Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere (archív #1)

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
13292 hozzászólás a témában

#10061
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
jah de a sos le maro hatasatol nem annyira vedi meg.

#10062
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
fityisz;
eleve hûûûû de sok MG vázazt használnak.... ::)
és igen,mert város==>télen sózzák a jég miatt
ergo különösen ciki ez az alkatrészekre nézve
hmm...alunak hogy árt?mert azon sokkal ellenállóbb réteg van
az alu levegõvel érintkezve azonnal oxidálódik,viszont pont ez az oxidréteg megvédi a további "korrodálástól"

Sztem az is árulkodó lehet,h anno mennyi készült a Schwinn MG vázakból,és mennyi fut most összesen....Elég csúnya arány lehet sztem :)

#10063
fityisz

fityisz

    kapitány

  • fórumtag
  • 993 hozzászólás
Mennyi sok magnézium váz semmisült meg már igy.......... ::)

Lmondják/Lmondjátok,h mennyire nem tesz jót az Mg lábas telóknak péel a téli városi használat...


az meg a sós lé miatt van ami nem teljesen tiszta víz....és ez még az aluminiumnak is árt..........

#10064
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Thommey;
ha jól tudom (és szerintem jól tudom) nem igazán kellemes lehúzni róla a védõréteget,mert aztán ott rozsdásodáshoz hasonló folyamat indul be
amíg volt kémiánk,láttunk szép kísérleteket elemi magnesiummal és vízzel,tök jó fényjelenségeket produkált,amikor beledobtuk :) (reakcióegyenlet ugye nem kell? :)
nem hiába van lefestve kívül belül a váz... meg minden Bikemagban Lmondják/Lmondjátok,h mennyire nem tesz jót az Mg lábas telóknak péel a téli városi használat...
jahh,anno a Schwinn elsõ MG vázához adtak vmi védõfestéket is,nem?:D ez még 9xben volt...:)
asszem 98


most látom,h 1 az 1be Shóóóóóón palmi hozzászólását másoltam le
jahh
ami nála csepel az nálam a schwinn:)



#10065
Shaun_Palmer

Shaun_Palmer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.323 hozzászólás
ja, meg a magas hõmérsékletet sem. De szép fehér lángal ég.

Egyébként nem hiszem, hogy egy magnéziumOS váz több odafigyelést igényelne mint egy sima alu váz.

Mivel a magnézium vázak nem tuiszta Mg-bõl készülnek, hanem Al-al ötvözve ezért nem lehet a tiszta Mg ról tanultalkat elmondani róla.

A Csepel elsõ szériás Mg vázaival is csak annyi volt a probléma, hogy a fényezésen akartak súlyt sporólni, ezért csak egy Oxidálódás gátló réteget hordtak fel a vázra. Ez az anyag meg a legkisebb külsõ behatásra lejött, még arra is, ha a körmöddel megnézted az állagát.

#10066
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.613 hozzászólás
magnesium: ha minden igaz nem nagyon szereti a vizet.... asszem...

#10067
b

b

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 665 hozzászólás
Napalm smoke váz homlokcsõ és nyeregázcsõ szögeket tudja vki? Vagy neten egy képet amirõl le lehetne mérni, én leltem egyet sem.

#10068
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.344 hozzászólás
Kala_kala:milyen odafigyelést is igénxel a Magnesium Merida váz?Had tudjanak mások is róla!

#10069
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.344 hozzászólás
És az Airborn mégiscsak Matrix?????
Szerinted mennyivel jobb a Polar X?


#10070
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.344 hozzászólás
Viszont Airborn van 16-osban is.

#10071
Juhi

Juhi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 735 hozzászólás
Érdekelne még hogy milyen telós freeride vazat ajánlotok és mennyibe kerül!Szimplavállas telóval lesz úgyhogy nem kell nagyon dh-s!csak olyan amibe psylo sl-t belerakom ;D

#10072
Juhi

Juhi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 735 hozzászólás
Gida az szinte száz hogy polar-x et vesz da ha nem õ akkor:16,5 polar-x az nemrossz 14,5 szerintem eléggé kicsi tekerni valamennyit vele nem jó!Szóval csakk rövid táv hosszúra nem jó!Mátrix airbone 14-es kb akkora mint a 14,5 polar-x az egy fokkal jobb tekerni de szerintem inkább 16 os körüli

#10073
GOD

GOD

    vendég

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás
Bocsi nem olvastam végig ezt a pár száz oldalt, pedig már lehet, hogy tárgyaltátok. Egy hónap múlva aktuális lenne egy polarx vs. matrix airborne vásárlása. Px-m már volt, és semmi bajom vele, csak hát az airborne 26000 pénz. Kinek mi a véleménye a vázakról? Illetve érdekelne, hogy az airbornból a 14" mennyivel kisebb, mint a px 14,5"? Ha egyáltalán kisebb? Én csak a nagy 16,5" px méreteit ismerem. Köszi!

most utálni fognak a matrix funok de a polar-X sokkal jobb és az airbone mégis csak matrix......
az airbone eléggé yol skerült a többi matrix vázhoz képest de a polar-X xerintem jobb. a méretrõl viszont nem tudok nyilatkozni :-X

#10074
sopron

sopron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 433 hozzászólás
Bocsi nem olvastam végig ezt a pár száz oldalt, pedig már lehet, hogy tárgyaltátok. Egy hónap múlva aktuális lenne egy polarx vs. matrix airborne vásárlása. Px-m már volt, és semmi bajom vele, csak hát az airborne 26000 pénz. Kinek mi a véleménye a vázakról? Illetve érdekelne, hogy az airbornból a 14" mennyivel kisebb, mint a px 14,5"? Ha egyáltalán kisebb? Én csak a nagy 16,5" px méreteit ismerem. Köszi! :)

#10075
vendég__*

vendég__*
  • vendég
jó mindegy maradjunk annyiban, hogy nem könnyû. integrált fejcsapágyas lenne? hmm... talán ez ccnél nem gond, remélem :) nem tudjátok, hogy a narancssárga pyxis, ami eastonbol volt, milyen súlyban volt?

#10076
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
plusz a kerek keruleten vegzett sulymegtakaritas jobb is mint a csak egyenesen mozgon vegzett.

#10077
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.613 hozzászólás
fruitfly:
szerintem az 1770g fejcsapággyal együtt van, de ez nem biztos...
egyébként meg alu vázban nagyon drága mulatság már 1500g alá menni, nem tudom mit szívózol azzal az 1700g-al, vesz egy könnyebb gumit, és megspórolta azt a 200g-ot, meg 50E Ft-ot, és még talán nem is törik el a váz egy hónap múlva... ::)
(ugyanis 1500g-os vázak illetve alatta már igencsak szétkönnyített konstrukciók...)

szoval ezért éreztem viccesnek ezt a pyxisnél könnyebb szöveget, mert a pyxis a 30E ft-os árával nagyon jó ár/teljesítmény(pl könnyûség) arányt ad

#10078
vendég__*

vendég__*
  • vendég
nem nekem kell, hanem egy havernak és mondtam neki, hogy szvsz nehéz, erre mondta, hogy õ nem ismer mást, ezért kérdezgettem. a mostani ára télleg elég ql /30e/, de szvsz az ember akor jár a legjobban ha kifog egy narancsosa ;D szoval 30-40 körül nincs a pyxisnél könyebb? mondjuk sejtettem és az eredeti súlya tényleg jó, de a Haro is kb ilyen súlyban van, ezért tünt soknak az 1770gramm. talán elmegy.

#10079
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Hmm...Fuitfly;
titánváz? hátha a Morati összejön....
mi a bajod a Magellannal?Brutálisan jó az árához képest...
ami még vmennyire megfizethetõ,az a Merida Magnesium,de honnan gondolod,h az a +50/70e ft megér neked ekkora súlykülönbséget?(arról nem is beszélve,h milyen odafigyelést igényel egy magnesium váz...)
de,ha gondolod,és van rá zséd,megbeszélhetjük ;)
vannak ám olyan vázak is,mint Kinesis Maxlight SuperPro,vagy Scott karbon (asszem Endorphin?:) )

#10080
vendég__*

vendég__*
  • vendég

Már láttam én is (mérni nem mértem, de tényleg elég alacsony). Ezzel nyrenék kb. 1/2 centit, az FSA-hoz képest. Annyi talán elég lenne a boldogsághoz.

Elhoztam az alk listát. Bocs, hogy nem formáztam meg...

alkatrész típus tömeg (gr.)
váz Magellan Pyxis (Kinesis Superlight) 1770
villa Rock Shox SID (csillagal) 1340
kormánycsapágy FSA UF mtb A-head (alul tûgörgõs, csillag nélkül mert az a telóban van) 130
kormánycsõ Scott Hotrod (vágott) 146
kormányszarv BBB (kupak nélkül) 88
stucni Zoggie XC 125
fékkar Sram 7.0 156
fék Ritchely Pro + féktest + pipa + csavarok + gumiharmonika 368
váltókar Shimano Deore LX (kijelzõvel, és gyári csavarokkal) 244
elsõ váltó Shimano Deore XT (gyári csavarral) 125
hátsó váltó Shimano Deore XTR Rapid Rise 236
fogaskoszorú Sram 9.0 286
hajtókar Truvativ Stylo XR (vagy XL ) 680
középcsapágy American Classic 156 gr (ISIS) 156
lánc Connex 900 284
nyereg Selle Italia Trimatic 2 328
nyeregcsõ Bike Positive (ovális, kovácsolt, 400mm) 278
nyeregbilincs Acor 20
markolat Trinity 14
pedál Wellgo WPD 700 (ip. csap.) 374
kulacstartó ??? 0
bowdenezés XTR tippelt 140
kilóméteróra Sigma sport BC 800 (32 gr. Csak most nem használom) 0
lácvillavédõ belsõ tippelt 5
fejcsapágyvédõ Setlaz Kevlar 1
kerék elsõ: American Classic, N-spokes (2.00-1.80-2.00), alu küllõanya, Sunn CR17, WTB felniszalag, gyorszár 800
kerék hátsó: American Classic, N-spokes (2.00-1.80-2.00), alu küllõanya, Sunn CR17, WTB felniszalag, gyorszár 920
külsõ (hátsó) Maxxis Fly Weight 320
külsõ (elsõ) Maxxis Fly Weight 330
belsõ WTB 1.5-.1.7 0.45mm 86
belsõ WTB 1.5-.1.7 0.45mm 84
Összesen 9834


A súlyadatokat digi mérlegen mértem. Nem gyáriak, mert akkor kb 700 gr-al lenne könnyebb a kicsike . Hétköznapi felállásban kb fél kilóval nehezebb a belsõk és külsõk miatt.
Ja és aki esetleg kritizálni akarja: én is tudom, hogy hol lehetne még súlyt lefaragni belõle (markolaton kívül szinte mindenhol ).

Ha minden igaz pár napon belül hasonló rendszerû gyorszáram lesz :
http://www.controlte...ACE_SKEWERS.jpg

bocs tévedtem, ruff írta, a grammániás topikban