Sziasztok!
Holnap megy valaki terepre?
sajna én dolgozok ...
Nem írtam honnan:Ha indulnál a maratonon, de nincs mivel leutazni, egy fõnek és bringájának tudok segíteni.
70/943-6603.
speciel az 1000 km utáni lánckukázást hülyeségnek tartom, mert mondjuk a 3. ezer km után, már egy közepesen kopott fogsorra teszed fel a teljesen új, meg nem nyúlt láncot. ezt hamar leamortizálja a fogsor...
de aztán lehet, hogy jól mellényúltam ezzel a gondolkodással. sebaj.
András: Mennyire érdemes egyébként vetésforgóban használni a láncokat? Valahogy nem vagyok meggyõzve, hogy egyértelmûen jobb lenne. Szerintem a lánc mindenképpen jobban kopik, nyúlik, mint a sor, s így a vége felé már 4 szarabb lánccal folyamatosan gyilkolod a sort, míg ha mondjuk 2000km után felteszed az új láncot, a sor szinte még teljesen jó, s nem húzza tovább a szar lánc. Persze lehet, hogy rosszul látom.
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
Ano: Igazából egy PC-68as lánc
Ano: Igazából egy PC-68as lánc volt egy STX-RC fogsorral. Avégére már nagyon szar volt. Sokszor bemerevedett a lánc a belekerült kosztól, és az elsõ tányér állandóan felkapta. szóval a vége már nagyon gázos volt.
Sztem a vetésforgó jobb, de akkor egyszerre, kell kifizetni a láncokat. A Vetésforgóban sztem az a jobb, hogy a láncok kopásával/nyúlásával együtt valamennyire kopik a fogsor is, és ha van sok láncod, akkor a láncok és a fogsor mindíg ugyaolyan kopási fokozatban van. Tehát a a fogtávolságok és a szemtávolságok(szemen a kis csapta húzott görgöket értem) nagyjából mindíg megegyeznek, mert ugye a pl 4db lánc egy ütemben kopik a fogsorral. Ha a fog és szemtávolságok megegyeznek, akkor a fogsorra ráterülõ láncszakaszból nem csak az kilépõ elötti szem feszül az éppen ott levõ fognak, hanem az egész ráterülõ szakasz tart a láncon keresztül. Ezt azért tudja megtenni, mert a fog és szemtávolségok megegyeznek. Ez így kicsit kacifántos. Megfordítom a dolgot.
Ha van egy nyúlott láncod, meg egy jó fogsorod, akkor a szemtávolságok nagyobbak mint a fogtávolságok(legalábbis az érintkezõ felületeket nézve). ha a nyúlott lánc táterül a fogsorra, akkor a kilépõ szem elötti szem biztosan az éppen ott lévõ foghoz feszül. De! A következõ szemet már nem tudja nekihúzni a következõ fognak, mert ugye a szemtávolság nagyobb mint a fogtávolság. Ennél fogva az összes többi szem nem feszül neki a fogaknak rendesen, és így mindíg 1db fog és szem viszi a terhelés nagy részét. Ha a fogtávolság és a szemtávolság megegyezik, akkor az összes szem nekifeszül az összes fognak. Ha a fogsor kopottabb, mint a lánc, akkor meg nem ül bele teljesen a lánc a fogak közé, és a fogat felsõ, vékonyabb részét terheli.
Szóval sztem ezért érdemes a fogsort, meg a láncokat mindíg ugyanolyan kopottsági állapotban tartani. Ez valószínûleg nem megy ilyen egyszerûen, de a mindíg új lánc stratégiában a fog és szemtávolságok nemnagyon eggyeznek meg.
De szíp hosszúra sikeredett, és lehet tök értelmetlen
Ano: Szóval azt mondod, hogyha 1000 körül lecseréled a láncot, akkor az még nincs megnyúlva annyira, hogy nagyon szétszedje a fogsort? Én is így gondolkodtam, de a vége mindíg az lett, hogy nem cseréltem le a láncot, és 4000körül mentem vele. Mondjuk a végére már elég gáz volt :-) és akkor egyben fogsort is kellett cserélni.
Ano: de ha 1000km-enként dobod a kukába, akkor az nem éri meg annyira.
Van valakinek tapasztalata XT fogsorral, meg lánccal? Azért kérdezem, mert A Farádynál van Sunrace forgsor 10500ért meg lánc 5600ért. XT fogsort láttam 11000ért, XT HG 93 láncot meg 4700ért. Az XTR HG 7701láncot meg 5400ért adják. Szóval a Shimano összességében olcsóbb mint a sunrace. Kérdés, hogy melyik a jobb?
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu