Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere (archív #1)
Indította
Andix
, 2001. október 26. 23:11
#9021
Írta 2004. március 30. - 16:42
Rob: Emlékeztem, hogy anno olvastam az MBA-ban egy cikket a vázról, moszt gyorsan rá is kerestem:
http://www.mbaction....tail.asp?id=314
Itt aztán megtalálsz mindent, érdekes kis olvasmány
http://www.mbaction....tail.asp?id=314
Itt aztán megtalálsz mindent, érdekes kis olvasmány
#9022
Írta 2004. március 30. - 15:58
bocika
köszi, de közben, hogy gondolkoztam, megértettem.
a csapágynak csak egy golyója van.
wow.
hogy ennek értelme van-e vagy nincs, szerintem az idõ dönti el.
(mondjuk inkább cserélek olcsóbban 3 évente a 6001-es csapágyból egy párat, mint ebbõl a speciálisból 10 évente....)
köszi, de közben, hogy gondolkoztam, megértettem.
a csapágynak csak egy golyója van.
wow.
hogy ennek értelme van-e vagy nincs, szerintem az idõ dönti el.
(mondjuk inkább cserélek olcsóbban 3 évente a 6001-es csapágyból egy párat, mint ebbõl a speciálisból 10 évente....)
#9023
Írta 2004. március 30. - 15:36
link=board=5;threadid=2275;start=4260#msg173557 date=1080643098]
azt viszont nekem is elmagyarázhatná valaki (bombrider? l.cs.?) hogy a régi gemini dh-ban miért volt 2 rugóstag. mert itt elméletek születtek százával, de rendes meggyõzõt még nem hallottam.
rob: fingom sincs ;D, de a logikus talán az lenne, hogy az út elejét és a végét, meg a gyors és lassú bemozgásokat külön lehet úgy basztatni.... mi másért kellhet 2 tag, nem tudom... :-\
#9024
Írta 2004. március 30. - 15:34
Minek ebbe golyóscsapágy? Szerintem ez az egész egy nagy hülyítés, hogy elhiggye a kedves vásárló, amit õ vesz az ám a király.
Sikócsapágy leszigetelve. Ahhoz nem kell nyúlni, a golyós meg ki fog kopni akár mit is mondanak. Ez nem villanymotor, ahol nagy a fordulatszám. Még csak körbe sem fordúl. Kicsi a max szögelfordulás, akkor meg minek a ilyen csapágy bele? Egyébként is nagy erõ kell a rugóstag összenyomásához, nem fog érzékenyebben reagálni csak mert ilyen csapágy van benne. Ez csak arra jó, hogy kikopjon és utána lehessen cserélni.
Írják, hogy mennyire nagyon el van vékonyítva a fejcsõ de õk raktak bele perselyt, hogy ne bántsa majd a kormánycsapágy. Nagyonjó, de mi lesz azzal a résszel, ahol az alsócsõ hozzá van hegesztve a fejcsõhöz? Hú de innovatív! Szerintem meg csak jól tudják eladni a bármit. Persze tényleg szépek meg jók ezek a vázak, de nem lesznek nagyon tartósak. Max 7-8 év de inkább kevesebb. Az meg, hogy hozzá sem kell nyúlni, hát...
Sikócsapágy leszigetelve. Ahhoz nem kell nyúlni, a golyós meg ki fog kopni akár mit is mondanak. Ez nem villanymotor, ahol nagy a fordulatszám. Még csak körbe sem fordúl. Kicsi a max szögelfordulás, akkor meg minek a ilyen csapágy bele? Egyébként is nagy erõ kell a rugóstag összenyomásához, nem fog érzékenyebben reagálni csak mert ilyen csapágy van benne. Ez csak arra jó, hogy kikopjon és utána lehessen cserélni.
Írják, hogy mennyire nagyon el van vékonyítva a fejcsõ de õk raktak bele perselyt, hogy ne bántsa majd a kormánycsapágy. Nagyonjó, de mi lesz azzal a résszel, ahol az alsócsõ hozzá van hegesztve a fejcsõhöz? Hú de innovatív! Szerintem meg csak jól tudják eladni a bármit. Persze tényleg szépek meg jók ezek a vázak, de nem lesznek nagyon tartósak. Max 7-8 év de inkább kevesebb. Az meg, hogy hozzá sem kell nyúlni, hát...
#9025
Írta 2004. március 30. - 13:58
Rob!
a lényeg az, hogy a hagymányoshoz képest ez a csapágy "rendszer" ( talán valamiféle gömbcsapágy)
sokkal erõsebb 25* (1,150lbs.-25,365lbs ),
nagyobb terhelést bír ki.
nem igényel kenést.
rozsdamentes acél ;D
a felépítése is egyszerûbb, de ezt nem igazán értem.
azt hogy mér jobb és erõsebb nem taglalja, csak kijelenti.
t
a lényeg az, hogy a hagymányoshoz képest ez a csapágy "rendszer" ( talán valamiféle gömbcsapágy)
sokkal erõsebb 25* (1,150lbs.-25,365lbs ),
nagyobb terhelést bír ki.
nem igényel kenést.
rozsdamentes acél ;D
a felépítése is egyszerûbb, de ezt nem igazán értem.
azt hogy mér jobb és erõsebb nem taglalja, csak kijelenti.
t
#9026
Írta 2004. március 30. - 13:31
ezt találtam, és azért ennyire se angolul, se technikai nyelven nem értek, hogy miért jód, de valaki elmondhatná:
"We are the first custom racing frame manufacturer to utilize the spherical plain bearing (a.k.a. - ball-joint bearings) in bicycle linkages. These bearings contain only a press fit "outer race" and one hollow, swiveling ball. A typical ball bearing "cartridge" consisting of a race filled with ten or so balls is significantly more prone to wear and tear and has nowhere near the strength of the spherical bearing. For example, a standard 6001rs bearing, widely utilized in the bicycle industry on hubs, with an ID of 12mm, has a radial load capacity of about 1,150lbs. A spherical bearing with the same ID can withstand 25,365lbs of radial load!. (If you don't believe us, look it up!)
The bearings we use are made of Type 17-4PH stainless steel housing; heat-treated, Type 440C stainless steel ball; and Teflon-lined, heat-treated, Type 17-4PH stainless steel race. They require no lubrication."
found @ cortinacycles.com
"We are the first custom racing frame manufacturer to utilize the spherical plain bearing (a.k.a. - ball-joint bearings) in bicycle linkages. These bearings contain only a press fit "outer race" and one hollow, swiveling ball. A typical ball bearing "cartridge" consisting of a race filled with ten or so balls is significantly more prone to wear and tear and has nowhere near the strength of the spherical bearing. For example, a standard 6001rs bearing, widely utilized in the bicycle industry on hubs, with an ID of 12mm, has a radial load capacity of about 1,150lbs. A spherical bearing with the same ID can withstand 25,365lbs of radial load!. (If you don't believe us, look it up!)
The bearings we use are made of Type 17-4PH stainless steel housing; heat-treated, Type 440C stainless steel ball; and Teflon-lined, heat-treated, Type 17-4PH stainless steel race. They require no lubrication."
found @ cortinacycles.com
#9027
Írta 2004. március 30. - 13:21
#9028
Írta 2004. március 30. - 13:18
gemini - 170 mm, de õk 7"-nek mondják. végül is majdnem 170, mi az a 8 mm alapon.
az új dh szerintem nem változott, csak új hátsórészt kapott, ami 12-es tengellyel jár, mert az elõzõre sokan panaszkodtak, hogy flexi. (meg szétcsavarta a fox rugóstagot)
az új dh szerintem nem változott, csak új hátsórészt kapott, ami 12-es tengellyel jár, mert az elõzõre sokan panaszkodtak, hogy flexi. (meg szétcsavarta a fox rugóstagot)
#9029
Írta 2004. március 30. - 12:59
Hi!
a két rugó elméletem:
1 rugó: beút mozgás "kordináció"
2 rugó: kiút mozgás "kordináció"
;D
persze én nem tudom, csak ez a valószínû.
jaj de jó hogy feljött a gemini téma!
ha sikerült a Rob kérdését megválaszolni, megmondja valaki mennyit mozognak a 2004-es gemini dh és FR vázak? az oldalon nem találtam meg.
sajna.
t
a két rugó elméletem:
1 rugó: beút mozgás "kordináció"
2 rugó: kiút mozgás "kordináció"
;D
persze én nem tudom, csak ez a valószínû.
jaj de jó hogy feljött a gemini téma!
ha sikerült a Rob kérdését megválaszolni, megmondja valaki mennyit mozognak a 2004-es gemini dh és FR vázak? az oldalon nem találtam meg.
sajna.
t
#9030
Írta 2004. március 30. - 12:38
ki van zárva, hogy világhírû csoda legyen.
valami olcsó home-made váz.
azt viszont nekem is elmagyarázhatná valaki (bombrider? l.cs.?) hogy a régi gemini dh-ban miért volt 2 rugóstag. mert itt elméletek születtek százával, de rendes meggyõzõt még nem hallottam.
jut eszembe gracia meg sima geminivel ment, de csak 4x-on, ahol lefty max-ot pakoltak a váz orcájába.
valami olcsó home-made váz.
azt viszont nekem is elmagyarázhatná valaki (bombrider? l.cs.?) hogy a régi gemini dh-ban miért volt 2 rugóstag. mert itt elméletek születtek százával, de rendes meggyõzõt még nem hallottam.
jut eszembe gracia meg sima geminivel ment, de csak 4x-on, ahol lefty max-ot pakoltak a váz orcájába.
#9031
Írta 2004. március 30. - 08:30
#9032
Írta 2004. március 30. - 08:02
A 2 tagos váz "home made".
2 motoros taggal.
A motornál meg 2 teló veszi föl a terhelést.
Így volt egyszerûbb átépítenie a csávónak...
Sûrûbb tekercselésû rugó -> kissebb erõ.
Pull
2 motoros taggal.
A motornál meg 2 teló veszi föl a terhelést.
Így volt egyszerûbb átépítenie a csávónak...
Sûrûbb tekercselésû rugó -> kissebb erõ.
Pull
#9033
Írta 2004. március 30. - 07:46
Biztos jó meg minden, dehát akkoris mostmár vannak nagyon jó rugóstagok, amik magukban is tök jók. Nem kell ide 2 tag...... :-\
#9034
Írta 2004. március 29. - 23:56
Mint anno az "igazi" Gemini DH-ban ? Volt benne egy levegõs tag + egy Vanilla RC ?!
#9035
Írta 2004. március 29. - 23:38
Mért jó a 2 tag? jobban össze lehet hangolni a cuccot? ???
az egyik tag csak a csillapitast vegzi..
#9036
Írta 2004. március 29. - 21:09
link=board=5;threadid=2275;start=4230#msg173251 date=1080546457]
az a sima gemini fr meg nem egy gemini dh véletlenül, aminek 12-es bolt-on tengelye, és brake therapy-ja van?
De igen, az !
#9037
Írta 2004. március 29. - 20:02
Mondom arra, hogy jól össze tudd hangolni a rugózást. (szerintem) nekem nem tetszik..
#9038
Írta 2004. március 29. - 19:59
ez fasza!
de mire jó???
amúgy szerintem fullos! 8)
nekem is jó lenne 1 ilyen...
de mire jó???
amúgy szerintem fullos! 8)
nekem is jó lenne 1 ilyen...
#9039
Írta 2004. március 29. - 18:43
#9040
Írta 2004. március 29. - 18:41
Hmm...ilyet csak én nem láttam még? ???
(bocsi a nagy képért )
ha nagy a kép, akkor linkeljünk már légyszi, hogy ne húzza szét a fórumot.
(bocsi a nagy képért )
ha nagy a kép, akkor linkeljünk már légyszi, hogy ne húzza szét a fórumot.