Jelentkezz be Regisztrálj
Bakony-Balaton riders
#6041
Posted 2008. October 06. - 09:00
#6042
Posted 2008. October 06. - 08:56
Valami rövidebb és lájtosabb akcióban gondolkodom, tekintettel a sörhasamra.
Indulhatnánk vmikor délelõtt, ha már kicsit melegedett az idõ, de kora délután is jó.
Hová? Talán vonattal (kocsit anya elvitte) fel valami bakonyi helyszínre, azután vissza. Mindjárt megnézem az Elvirán, hogy mikor és hová lehetne.
Ja, mivel még nem tekertünk együtt a CM kivételével, jó ha tudod rólam, hogy én vagyok a társaságban a tempomat/ kézifék. Tehát sok edzésre nem számíthatsz, türelem viszont kell hozzám....
#6043
Posted 2008. October 06. - 08:47
#6044
Posted 2008. October 06. - 08:43
2.: Nem tud valaki egy normális állást?
#6045
Posted 2008. October 06. - 07:57
A Som hegy már régóta természetvédelmi terület, a szó igazi értelmében,erdõmûvelés sem folyik.De ott,ahol vadászok terepjáróval,fekitermelõk több tonnás gépekkel szántják fel az erdõt,ott ne hogy már lehessen bicajozni!A kijelölt utaknak sem igazán örülnék.Mert kijelölnének pár utat,aztán használd azt,dög unalom.Én ha elindulok bicajozni,szeretem ha bár merre mehetek.Szerintem amilyen ez a törvény,olyan a betartása is.Magyarul le kell sz@rni,amíg csak lehet.igen, tudomásom szerint sajnos a bakonybél-somhegy-kõrishegy terület is ilyen "érdekcsoport"-nak esett áldozatául az erdészettel együtt...
táblától függetlenül mondjuk én simán bementem, nehogy már ki legyek tiltva egy olyan erdõbõl, amit az én adómból is finanszíroznak.
kicsit olyan ez a tábla meg ez a f@sz törvény, mint a türelmi zóna.. majd kijelöljük, ahol lehet. mikor? majd... sose.
a "masszásítás" érdekes gondolat. komolyabb, gazdasági erõvel-támogatottsággal rendelkezõ érdekképviseletre lenne szükség, nem ilyen f@szságra mint a CM. vagy "üzleti" alapra is lehetne helyezni a dolgot, mint pl. angliában. kijelölt, gondozott trail-ek, parkolóval, zuhanyzóval, kávézóval. csak hát ez itt "agyarország", semmi értelmes-jó megoldás nem valósítható meg. kiábrándító. utálom ezt az országot.
#6046
Posted 2008. October 06. - 07:05
Hasonló táblát már láttam,de a bicajozás tiltásával így még nem találkoztam.Egyre inkább azt tapasztalom,az erdõt bizonyos érdekcsoportok (faga(rá)zdálkodás,vadászat) akarják egyre inkább kisajátítani.Lassan mindenkit majd kitiltanak az erdõkbõl.Egyelõre a gyalogosok még bemehetnek az erdõkbe.Bár már nem mindenhova.Pl a Csatár-Zsófia puszta-Szentgál között húzódó óriási bekerített területre hétköznapi halandó nem teheti be a lábát.Szerintem nem csak a városi bicajozást kéne "masszásítani",ez ügyben is fel kéne lépni a biciklis társadalomnak.
igen, tudomásom szerint sajnos a bakonybél-somhegy-kõrishegy terület is ilyen "érdekcsoport"-nak esett áldozatául az erdészettel együtt...
táblától függetlenül mondjuk én simán bementem, nehogy már ki legyek tiltva egy olyan erdõbõl, amit az én adómból is finanszíroznak.
kicsit olyan ez a tábla meg ez a f@sz törvény, mint a türelmi zóna.. majd kijelöljük, ahol lehet. mikor? majd... sose.
a "masszásítás" érdekes gondolat. komolyabb, gazdasági erõvel-támogatottsággal rendelkezõ érdekképviseletre lenne szükség, nem ilyen f@szságra mint a CM. vagy "üzleti" alapra is lehetne helyezni a dolgot, mint pl. angliában. kijelölt, gondozott trail-ek, parkolóval, zuhanyzóval, kávézóval. csak hát ez itt "agyarország", semmi értelmes-jó megoldás nem valósítható meg. kiábrándító. utálom ezt az országot.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#6047
Posted 2008. October 05. - 21:55
A tanulságot leszûrtem, de már elkéstem vele...Szerintem párod is hamarosan fullit akar majd... Nyáron lementünk párommal a Koloskába.Az Epicre felraktam a mûanyag taposópedálokat,a merev Scottal meg én mentem.Azt gondoltam tetszeni fog neki,de mivel dual c. karok vannak rajta,elég is lesz neki egy túra a géppel.Hát nem.Ki sem értünk a városból,már vágta a DC használatát.Aztán a túra végére meg az mondta,neki is kell egy ilyen bicaj.Laciklon,a tanulságot gondolom leszûrted...
Jó kis géped lett Laciklon,ezt a tagot ami a vázadban van,ezt nem ismerem.De szerintem jó lesz egy darabig.Mekkora nyomás van a tagban?Nálam egy ugyan ilyen szinösszeállitású merev Merida HFS váz van. Arra várok hogy eladjam a Scott vázat,és akkor nálam is marad ez a váz.Mivel ez 16os,a Scott meg 17,5ös,és nagy a páromnak.A középcsapágy és felsõcsõ ny.csõ találkozása kb 6 centivel kisebb mint a Scotton.Ez nem 1,5 coll eltérés,nem tudom mi alapján adják meg egy váz méretét...
Igen! Õ is ilyet akar, csak egy számmal kisebbet. A vázméretet régen tényleg a középcsapi tengelyétõl a felsõ csõ közepéig mérték. Most a divatos alacsony átlépési magasság miatt tudtommal a k.csapi közép vonalától a nyeregcsõ végéig mérik. A hátsó tag 49psi.-re van fújva
http://laciklon.fotoalbum.hu/index
#6048
Posted 2008. October 05. - 20:44
Szerintem párod is hamarosan fullit akar majd... Nyáron lementünk párommal a Koloskába.Az Epicre felraktam a mûanyag taposópedálokat,a merev Scottal meg én mentem.Azt gondoltam tetszeni fog neki,de mivel dual c. karok vannak rajta,elég is lesz neki egy túra a géppel.Hát nem.Ki sem értünk a városból,már vágta a DC használatát.Aztán a túra végére meg az mondta,neki is kell egy ilyen bicaj.Laciklon,a tanulságot gondolom leszûrted...Abból csak a csupasz váz maradt nyeregcsõvel és a bovdenházakkal és kormánycsapival. Talán elboltolom, mivel kisfiam ha nagyobblesz, neki össztelós kell. Párom meg elégedett a serpenssel.
Jó kis géped lett Laciklon,ezt a tagot ami a vázadban van,ezt nem ismerem.De szerintem jó lesz egy darabig.Mekkora nyomás van a tagban?Nálam egy ugyan ilyen szinösszeállitású merev Merida HFS váz van. Arra várok hogy eladjam a Scott vázat,és akkor nálam is marad ez a váz.Mivel ez 16os,a Scott meg 17,5ös,és nagy a páromnak.A középcsapágy és felsõcsõ ny.csõ találkozása kb 6 centivel kisebb mint a Scotton.Ez nem 1,5 coll eltérés,nem tudom mi alapján adják meg egy váz méretét...
#6049
Posted 2008. October 05. - 20:07
Abból csak a csupasz váz maradt nyeregcsõvel és a bovdenházakkal és kormánycsapival. Talán elboltolom, mivel kisfiam ha nagyobblesz, neki össztelós kell. Párom meg elégedett a serpenssel.Jó kis gép. s mi van a Magellánnal?
http://laciklon.fotoalbum.hu/index
#6050
Posted 2008. October 05. - 19:55
Hát meg volt az elsõ bevetés szombaton. Belefutottam egy ragadós dagonyatengerbe.... Az eredmény? Szépen feltekertem a hátsó váltót a lánckeréksorra. Szegény váz most többet kapott, mint eddigi életében összesen.
Legalább rollerozni még tudtam a géppel viszonylag gyorsan megtettem hazáig a tizenegynéhány kilómétert...
Ma délután sikerült a váltót és az azt tartó fület használható állapotba hoznom.
Bevetettem a titkos fegyvereket. Pl:nagykalapács satu franciakulcs. A lényeg, hogy miden mûködõképes lett.
Már csak azt sajnálom, hogy sárosan nem fotóztam le.
Most így néz ki: Ide fotót szeretnék feltölteni....
http://transmissions...ctureid/4174652
http://transmissions...ctureid/4174652
A hátsó tag beülését egybõl 20%-ra állítottam. Az elsõ benyomásaim mindennek ellenére kellemesek. A tag kormányról zárható.
Szerintem szeretni fogom..
Jó kis gép. s mi van a Magellánnal?
#6051
Posted 2008. October 05. - 19:36
Ha jól lövöd be a rugtagot,akkor szerintem meg leszel vele elégedve.Mivel merev vázról ülsz át fullira,elõször szerintem max 10% SAG-ra álítsd a rugtagot,majd egyéni ízlés alapján kicsit lehet több is késõbb.Én szerettem a Mission vázat (is).Ha olcsón hozzájutnék,vennék egyet újra.Egy képet rakhatnál fel a vázról.Mondtad,de nem vettem be a Cavintont,és elfelejtettem,hogy milyen tag van a vázban...
Hát meg volt az elsõ bevetés szombaton. Belefutottam egy ragadós dagonyatengerbe.... Az eredmény? Szépen feltekertem a hátsó váltót a lánckeréksorra. Szegény váz most többet kapott, mint eddigi életében összesen.
Legalább rollerozni még tudtam a géppel viszonylag gyorsan megtettem hazáig a tizenegynéhány kilómétert...
Ma délután sikerült a váltót és az azt tartó fület használható állapotba hoznom.
Bevetettem a titkos fegyvereket. Pl:nagykalapács satu franciakulcs. A lényeg, hogy miden mûködõképes lett.
Már csak azt sajnálom, hogy sárosan nem fotóztam le.
Most így néz ki: Ide fotót szeretnék feltölteni....
http://transmissions...ctureid/4174652
http://transmissions...ctureid/4174652
A hátsó tag beülését egybõl 20%-ra állítottam. Az elsõ benyomásaim mindennek ellenére kellemesek. A tag kormányról zárható.
Szerintem szeretni fogom..
http://laciklon.fotoalbum.hu/index
#6052
Posted 2008. October 05. - 19:27
Ma mentem egy kört Felsõörs-Nosztori-Balatonfüred-Sajkod-Tihany
felé. A táblák a fent említett útvonalon is ki vannak téve.
DE! Tihanyban basztam majdnem hanyat magam!!!
Ahol múlkor "trialoztunk" a P+-en ki van rakva még egy kis, szép,
prios tábla! Miszerint az adott útvonalon TILOS(!) kerékpárral
közlekedni! Ez a Sajkod felöli részen volt! Direkt átmentem a "másik"
oldalra is Tihanyba. Ott még nem volt kint ilyen tábla, bár
a tóhoz nem mentem le. Nemsokára tényleg mindenki vehet
aszfaltra való gummát a bringára! Aztán a fully is egy országúti
stílus lesz a végén!
#6053
Posted 2008. October 05. - 17:25
Hasonló táblát már láttam,de a bicajozás tiltásával így még nem találkoztam.Egyre inkább azt tapasztalom,az erdõt bizonyos érdekcsoportok (faga(rá)zdálkodás,vadászat) akarják egyre inkább kisajátítani.Lassan mindenkit majd kitiltanak az erdõkbõl.Egyelõre a gyalogosok még bemehetnek az erdõkbe.Bár már nem mindenhova.Pl a Csatár-Zsófia puszta-Szentgál között húzódó óriási bekerített területre hétköznapi halandó nem teheti be a lábát.Szerintem nem csak a városi bicajozást kéne "masszásítani",ez ügyben is fel kéne lépni a biciklis társadalomnak.
Az amit említesz az nem a kab-hegyi vadásztársaság vadasparkja?
Még jó hogy a Kab-hegyre fel lehet tekerni(még).
Mai tekerésem során Szentgál majornak mentem visszafelé, s a Csalános völgyi úton is szép nagy sorompó állja az ember útját igaz most éppen nyitvavolt. A piros pluszon felmentem az Üsti hegyre s túloldalon legurultam. Aztán az aljáról tekerhettem vissza:wallbange
A tehetõs vállalkozó ugyanis úgy kerítette be villanypásztorral a fél hegyoldalt, hogy egyik oldalon mellette le lehet menni, csakhogy lennt a völgyben az utat teljesen elkorodonozta:wallbange:wallbange
Így mászhattam vissza a hegytetõre s a másik útvonalon a sárgán ereszkedtem le Városlõdre. Lassan már ott tartunk, hogy a montival sem hagyhatjuk el az aszfaltcsíkot.
#6054
Posted 2008. October 05. - 13:24
#6055
Posted 2008. October 05. - 11:18
ez mennyire gyakori mostanában a bakony más részein? mennyire veszik komolyan az erdészet/rendõrség emberei?
jópofa ezu a "kijelölt útvonal" dolog. gondolom ilyenbõl egy méter sincs az egész bakonyban...
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#6056
Posted 2008. October 04. - 17:11
Ha jól lövöd be a rugtagot,akkor szerintem meg leszel vele elégedve.Mivel merev vázról ülsz át fullira,elõször szerintem max 10% SAG-ra álítsd a rugtagot,majd egyéni ízlés alapján kicsit lehet több is késõbb.Én szerettem a Mission vázat (is).Ha olcsón hozzájutnék,vennék egyet újra.Egy képet rakhatnál fel a vázról.Mondtad,de nem vettem be a Cavintont,és elfelejtettem,hogy milyen tag van a vázban...Más. Tegnap vettem egy merida mission speed vázat, amit este össze is építettem. Most du. próba.... Vajon hozza az elképzelésem szerinti elvárásokat?
#6057
Posted 2008. October 04. - 13:51
A sebesség mindent megold.
#6058
Posted 2008. October 04. - 12:58
Ha arra a részre gondolsz ahol elérjük a hidegvölgyet, ott lesz segítõ aki figyelmeztet a lassításra az éles kanyar miatt.Laciklon,
csütörtökön megint voltam a Baglyason, tanulom a lejtõt, a meredek rész elején kicsit jobban elengedtem a gépet, utána már hiába húztam a féket csak arra volt jó, hogy ne gyorsuljak tovább (állt a hátsó kerék), a végén pont be tudtam venni a balos kanyart. A pályának szerintem ez a legveszélyesebb része, akkor lehet probléma ha pont itt éri utol a hosszú a rövidtávot (erre azért elég kicsi az esély). Ha egy nyomban vagyunk, kikerülhetetlen az ütközés. A lenti lankásabb részen van egy-két nagy tempónál kikerülhetetlen balról belógó ág. Ha van rá kapacitásotok vágjátok le õket (engem nem zavar mert tudom, hogy néhány karccal át lehet rajtuk menni fékezés nélkül, de másnak lehet vele problémája).
A meredeknél meg három nyilas tábla lesz kint..
Más. Tegnap vettem egy merida mission speed vázat, amit este össze is építettem. Most du. próba.... Vajon hozza az elképzelésem szerinti elvárásokat?
http://laciklon.fotoalbum.hu/index
#6059
Posted 2008. October 04. - 12:05
csütörtökön megint voltam a Baglyason, tanulom a lejtõt, a meredek rész elején kicsit jobban elengedtem a gépet, utána már hiába húztam a féket csak arra volt jó, hogy ne gyorsuljak tovább (állt a hátsó kerék), a végén pont be tudtam venni a balos kanyart. A pályának szerintem ez a legveszélyesebb része, akkor lehet probléma ha pont itt éri utol a hosszú a rövidtávot (erre azért elég kicsi az esély). Ha egy nyomban vagyunk, kikerülhetetlen az ütközés. A lenti lankásabb részen van egy-két nagy tempónál kikerülhetetlen balról belógó ág. Ha van rá kapacitásotok vágjátok le õket (engem nem zavar mert tudom, hogy néhány karccal át lehet rajtuk menni fékezés nélkül, de másnak lehet vele problémája).
A sebesség mindent megold.
#6060
Posted 2008. October 03. - 19:23
Kicsit feszült vagyok így akár a tempósabb
haladásban is benne vagyok, ha elviselik a
hangos zihálásomat!