-ott siklocsapagyat, ha rendesen kenve van, akkor csuszik az is ugy mint a golyos, de legalabb sokkal jobban ellenall az uteseknek.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2660
DéBé

DéBé

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,716 posts
Nem akarok hülyeséget beírni, de egy csapágy rendeltetésszerû használata elvileg a forgó mozgás biztosítása nem? Na most egy bringánál max 1/4-et fordul oda-vissza viszont annál több ütést kap oldalról aminek szerintem nemcsoda ha nem áll ellen. Szóval egyesek szerint forgáspontba mehet a leggagyibb szar is, mert úgyse erre van kitalálva, a drágább se bírná (sokkal) tovább. Bár én pont nem támasztom alá az elméletet, nem azon a párszáz forinton múlik a megélhetésem